Výměna B200F za B230F?

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s výměnou B200F za B230F?
Jedná se o 240-tku kombi z roku 1991. Stačí pouze přehodit motor?
Je tam stejná váha vzduchu i řídící jednotka? Dále by mě zajímalo, jestli se dá
na blok z B230F dát hlava z B200F? Zda je stejná nebo je tam nějaký rozdíl?

Děkuji za odpovědi.

Honza
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

Co zase vymýšlíš ? Předělat to jde, ale bude toho víc. Např. váha stejná není a kabeláž taky ne, jednotka taky ne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od standa »

Pokud mají oba motory řízení Bosch Jetronic LH2.4 (což je u aut vyrobených mezi roky 89 až 93 skoro jistý, tato verze má diagnostickou tlačítko-ledkovou diagnostiku), pak je VŠECHNO (kromě zdvihového objemu) ÚPLNĚ STEJNÝ a tím pádem záměnný.

Auta s motory B200F a B230F mám doma a záměny komponentů mohu nevěřícím kdykoliv předvést. Beru pětset za započatou hodinu předvádění :D .

P.S. Jeden z mých kombíků jezdí na počítač z šestnáctiventilové sedmistovky a na čidlo polohy kliky a lambdasondu z fiatu punto...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#4 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

Myslím si, že by tam šla našlápnout i 230FT. Váha vzduchu je stejná, jenom počítadlo je jiný. A kdyby šlo o starší model motoru s jednotkou LH 2.2, pak se to dá přehodit včetně předních svazků origo kabeláže. Taky o tom uvažuju a mám to doma komplet připravený, včetně kompletní kabeláže ze starší 740 FT...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#5 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Vím o jednom motoru B230F skoro zadarmo a ten by mi tam stačil a bylo by to asi nejjednodušší na výměnu. Ale chci mít jistotu, tak se ptám na zkušenosti ostatních, pokud už toto někdo dělal..?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#6 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jinak motor ze sedmistovky do dvoustovky nedáš. Sedmistovka má rozdělovač vzadu a tento motor by se do dvoustovky nevešel...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#7 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

e.w.i.n.g.1 píše:Jinak motor ze sedmistovky do dvoustovky nedáš. Sedmistovka má rozdělovač vzadu a tento motor by se do dvoustovky nevešel...
Použiješ z původního 2XX motoru hřídel s rozdělovačem. V bloku je to připravený. Jinak celá úprava už někde na netu byla popisovaná. Možná si někdo vzpomene kde a hodí sem odkaz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#8 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Aha, tak to jsem nevěděl.. :-)
Ale mně bude stačit standardní B230F.. Turbo motor by byl pro to auto asi moc..
a navíc o žádném turbo motoru nevím. Takže asi zůstanu u původního plánu.
Každopádně děkuji za rady.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#9 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

Mám doma komplet motor B21ET(mech. stříkačka s turbem), včetně výfukového potrubí. Chtěl jsem ho původně dát do 240 ( z které taky je), ale mamča tam turbínu nechce. Po městě to nevyužije a navíc tam má automat, který řadí kolem 2000 ot. To teprva turbo začíná foukat ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#10 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

s tou mojí dvojkou jezdí také manželka a turbínu by asi nevyužila :-)
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#11 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

To moje by jí využila, ale musel bych tam dát manuál. Ale to ona zase nechce, protože automat ve městě je pro ni pohodlnej ...

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#12 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:Pokud mají oba motory řízení Bosch Jetronic LH2.4 (což je u aut vyrobených mezi roky 89 až 93 skoro jistý, tato verze má diagnostickou tlačítko-ledkovou diagnostiku), pak je VŠECHNO (kromě zdvihového objemu) ÚPLNĚ STEJNÝ a tím pádem záměnný.

Auta s motory B200F a B230F mám doma a záměny komponentů mohu nevěřícím kdykoliv předvést. Beru pětset za započatou hodinu předvádění :D .

P.S. Jeden z mých kombíků jezdí na počítač z šestnáctiventilové sedmistovky a na čidlo polohy kliky a lambdasondu z fiatu punto...
Není náhodou rozdíl v obohacovači ? Na B230F už samostatná tryska není a taky není výstup z ř.j. na samostatný obohacovač. Podle greenbuchu jsou rozdíly i v teplozních čidlech, což by znamenalo jiné nastavení ř.j.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 426
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#13 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od libre »

jarek.krizan píše:Co zase vymýšlíš ? Předělat to jde, ale bude toho víc. Např. váha stejná není a kabeláž taky ne, jednotka taky ne.
Přečti si případ Motorová záhada.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

Takže motorová záhada je na Honzově kombajnu ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#15 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Sarkasmic »

jediný co k těmhle přestavbám-co potom stk a emise?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#16 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Motor B200F a B230F vypadá úplně stejně a číslo motoru na STK většinou nekontrolují, protože se jim ho nechce hledat. Kdysi jsem na 740-tce dal místo B230F motor B234F a na evidenčce to prošlo bez problémů. A když bych u tohoto motoru dal kryt rozvodů z B200F, tak si myslím, že by to mělo být v pohodě...
Jde o to, že prostě potřebuju druhý motor a o žádném B200F v současné době nevím. Vím o motoru B230F, který má Standa v jedné odstavené dvojce a dal by ho téměř zadarmo. Myslím si, že přehození motoru by byla v této situaci asi nejlevnější varianta, když uvážím, kolik by mohla stát generálka motoru. A motor B230F podle mě pojede daleko líp než B200F, takže pokud by tam byla snadná výměna, tak se tomu nebráním.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

standa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#17 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od standa »

jarek.krizan píše:
standa píše:... VŠECHNO (kromě zdvihového objemu) ÚPLNĚ STEJNÝ a tím pádem záměnný.
Není náhodou rozdíl v obohacovači ? Na B230F už samostatná tryska není a taky není výstup z ř.j. na samostatný obohacovač. Podle greenbuchu jsou rozdíly i v teplozních čidlech, což by znamenalo jiné nastavení ř.j.
Čidla teploty jsou (co se týká odporů) stejný, novější verze LH2.4 nemají startovací ventil, protože je naprd - dle specifikací má vstříknout palivo do sání až při teplotě -20st.C. Na svých autech mám ventily odpojený (používám lišty, kde je místo vývodu na startovací ventil autoventilek na měření tlaku paliva). Dosáhnout u nás takové teploty bloku motoru je téměř nemožné. Sám na sobě mám vyzkoušeno, že ani v nejhorších mrazech za poslední čtyři zimy nebyl startovací ventil počítačem sepnut (zapojil jsem místo ventilu pípátko, takže bych to slyšel).

Verzi bez startovacího ventilu jsem ve dvoustovkách neviděl.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#18 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

Já hleděl do knížky a sledoval motory a ne v čem jsou namontované. A našel jsem právě ty rozdíly o kterých jsem psal. Nějak jsem předpokládal, že bude jedno jestli je z dvojky, nebo sedmy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#19 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:
jarek.krizan píše:
Není náhodou rozdíl v obohacovači ? Na B230F už samostatná tryska není a taky není výstup z ř.j. na samostatný obohacovač. Podle greenbuchu jsou rozdíly i v teplozních čidlech, což by znamenalo jiné nastavení ř.j.
Čidla teploty jsou (co se týká odporů) stejný, novější verze LH2.4 nemají startovací ventil, protože je naprd - dle specifikací má vstříknout palivo do sání až při teplotě -20st.C. Na svých autech mám ventily odpojený (používám lišty, kde je místo vývodu na startovací ventil autoventilek na měření tlaku paliva). Dosáhnout u nás takové teploty bloku motoru je téměř nemožné. Sám na sobě mám vyzkoušeno, že ani v nejhorších mrazech za poslední čtyři zimy nebyl startovací ventil počítačem sepnut (zapojil jsem místo ventilu pípátko, takže bych to slyšel).

Verzi bez startovacího ventilu jsem ve dvoustovkách neviděl.
OT:Měl jsem dva motory oba B230FT oba LH-Jetronic 2.4 jeden se vstřikovacím ventilem jeden bez.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Sergej »

Vstrekovaci ventil sa montoval do roku vyroby 1992.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#21 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

jarek.krizan píše:Co zase vymýšlíš ? Předělat to jde, ale bude toho víc. Např. váha stejná není a kabeláž taky ne, jednotka taky ne.
Já bych motor za normálních okolností neměnil, ale stávající motor nemá kompresi (viz. motorová záhada).
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#22 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od HonzaA »

Číslo motoru se běžně kontroluje, doporučuju to pořešit před instalací B230F, dokud bude ještě venku... Troufám si tvrdit, že by to nemělo bý příliš obtížné :-)
e.w.i.n.g.1 píše:Motor B200F a B230F vypadá úplně stejně a číslo motoru na STK většinou nekontrolují, protože se jim ho nechce hledat. Kdysi jsem na 740-tce dal místo B230F motor B234F a na evidenčce to prošlo bez problémů. A když bych u tohoto motoru dal kryt rozvodů z B200F, tak si myslím, že by to mělo být v pohodě...
Jde o to, že prostě potřebuju druhý motor a o žádném B200F v současné době nevím. Vím o motoru B230F, který má Standa v jedné odstavené dvojce a dal by ho téměř zadarmo. Myslím si, že přehození motoru by byla v této situaci asi nejlevnější varianta, když uvážím, kolik by mohla stát generálka motoru. A motor B230F podle mě pojede daleko líp než B200F, takže pokud by tam byla snadná výměna, tak se tomu nebráním.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#23 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A napadá někoho, jak udělat z trojky nulu? Má s tím někdo zkušenosti? Já tyto věci neumím dělat a nemám s tím zkušenosti, takže si nechám poradit.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#24 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Sarkasmic »

ahoj. Já s tím zkušenost mám. Koupil jsem auto,kde byl jakýsi domaštěný typ motoru,vypadalo vcelku ok,i s technicakem sedelo. Jel jsem s tim na evidencku,technik na to chvilku vejral,pak to umyl,pak si dones sablonku a pak sem dostal papír závady vážné-pozměněny identifikační prvky vozidla a informaci at s tím autem uz radsi nic nedelam a vratim ho. Ze bych to mohl zkusit na jinym stk,treba by si toho tam nikdo nevsim,ale on ze ma za zady kameru a nemuze.... Tak asi tak....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#25 Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od al-pacino »

pokud budeš dávat na blok z B200 hlavu z B230 tak si musíš dát pozor na ucpávku pod sáním a na jednu ucpávku na chlazení,neni to nic podstatnýho,ale lehce to přehlídneš,jinak vím o motoru B21OE-nový rozvody,kroužky,opravená hlava,kompletně přetěsněnej a nově nalakovanej...víc po sz
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“