Problém s diferenciálem

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#1 Problém s diferenciálem

Příspěvek od LukášM »

Dnes ráno jsem si všiml, že při zatáčení vnitřní kolo hrabe, poskakuje a chová se zvláštně. To samé na kruhovém objezdu, při otáčení atd. Prostě problém s diferenciálem.
Po zvednutí na zdviži jsem zjistil několik poznatků....

1. kola se točí stejným směrem
2. po očištění štítku je uvedeno, že se jedná o anti-spin, tudíž nějaký LSD diferenciál, označený je VOLVO 1023664
3. bohužel v oleji jsou jemné kovové šupinky :(

Dříve se auto chovalo standardně, tedy jezdilo normálně a vždy byl problém odkudkoli odjet, i na mokré trávě bylo problém se rozjet, hrabalo jen jedno kolo, teď hrabou obě i na suchu a za vyšší rychlosti. Je to jak kdyby se diferenciál kousl nebo byla natvrdo uzávěrka.

A teď otázka...co se mohlo stát? Mám začít poptávat nějaký diferenciál na výměnu nebo se pustit do opravy?

Děkuji za info, rád se dozvím i více o LSD diferenciálech.
Přílohy
HRNlLTsnRcFJVi3WfLEa06sdzU9nBL4v8KpX9stnGM84DiAgcHFN9i6dcKc6KXwzd7WIv2E.jpg
HRNlLTsnRcFJVi3WfLEa06sdzU9nBL4v8KpX9stnGM84DiAgcHFN9i6dcKc6KXwzd7WIv2E.jpg (30.51 KiB) Zobrazeno 3379 x
FqMpleRQvHeyJ0Uuv6aCOwP1ddf7r5WpYzAXgteani6S-gvk2BnlbpYF2A-ikeSbnx3wJ4k.jpg
FqMpleRQvHeyJ0Uuv6aCOwP1ddf7r5WpYzAXgteani6S-gvk2BnlbpYF2A-ikeSbnx3wJ4k.jpg (34.71 KiB) Zobrazeno 3379 x
6FqFx7lWQ2wyzG9VXKt8afE7Y-VGa1bEgWdVR6vPan7-9xanqk_rXAS7zj0QR9rJLdPmVRs.jpg
6FqFx7lWQ2wyzG9VXKt8afE7Y-VGa1bEgWdVR6vPan7-9xanqk_rXAS7zj0QR9rJLdPmVRs.jpg (43.93 KiB) Zobrazeno 3379 x
4Bbp-43a3so12n8a-cIonT3v3zlRFV48eQAJIT7RLaBfJlLx_gNfCLjvgnHEe4794Qeaie8.jpg
4Bbp-43a3so12n8a-cIonT3v3zlRFV48eQAJIT7RLaBfJlLx_gNfCLjvgnHEe4794Qeaie8.jpg (35.86 KiB) Zobrazeno 3379 x
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#2 Problém s diferenciálem

Příspěvek od standa »

Tak nevím, jestli Ti mám gratulovat ke vzácnému doplňku, nebo Tě litovat...
O LSD a lockerech si samostudiem zjistíš na internetu jistě všechno, co budeš potřebovat (např. http://www.davebarton.com/volvorearends.html ). Pro případ, že by sis nemohl dovolit nechat kombíka po dobu opravy nepojízdného, mohu nabídnout zadní nápravu z kabrioletu. Je důkladně vyzkoušená :) ( https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=20&t=42087&start=25 ).
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

#3 Problém s diferenciálem

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Tak nevím, jestli Ti mám gratulovat ke vzácnému doplňku, nebo Tě litovat...
O LSD a lockerech si samostudiem zjistíš na internetu jistě všechno, co budeš potřebovat (např. http://www.davebarton.com/volvorearends.html ). Pro případ, že by sis nemohl dovolit nechat kombíka po dobu opravy nepojízdného, mohu nabídnout zadní nápravu z kabrioletu. Je důkladně vyzkoušená :) ( https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=20&t=42087&start=25 ).
Pochopitelně výměnou za tvou stávající. :lol:

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 Problém s diferenciálem

Příspěvek od standa »

...ale až bude opravená :twisted:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Problém s diferenciálem

Příspěvek od Urvanej »

Víko dolu, pak lze popolézt.
Ale takovýhle hračka na D24, to už skoro pobaví :-D
A ano, nevýhoda LSD, na ledě je uplně k hovnu, protože protáčející se kolo musí mít odpor, aby to přiřadilo to druhý kolo :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 Problém s diferenciálem

Příspěvek od standa »

I osumdesát koníků někdy potřebuje odraz druhou nohou... :)
Nemícháš dohromady samosvor a zámek (LSD neboli anti-spin vs. Locker)?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#7 Problém s diferenciálem

Příspěvek od LukášM »

Takže to budu řešit asi komplet výměnou, pak se bude laborovat s původním diferenciálem. Bohužel jsem teď půl čech a půl slovák, takže času je opravdu málo :( Pokud se někomu válí doma funkční dif, tak se určitě domluvíme.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

GDPR_user

#8 Problém s diferenciálem

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Víko dolu, pak lze popolézt.
Ale takovýhle hračka na D24, to už skoro pobaví :-D
A ano, nevýhoda LSD, na ledě je uplně k hovnu, protože protáčející se kolo musí mít odpor, aby to přiřadilo to druhý kolo :-(
Ono jak známo,tak ani led nemá nulové tření.A v nejhorším jde použít ruční brzda.Spíše bych řekl,že samosvor začal fungovat.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Problém s diferenciálem

Příspěvek od Urvanej »

Standa: podle mě nemíchám... viz hýr.
Martin: jojo, zatažená ručka je cesta z ledu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#10 Problém s diferenciálem

Příspěvek od LukášM »

No to mě právě také napadlo jestli se to náhodou nechová tak jak má, ale jízda je s tím fakt nepříjemná co se třeba kruháčů týče, tak to vážně kope. Ono to vážně vypadá na nějaký lock, protože kdyby to byl LSD, tak by přece přes odpor mělo být možné druhým kolem otáčet, tady je to vážně natvrdo.
Jestli bude čas, tak sundám víko a podívám se jak to uvnitř vypadá.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#11 Problém s diferenciálem

Příspěvek od LukášM »

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 Problém s diferenciálem

Příspěvek od standa »

Eaton G80 Locker:
Na štítku Tvé nápravy je nápis anti-spin, měl by tam být tedy LSD, který se asi hryznul. Oddělej víko a bude jasno. Doufám, že nějaký jeliman nevyměňoval olej a v celé STS Chvojkovice-Brod, kde berou jeho dodavatelé, byl jenom PP90 :fool:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Problém s diferenciálem

Příspěvek od Urvanej »

No,skoro si řikám, že ošuchaný lamely je ta levnější varianta...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14 Problém s diferenciálem

Příspěvek od LukášM »

Máš pravdu Stando, aspoň se budu mít přes zimu v čem vrtat...Amazon rozebraný, 164 rozebraná, 240 bude rozhozená :D

Urvanej, náhradní díly se sehnat dají, ale cena se mi asi líbit nebude, nakonec tam zůstane standardní dif a bude to.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#15 Problém s diferenciálem

Příspěvek od Sarkasmic »

Pokud to jede dopředu bez nejakejch zvuků o jen se nechce vnitřní kolo točit pomaleji,odstav to zavčasu... Roztrhne se jen jednou....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#16 Problém s diferenciálem

Příspěvek od LukášM »

auto je od prvni chvile odstaveno. Naprava se jiz veze domu na vymenu,tak pak se bude laborovat se samosvorem.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“