ventilace u 960ky

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Mám následující problém s větráním u 960ky.Při jízdě s motorem v tahu se mi po cca deseti vteřinách zavře klapka přívodu vzduchu a do auta nic neproudí i když se nentilátor točí.Po ubrání plynu se klapka normálně otevře a vzduch začne proudit.Ví někdo kde je problém?? :sorry: :%)

Edit: Zpetne ventily podtlaku v motorovem prostoru chodi, hadicka podtlaku ve stropnim svetle je zapojena a tesna...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

SO
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#2 ventilace u 960ky

Příspěvek od SO »

Drtic píše:Mám následující problém s větráním u 960ky.Při jízdě s motorem v tahu se mi po cca deseti vteřinách zavře klapka přívodu vzduchu a do auta nic neproudí i když se nentilátor točí.Po ubrání plynu se klapka normálně otevře a vzduch začne proudit.Ví někdo kde je problém?? :sorry: :%)

Edit: Zpetne ventily podtlaku v motorovem prostoru chodi, hadicka podtlaku ve stropnim svetle je zapojena a tesna...
Mě to dělá taky :-(
Zdůvodnění jsem našel tady
http://www.justanswer.com/questions/18pqp-looking-1997-volvo-960-wagon a tady
http://volvoforums.com/forum/archive/index.php/t-11798.html a i jinde,
dál jsem to neřešil, moc mi to nevadí. Píšou netěsnost podtlakového okruhu a vopruz při opravě.

Štěpán
_________________
960 II kombi, '94, B6254S, manuál, baklažánová perleť, trochu přes 200 000 km
dočasně: V90, '97, B6304FS2, automat, černá, trochu přes 200 000 mil

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 ventilace u 960ky

Příspěvek od pekelnik »

mám přesně stejný problém v 960. když auto stojí, jdou ovládat směry proudu vzduchu. když jede, fouká si to kam chce. většinou na okna, ale později to mění směr foukání. takže je to asi furt automat. ještě jsem se v tom nehrabal. ví někdo, co s tím?
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#4 ventilace u 960ky

Příspěvek od jarek.krizan »

Ještě jsem takového nic neřešil a mě chodí normálně, bez závad.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 ventilace u 960ky

Příspěvek od tomasss »

Ted koukam z dlouhy chvile na stranky IPD na >tohle< a pisou tam "Solves that annoying little problem of ventilation system vents closing when under hard throttle load".
Ze by? 8)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Zo zavady spravili vlastrnost ? :)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 ventilace u 960ky

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Zo zavady spravili vlastrnost ? :)
Ja to pochopil tak ze kdyz je ten ventil uz unavenej...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

No ja som len podla tej druhej casti vety...je neskoro na mna... Co tam pisu o akom ventile ? Dost ma to zaujima, lebo 2 dni po precitani 1. prispevku v topicu mi to zacalo robit tiez... :evil: :twisted:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9 ventilace u 960ky

Příspěvek od jarek.krizan »

No vidíš, kdyby si to nečetl, tak se ti to nestalo. :)
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#10 ventilace u 960ky

Příspěvek od Fery »

Na bloku topení je zásobník podtlaku. Když je škrtící klapka plynu otevřená a nemáš v sacím potrubí podtlak, tak se z něj bere podtlak pro ovládání ventilů (klapek). Bez podtlaku se klapky samy vracejí do výchozí polohy ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Fery píše:Na bloku topení je zásobník podtlaku. Když je škrtící klapka plynu otevřená a nemáš v sacím potrubí podtlak, tak se z něj bere podtlak pro ovládání ventilů (klapek). Bez podtlaku se klapky samy vracejí do výchozí polohy ...
No to mi je jasne, ale Thomass mal asi na mysli nejaky jednocestny ventil (kde je ?). ten vsak nemusi byt nutne zly, staci aby netesnili samotne vakuove motory, pripadne ventilky v prepinaci funkcii a je problem...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Aby sme tu nevarili z vody, tu su schemy.
Přílohy
Klima.jpg
Klima.jpg (97.66 KiB) Zobrazeno 3177 x
Spinac.gif
Spinac.gif (15.74 KiB) Zobrazeno 3177 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Vcera jsem se v tom vrtal. Ventilky jsou v motorovem prostoru, avsak ty mi po repasi tesni. (staci odzkouset jednoduchym fouknutim/prisanim ventilku pusou).
Takze netesnost se zda byt nekde uvnitr ovladani klapek. Zasobnik podtlaku jsem mel vyndany, ten tesni. PO sluchu se mi zda, ze po vypnuti motoru podtlak syci (utece) nekde prave uvnitr bloku topeni, kde se ovladaji klapky. Nebyl vsak uz cas vyndat celej blok :( Predpokladam, ze to je prace min, na vikend....
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Ja myslim ze budu v haji prave vakuove motory. Na skusanie je najlepsia rucna vakuuova pumpa s manometrom, kedy sa sleduje rychlost poklesu tlaku v kazdom jednom motore.
Do uvahy by este prichadzala porucha v ovladacich ventiloch.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

jen si nedovedu predstavit, jak to topeni kucham ven abych se dostal k tem ovladacim ventilum.. to bude znamenat vystrevit komplet celou palubku :%)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#16 ventilace u 960ky

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:jen si nedovedu predstavit, jak to topeni kucham ven abych se dostal k tem ovladacim ventilum.. to bude znamenat vystrevit komplet celou palubku :%)
Nevim jak u tebe, ja se k dost podstatny casti (komplet podtlakovy zasobniky, vzduchovej mozek s hadickama, motorky klapek) dostanu demontazi kastliku spolujezdce :wink:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#17 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Myslim ze 960 bude temer stejna, ty podtlakovy klapky jsou pristupne demontazi krytu nad nohama u ridice, jenze jen zvenku privod hadicek. Samotne klapky jsou uvnitr tunelu topeni a ten bude treba celej vyndat. Kastlikem vidis rozvod od podtlakovejch ventilku, zasobnik podtlaku a servomotorek pro miseni teplyho/studenyho vzduchu.
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#18 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Tusi nekdo, jak sundat ty valcovite potvory ze Sergejova schematu (uvnitr jsou nejspis membrany), na koncich hadicek C,D,E ???
Mam na mysli bez rozebrani telesa topeni a tim padem celeho vnitrku auta :)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Kupil som blok kurenia zo 760 (zhodny s 960) tak budem skusat. Tiez som si kupil vakuovu pumpu s tlakomerom a podla zbeznej diagnostiky na mojej 960ke, jediny okruh ktory drzi podtlak, je okruh ofukovania celneho skla. Ostatne su v haji. Teraz uz len zodpovedat otazku, ci su v haji samotne motory alebo hadicky/spojenia/ovladacie ventily.
Podla prilozeneho rozstrelu nebude vymena vakuovych motorov nic jednoduche. Zda sa, ze su prisrobovane z vnutra kurenia. Pristup odhadujem cez velku klapku kurenia, co rozdeluje vzduch do prednych vyduchov (len pre trenovynych gynekologov).
Pre nas, ostatnych, vyzera celkom nadejna moznost samostane demontovat blok kurenia s klapkami a motormi. Podla rozstrelu to vyzera tak, ze treba dat dole krycie panely na vodicovej strane a stredovu konzolu.
Přílohy
V960_AC_Explode_view.pdf
(116.44 KiB) Staženo 69 x
Naposledy upravil(a) Sergej dne 14 říj 2009 09:06, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Celkom zaujimavy navod na diagnostiku aut. klimy aj s chybovymi kodmi :)
Přílohy
V960_AC_DTC.pdf
(72.72 KiB) Staženo 55 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#21 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Tohle schema uz jsem nekde videl... neni z toho ale moc jasne, jak ty valecky (c13.) vyndat... Nekde jsem na turbobricks neb ojinym podobnym zahranicnim foru kdysi nasel borce, co delal skoro komplet rozborku a sborku topeni. Tyhle vakuovy valce tam rozrezal, opravil a znova slepil silikonem...jen to ted za boha nemuzu najit...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Tohle schema uz jsem nekde videl... neni z toho ale moc jasne, jak ty valecky (c13.) vyndat
Mozno napovie obrazok upevnenia motorov.
Myslim ze bude velmi vyhodne, tak ako som spominal o prispevok vyssie, vymontovat cast kurenia, kde sa tieto motory s klapkami nachadzaju.
Pri vymontovavani nezabudnut na srob, ktory na prvy pohlad tuto cast kurenia nedrzi (kurenie2)
Přílohy
Vac_motor1.jpg
Vac_motor1.jpg (64.58 KiB) Zobrazeno 3072 x
Kurenie2.jpg
Kurenie2.jpg (95.5 KiB) Zobrazeno 3072 x
Kurenie1.jpg
Kurenie1.jpg (96.4 KiB) Zobrazeno 3072 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 ventilace u 960ky

Příspěvek od Sergej »

Po dnesnom vyskume som zasa mudrejsi..
poznatok 1.:
Je v haji motor ovladajuci klapku okno/podlaha. Konkretne jeho podlahova cast. Pravdepodobne je prasknuta prechodka okolo tiahla. Cast motora, ktora pritahuje klapku do polohy okno (defrost) je OK. Klapka podlaha (floor) pravdepodobne doplatila na fakt, ze je zapnuta prakticky stale.
Poznatok 2.:
Cast kurenia s klapkami bez rozsiahleho rozmontovania stredoveho panela (a asi nielen jeho) vybrat nepojde. Zavadzia vzduchovod k stredovym klapkam a rovnako aj vzduchovod spodneho rozvodu. U toho spodneho navyse situaciu komplikuje fakt, ze zvysok kurenia je na nom nasadeny a o spodnu stenu je prilepena zvukova izolacia karoserie.
Poznatok 3.:
Pravdepodobne jedinym riesenim, okrem rozpolenia vakuoveho motora, je odpilt jeden z vystupkov (srobov) ktorymi je motor prichyteny o kurenie. Jeden srob je osadeny v kruhovej diere a druhy v drazke, umoznujucej po odpilovani 1 srobu povytiahnut cely motor do boku, potom von a stiahnut jeho tiahlo z tiahla klapky.
Novy, podobne upraveny motor opacnym postupom dat naspat a prilepit o stenu kurenia.
Nateraz som to vyriesil zapchatim hadicky veducej do defektneho motora. Tym sa zminimalizovali uniky vakua a klapky by uz nemali pri akceleracii vypadavat.
Přílohy
Vac_motor2.jpg
Vac_motor2.jpg (79.29 KiB) Zobrazeno 3060 x
Vac_pump1.jpg
Vac_pump1.jpg (101.77 KiB) Zobrazeno 3060 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 ventilace u 960ky

Příspěvek od pekelnik »

to v životě nemám šanci opravit. :oops:
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#25 ventilace u 960ky

Příspěvek od Drtic »

Ale mas.. presne jak rikal sergej, odriznout opatrne platkem ty plastovy srouby a pak to tam zpatky nalepit na silikon.. Trochu prasarna, ale nebudes muset vyndavat cely teleso, vypoustet chladici kapalinu, klimatizaci... asi to tak na jare udelam
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“