Právě je 21 lis 2018 00:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 21 čer 2005 07:28 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 2034
Bydliště: Praha
vcera jsem uspecne provedl instalaci mezichladice takze pro ty co by to chteli absolovovat take:


potrebny material (vezmu to od turba pekne poporadku)

-hadice tvarova k turbu
-koleno
-hadice (spojka u chladice)
-mezichladic
-spodni drzaky mezichladice
-nadice tvarova dlouha
-trubka
-hadice tvarova kratka
-kompletni saci komora
-nove tesneni pod saci komoru (komora/hlava)

a ted k postupu montaze:

1) montaz chladice
Demontovat kompletni airbox vcetne hadice k turbu, demontaz masky, drzaku chladice a pricky chladicove steny. Vyndat i pravy zamek kapoty (ovladaci draz (lanko) by prekazel). Prizvednout chladic vody a vytahnout gumove patky a nahradit je novymi (spodni drzak mezichladice). Nasledne vlozit mezichladic na misto (je to trochu jezek v kleci, ale jde to). K mezichlaci si nasponkujte na prave strane pres spojovaci hadici koleno (otoceno smerem doleva) a na leve strane dlohhou hadici (smeruje nahoru). Prisroubujte mezichladic k chladici vody (dva samorezne srouby nahore - pripadne lze pouzit dva srouby M6x12). namontovat pravy zamek kapoty, pricku chladicove steny a masku nazpet. (airbox zatim nechat venku - bude se vracet jako uplne posledni)

2) otoceni turba
Pro spravne pripojeni hadice k mezichladici je nutne otocit "saci komoru" turba tak, aby jeji vystup smeroval dolu vpravo. K tomu je nutne povoli sest sroubu upevneni saci komory a odpojit dve hadice k ovladani obtokoveho ventilu. Otocit komorou je mozne a) po prizvednuti motoru b) po demontazi komory - ano spravne prekazi tam nosnik na prave strane auta). Dale je nutne na vystup saci komory navleci asi 3 cm hadice (nejakou si najdete, ja jsem pouzil kus hadice k vodni pumpe do skodovky) - vystup turba ma asi o 8mm mensi prumer nej potreba k pripojeni tvarove hadice. Stejne tak hadice k obtokovemu ventilu musite dat kousek delsi....

3) saci potrubi
odpojte od saciho potrubi motoru hadicku vedouci k cerpadlu a hadici k poj. ventilu nä sacim potrubi (mate-li ho). Ted uz staci jen vytovit osm imbusu a saci potrubi je venku. Pro montaz noveho pouzijte nove tesneni a opacnym postup vratte spravne potrubi na motor.

4) pripojte hadice mezi mezichladic a turbo, dale spojte mezichladic se sacim potrubim a pripojte hadicku od cerpadla k sacimu potrubi, je-li to potreba (otvor neni zaslepen) nainstalujte pojistny ventil na saci potrubi. Nakonec vratte na misto airbox a pripojte hadici airbox-turbo

Nejvetsi opruz na cele operaci je bezesporu otaceni turba, pripravte si hodne trpelivosti. Dalsi problem muze snastat pri pokusu o demontaz saciho potrubi - srouby pujdou jen stezi povolit - pouzijte racnu a opravdu kvalitni imbus....

A vysledek? Maximum plniciho tlaku je nepatrne nizsi (puvodne 0,82 po instalaci 0,77), tomu se da pomoci serizenim obtokoveho ventilu. Co se zmenilko je zatah motoru, jednak tahne ochotneji jiz od nizsich otacek, rozdil je citit hlavne pri rychlostech do 100 km/h.... skratka kazda koruna investovana do materialu a kazda minuta casu venovaneho instalaci se vyplatila......

PS: Lubosi jeste jednou diky za material

_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 13:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
no děkuji je to tu pjekně popsáno,. mužu poprosit o nějaký fotky děkuji.

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 15 úno 2011 21:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8385
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
chladič vody je tedy stejný?

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 15 úno 2011 21:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
jj,líší se pro aftomata manual-kulivá chlazení voleje...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 08 zář 2011 18:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
bylo by to foto .

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011 12:12 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2004
Příspěvky: 1967
Bydliště: Praha
Travex asi fotky neposle prispěvek je z roku 2005 auto už davno nejezdi resp. stoji někde v garage s nabouranym sosakem :D

_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 09 zář 2011 12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3599
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
trapiz píše:
bylo by to foto .

Najdi si foto motorv TIC a porovnaj so svojim.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 08 říj 2011 08:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
zdar , hele jen takovou otazečku napadlo me že když teda budu asi davat možna ten jnej motor tak bych šel už do D24TIC je neco nekde jinak pude mě do 760 , myslím tím třeba elektrika , asi jiné uchicení motoru atd.. dik

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 08 říj 2011 09:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3599
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
trapiz píše:
zdar , hele jen takovou otazečku napadlo me že když teda budu asi davat možna ten jnej motor tak bych šel už do D24TIC je neco nekde jinak pude mě do 760 , myslím tím třeba elektrika , asi jiné uchicení motoru atd.. dik

Uchytenie motora sa da prehodit, novsie TIC mali hydraulicke silentbloky ku ktorym patri aj ina napravnica. Sam som ju menil, pretoze stara napravnica sa zacala rozchadzat. Elektrika je +- rovnaka, niektore TIC mali drobnu ficuru kedy pri prekroceni plniaceho tlaku vypol privod paliva, alebo maju EGR ventil. Celkovo nic zlozite nad cim by sa malo velmi spekulovat.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 08 říj 2011 09:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
no děkuji ale napravu sem menil cca před mesicem ,delal sem celkovou repasi ,a bez ni to nepude ?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 08 říj 2011 11:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3599
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
trapiz píše:
no děkuji ale napravu sem menil cca před mesicem ,delal sem celkovou repasi ,a bez ni to nepude ?..

Pojde, len v zavislosti od typu motora budes mozno musiet prehodit uchyty motora, ktore pasuju na gumove silentbloky.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 12 lis 2011 20:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
mam dotaz možná blbej ale zajmá mě co se uděla s kabelama co vedou do vzduchoveho potrubí k snimači tlaku , na sacim zběrním je jen jeden černej snimač?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 00:35 
trapiz píše:
mam dotaz možná blbej ale zajmá mě co se uděla s kabelama co vedou do vzduchoveho potrubí k snimači tlaku , na sacim zběrním je jen jeden černej snimač?..

Nic.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 09:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
jakto .. jendou sme mě za jizdi přez díry vyklepal a do kopce sem to musel skoro tlačit ...

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 10:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3599
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
trapiz píše:
jakto .. jendou sme mě za jizdi přez díry vyklepal a do kopce sem to musel skoro tlačit ...

ZAlezi co je to za snimac, Byva tam od jednoducheho tlakoveho spinaca, co rozsvieti napis TURBO na pristrojovke, az po snimac co obmedzi/vypne palivo pri prekroceni tlaku/teploty saneho vzduchu.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 11:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
no ten se mi občas rozsviti ale je tu rosipana elektrika takze kdž zahejbu s kabelama tak zhasne , tkaže až to popřipadě překopu na TIC pokud seženu díli tak kabeli nekam zastrčit a nevšimat si jich ..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 12:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3599
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
trapiz píše:
no ten se mi občas rozsviti ale je tu rosipana elektrika takze kdž zahejbu s kabelama tak zhasne , tkaže až to popřipadě překopu na TIC pokud seženu díli tak kabeli nekam zastrčit a nevšimat si jich ..

tak nejak.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 14 lis 2011 18:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
našla by se dobrá duše co by měla díly na přestavbu ?. .

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 15 lis 2011 21:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
:ryba: aspon inercooler a zběrné potrubí zbytek si někde najdu

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 24 pro 2011 13:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
už mam vše na přestavbu doma .,tak po svatcích na to snad vlítnu .. jen se chci zeptat první bude intercooler a pak chladič ?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 24 pro 2011 15:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8385
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
přesně tak

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 24 pro 2011 15:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
mužu tě prosimtě ondro poprosit o vyfocení jak to tam příde ?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 24 pro 2011 15:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8385
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
trapiz píše:
mužu tě prosimtě ondro poprosit o vyfocení jak to tam příde ?..

nemůžeš jsem momentálně 2000 kilometrů od auta :)

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 24 pro 2011 16:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
aaha

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konverze D24T na D24TIC
PříspěvekNapsal: 20 led 2012 22:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 652
Bydliště: Náchodsko- Hořičky
nemate někdo los machinos doma že byste mě to vyfotily?..

_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.090s | 20 Queries | GZIP : Off ]