rozvody D24

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#1 rozvody D24

Příspěvek od kolemjdouci »

protože se je snažím zvládnout sám a s některýma věcma si rady nevím, založím vlákno. třeba se z toho časem stane návod, ideálně polopatickej.
0. nový díly - pumpa 20 zubů, řemen, kladka (čísla doplním)
1. nevím si rady s nastavením horní úvratě 1. válce. Motor je venku z auta, přípravek č. 5198 dle manuálu nemám:
5198.png
Jak to řešíte?

2. správný napětí rozvodovýho řemene se pozná buď podle přípravku č. 5197, kterej má v držení p.t. olivin, nebo jak doporučuje kolega raolsa, utahovat tak, že nejdelší část řemene jde pootočit o 90°.
5197.png
3. utažení šroubu na klikovce 450Nm bez přípravku, 350Nm s přípravkem č. 5188. Šroub VŽDY novej!

Díky za rady, snad se mi to podaří dát nějak dohromady. Další díl bude seřízení čerpadla :-/

Budu moc rád, když napíšete, jak to řešíte. Jeslti máte ty bazmeky, nebo si pomáháte něčím jiným a jak,díky.
Naposledy upravil(a) kolemjdouci dne 06 čer 2019 12:58, celkem upraveno 1 x.
_________________
škatule hejbej se

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 rozvody D24

Příspěvek od raolsa »

Co se týče bodu č.2 tak jsem vždycky řemen utahoval tak, že v nejdelší volné části šel řemen rukou pootočit o 90°.
Bod č.3 - určitě bych dal šroub nový páč při tomhle momentu se ten šroub téměř natáhne a další utažení na moment by už nemusel vydržet a prasknul by.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#3 rozvody D24

Příspěvek od olivin »

Ad 2. Pripravek mam doma, mohu zapujcit.

Ad 3. Sroub jednoznacne novy! Nekde jsem narazil, ze hodnota bez pripravku by mela byt 450Nm - odpornici rikaji, ze jakmile clovek shodi metrovou tyci auto z heveru, je to spravne dotazene :-)

Pokud se tazes, je-li tu nekdo, komu se sroub na klice povolil a posleze potkal motor pak ano - JA! Muzes se na to prijit podivat, motor mam v garazi ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 rozvody D24

Příspěvek od peter cz »

Taky se přidávam do party k pánovi s povoleným šroubem :D utrženej jsem ještě neviděl, ale povoluje se rád... když jsem porovnával starej s novým, tak starej byl tušim o 1 mm nataženej, oba febi. Já pro sichr dávam i lepidlo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 rozvody D24

Příspěvek od karelvolvo »

Napíšu svou zkušenost ale není s motory WW Ale na svých polovolvech s motory renault jsem šroub nový nikdy nedával řemenici povolil pelouškem a zase dotáhl pelouškem a nikdy žádný problém a i plnokrevná D5 to tak přežila jen ten utahovák byl místo půl palce třčtvrtinový ! A šrouby na klice na hlavách a podobné pořádné kvalitní šrouby si vždy nechám radši origo než posrané Febi !!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#6 rozvody D24

Příspěvek od peter cz »

Bohužel jiný než Febi už koupit nejde ani u Volva ani u VW, pokud se během let nic nezměnilo.
Naposledy upravil(a) peter cz dne 05 čer 2019 23:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#7 rozvody D24

Příspěvek od volvoperformance »

peter cz píše:Taky se přidávam do party k pánovi s povoleným šroubem :D utrženej jsem ještě neviděl, ale povoluje se rád... když jsem porovnával starej s novým, tak starej byl tušim o 1 mm nataženej, oba febi. Já pro sichr dávam i lepidlo.
Povoluje se,protože neměníte třecí podložku.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 rozvody D24

Příspěvek od peter cz »

Neměníme, protože u d24 není.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 rozvody D24

Příspěvek od Sergej »

Ten pripravok je len pre moznost pouzitia mensieho momentaku. bez neho 450Nm. Je to v tom Greenbooku aj napisane (ale je ich viac)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#10 rozvody D24

Příspěvek od kolemjdouci »

chlapi díky, tohle je přesně ono. Dovolím si tedy podle Vaši rad a připomínek upravit 1. příspěvek a věřim, že to časem začne dávat smysl.
Pořád bohužel tápu a tou HU, v manuálu je ještě tenhle obrázek:
5188.png
ale vůbec mu nerozumim, na bloku žádný vokýnko není a i kdyby bylo, tak v něm určitě není ozubení setrváku, ten je mimo blok.
Na setrvačníku jsou značky "0" a "X", ale bloku jsem nikde ten špičatej ukazatel nenašel. Nebo to chápu úplně blbě?
Leda... že by to bylo na převodovce?
update: jo, tak prej je to na převodovce (teda kreslit neumim, ale kdo spáchal ten manuál, tak na tom byl ještě hůř). Zhruba se prej dá HU nastavit taky tak, že když se šrouby na malý řemenici na klice srovnají vodorovně a svisle, tak výstupek musí bejt v levý spodní čtrvtině.
To mě přivádí na myšlenku, nemá někdo volnej futrál od špajzky na půjčení?
_________________
škatule hejbej se

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#11 rozvody D24

Příspěvek od imrija »

Já mám ve stodole M46 špajzku (s overdrive), kterou klidně zapůjčím.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#12 rozvody D24

Příspěvek od kolemjdouci »

Honzo díky, snad vyřešeno.
Když potřebujete nastavit HÚ a máte hlavu na bloku, tak prostě kouknete na druhý motor. Metodou průměru krajních poloh, kdy byl píst zalícovanej s blokem, jsem na polomotoru určil HU.
Potom spočítal zuby na setrváku mezi značkou "0" a dírou, do který se strká přípraveček. Je to 6 přesně. Okometricky ještě mrknul na předek kliky, tam se zase srovnal výběžek na řemeničce, zářez na klice a žebro olejový pumpy a proved nastavení na druhym motoru. Nebude to na milimetr, ale to snad nevadí. Nebo jo?
_________________
škatule hejbej se
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“