lambada

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2891
Registrován: 11 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#1 lambada

Příspěvek od penek »

Prosím o poučení / opravu skrzevá B230F:

- Lambda má jako všechno svou životnost.
- Od 50k do 150k. Dejme tomu. Dle druhu.
- Pak se může káknout.
- Projevit se projeví třeba na spotřebě, nepravidelným chodu, zlobivejma startama, na emisích.
- Lambda se dá koupit.
- Dle modelu nebo univerzál, samo že podle počtu kabelů.
- Vymění se.
- Výměna je relativně ýzy a výměnou nic nezkazím.
- Značky Bosch nebo NGK by měly bejt v pořádku.

Hurá do mě! Dík.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 lambada

Příspěvek od Ondra. »

kup univerzální podle bosch katalogu, kabel si zakrátíš a ušetříš nemalé prachy. kupuj vždy bosch. po výměně zresetuj řj motoru (odpojit baterku popř vytáhnout pojistku č.1)
Výměna může být problematická, lambáda ráda zarezně v trubce, doporučuju závit před demontáží nahřát nebo auto projet aby se ohřál výfuk. Závit nový lambdy bych pro jistotu máznul malým množstvým měděnky.
Ps univerzální lambda má univerzální štekr. Ten nedoporučuju. Podle mě je lepší uni lambdu naletovat na origo konektor a hezky si to zafoukat smršťovacíma gumičkama. jestli chceš, jednu zdravou použitou lambdu tu mám. Na autě se po její výměně za novou vůbec nic nezměnilo...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 lambada

Příspěvek od Ondra. »

ještě mi napadalo není špatný mít klíč na lambdy, na ali za 5 doalrů
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#4 lambada

Příspěvek od yoby »

Ještě existuje jedno pravidlo, nehrabej se ve věcech co fungují, ušetříš si nervy :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 lambada

Příspěvek od tomasss »

Ad letovani, > vyrobce < primo zakazuje ty draty pajet.
Ono ty nerezovy draty stejne vetsinou bez specialni niklovy pajky ani moc pajet nejdou, a ten konektor kterej bosch k univerzalu dodava je celkem radost pouzivat...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#6 lambada

Příspěvek od olivin »

Jsi si 100% jisty, ze mas problem opravdu v Lambade?
Mozna by bylo lepe popsat priznaky a bolesti, nez chodit rovnou s hotovou diagnozou. ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#7 lambada

Příspěvek od pavel.2 »

lambda se nechá celkem dobře změřit , ale jak na to Ti jistě odpoví Sergej zde na foru a na netu je toho dost ,
Připojení neorig bych neviděl jako problém jen je otázka jak dlouho spoj vydrží když nebude hermeticky v konektoru
Ale samovulkanizující guma by to měla řešit v pohodě , snímání je do 5V minimální proud a výhřev - žádná tragédie
není to žhavička .

Tak mě napadlo, že bych mohl na svém B230F si to změřit a pak čas od času zas , zatím problém nemám ale aspon budu vědět pozděli jak to bylo.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#8 lambada

Příspěvek od Ondra. »

tomasss píše:Ad letovani, > vyrobce < primo zakazuje ty draty pajet.
Ono ty nerezovy draty stejne vetsinou bez specialni niklovy pajky ani moc pajet nejdou, a ten konektor kterej bosch k univerzalu dodava je celkem radost pouzivat...
potřel jsem batifluxem a normálně jsem zapájel, je pravda že to tedy chtělo vyšší teplotu.... Navíc jsem to přefoukal dvěma vrstvama gumiček s lepidlem. Němaje problema
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 19 dub 2019 09:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#9 lambada

Příspěvek od pavel.2 »

To je též dobrá volba smrštovačky s lepidlem jsou super, nebo koupit konektory s tesněním a předělat oba konce , příště bude stačit předělat jen na lambdě.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 lambada

Příspěvek od standa »

A proč by se to jako nemělo pájet???
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 lambada

Příspěvek od tomasss »

standa píše:A proč by se to jako nemělo pájet???
Jeden duvod jak jsem uz psal - on ten novej original ani moc pajet nejde (bosch co jsem kupoval par mesicu zpatky byl uplne bez sance, ale je mozny ze nejakej starsi origo kousek pajet pujde).
Hlavni duvod (a taky duvod proc to vyrobce vyslovne zakazuje) viz zde.
"Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It's hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail. The difference in oxygen levels between the exhaust and outside air within the sensor causes voltage to flow through the ceramic bulb. The greater the difference, the higher the voltage reading."
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět

Zpět na „200 - opravy“