Poslední návštěva: 19 srp 2019 20:29 Právě je 19 srp 2019 20:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 09:39 
Offline

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 229
Bydliště: Praha
Vůz: Ingot we trust
Od Jardy jsem asi před rokem dostal (Jardo, ještě 1x velké díky!) půl velkýho kanystru originál ATF F/G, kus použil do ingota a zbytek odvezl do Petrova. Měl by tam být, zavolej Adamovi.
tady to bylo: viewtopic.php?p=724166#p724166


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 12:34 
Offline

Registrován: duben 2018
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 245 GLT 88'
Přesně takhle jsem si to představoval. Díky všem!

_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 18:17 
Offline

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 229
Bydliště: Praha
Vůz: Ingot we trust
když už si tu povídáme o převodovkách, mám m46 (s tím přepínačem na klacku) a dost často tam jde zpátečka přes zuby. Pomůže zařadit za jedna a teprve potom zpátečku.
Je to normální, nebo příznak průšvihu? Díky.
p.s. Ne, že by se s tim tak nedalo jezdit, ale občas to zdržuje, hlavně ty okolo :-S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 18:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 950
Bydliště: Písek
Vůz: 965
mám to s tou zpátečkou stejně. na jaře se chystám na výměnu uložení koule řadicí páky a pouzdra na konci, tak snad to pomůže

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 19:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 811
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Nepomůže, v servisním manuálu k M46 je velice podrobný návod na kompletní seřízení převodovky a je to fakt hodně přesná věda. Mají na to samozřejmě kupu originálních přípravků na seřízení a vážně to není prdel, takže doporučuju se v tom idealne vůbec nehrabat a smířit se s tím, dělá mi to taky...nicméně s citem to jde naprosto v pohodě vychytat a bezproblemove jezdit.

Měl jsem celou převodovku venku a měl jsem ji rozdělanou, seřizovat bych to ale nechtěl když jsem viděl že všechno ovlivňuje všechno :D pretesnil jsem ji, složil jsem to tak, jak to bylo a jsem teď spokojený...overdrive řadí jako víno a to je pro mne hlavní.


Ad. pouzdro - je to takový mrňavý gufero na prostupu řádícího táhla do převodovky a udělá to hodně - řazení krásně ztuhne až jsem z toho měl fakt radost.

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 19:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 950
Bydliště: Písek
Vůz: 965
děkuju. takže to sice nepomůže, ale zbytečný to není :-) mně se ta zpátečka povede jak kdy. někdy tam jde normálně, někdy přes zuby. a jednička mi tam leze občas trošku víc ztuha, než by bylo normální, to také připisuji spíš těm 25 let starým pouzdrům

_________________
960 s orlojem, MY'93


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 lis 2018 19:59 
Offline

Registrován: září 2011
Příspěvky: 299
Bydliště: Praha 10
Mě potkalo u M47 něco podobného , nešlo zařadit , po chvíli jsem rychlost dal , pak zas ne a když jsem jel do servisu šla i dvojka . Zajimavý bylo, že po uvolnění převodovky o pár mm nešla vyndat , po chvíli přemlouvání se uvolnila a vyskočilo rozpadlé ložisko ze setrváku ( takové malé ) . Ted řadí skvěle.

_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 05 pro 2018 21:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2040
Bydliště: Brno
To zadřený ložisko v klikovce unášelo vstupní hřídel, který se točil i po vyšlápnutí spojky. Stejnej problém vzniká i při nedostatečným vypínání spojky...

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: převodovka 240
PříspěvekNapsal: 21 bře 2019 18:54 
Offline

Registrován: duben 2018
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 245 GLT 88'
Tak asi po 1000 km a půl roce se podělím s výsledky svých experimentů s oleji do převodovky. Mám za sebou tři výměny...
Nejdříve jsem tam dal to ATF, které předepisuje výrobce (množství taky dle manuálu) - převodovka hlučná, prakticky na všechny stupně, nejhorší to bylo na trojku a pětku (jako kdyby někdo hodil hrst matek do pračky). Pak jsem zkusil Valvoline 75w80 API GL4 a přeplnil- to už bylo o něco lepší, ale pořád to nebylo ono. No, nakonec po troše googlení a procházení zahraničních fór jsem tam dal 80w90 (obyčejný Mogul Trans, API GL4, za 150 Kč /litr) a výsledek je super. Řadí pořád stejně hezky a hluk se dost snížil.

_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.055s | 20 Queries | GZIP : On ]