klapky ventilatoru

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
mce
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 81
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 245 GL
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 klapky ventilatoru

Příspěvek od mce »

Zdravim vespolek!
Zlobi me ovladani klapek ventilatoru. Obcas nastartuju a ty 3 cudly (REC,DEF,FLOOR) jsou nefunkcni. Pri pruzkumu jsem zjistil ze je to udelany nejak pneumaticky, je tam nejaka podtlakova nadobka, gumovy hadicky a podobny nesmysly. Zkontroloval jsem jestli nejaka hadicka nekde neni vypadla, skripla a pod. ale vypada to ok. Divny je ze to obcas funguje a obcas ne. Pokud ne, zustane otevrena klapka FLOOR. Neresil jste to uz nekdo? (Zlaty stary dratovy ovladani.)
_________________
245GL,1982,D24

GDPR_user

#2 klapky ventilatoru

Příspěvek od GDPR_user »

mce píše:Zdravim vespolek!
Zlobi me ovladani klapek ventilatoru. Obcas nastartuju a ty 3 cudly (REC,DEF,FLOOR) jsou nefunkcni. Pri pruzkumu jsem zjistil ze je to udelany nejak pneumaticky, je tam nejaka podtlakova nadobka, gumovy hadicky a podobny nesmysly. Zkontroloval jsem jestli nejaka hadicka nekde neni vypadla, skripla a pod. ale vypada to ok. Divny je ze to obcas funguje a obcas ne. Pokud ne, zustane otevrena klapka FLOOR. Neresil jste to uz nekdo? (Zlaty stary dratovy ovladani.)
Dvojka má taky podtlaky???Já zatím viděl jen dráty. :shock:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#3 klapky ventilatoru

Příspěvek od Fery »

Já je třeba mám. U těch novějších ročníků je tam montovali ...

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 klapky ventilatoru

Příspěvek od standa »

Montovalo se to od začátku výroby jen pro verze s klimou. Později se tlačítková ovládání montovala i do aut bez klimy (vím o autě r.v. 1985)

mce, co posilovač brzd - posiluje? jestli není v háji vakuová pumpa...
to, že zůstane "viset" floor je tuším tím, že podtlakem se na rozdíl od zbylých uzavírá, čili když v systému není podtlak, tak je floor otevřený (ale nevím to jistě)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

mce
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 81
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 245 GL
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 klapky ventilatoru

Příspěvek od mce »

standa píše:Montovalo se to od začátku výroby jen pro verze s klimou. Později se tlačítková ovládání montovala i do aut bez klimy (vím o autě r.v. 1985)

mce, co posilovač brzd - posiluje? jestli není v háji vakuová pumpa...
to, že zůstane "viset" floor je tuším tím, že podtlakem se na rozdíl od zbylých uzavírá, čili když v systému není podtlak, tak je floor otevřený (ale nevím to jistě)
Jako brzdi to, zda se mi dobre. Jenom kdyz je pedal brzdy seslapnuty dlouho (treba pred svetlama na krizovatce) po nejake dobe se trosku jako propadne. Je to normalni ?
_________________
245GL,1982,D24

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 klapky ventilatoru

Příspěvek od pekelnik »

ja měl kastli z roku 83 a podtlaky jsem tam měl taky. Tehdá jsem byl sklamanej, že už mám na dvojce čudliky a ne dratové ovládání. a taky mi to foukalo jen na podlahu a ne třeba na okna. Byl problém v nenasazené hadičce v motorovém prostoru. hadici jsem vylovil a zapojil (už nevím přesně kam) a foukalo to bez problému
a klima tam nebyla
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

mce
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 81
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 245 GL
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 klapky ventilatoru

Příspěvek od mce »

Problem, zda se, opatrne zmizel..., vypada to ze klapky vetsinou fungujou, asi slo o to, ze to nejaky cas nebylo pouzivany. Presto zase rad pridam par naivnich otazek: Kdy se tam vytvari podtlak? Hned po rozbehnuti motoru, nebo az pri pouziti brzd? Jak je pohanena ta pumpa a co ma vlastne vsechno na starosti? :?: :arrow: :neutral:
_________________
245GL,1982,D24

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#8 klapky ventilatoru

Příspěvek od crtec »

podtlak se pouziva na ovladani klapek klimy, na posilovac brzd, piopripade na tempomat(taha za plyn.lanko).

na motorech benzinovych atmosferickych se podtlak bere ze sani(myslim ze vzdy).

Na motorech benzinovych preplnovanych je neco jako kompresor-ta vakuova pumpa-, ktery se rozběhne hned po natoceni motoru (slyšitelné vrčení cca 5 sec) a pak spíná dle potřeby.
Poháněn elektricky,je v motorovym prostoru, nějkde na blatníku.

nevim jakm na dieselu, snad obdobně
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 klapky ventilatoru

Příspěvek od Sergej »

crtec píše:podtlak se pouziva na ovladani klapek klimy, na posilovac brzd, piopripade na tempomat(taha za plyn.lanko).

na motorech benzinovych atmosferickych se podtlak bere ze sani(myslim ze vzdy).

Na motorech benzinovych preplnovanych je neco jako kompresor-ta vakuova pumpa-, ktery se rozběhne hned po natoceni motoru (slyšitelné vrčení cca 5 sec) a pak spíná dle potřeby.
Poháněn elektricky,je v motorovym prostoru, nějkde na blatníku.

nevim jakm na dieselu, snad obdobně
Na motoroch rady D24 je pumpa pohanana vackovym hriadelom a nachadza sa pri vstrekovacom cerpadle.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 245 GLT 88'
Bydliště: Brno

#10 klapky ventilatoru

Příspěvek od Ragnarok »

Nevíte prosím někdo, kde sehnat hadičky podtlaku, které ovládají klapky ventilátoru? Chtěl jsem hadičku vyměnit, protože je roztržená, ale kamkoliv přijdu, koukají na mě jak zjara, že takový rozměr nemají. Vnitřní průměr hadičky jsem změřil cca na 2,5 mm. ( ta trubička na sání, na kterou je nasunutá má 3 mm).
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#11 klapky ventilatoru

Příspěvek od kolemjdouci »

za mě Gumex.cz, tuhle jsem tam lovil hadičky na přepad vstřiků 3/7mm a měli skladem za hubana, tuším 17kč/m :)
_________________
škatule hejbej se

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 klapky ventilatoru

Příspěvek od standa »

Gumex je super, mají skoro všechno, ale neprodávají lidem bez IČa...

Trhající se začátek hadičky jde vyřešit smršťovací bužírkou.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“