Olej do difu s Eaton Locker G80

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#1 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od standa »

Rád bych vyměnil olej v difu s G80. Mám se držet původní specifikace, nebo využít pokroku a nalít raději 75W-140 GL-5?
A přísady pro LS platí i pro ten můj Locker, nebo je to zbytečný?

Dík za názory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#2 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od HonzaA »

A to se víc ptáš, nebo víc chlubíš? :D Nejsem v tom kovanej, ale pro samosvor s lockerem u devítky Volvo předepisuje jinej olej, než když tam není.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od peter cz »

Ve vidě je tohle:
Přílohy
oil.jpg
oil.jpg (8.61 KiB) Zobrazeno 1218 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od Urvanej »

G80 má taky lamely, tak hlavně nic, co je hypoidní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od standa »

U: jak ne hypoidní?? co chudák hruška na talíři? nechtěls napsat "hlavně ne JEN hypoidní"?

Jestli jsem to pochopil správně, tak to chce GL-5 s LS aditivy a viskozitou 75W-90 (dnešní vícerozsahové oleje) s tím, že co je dobré pro lamely, je dobré i pro hypoidní soukolí?


Něčím se chlubit..., to mě nikdy nenapadlo :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od Sergej »

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=38&t=22856 a tiez tam najdes topic presne s touto istou temou.
ja som do oboch diferakov nalial API GL5 a nestazuju sa :-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#7 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od tirika »

_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#8 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od standa »

Všem děkuji za odpovědi.

Samozřejmě jsem taky hledal a samostudoval, ale chtěl jsem mít jistotu.
Těch svorů je více druhů, olejů ještě víc a obchodních žvástů na internetu úplně nejvíc. Doba nám taky pokročila, samosvorů ze železa ubylo, většina olejů s LS přísadami je do závoďáků nebo náklaďáků, tak jsem chtěl mít jasno.

Jeden z vhodných olejů je, jak jsem se dočetl, primárně určen pro Nissan GT-R. Aby to pro moje dvoukilo stačilo! :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od Urvanej »

Hypoidní aditiva většinou leptaji cokoliv gumovýho, plastovýho, korkovýho... ale jak píšeš, doba pokročila.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od standa »

To jsem se taky dočetl, ale prý se to týkalo doby před čtyřiceti roky.
Když se tehdy nalil moderní "H" olej do nějakýho tehdy staršího auta (kolem druhý války :) ), tak to vyteklo ven.

Ale nikdo neví, jestli proto, že to naleptalo nějaký těsnění, nebo proto, že ten moderní olej byl tekutý i za pokojové teploty :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od Zajsoft »

Nebo bych vzal olej od BGcka :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od Urvanej »

Hele hypoidní oleje maji vysokou mazivost při velkym zatížení. Toho se dociluje chlorovejma a sirnejma aditivama. Obojí je celkem kyselý a nesnáší se to v podstatě s ničim.
Na stejnym principu jsou ty aditiva co udrží favorita 10 minut jezdit bez oleje apod.
Já leju do všeho 75w-90 a občas i hypoid do normálního. Ty naše pekáče byly navržený v době, kdy oleje pořádně nemazaly a moc jich nebylo. Takže to až tak nehrotim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#13 Olej do difu s Eaton Locker G80

Příspěvek od standa »

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“