Právě je 14 srp 2018 15:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 10:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 240 B230F
Zdravím!

Můj první příspěvěk a hned v kategorii oprav:) Mám problém s tím, že moje 240 (B230F 1993) se nezahřívá na správnu provozní teplotu a při nižších rychlostech blbě topí. Ukazatel teploty na palubce se po cca 10min jízdy v zimě dostane tak sotva na třetinu.
Vyměnil jsem termostat, ale problém stále přetrvává. Co byste mi poradili jako další krok? Může na to mít vlivi stáří fridexu? Asi blbost, že?

Moc děkuju!

Ivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 11:15 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9418
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Termostat jsi dal nový, správný a správným směrem? Motor je i pocitově studený? Je po krátké jízdě (pár minut) teplý chladič?
Tyhle příznaky ukazují jenom na špatný termostat.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 11:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 240 B230F
Ahoj, díky za odpověď! Termostat jsem koupil na autokelly (vyplnil jsem typ auta, vyskočilo mi pár termostatů a jeden z nich jsem koupil), dal jsem ho správným směrem (vyfotil jsem si ten předchozí a dal tak, aby "čepička" byla na stejném místě). Motor jde hezky, chová se normálně, chladič je teplý...jen mi to prostě blbě topí a ručka teploty je proklatě nízko. Nemůže to být špatný senzor neboli teplotní spínač?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 11:48 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9418
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Jestli to i blbě topí tak to snímačem nebude. Ten chladič se začne ohřívat hned jak nastartuješ a popojedeš?
Zkus ten termostat rozdělat jestli nezůstal otevřený.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 11:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 240 B230F
jdu ten chladič vyzkoušet a dám hned vědět. Dík!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 14:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 240 B230F
Tak jsem to zkusil a po 5minutách jízdy po městě byl chladič uplně studenej..po 10minutách také..to teda vypovídá o vadném termostatu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 14:40 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 423
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.
V Kelly mají mezi dílama pro krabice bordel, ten termostat vůbec nemusí plnit funkci. Kdyby tam byl nějaký jiný problém, tak to bude spíš vařit.

_________________
je:
960 3.0
S80 2.5TDI
Miataaa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 14:56 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9418
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Studený chladič byl měl indikovat, že termostat je v pořádku. Vody tam máš dost a je systém dostatečně odvzdušněný?

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 16:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 240 B230F
Fridexu tam mám dost, ale je fakt, že nevím,jesti je dostatečně odvzdušněný (Volvo mám teprve měsíc). Vyměnim fridex a odvzdušnim. Snad to pomůže...kdyžtak budu otravovat dál:D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 17:35 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 3535
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Za jizdy bude ted studenej. Zkusil bych to na miste.

_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 19:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2180
Bydliště: Brno
Máš vkus, tož vitaj!

1. Dvoustovky se neodvzdušňují, jen se zapne topení a přidá se trochu plyn, aby se vyhnal vzduch z topení.
2. Ručička teploměru je při zahřátém motoru vodorovně, neboli na deváté hodině.
3. Před startem zkus protočit rukou vrtuli chladiče - musí se otáčet nezávisle na motoru, jen s mírným odporem. Po startu chvíli důrazně hučí, po asi 10 vteřinách postupně zpomaluje a utichá
4. Jak již psal dumi.cz, zkus zahřát motor na místě. Pokud by to nešlo, stiskni hadici mezi termostatem a chladičem
5. Zkontroluj teplotu hadic mezi motorem a topením (motorová stěna vedle posilovače brzd, pod sacíma parohama) - obě teplý, nebo studený, nebo různý?


Když auto netopí a ručička je zvadlá, tak obvykle pomůže nový termostat. Ty však patříš mezi deviantní případy... :)

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017 20:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 2284
Bydliště: Ždánice
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 262C a 264 a 265 a S80
Vítej mezi krabicáři. Já tam na své první 200 (r.v.1983) strčil před chladič karton papíru a prohřátí motoru i topení uvnitř se hned zlepšilo :) . Oprava se tímto nekonala, ale pomohlo to. Ručička ukazuje u každýho auta jinak. Někdy na 9 hodinách, někdy na 10-11... Jinak věř Standovi, ví co říká.

_________________
262C - 1979, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 2006, 3,2 benzín / 265 - 1979, B27E
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 úno 2018 22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 240 B230F
Ahoj, moc děkuju za všechny komentáře a omlouvám se za pozdní reakci. Vyřešil to termostat...sice né ten první koupenej, ale třetí už jo:)
Ještě další dotaz, hledám servisáka. Jezdil jsem k panu Adamu Petrovi, ale po poslední návštěvě už bych radši volil z mnoha důvodů k někomu jinému. Nějaké typy?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 úno 2018 09:52 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2005
Příspěvky: 373
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 740, D24, 1989
Ahoj,

pokud hledáš servismana na Pze 6, obrať se na Tomáše Moravce, tel. 727883313. Sídlí mezi Petřinama a Veleslavínem... jezdí zásadně dvojkama a umí se o ně postarat...

v.)

_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.094s | 21 Queries | GZIP : Off ]