Právě je 20 zář 2018 10:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 16 říj 2013 19:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Dnes ráno jsem si všiml, že při zatáčení vnitřní kolo hrabe, poskakuje a chová se zvláštně. To samé na kruhovém objezdu, při otáčení atd. Prostě problém s diferenciálem.
Po zvednutí na zdviži jsem zjistil několik poznatků....

1. kola se točí stejným směrem
2. po očištění štítku je uvedeno, že se jedná o anti-spin, tudíž nějaký LSD diferenciál, označený je VOLVO 1023664
3. bohužel v oleji jsou jemné kovové šupinky :(

Dříve se auto chovalo standardně, tedy jezdilo normálně a vždy byl problém odkudkoli odjet, i na mokré trávě bylo problém se rozjet, hrabalo jen jedno kolo, teď hrabou obě i na suchu a za vyšší rychlosti. Je to jak kdyby se diferenciál kousl nebo byla natvrdo uzávěrka.

A teď otázka...co se mohlo stát? Mám začít poptávat nějaký diferenciál na výměnu nebo se pustit do opravy?

Děkuji za info, rád se dozvím i více o LSD diferenciálech.


Přílohy:
HRNlLTsnRcFJVi3WfLEa06sdzU9nBL4v8KpX9stnGM84DiAgcHFN9i6dcKc6KXwzd7WIv2E.jpg
HRNlLTsnRcFJVi3WfLEa06sdzU9nBL4v8KpX9stnGM84DiAgcHFN9i6dcKc6KXwzd7WIv2E.jpg [ 31.42 KiB | Zobrazeno 2752 krát ]
FqMpleRQvHeyJ0Uuv6aCOwP1ddf7r5WpYzAXgteani6S-gvk2BnlbpYF2A-ikeSbnx3wJ4k.jpg
FqMpleRQvHeyJ0Uuv6aCOwP1ddf7r5WpYzAXgteani6S-gvk2BnlbpYF2A-ikeSbnx3wJ4k.jpg [ 35.23 KiB | Zobrazeno 2752 krát ]
6FqFx7lWQ2wyzG9VXKt8afE7Y-VGa1bEgWdVR6vPan7-9xanqk_rXAS7zj0QR9rJLdPmVRs.jpg
6FqFx7lWQ2wyzG9VXKt8afE7Y-VGa1bEgWdVR6vPan7-9xanqk_rXAS7zj0QR9rJLdPmVRs.jpg [ 44.6 KiB | Zobrazeno 2752 krát ]
4Bbp-43a3so12n8a-cIonT3v3zlRFV48eQAJIT7RLaBfJlLx_gNfCLjvgnHEe4794Qeaie8.jpg
4Bbp-43a3so12n8a-cIonT3v3zlRFV48eQAJIT7RLaBfJlLx_gNfCLjvgnHEe4794Qeaie8.jpg [ 36.55 KiB | Zobrazeno 2752 krát ]

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 16 říj 2013 20:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2190
Bydliště: Brno
Tak nevím, jestli Ti mám gratulovat ke vzácnému doplňku, nebo Tě litovat...
O LSD a lockerech si samostudiem zjistíš na internetu jistě všechno, co budeš potřebovat (např. http://www.davebarton.com/volvorearends.html ). Pro případ, že by sis nemohl dovolit nechat kombíka po dobu opravy nepojízdného, mohu nabídnout zadní nápravu z kabrioletu. Je důkladně vyzkoušená :) ( viewtopic.php?f=20&t=42087&start=25 ).

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 16 říj 2013 21:44 
standa píše:
Tak nevím, jestli Ti mám gratulovat ke vzácnému doplňku, nebo Tě litovat...
O LSD a lockerech si samostudiem zjistíš na internetu jistě všechno, co budeš potřebovat (např. http://www.davebarton.com/volvorearends.html ). Pro případ, že by sis nemohl dovolit nechat kombíka po dobu opravy nepojízdného, mohu nabídnout zadní nápravu z kabrioletu. Je důkladně vyzkoušená :) ( viewtopic.php?f=20&t=42087&start=25 ).

Pochopitelně výměnou za tvou stávající. :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 16 říj 2013 21:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2190
Bydliště: Brno
...ale až bude opravená :twisted:

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 16 říj 2013 22:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13843
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Víko dolu, pak lze popolézt.
Ale takovýhle hračka na D24, to už skoro pobaví :-D
A ano, nevýhoda LSD, na ledě je uplně k hovnu, protože protáčející se kolo musí mít odpor, aby to přiřadilo to druhý kolo :-(

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 06:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2190
Bydliště: Brno
I osumdesát koníků někdy potřebuje odraz druhou nohou... :)
Nemícháš dohromady samosvor a zámek (LSD neboli anti-spin vs. Locker)?

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 07:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Takže to budu řešit asi komplet výměnou, pak se bude laborovat s původním diferenciálem. Bohužel jsem teď půl čech a půl slovák, takže času je opravdu málo :( Pokud se někomu válí doma funkční dif, tak se určitě domluvíme.

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 08:53 
Urvanej píše:
Víko dolu, pak lze popolézt.
Ale takovýhle hračka na D24, to už skoro pobaví :-D
A ano, nevýhoda LSD, na ledě je uplně k hovnu, protože protáčející se kolo musí mít odpor, aby to přiřadilo to druhý kolo :-(

Ono jak známo,tak ani led nemá nulové tření.A v nejhorším jde použít ruční brzda.Spíše bych řekl,že samosvor začal fungovat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 09:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13843
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Standa: podle mě nemíchám... viz hýr.
Martin: jojo, zatažená ručka je cesta z ledu.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 14:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
No to mě právě také napadlo jestli se to náhodou nechová tak jak má, ale jízda je s tím fakt nepříjemná co se třeba kruháčů týče, tak to vážně kope. Ono to vážně vypadá na nějaký lock, protože kdyby to byl LSD, tak by přece přes odpor mělo být možné druhým kolem otáčet, tady je to vážně natvrdo.
Jestli bude čas, tak sundám víko a podívám se jak to uvnitř vypadá.

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 14:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Tady jsem našel nějaké zajímavé info :wink:

http://people.physics.anu.edu.au/~amh11 ... o_dana.htm

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 16:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2190
Bydliště: Brno
Eaton G80 Locker: http://www.youtube.com/watch?v=tTGZOJQQBeE
Na štítku Tvé nápravy je nápis anti-spin, měl by tam být tedy LSD, který se asi hryznul. Oddělej víko a bude jasno. Doufám, že nějaký jeliman nevyměňoval olej a v celé STS Chvojkovice-Brod, kde berou jeho dodavatelé, byl jenom PP90 :fool:

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 17 říj 2013 21:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13843
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
No,skoro si řikám, že ošuchaný lamely je ta levnější varianta...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 18 říj 2013 09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Máš pravdu Stando, aspoň se budu mít přes zimu v čem vrtat...Amazon rozebraný, 164 rozebraná, 240 bude rozhozená :D

Urvanej, náhradní díly se sehnat dají, ale cena se mi asi líbit nebude, nakonec tam zůstane standardní dif a bude to.

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013 14:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
Pokud to jede dopředu bez nejakejch zvuků o jen se nechce vnitřní kolo točit pomaleji,odstav to zavčasu... Roztrhne se jen jednou....

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s diferenciálem
PříspěvekNapsal: 21 říj 2013 16:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2006
Příspěvky: 3214
Bydliště: Tábor
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
auto je od prvni chvile odstaveno. Naprava se jiz veze domu na vymenu,tak pak se bude laborovat se samosvorem.

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.088s | 20 Queries | GZIP : Off ]