seřízení předstihu na Volvo 360

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 18 roků
Bydliště: Třinec

#1 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od Manek »

Neporadí někdo kde se přesně nachází ryska pro seřízení předstihu stroboskopem na Volvo 360, motor B200F, objem 2L ? Díky.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#2 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od maxwell »

Mám na chatě Heynessa, takže pokuď nezapomenu,a to se mi stává často, tak ho vemu a pošlu ti kde a jak.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 18 roků
Bydliště: Třinec

#3 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od Manek »

Hm, tak na to zapomínání jsme dva, dneska jsem si navštvaně i zpíval, zapomínám rád...jen to na mě není znát..

Kdyby se Ti to podařilo, hodně bys mi kolego pomohl. U tohoto auta je hodně nepřesných informací co se týče seřízení předstihu a tak raději již nechci pokoušet nevratné chyby. Velmi častým problém je: startuji - točím motor - moc chytnout nechce a když povolím klíček, tak se pomalu rozchechtá do otáček a taky ta spotřeba, je u mě stáále neuzavřená věc, prostě jsem si již zvyknul na 16-18L plynu. :unknown:

Díky za přízeň.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

GDPR_user

#4 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od GDPR_user »

Manek píše:Hm, tak na to zapomínání jsme dva, dneska jsem si navštvaně i zpíval, zapomínám rád...jen to na mě není znát..

Kdyby se Ti to podařilo, hodně bys mi kolego pomohl. U tohoto auta je hodně nepřesných informací co se týče seřízení předstihu a tak raději již nechci pokoušet nevratné chyby. Velmi častým problém je: startuji - točím motor - moc chytnout nechce a když povolím klíček, tak se pomalu rozchechtá do otáček a taky ta spotřeba, je u mě stáále neuzavřená věc, prostě jsem si již zvyknul na 16-18L plynu. :unknown:

Díky za přízeň.
Ryska je na řemenici.Pokud auto začne chytat po povolení klíčku,zaměřil bych se na kontrolu ukostření.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 18 roků
Bydliště: Třinec

#5 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od Manek »

Mohl bys být konkrétnější s tou kostrou? Jinak díky, tam ta ryska opravdu je, toho jsem si všiml z dřívějška. Akorát nevím jestli se opravdu na těchto motorech seřizuje předstih klasickým způsobem pootočením rozdělovače. Už jsem slyšel, že to nemá efekt, ale to je všechno od takových nekompetentních lidí..
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#6 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od maxwell »

No vidíš tak jsem úspěšně zapoměl... :), Ne byl jsem u rodičů, musel jsem jim vzít televizi do opravy, a nějak se mi to vykouřilo z hlavy,ale... Zítra tam jedu, takže si to dám do mobilu a stavím se pro tu knihu :D


Provedeno... Tak snad leda by mi kleknul mobil.

Jinak předstih je na Renixu - VN cívka. Je to řízené podtlakem. Plánek jsi sem kdysi dával tuším ty. Řešili jsme tehdy proč mi to nejede, ani na benzín ani na plyn.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=50&t=6358&st=0&sk=t&sd=a


Takže zkusit jestli je dobrá hadička a taky ten podtlakový bazmeg na renixu, teoreticky když na něm uděláš podtlak tak by to mělo něco dělat... ne?

Leda by byl posunutý rozvoďák, ale to by jsi musel nechat dělat rozvody nebo něco.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 18 roků
Bydliště: Třinec

#7 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od Manek »

Podtlakový snímač je cívečka do níž se zasunuje feritová tyčinka upevněná na membráně, která se posouvá podle intenzity podtlaku. Bohužel toto je v domacích podmínkách neodzkoušitelné, je tam hodně silná pružina - měl jsem to rezebrané. Nícméně toto podle mne jen dolaďuje předstih v závislosti na otáčkách. Nevím jestli tam je něco jako základní nastavení předstihu. Rozvodák přichází do uvahy taky, protože už měněný byl, ale to už ztěží poznám jestli se nezpletl o zub.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#8 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od maxwell »

Tak tentokrát mám... :wink:

1 001.jpg
1 002.jpg
1 003.jpg
1 004.jpg
1 005.jpg
1 006.jpg
1 007.jpg

Ale stejně tam píší že s tím nejde nic dělat. Tedy s předstihem na rozdělovači.


Funkci toho podtlaku zjistíš i podtlakem udělaným pusou nebo inj. stříkačkou.





Dole je pak načasování na setrváku. Podle toho co píší je Časování na volnoběh - při odpojené hadičce na 12° +- 2°

Takže beru za to že někde u toho snímače setrváku, je okénko a na něm stupně, na setrváku pak nějaká značka.


Postup je popsán v kapitole 8 a měl by být stejný jako u B14
Naposledy upravil(a) maxwell dne 17 říj 2013 18:22, celkem upraveno 2 x.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#9 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od maxwell »

1 001.jpg
1 002.jpg
1 003.jpg
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#10 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od maxwell »

Teď by mne zajímalo, Jak auto jede. Akcelerace je v pořádku nebo je lenivé? Mně to dělalo 0-100/8,5-9 sec, je to auto tohodle schopné, +- ???
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 18 roků
Bydliště: Třinec

#11 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od Manek »

Vřelé díky za obratnost, ted tady máme již třetí týden totálně rozkopané přájezdové cesty, takže nemám to kde v okruhu 15km vyzkoušet, jestli dám stovku do 9s. Budu se k tomu každopádně co nejdříve vracet a budu chtít konečně změřit i ty tlaky - mám slíbený měřič. A z toho předstihu jsem jalový, zkusím tedy přes tu stříkačku napojit ten snímač podtlaku, ale zatím dost pochybuji že bych to měl nějak poznat...na zvuku motoru ?? hmátám ve tmě-
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#12 seřízení předstihu na Volvo 360

Příspěvek od maxwell »

Mně jde o to jak jsi zjistil že to je předstih?

Za
1.Startuješ na plyn nebo benzín?
2. Jak se auto chová při jízdě na benzín a jak na LPG
3.Svíčky
4.Vliv teplot zima/léto?
5.Vzduchový filtr-zanesení / startuje to blbě i bez filtru vzduchu?

Pokud to jede dobře na benzín tak to nebude motorem, tudíž ani tlaky. Pokud by byly tlaky v háji, tak by to žralo olej jak tank, za studena smrad a bílý kouř z výfucku (Ne pára ale kouř-olejový) to by byl při netěsnosti pístu resp. těsnících kroužků, ale to by nemělo výkon. Svědčilo by to o předřeným válci nebo několika.Pokud by to jelo nesouvisle, nedrželo klidný volnoběh tak by byl jeden válec přidřený ale zase, to by jsi slyšel, pakliže všechny, olej by byl jak bota a uto by vůbec nechtělo táhnout a žralo by to i při jízdě na benzín.Pokud by jeden válec střílel do výkuku, je v háji ventil nebo řekněme dosedací plocha, ale to by jsi slyšel, pokud by to střílelo do sání, tak potěšpánbůh na plyn by jsi moc nejel. :twisted: =@ Pořád by to, tedy hlavně za studena, střílelo spětný šlahy, plivalo by to olej do sání. Red Blocky, jsou jedny z nejlepších motorů od VOLVA, v podstatě bezporuchový. Věřím na 99% že problém je v Plynu. Pokud to tedy dělá jen na LPG. Elektronika na 360ce je jednoduchá jak nic, tam se většinou nic nepodrbe. Ještě by mohla zlobit Rekuperace spalin, je tam ventil, no spíše dva, která část výfukových plynů ženou zpět do sání. Je to kvůli emisím, ale já jsem proti tomuto, protože řekni sám jak by se tilíbilo žvejkat znovu to co už z tebe jednou vyšlo. :crazy: Nejsem si ale jist že by to tak rapidně zvýšilo spotřebu a starty si myslím taky neměly být tak strašný jak popisuješ. Když to auto nevidím co to dělá tak to prostě nemůžu jen tak určit.

Zvýšená spotřeba plynu, by svědčila o špatném míchání plynu se vzduchem, proto by to víc žralo. Což by mohlo dělat od přísunu vzduchu - proto se ptám na vzduchový filtr -až po míchání plynu z odpařovače. To může být špatná membrána nebo něco podobného. Určitě by nebylo od věci zjistit spotřebu na benzín. Ono by to i žralo víc benzínu a bylo to lenivý.

Mně ten dvolitr dokázal jet tak za 1,8 - 2 kč na km. Nikdy jsem to neměřil na litry nebo kila takže nevím. Cena LPG je docela stejná, no spíš o něco větší, ale to ti nepovím jezdím už na CNG (Zaplaťpánbůh) :D

Snad jsem nenapsal žádnou blbost
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400 - opravy“