Právě je 25 kvě 2018 09:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: B204FT - nadstavenie skrtiacej klapky
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 18:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ako na spravne nadstavenie skrtiacej klapky a nasledne nadstavenie volnobehu ? Nieco som nasiel ale chcel by som sa uistit ze som to pochopil spravne.
Otazka 2.: Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
Nechal som vycistit skrtiacu klapku a IAC ventil a drzi velmi vysoke volnobezne otacky.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2010 11:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ma niekto vnutorne zapojenie senzora klapky ? Ma cislo 0280 120 400. Podla merania je tam jeden potenciometer a jeden mikrospinac, ale jeden pin zostava volny. Neviem ci tam maju byt mikrospinace 2, alebo jeden.
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2010 12:42 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 3038
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/800/V70I/V70II/ S80 V8 AWD
Sergej píše:
Ma niekto vnutorne zapojenie senzora klapky ? Ma cislo 0280 120 400. Podla merania je tam jeden potenciometer a jeden mikrospinac, ale jeden pin zostava volny. Neviem ci tam maju byt mikrospinace 2, alebo jeden.
Otazka 2: senzor je plny oleja, je to normalne ?


bude to stejný i s motorem B234F?

_________________
Volva řady 900 / 800 / V70 I / V70 II / S80 AWD V8
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2010 12:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2166
Bydliště: Brno
Kdesi jsem četl o B230F, že při zcela zaškrceném volnoběžném ventilu (kleštěma stisknutá hadice) se má horký motor sotva točit - cca 400-500ot.

Jeden z mých kombíků měl klapku předchozím neodborným zásahem moc otevřenou, tak jsem ji nastavil dle výše uvedeního a pohoda.

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2010 18:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
No prvy problem je ze vsetky ostatne motory maju 3 vyvodovy senzor, B204F ma 6 vyvodovy. Reverznym inzinierstvom som dospel k nasledujucemu:
1,2 - odporova draha cca 4kOhm
3 - bezec potenciometra, min 180R, max 3k5 Ohm
4,6 mikrospinac volnobehu (idle switch)
5 nezapojeny. Povodne som myslel ze tu ma byt vyvedeny spinac max zataze (full load switch), avsak tato pozicia nie je obsadena ani v kabelazi.

Z literatury som vycital nasledovne:
Nadstavenie klapky a senzora polohy klapky (TPS) - povolit dorazovy srob s kontramatkou, pripadne dostavit polohu samotnej klapky dvoma srobmi na nej. zasrobovat dorazovy srob, aby sa prave dotkol dorazu + 1/4 otacky. Zaistit.
Nasadit/povolit TPS tak aby bol zopnuty mikrospinac volnobehu, ale nedoslo k posunu klapky. Zaistit polohu senzora dotiahnutim srobov.
Ventil volnobehu (IAC - Idle Air Control) po odpojeni elektroinstalacie sa musia otacky tepleho motora drzat v rozmedzi 1000 - 1100 ot/min. Je mozne dostavit dorazovym srobom, ten je vsak z vyroby zaliaty.
Ak sa hadica od ventilu stlaci/zaslepi, klesnu otacky na cca 400ot/min, motor moze zdochnut.

Cely moj problem je ten, ze aj ked som vsetko nadstavil, stabilizacia volnobehu nefunguje. Samotny IAC sa tvari funkcne, obcas RJ vyhodi chybu 223 - tj signal z/do IAC chyba alebo je chybny.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2010 18:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
Sergeji,zkoušel jsi dát jinej volnoběžnej ventil? Mě to dělalo něco podobnýho,po serii měření,čištění a seřizování byl ventil vyměněn a dělalo to totéž. Pak se odpojila baterka,nechala se zapomenout jednotka a od tý doby dobrý...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2010 18:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ventil som skusal s napatim, jeho klapka sa po pripojeni pekne otocila. A baterku som odpajal tiez. Na ostatnych autach mi IAC bzuci, ked nepocut aspon citit. Ide do neho PWM. Tu nic. No budem este laborovat.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2010 09:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Pre info ostatnym pridavam obrazok vysvetlujuci princip funkcie IAC


Přílohy:
IAC.jpg
IAC.jpg [ 35.68 KiB | Zobrazeno 1069 krát ]

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 dub 2010 22:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Volnobezny ventil som dal novy, nie sice origo Bosch ale nejaky spanielsky. Bohuzial zlepsilo sa len drzanie volnobehu. Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne. Na krizovatke dost neprijemne...

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010 08:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Sergej píše:
Pre info ostatnym pridavam obrazok vysvetlujuci princip funkcie IAC
Mne nejak nejde na rozum jaktoze kdyz je otevrenej, jsou volnobezny otacky nizsi nez kdyz je zavrenej?

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010 10:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2166
Bydliště: Brno
při poruše ventilu dosedne šoupátko na doraz a volnoběžné otáčky se zvednou proto, aby byla rezerva výkonu motoru pro servořízení, výrobu elektřiny, klima, hustý olej atp., neboť s každým takovým zatížením neregulované volnoběžné otáčky klesnou... :twisted:

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010 14:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
standa píše:
při poruše ventilu dosedne šoupátko na doraz a volnoběžné otáčky se zvednou proto, aby byla rezerva výkonu motoru pro servořízení, výrobu elektřiny, klima, hustý olej atp., neboť s každým takovým zatížením neregulované volnoběžné otáčky klesnou... :twisted:

Tak tak, ale prvotnou funkciu je pri prudkom ubrati plynu predist vysokemu vakuu v sacom potrubi. Za jazdy je ventil tiez zatvoreny - teda nejde don stava.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2010 23:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Sergej píše:
Po vybrati klapky a uvolneni dorazu ma klapka tesnit uplne alebo je dovolena nejaka netesnost (medzera) ?
Tak tohle by me taky zajimalo, protoze kazdej tvrdi neco jinyho...ja kdyz mel skrtici klapku venku tak jsem nevidel nic co by melo definovanym zpusobem propoustet vzduch skrz pri zavreny klapce...

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2010 07:13 
A nesaje ti to někde falešný vzduch???


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 31 bře 2013 18:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Sergej píše:
Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne.
Pochlub se resenim, mam ted to samy...

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 bře 2013 21:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
tomasss píše:
Sergej píše:
Ale pri prevadzke motora vo vacsom vykone nasledom pusteni plynu a vyradeni do neutralu sa stabilizacia volnobehu proste nechyti - motor zdochne.
Pochlub se resenim, mam ted to samy...

Na ziadne exaktne som neprisiel, nakolko je momentalne motor bez hlavy. Pripajam sa ale k pravdepodobnej pricine spocivajucej v netesnosti sania (IC ?), pripadne nieco s vahou vzduchu, ale to sa ani po jej vymene za druhu nijak nezmenilo (a spotreba uz vobec nie :-) )

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 bře 2013 21:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Spotrebu mam v pohode kolem 9l, volnobeh drzi na miste krasne. Vcera jsem mel rozebranej TPS (taky plnej oleje) ale odporovy drahy ma v poradku, vystupni hodnoty sedej s tvejma a mikrospinac funguje. Falesny sani jsem zatim nenasel, snahu chcipnout ma motor jen pri vytoceni > 3000ot. a naslednym neutralu - pokud brzdim motorem a neutral tam dam az kolem 1500ot., uz to zvladne ustabilizovat.
Dneska jsem mel komplet do sroubku rozebranou skrtici klapku pri cisteni, pres noc jednotka zapomina tak uvidim zitra jestli se nezadaptuje...

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 úno 2014 19:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Tak som to akurat tento tyzden konecne vyriesil.
Je treba skontrolovat tesnenie skrtiacej klapky - najme guferko na oske byva uz nefunkcne, pripadne vymenit aj ulozenie klapky.
Doraz klapky sa nadstavuje na kontakt dorazoveho srobu + 1/2 otacky, ja som dal 3/4 otacky.
Namontovat klapku na sanie s novym tesnenim.
Nadstavit pakovy prevod medzi klapkou a spulkou lanka plynu. A to nasledovne:
pod doraz volnobehu na spulke plynu dat podlozku 1mm
paku nadstavit tak, aby medzi na dorazovom srobe klapy bola medzera 0,1-0,2mm
paku kontramatkami zaistit a skontrolovat medzeru
vybrat podlozku 1mm, nasadit planove lanko a nadstavit dlzku bowdenu tak, aby pri max plyne bola spulka akurat na doraze.
skontrolovat chod celeho "sustrojenstva"
nasadit a nastelovat snimac natocenia klapky tak aby v pri pustenom pedali bezpecne zopol mikrospinac.

A tu je problem celeho - uspinac vyzaduje na svoje zopnutie najaku silu a tu uz pruziny vracajuce pedal, lanko a klapku naspat neboli schopne vzdy zaistit. Riesenim je nadstavit o jednu otacku vyssie predpatie pruziny na spulke plynu.

Cela operacia je popisana v TP31354/2 str. 49, 50, aj ked v trochu inom poradi.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.113s | 21 Queries | GZIP : Off ]