Olej pro 480

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#1 Olej pro 480

Příspěvek od LukášM »

Pánové rád bych Vás požádal radu: záleží mi na tom aby mé 480 ES chutnal olejíček a to jak motorový, tak převodový.
Máte nějaké doporučení?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 Olej pro 480

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:Pánové rád bych Vás požádal radu: záleží mi na tom aby mé 480 ES chutnal olejíček a to jak motorový, tak převodový.
Máte nějaké doporučení?
Lej tam pořád to samý co tam je. Tím mu prospěješ nejvíc.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#3

Příspěvek od LukášM »

To bych rád, ale nevím co tam je. Rád bych to ale vyměnil, no četl jsem, že změna značky oleje není důležitá a při použití lepšího oleje snad taky nic nezkazím.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#4

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:To bych rád, ale nevím co tam je. Rád bych to ale vyměnil, no četl jsem, že změna značky oleje není důležitá a při použití lepšího oleje snad taky nic nezkazím.
Právě že jo. Čím lepší olej tím líp rozpouští usazeniny a ty ucpou kanálky a pak se to pos...e. Zkus vypátrat co tam je. ale lepší olej nikdy , jen po GO.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#5

Příspěvek od LukášM »

To máš pravdu, kámoš přešel na plnou syntetiku a začala mu všude téct z motoru. Já bych samozřejmě starý vypustil, nalil čistící směs - vypustil a teprve potom doplnil nový olej. To by snad mohlo klapnout? ;)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#6

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:To máš pravdu, kámoš přešel na plnou syntetiku a začala mu všude téct z motoru. Já bych samozřejmě starý vypustil, nalil čistící směs - vypustil a teprve potom doplnil nový olej. To by snad mohlo klapnout? ;)
Ale určitě ne plnou syntetiku max. polo. A to čištění bych taky vynechal. Dyť je to benzín tak to nemůže bejt tolik zasr....ný.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#7

Příspěvek od bidak »

nalej tam olej, kterej splnuje specifikaci udanou vyrobcem motoru, predpokladam, ze to bude nejaka polosyntetika, mozna i mineral
proplachovym olejem nicemu neublizis, spis jen vyhodis prachy
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#8

Příspěvek od LukášM »

Extreme driving 15w - 40, 20w - 40
Normal 10W- 40

Oil quality CCMC G2, G3
API SF

semi synt or full syn.

Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru? :shock:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:Extreme driving 15w - 40, 20w - 40
Normal 10W- 40

Oil quality CCMC G2, G3
API SF
semi synt or full syn.

Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru? :shock:
Tento údaj je pro tebe důležitý. Ten určuje kvalitu oleje (zátěžovou třídu) a není to po pravdě nic moc, skoro jako Super Mogul. Raději vyber něco s API SG nebo SH a viskozitu viz výše. A přestaňte už blbnout s těmi pojmy "polosyntetika " a "plná syntetika". To o kvalitě oleje nic neříká, je to jen obchodní trik.
P.S. kdysi se tu o kvalitě olejů a jejich značení dost psalo, nemohl by to někdo hodit do článku na Web?

Jo a Lukáši, zkus si hodit do podpisu typ motoru. Asi to bude nepřeplňovaná 1,8 Renault, jaký výkon?

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#10

Příspěvek od LukášM »

nejlepší informace http://www.oleje.cz
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#11

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:nejlepší informace http://www.oleje.cz
Nevím, jestli nejlepší, ale velice dobré :-D . Hlavně mě zaujaly ty "mazivářské mýty" a to mýtus III. http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 kde je hezky rozebráno to, co se kde na internetu tlachá o olejích. Ale chce to přečíst komplet. Ono mě třeba vždycky udiví konstatování, že po přejití na plnou syntetiku začal téct motor. Nedovedu si představit, že by třeba plocha mezi hlavou a blokem byla utěsněna usazeninami, které se vecpaly mezi kov a těsnění a poté se vlivem "plné syntetiky" (vyrobené z minerálu) rozpustily a olej tudy začal unikat. Spíše se asi vlivem nižší viskozity (větší tekutosti) vysokorozsahových olejů třídy 0W či 5W více projeví netěsnosti, které již motor má. Jako když do převodovky nalejete místo PP90 olej PP80. No a o utěsnění třeba pístních kroužků karbonem v moderních motorech mám taky své mínění. Ale určitě zde tomu někdo rozumí natolik, aby stvořil článek na Web a předešel takovýmto diskusím.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#12

Příspěvek od LukášM »

to Jarda S40: kamarád má Nissan Sunny GTi a při přechodu na full synt. mu opravdu na některých místech začal olej prolínat, je to přesně tak jak píšeš, použil nízkou viskozitu. Myslím, že 0W-30...............a 2000Kč v trapu.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#13

Příspěvek od T440 »

Olejovali sme o oleji aj na tejto "lajne"
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=1430

:)

Olej kup čo najlacnejší, čo ešte vyhovuje triede oleja pre tvoj motor. Shell a Castrol zbytočne preplatíš ( platíš za tradíciu a reklamu ). Pokiaľ v tom nemieniš závodiť, je to v pohode. Vyhni sa ale úplným "No name" značkám.
Radšej ho zavčasu vymieňaj.... 8)
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400 - opravy“