repase automatické převodovky AW71

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 repase automatické převodovky AW71

Příspěvek od tomasss »

Tak pratele, jiste jste si vsimli ze posledni dobou jsem na forum prispival s prispevky o vrtani se v aute nejak min. Skutecne to nebylo to tim, ze bych zmoudrel a koupil predokolku :D ale veskery muj volny cas zabirala repase tyhlety mrchy.

Trocha teorie, AW71 (a jeji sestra AW71L - lisi se zamkem menice a mozkem) je nastupkyne AW70, resp. AW70L. V obojim pripade jde o ctyrstupnovy automat, AW71 je "heavy duty" verze AW70. Predchudce AW70 je AW55 ktera pochazi z BW35 a BW55, coz jsou vsechno tristupnove automaty jejichz koreny sahaji nekam do padesatych let minuleho stoleti - u Volva se davaly do modelu 120, 1800, 140/160 a 240/260. Vyrobu puvodne zajistoval BorgWagner (=BW) nasledne v roce 1987 prejmenovany na AisinWarner (=AW). Ctyrstupnove automaty se od tristupnovych temer nelisi, jen maji pridany dalsi stupen. Diky tomu je vetsina dilu pro prvni tri kvalty pro vsechny shodna (lamely, tesneni atd).
V mem pripade se jednalo o repasi AW71, kterou jsem sehnal jetou, mela cca 300tkm a radila dobre (thx Doktore1). Puvodni plan byl pouze vymenit lamely, ale nakonec to skoncilo totalni repasi - behem skladani jsem poskodil jedno z tesneni, ktere nejdou objednat samostatne, ale pouze jako soucast cca 200-dilneho kitu. Jeste stesti - ale o tom pozdeji.

Co tedy pro repasi AW71 potrebujete:

1) lamely - jeden kus od Volva prijde po sleve na cca 450kc, origo od BorgWagnera cca 120kc. Distributorem pro BorgWagnera je treba ap servis - Ostrava, lamely si tam naklikate jak rohliky v libovolnem mnozstvi. Neni o cem premyslet. Lamely jsou pekne uvedeny treba v >tomhle< katalogu, mimo jine je z nadpisu videt pro kolik prevodovek jsou dily spolecne.

Pocet potrebnych lamel (v zavorce uvadim hodnotu tloustky nove/menene/minimalni v mm)

5x BW55.FRP01 (2.3/2.15/2.1)
5x BW55.FRP02 (2/1.9/1,8)
3x A130.FRP02 (1.7/1.6/1.5)
8x A43.FRP01 (2.3/2.2/2.1)

Tady je nadherne videt, ze zkusenost ze zahranicnich for zkutecne nelzou - tyhle prevodovky pri standartnim vykonu motoru neodchazeji na sjete lamely. Prevodovka mela najeto pres 300tkm a lamely byly zhruba v polovine zivotnosti. Schvalne jsem zkoumal i povrch lamel, jestli nema tendenci tvorit supinky a odlamovat se z kovoveho podkladu (kamarad mel neco podobneho na Mercedesu - mammut) a tady vubec nic - drzelo to jak cert. Kompletni kit lamel i s dopravou cca 3000kc.

2) tesneni. Opet jsem bral z AP servisu, tentokrat jde o kit A43.OHK02, cena 3109kc. Obsahuje kompletni sadu o-krouzku na pritlacne pistky, plastove distancni podlozky, vsechny gufera, kovova tesneni se zameckama, prepousteci kulicky, plus papirova tesneni rozvadece ktera nepouzivejte, viz dale. Kulicky byly take naprosto minimalne opotrebovane (jsou plastove, pripadne kovove). Plastove z 5.5mm na 5.4mm, resp. 6.3mm na 6.2mm. Mozek jsem pitval spis z duvodu nutnosti vymeny velkych plosnych papirovych tesneni, pri rozebirani se olamaly a nebylo mozne je znova pouzit - papir byl prilis zkrehly.

3) tesneni hydraulickeho rozvadece ("mozku"). Nekupujte druhovyrobu, delaji to z moc tenkeho papiru a nebude to tesnit. Navic sehnat ten spravny neni vubec sranda, lisi se diry. Jistota je jit do originalu, Volvo jej vede pod cislem 271292, cena cca 1200kc. V baleni jsou tesneni rozvadece, korkove tesneni vany a papirove tesneni zadniho rozsireni (to v cem je drzena priruba pro kardan).

Pri rozebirani a naslednem skladani se prace celkem prirozene rozdeli na praci v "dutine" tela prevodovky, a na praci z boku na rozvadeci. Pro praci je !!!naprosto!!! nezbytne mit po ruce manual TP30578/1 sehnatelny na webu, kde je kompletni rozlozeni i slozeni popsani krok po kroku.

Na co bych jmenovite upozornil:
- lamely musi po zajisteni do daneho bloku byt vzdy volne natolik, aby je bylo mozne volne protacet sroubovakem. Nikdy se nesmi stat aby po zajisteni s lamelou neslo hnout nebo aby to slo s odporem.
- kovove segmenty se vzdy skladaji tak, aby vnejsi drazky licovaly jak spolu, tak s drazkou v tele prevodovky
- uzke zajistovaci krouzky se vzdy davaji tak, aby mezirka v nich byla uprostred protilehle steny
- tluste zajistovaci krouzky se davaji tak, aby mezirka licovala s drazkou v tele prevodovky (proudi tudy olej)
- pri skladani ocenite ze v manualu je nekolik udaju, jak vysoko maji byt streva vuci obalu. Diky tomu jste si jisti ze vam zapadly opravdy vsechny zuby do sebe.
- lamely se pred montazi nechaji lezet aspon hodinu v novem ATF. Zabrani se tim jejich spaleni po nainstalovani.
- jakakoliv montaz cehokoliv v automatce !!!musi!!! jit bez nasili. Vsechno je naprosto precizni a presne, a zapada do sebe jako hodinky. Staci ale trochu zvysit silu, a zk*rvite to (jako ja poprve).
- nezbytnost je pri skladani momentovy klic
- pozor na jednotku overdrivu, v manualu je uvedeno odlisne poradi slozeni lamel nez jsem mel ja. V manualu je to takto
Obrázek
ale spravne poradi je: pruzinovy kovovy disk -> tenka kovova spojka -> treci spojka (2.3mm) -> tenky zajistovaci krouzek okolo treci spojky -> kovova spojka s nastavbou -> siroky zajistovaci krouzek.
- fotte, fotte, fotte. Konkretne u rozvadece tuplem, aby jste vedeli kam dat kulicky (existuji ruzne verze, v nekterych letech se davaly kulicky sem a v jinych zase jinam, dale se lisi taky podle verze s/bez zamku menice).

Kdyz uz jsem byl v procesu totalni rozborky, udelal jsem i upravu zdvihu olejovych akumulatoru ktere se pouzivaji pri prerazovani. Uprava spociva ve vlozeni ocelovych hridelek o delce o neco mensi nez je delka pruzin pod pisty akumulatoru. Docili se tim podstatne rychlejsiho razeni rychlosti, tim padem mensi "mareni" vykonu a delsi zivotnost lamel - tak dlouho se o sebe netrou. Detailni popis >zde<. Jezdim s tim druhy den, pri bezne jizde na pul plynu to nejde poznat, pri plnem plynu je poznat ze sila se zacne prenaset o dost rychleji.

Vzato kolem a kolem, vetsina dilu bylo uplne v pohode, jedine co bylo v haji byly kovove tesnici krouzky se zameckama (ale za to dost - jeden uz chybel temer cely, dalsich dvacet bylo silne ojetych). Krom toho jsem zadne slabe misto nenasel, coz je prijemne prekvapeni. Na druhou stranu, prevodovka co se z meho auta vyndavala (340tkm) je take AW71, a chova se uz dost zbesile - pri stani na D piska, kope po ohrati a to hodne, a pri jizde rychlosti nad 80kmh zacne po chvili bzucet a prokluzovat (otacky jdou nahoru, rychlost porad stejna), takze ta bude asi uz taky zrala na repasi. Az se k tomu dostanu, doplnim info jak na tom byla.

Timto dekuji marrovi a krtkovi za montaz prevodovky do auta a forcesovi za perfektni spolupraci pri dovozu dilu ze Svedska. Kdyby se nekdo chystal na podobnou akci, jsem mu k dispozici s radama, zatim to mam vsechno v hlave tak toho vyuzijte ;) financne se da dostat na nejakych 7300kc za kompletni material, coz si myslim jde.

Jeste nejake obrazky...

B3 brzda a zpatecka
Obrázek

Dalsi kus...
Obrázek

Brzdove oblozeni...
Obrázek

...a zajisteno (vsimnete si spatne pozice mezery v zajistovacim krouzku - opraveno pozdeji)
Obrázek

Sroubovice nasunuta...
Obrázek

Centralni support nasazen
Obrázek

Zadni sada lamel
Obrázek

Predni sada lamel
Obrázek

Zakladna overdrive
Obrázek

Overdrive nasazen
Obrázek

Predni rozsireni (4.kvalt)
Obrázek

a nejaka nahodna fota - centralni support ze strany...
Obrázek

...zepredu...
Obrázek

...zezadu
Obrázek

stare lamely...
Obrázek

...a v detailu
Obrázek

koupani novych lamel...
Obrázek

starenky na odpocinku...
Obrázek

nove vs. stare
Obrázek

a dalsi...
Obrázek

gruppen party...
Obrázek

Zakladna overdrivu
Obrázek

sroubovice
Obrázek

rozvadec - vyndani
Obrázek

spodni cast zezadu
Obrázek

osazeno novymi kulickami
Obrázek

horni zadni a predni cast se starym tesnenim...
Obrázek

...tesneni pryc
Obrázek

nove kulicky a tesneni nainstalovano
Obrázek

horni zadni cast nainstalovana
Obrázek

horni predni cast nainstalovana
Obrázek

pripraveno na reinstalaci
Obrázek

nainstalovano
Obrázek

tesneni rozvadece #1
Obrázek

tesneni rozvadece #2
Obrázek

tesneni rozvadece #3
Obrázek
Naposledy upravil(a) tomasss dne 20 pro 2015 21:30, celkem upraveno 9 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Jeste jsem zapomnel, pri demontazi pravdepodobne trochu ublizite zajistovaci podlozce ktera je videt u obrazku s komentarem "Centralni support nasazen", da se v pohode objednat origo, objednaci cislo 1239763, stoji asi 15 korun.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Tak mam na upraveny prevodovce ujetou prvni tisicovku kilometru, a muzu jednoznacne rict ze takhle by se mela chovat uz z vyroby. Pri lehce seslapnutem plynu radi jemne, ale pri plnym plynu to tam nasazi jednu za druhou fakt bleskove - neni citit ten typickej ubytek sily pri zmene kvaltu. Vlozky do pruzin jsem daval o 4mm kratsi nez je delka pruzin v klidovem stavu.
PS: cekal jsem trochu zivejsi diskuzi, vzhledem k tomu ze tyhle skrine tu jezdi kde kdo a kde kdo na nich ma kolem 300tkm :D ted o vikendu jsem rozebral tu druhou aw71, ktera byla v mym aute puvodne (~330tkm najeto). Mozek jsem zatim nepitval, ale tesnici kovovy krouzky byly uz totalne po smrti, stejne jako v ty prvni skrini. Hlavne ty tri u vystupu z prevodovky...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 repase AW71

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Tak mam na upraveny prevodovce ujetou prvni tisicovku kilometru, a muzu jednoznacne rict ze takhle by se mela chovat uz z vyroby. Pri lehce seslapnutem plynu radi jemne, ale pri plnym plynu to tam nasazi jednu za druhou fakt bleskove - neni citit ten typickej ubytek sily pri zmene kvaltu. Vlozky do pruzin jsem daval o 4mm kratsi nez je delka pruzin v klidovem stavu.
PS: cekal jsem trochu zivejsi diskuzi, vzhledem k tomu ze tyhle skrine tu jezdi kde kdo a kde kdo na nich ma kolem 300tkm :D ted o vikendu jsem rozebral tu druhou aw71, ktera byla v mym aute puvodne (~330tkm najeto). Mozek jsem zatim nepitval, ale tesnici kovovy krouzky byly uz totalne po smrti, stejne jako v ty prvni skrini. Hlavne ty tri u vystupu z prevodovky...
Ked zrepasujes AW30-40 tak diskusia bude urcite zivsia :)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#5 repase AW71

Příspěvek od Drtic »

AW30 uz ma ridici jednotku ne? To uz nema takove kouzlo :D

Dobra prace! Jestli bude cas, tak pres zimu zacnu kuchat tu aw71l, co mi leziv garazi.. Musis me pak svezt, ta uprava olej. akumulatoru me taky laka..

Smutny je, ze kdyz udelam prevodovku, tak uz nebudu mit na aute nicmoc co generalkovat :D

Jo marro, myslis ze bych si u tebe mohl na 3 dny udelat prevodovku? :ROFL:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Ked zrepasujes AW30-40 tak diskusia bude urcite zivsia :)
Privez to a uvidime ;) koukal jsem ze repas kity na AW30-40 jsou dokonce levnejsi nez na AW71...
Drtic píše:AW30 uz ma ridici jednotku ne? To uz nema takove kouzlo :D
Dobra prace! Jestli bude cas, tak pres zimu zacnu kuchat tu aw71l, co mi lezi v garazi.. Musis me pak svezt, ta uprava olej. akumulatoru me taky laka..
Smutny je, ze kdyz udelam prevodovku, tak uz nebudu mit na aute nicmoc co generalkovat :D
Jj ma, ale zase s ni jdou delat (krom upravy akumulatoru) i jiny kravinky, viz >tady< 8) jinak neni problem, stejne v zime nebude do ceho pichnout :-) a svezu te, az to pujde :%) jinak jsem koukal ze se ty upravy casto delaji i u automatu v 850, kdyby to nekdo chtel zkusit :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#7 repase AW71

Příspěvek od jojo »

Pochopil jsem, že tu jde řeč vlastně pořád o pozdějších derivátech BW35/55, což mě zajímá.
V mojí 264/1980 předpokládám je BW55 - 3q. V garáži se mi válí jinej automat, údajně 4q. 3q je ve spojení s PRV a 4q jezdil s redblokem. Rád bych zkombinoval PRVčko a 4q automat a dal to do TEčka. Co to všechno bude obnášet?
1. existuje nějaká finančně dostupná možnost jak 4q aut.otestovat?
2. liší se napojení automatů na PRV a redblok? např. jiná/stejná fréma
3. vejde se delší 4q do tunelu starší dvojky?
4. postačí že mám přední část karadnu k 4q? (snad jen zadní je v TEčku delší)
5. má 4q nějakou el.výzbroj?
6. je ještě něco zásadního co vůbec netuším?
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

V redblocich se neorientuju, protoze je pokladam za motory pro prosty lid :green: takze zopdpovim jen cast:
- jestli je to 3q nebo 4q poznas podle stitku (pokud ma puvodni vnitrek)
- financne nejdostupnejsi moznost jak otestovat prevodovku si myslim je v aute...mozna existujou nejaky specialni pristroje, ale urcite to bude drazsi nez 2 hodiny prace na montaz do auta
- napojeni - urcite jinej setrvak, hydromenic nevim - ale oboje asi mas. Snad pujde smontovat V6 setrvak a I4 menic.
- 4q ma jedinou el. vyzbroj - solenoid 4. stupne, ovladano spinacem z radici paky
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 repase AW71

Příspěvek od wickey »

proč bastlit TEčko?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#10 repase AW71

Příspěvek od jojo »

TEčko rozhodně nebastlit, jen uvažuju nad možností zaměnit 3q za 4q automat. Ty tři kvalty jsou fakt málo... :no:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#11 repase AW71

Příspěvek od Drtic »

jojo píše:TEčko rozhodně nebastlit, jen uvažuju nad možností zaměnit 3q za 4q automat. Ty tři kvalty jsou fakt málo... :no:
Z pohledu prevodovych pomeru:
3q automat ~ 4q manual
4q automat ~ 5q manual

myslel jsem, ze 4q manualy mate ve dvojkach vsichni a staci to, nebo ne?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#12 repase AW71

Příspěvek od wickey »

jojo píše:TEčko rozhodně nebastlit, jen uvažuju nad možností zaměnit 3q za 4q automat. Ty tři kvalty jsou fakt málo... :no:
= bastlení.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#13 repase AW71

Příspěvek od jojo »

to Drtic: ve srovnání s Gneisenau, která do loňska jezdila s 4q man. je ten 3q aut. ještě o něco horší. Ne o moc uznávám, ale rozdíl tam je. Jezdil jsem s obojím, tak si to dovolím tvrdit z vlastní zkušenosti. A Gneisenau jela loni na Slovensko už s M46. A jet takovou štreku s 4q je peklo. Moc jsem si po cestě zpět ten pátej kvalt pochvaloval.
to Wickey: :evil:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#14 repase AW71

Příspěvek od Drtic »

To souhlasi, presne ty pomery nesedi, ale blizi se to.. 4q automat schvaluju, bastleni je tady pro mistni labuzniky vsechno.
Az to budes davat do plynu tak dej vedet, mam par poznatku co se tyce plynu v PRV :P
Jo a kdyz si a autogenem trochu pohrajes se zadni kapsou, narves tam paradni toroidni nadrz :twisted:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#15 repase AW71

Příspěvek od jojo »

:o
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 repase AW71

Příspěvek od Urvanej »

Tome jak dopadla ta tvoje druhá převodovka? Myslim tu, co byla originálně v autě.
Mam s tou svojí totiž problém. Studená jde jak po másle, všechno krásný a příjemný, hladký. Jakmile se ohřeje, tak řazení N-D a N-R je doprovázno takovejma ránama, že to houpe celym autem. Je potom i cejtit řazení 1-2, ostatní dobrý. Za studena je to v pořádku a nejlepší to bylo když bylo venku -20.
Nestačilo by použití hustšího oleje?
Jsem psychicky připraven na dvě věci, výměnu za M90, nebo repasi AW71 (dle vinu "AW" LOCK-UP). Nejsem ovšem takový hrdina, abych repasoval převodovku vyndanou z auta a v případě průseru měl auto odstavené na dlouhou dobu, než seženu jinou(jestli vůbec).
Uplně první dotaz jsem pokládal proto, zda bys nebyl v záloze, kdybych něco pokonil a tvoji bejvalku nezapůjčil?
Návod si udělal suprovej a ještě bych poprosil o časovej odhad práce na generálce.
Díky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Je dobre ze jsi psychicky pripraven :D puvodni prevodovka mi lezi na chate v garazi, jen jsem do ni nakouk a zase ji dal dohromady. Kdybys neco pokonil, je k dispozici, do posledni chvile jezdila, a mela stejnej problem - za studena ok, za tepla rany pri prerazovani z N a P. S hustotou nevim, ATF2D resp. ATF3 maj hustotu vsechny stejnou a lejt tam neco jinyho bych asi nezkousel. Ale jestli mas problem jen s timhle, udelal bych jen repasi hydraulickyho rozvadece - vyndas ho pres olejovou vanu prevodovky bez demontaze automatu z auta. Vymenit vsechny o-krouzky, prepousteci ventilky, tesneni, gufirka, a bude to na 99% ok...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 repase AW71

Příspěvek od Urvanej »

Tak problém je na světě, kit těsnění na AW71L s kodem A45.OHK51 v podstatě neexistuje :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Nejak nechapu proc chces kupovat celej kit jako aftermarket, kdyz na zacatku pisu ze to v nekterych pripadech nedoporucuju. Jinak tesneni rozvadece mas >tady<.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 repase AW71

Příspěvek od Urvanej »

No a já zase myslel, že když si ty bral to cos bral, tak že to chci já je totéž, jen na Lko. A to už sem jim do tej Ostravy volal, jestli to umí sehnat, snad prej jo. BTW u tebou uvedeného je v obou případe bez L. A jak píšeš v jinym topiku, tak na B230FT rv. 95 asi bude i skutečně AW71L, když podle vinka tam je...
Abych neoblejzal celý auto, prosím naveď mě na štítek na převodovce.
Hele jsem v tom zmatenej, nemam ještě uplně zmáklou tu terminologii a kam který těsnění patří. Mozek, rozvaděč...
Takže prozatim děkuji a po večerech budu študovat a až nadrtim, tak se optám na ověření.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Jo, chces to samy co ja akorat na Lko. To znamena ze tesneni rozvadece nechces z Ostravy, ale z autorizaku. Z Ostravy chces lamely a tesneni, pokud je budes menit. Lamely se objednavaji po kusech, gumovy tesneni jsou v sade kterou mas stejnou jako ja - je univerzalni, spousta ti toho zbyde.
Na muj odkaz se podivej jeste jednou - pripominam ze chces cislo 3...
Mozek = rozvadec.
Stitek je na prevodovce z boku na strane ridice.
Obrázek
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 repase AW71

Příspěvek od Urvanej »

Děkuji, zjištěno:
Model # 03-71L a pak tam bylo ještě 1208 a pod tim 643.
Serial # 95B H 87357

Dneska jsem se obzvláště soustředil na chování převodovky a při něžném plynu je cejtit skoro každý zařazení. D udrží auto i na poměrně velkym kopci, ale otáčky jsou cca 780 (měřeno na emisích). Dále pokud na D pustim brzdu a lehce přidám plyn, je tam znát cuknutí, jako by to řadilo, ale je to hnedka po rozjezdu, přičemž otáčky se ani nehnou.
Pod plynem se chová mravně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 repase AW71

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:Model #03-71L
= AW71L. To cuknuti pri rozjezdu - neni to vule v diferaku? Nedavno jsem videl neco podobnyho...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 repase AW71

Příspěvek od Urvanej »

tomasss píše:To cuknuti pri rozjezdu - neni to vule v diferaku? Nedavno jsem videl neco podobnyho...
Nemyslim si, při automatě by to bylo furt v zatížený poloze, takže by to nemělo kam poskočit. Navíc to dělá až teprve když se auto dá do pohybu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#25 repase AW71

Příspěvek od LukyKolin »

Tomáši, díky za super návod !

I když mám na dvojce automatku v lati, pohrávám si s myšlenkou, že někde koupím nějakou starou skříň a zgenerálkovat jí... haby měla dvojka novou. Za pár let už taky nemusí být díly tak snadno a za pár kaček dostupné....

Měnil jsi i ložiska ???
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“