Právě je 24 kvě 2018 16:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2009 19:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854
zdravim

tak dnes sa mi pokazil overdrive. mam prevodovku m46, ked stlacim tlacitko na radiacej pake pocut iba ten zvuk co cvakne (asi rele), zasvieti kontrolka na palubke, ale preradenie na vyssi stupen sa nekona. kde by som mohol hladat problem? doteraz vsetko fungovalo a zrazu nejde.

vsimol som si ze OD ide islo radit pri vsetkych prevodovych stupnoch, vyzera to tak ze je to vsetko napriamo zapojene, nejde to ani cez poistku ani cez rele ale priamo z vypinaca na prevodovku.

za pomoc vopred velke diiik

_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2009 20:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
No asi ti nejde stava do selenoidu na OD, pripadne uzemnenie, pripadne cokolvek ine...
Vlez pod auto, a meraj.


Přílohy:
OD1.jpg
OD1.jpg [ 68.31 KiB | Zobrazeno 1598 krát ]
OD2.jpg
OD2.jpg [ 102.88 KiB | Zobrazeno 1600 krát ]

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2009 20:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854
dik za radu a schemy, lenze v mojom aute je to cele rozvrtane a napadnute kutilom domacim. kedze cez rele to nieje a to cvakanie co pocujem je solenoid tak do neho stava ide, rozmyslam ci nieje problem zeby bolo malo oleja a kvoli tlaku nemoze preradit.

_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2009 20:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
[quote="volvo740"]dik za radu a schemy, lenze v mojom aute je to cele rozvrtane a napadnute kutilom domacim. kedze cez rele to nieje a to cvakanie co pocujem je solenoid tak do neho stava ide, rozmyslam ci nieje problem zeby bolo malo oleja a kvoli tlaku nemoze preradit.[/quote
To su take nepodstatne informacie, ktore asi nema zmysel spominat...ze ? Olej v prevodovke snad asi skontrolovat vies, ide tam ATF typ F alebo G (zohnatelny u Kuceru alebo vo Volve), nudzovo DexronIIID, cca 1,5l.
Horsou moznostou je zly ventil, ktory je tym selenoidom ovladany. Ak by si chcel mam jeden OD funkcny.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Naposledy upravil Sergej dne 03 úno 2011 08:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2009 05:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Povazska Bystrica
Vůz: 765.854
skontrolujem to , prezrem a ak by bolo treba druhy OD tak ho urcite zoberiem.

to tlacitko na pake ma byt ako mikrospinac alebo klasicky vypinac? lebo ten moj ked stlacim tak ostane stlaceny. cize ma dve polohy a je cerveny. tak sa mi zda ze aj to tlacitko je vymenene za nejake ine. a ked mam vypnuty kluc od zapalovania a stlacim OD tak mi na palubke zasvieti kontrolka ze ho mam zapnuty, to znamena ze to je vsetko napriamo bez poistiek a rele.

_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2009 07:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
volvo740 píše:
skontrolujem to , prezrem a ak by bolo treba druhy OD tak ho urcite zoberiem.

to tlacitko na pake ma byt ako mikrospinac alebo klasicky vypinac? lebo ten moj ked stlacim tak ostane stlaceny. cize ma dve polohy a je cerveny. tak sa mi zda ze aj to tlacitko je vymenene za nejake ine. a ked mam vypnuty kluc od zapalovania a stlacim OD tak mi na palubke zasvieti kontrolka ze ho mam zapnuty, to znamena ze to je vsetko napriamo bez poistiek a rele.

No to mas blbe... Ma tam byt klasicky spinac bez aretacie, tak ako je nakreslene na scheme. Ak by si to chcel uviest do povodneho stavu, tak rele pre OD mam, tlacitko by sa naslo tiez (u Kucery stoji akolo 50CZK aj s napisom 5) Na prevodovke je dalej spinac kontrolujuci zaradenu 4ku, bez zaradenej stvorky sa OD nezaradi, resp sa vyradi.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2009 08:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 428
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: 740-760-780
Mám stejný problém, ale z časových důvodů ho momentálně nemám šanci řešit. Relátko cvaká, kontrolka svítí, dráty voděj elektriku tak jak maj, ale pětka nejede. Funguje jako čtyřka ale s volnoběhem. Nakonec jsem dle rady provedl test spojky OD, to znamená trošinku ostřejší rozjezd na spátečku. Spojka v OD prokluzuje a pravděpodobně to bylo poslední couvání s ní. Problém nezařaditelnosti 5 tedy vidím ve spojce v OD. K výměně OD se dostanu až za týden, napíšu jak jsem dopad. Jen bych se poptal na zaměnitelnost obou typů OD, tedy jestli je možné namontovat jakýkoliv typ OD na jakoukoliv převodovku v 740. Ještě bych poprosil o schéma samotného OD, má-li ho někdo a případně na skušenosti s jeho opravou. A Sergejovi díky za rady! :)
Ještě jen taková poznámka: napsal-li jsem nějakou technickou kravinu, tak se omlouvám, nejsem v tomto nijako zběhlí...

_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2009 09:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3509
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
OD su 2 typy: J typ a P typ. Jeden je urceny pre prenesenie vacsieho krutiaceho momentu (Turbobenziny) a druhy je pre diesle a hladke benziny. P typ je na vacsi vykon. Inak by mali byt zamenitelne (v sedmach 100%ne, niektore dvojky mozu vyuzivat mech nahon tachometru pri type J)
Rozstrel a postup zborky rozborky je v Haynesovi pre sedmy, postup vymeny aj tu na fore, staci hladat.
EDIT: Nie su zamenitelne, P type ma iny (vacsi) vstupny tisichran. Existuje aj typ J/P ktory bude pravdepodobne typ P s tisichranom J


Přílohy:
62724495.jpg
62724495.jpg [ 10.24 KiB | Zobrazeno 1535 krát ]

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Naposledy upravil Sergej dne 03 čer 2012 20:10, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2009 14:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 1819
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
greenbook overdrive údržba a opravy. Sice pro 2x, ale většina věcí je snad stejná...

_________________
V70 B5254T AW50 98'
745 D24T M46+OD 90'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 17:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
zdravim tak tedka když je uz skoro vše hotovo tak me začal zlobit 5 ka teda podle me , kdiž řadim tak mam 4 vitočenou poté zmačku vypínač v tom tam skoči hnedka 5 a pul sekundi nato se to tam hodi rychlost jako u automatu . předtim sem zmáčknul výpinač a pote spojku a až pote co sem ji pustil tak tam skočila 5 ka . nevite co by to mohlo být nebo zda je to normální?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 17:12 
trapiz píše:
zdravim tak tedka když je uz skoro vše hotovo tak me začal zlobit 5 ka teda podle me , kdiž řadim tak mam 4 vitočenou poté zmačku vypínač v tom tam skoči hnedka 5 a pul sekundi nato se to tam hodi rychlost jako u automatu . předtim sem zmáčknul výpinač a pote spojku a až pote co sem ji pustil tak tam skočila 5 ka . nevite co by to mohlo být nebo zda je to normální?..

Je to narozdíl od gramatiky normální.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 17:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
tak proč sem predtim musel mačkat spojku aby se peřadila rychlost ?.. :P

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 17:26 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8129
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
trapiz píše:
tak proč sem predtim musel mačkat spojku aby se peřadila rychlost ?.. :P

to nevim, každopádně OD vždy se spojkou, mam vychytaný že při řazení OD spojku současně s tlačítkem, při vyřazení OD napřed spojku

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 17:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
hmm tak to ja sem přetim musel jak v nakladaku když davaš pulky , zmačkneš čudlik a se spojkou se tam hodi rychlost a p když vyřazuješ tak zase zmačkneš čudlik a se spojku přeřadiš na 4ku , to tedka to jenom zmačku a žadnou spojku nedavam a hodi se tma 5 ka sama ..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 17:37 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8129
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
trapiz píše:
hmm tak to ja sem přetim musel jak v nakladaku když davaš pulky , zmačkneš čudlik a se spojkou se tam hodi rychlost a p když vyřazuješ tak zase zmačkneš čudlik a se spojku přeřadiš na 4ku , to tedka to jenom zmačku a žadnou spojku nedavam a hodi se tma 5 ka sama ..

teď se to chová líp

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 19:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 331
Bydliště: Praha 8
no kucí pro mě tada zajímavé téma, já řadim bez spojky. myslim si, že je to částečně vymyšleno pro ulehčení šlapání na spojku.
když řadim na pětku, tak zmáčknu čudlik lehce polevim na plynu a pak při zařazení zas šlápnu na plyn (sekundová záležitost) - většinou nad sedmdesát.
při podřazování mezi šedesátkou a padesátkou kvůli plynulosti.
někdy se to povede tak lehce, že to nejde ani poznat.

_________________
valícíse kamení


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 20:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
Ano,má to jít i bez spojky,ale vzhdem k tomu že se to časem opotřebuje,vzniknou nám vůle a i ten solenoid se unaví,je to se spojkou lepší zhlediska životnosti... Třeba u jedný sedmy to bez spojky teměř ani nešlo,pokaždý to byl cukanec jak prase... Zas na bráchovo můžu bez spojky řadit i pod plynem a jen si to lehce škubne...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 12 srp 2011 10:56 
Offline

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 372
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: Volva
Sarkasmic píše:
Třeba u jedný sedmy to bez spojky teměř ani nešlo,pokaždý to byl cukanec jak prase...

Tak tam byl perfektní OD - určitě neklouzal ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 12 srp 2011 20:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
no ja myslel že se to rozbilo a ono to začalo fungovat tak jak má.. :D

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 22 pro 2013 21:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
tak sem už docela v koncích po žačinajcím zlobení se samovolným vyřazovaní za jízdy ,a opětovnému nefungování zařadit 5 ky sem natáhnul nové kabely a všechno sem proměřil a šlo to ale po 2 krát zařazení už to zase nešlo , relátko sem proměřil ,na modrým je 12,5 , zbytek kostry ,a červenej co vede od spinače dává jen 7,5 v ale proud de z vývodu na relátku i při přívodu 12v nic relátko necvakne , tak mě napadlo že by byl špatnej spínač na převodovce a nebo relátko ....


Přílohy:
OD1.png
OD1.png [ 110.32 KiB | Zobrazeno 1047 krát ]

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 26 pro 2013 21:55 
Offline

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 372
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: Volva
Tak ukostři ten drát co vede ke spinači vpředu na převodovce (pos.77). Mělo by to od 2.stupně řadit jak půlky u náklaďáku ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 27 pro 2013 00:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
no ale nejde mě do hlavy proč u vývodu z relatka de 7,5 v ,že by byl blbej spínač na převodovce a blbě to kostřilo ?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 27 pro 2013 07:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2166
Bydliště: Brno
Nevyšetřuj, proč je na otevřeném spínači 7,5 voltu, ale jak píše Fery: zkontroluj, jestli je spínač při zařazené čtyřce BETONOVĚ ukostřen. Nejlíp se to zjistí připojením pískacího ohmmetru ke kablíku u relátka, čímž se "proklepne" i kablík. Stačí chvilkový výpadek ukostření a relátko pětku vyřadí. Kdysi jsem to řešil na sedanu, spínač mi kostřil až na konci dráhy šaltrpáky. Stačilo mít za jízdy na křivé silnici na šaltrpáce ruku a vypínač občas mžikově vypnul... Pomohlo vyměnit tesnící kroužek spínače za tenší (hergot, nebo tlustší???), no prostě posunout spínač o kousíček, aby sepnul dřív.

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 29 pro 2013 22:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
dík chlapi moc mě to pomohlo, napojil sem ten červenej na festovní kostru pro zatím a funguje takže to bude ve spodním spínači , takže ještě jedno dík moc

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: M46 OVERDRIVE problem
PříspěvekNapsal: 28 led 2014 13:37 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Ahoj, šoupnu to sem. Chystám se měnit olej v OD a chci se zeptat, zda se musím měnit těsnění malé olejové vany na OD, protože ho nikde v nabídce nemůžu najít. Chci to sundat, abych se dostal na filtr. Dále nemůžu nikde v katalogu najít manžetu převodovky viz. foto, protože ji mám rozskekanou. Dík moc


Přílohy:
240clutch.jpg
240clutch.jpg [ 111.85 KiB | Zobrazeno 809 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.095s | 24 Queries | GZIP : Off ]