Právě je 30 zář 2014 11:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 říj 2008 15:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Ahojte. :D
Nakoľko som niekoľko rokov jazdil s prasknutým blokom motora (až kým nezačal vynechávať jeden z valcov), došlo k jeho výmene. Organy na transplantáciu boli zabezpečené už skôr. Autíčko sa podarilo zachrániť, teraz ma srdiečko z Marovho volva, transplantáciu prežilo, len horšie štartuje. Teda pri studenom motore. Najprv chiti jeden valec, druhý, a až po cca 6-10 sekundách zvyšne. Proste chvíľku po naštartovaní ide motor nepravidelne (škube), potom po zohriati to zmizne.
:(
Žhaviče som skontroloval, sú v poriadku. Jeden chýbajúci vstrekovač bol prehodený zo starého motora.

Typujem to na zle vstrekovacie trisky. Je tam palivové čerpadlo LUCAS. Nevie niekto, na akú hodnotu majú byť nastavené vstrekovacie trisky? Nevie niekto koľko stupňov pred hornou úvraťou ma čerpadlo vstreknúť palivo? Nemáte nejakú dokumentáciu k tomuto čerpadlu, motoru (volvo 340 1.6D) ? Ahojte, dik. :D


Přílohy:
DSC00171up.JPG
DSC00171up.JPG [ 45.71 KiB | Zobrazeno 1169 krát ]

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 00:21 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2006 16:58
Příspěvky: 1492
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
K D16 toho moc nemám, jen základní info z greenbooku. Ohledně tlaků a předvstřiku je tam toto:
Příloha:
d16.jpg
d16.jpg [ 52.16 KiB | Zobrazeno 1147 krát ]

_________________
745 D24T M46+OD 90'
Škoda 110r 80'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 10:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Ahoj, ďakujem pekne za ochotu. Je to skoro to, čo som hľadal. Žiaľ zrejme pre iné palivové čerpadlo, než mám ja. Ja mám Lucas a toto je zrejme pre RotoDiesel (píše tam Roto RDN O SDC). Takže ten prepúšťací tlak vstrekovacích trisiek 115 kp/cm2 nemusí platiť aj pre mňa. :( Koľko stupňov pred hornou úvraťou ma čerpadlo vstreknúť palivo tam nie je. Ale diki, keď iné nemám, aj toto potešilo :D

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 12:42 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2006 16:58
Příspěvky: 1492
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Ladislav píše:
Koľko stupňov pred hornou úvraťou ma čerpadlo vstreknúť palivo tam nie je.

to sice není, ale Einspritzbeginn = začátek vstřiku, akorát to neni ve stupních, ale v mm. Tenhle motor ani čerpadlo neznám, takže kde se to měří neporadim :(
Na typ čerpadlo se ještě kouknu, jestli není zmíněnej někde jinde...

_________________
745 D24T M46+OD 90'
Škoda 110r 80'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 13:06 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 20:37
Příspěvky: 4207
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: 850R 1996, V70 T5 1999
nějací kluci nastavovali čerpadlo na Felicii: třeba to pomůže

http://forum.skodahome.cz/index.php?s=e ... ntry583636

_________________
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 14:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Hm. Tak ja som to meral s požičaným prístrojom – blikajúca lampa, snímač tlaku v pal. systéme (na lampe sa zadáva fázový posuv (v stupňoch) voči signálu tlaku palivového systému prvého valca (alebo štvrtého) dovtedy, kým je bodka na zotrvačníku v polohe hornej úvrate, odčíta sa hodnota fázového posuvu. Ta sa dá potom meniť natočením palivového čerpadla.
Hodnoty predpísaných tlakov a fázových posuvov viem pre čerpadla RotoDiesell a Bosch, nie však pre môj LUCAS :( , nevadí, možno niekto napíše :D . Čo je ten počiatok vstreku v mm, tak tomu nerozumiem. Preto by sa mi asi zišlo čokoľvek ohľadom čerpadla.

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 21:45 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2006 16:58
Příspěvky: 1492
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Včera jsem to přehlíd, o stránku dřív píšou, že pumpa je CAV Roto Diesel DPC X 42-1 a o jinym se nezmiňujou (Technische daten 340,360 1976-1987)
Nic jinýho bohužel nemám...

_________________
745 D24T M46+OD 90'
Škoda 110r 80'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 říj 2008 08:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Aj tak ti ďakujem za ochotu. :D

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 říj 2008 20:06 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
Ahoj, hele vim cim to muze bejt - jak ti vedou vysokotlaky trubky od cerpadla ke vstrikum, tak na cerpadle jsou prisroubovany k takovejm zpetnejm ventilum, ktery musej udrzet tlak asi 60MPa, zkratka aby ta vstrikovaci trubka zustala porad natlakovana, kdyz to neudrzej, tak pak jak startujes, tak se to musi znova natlakovat, a chvili to trva, - mam to takhle na prvnim valci.. vsechny 3 jakoby chytaj, ale prvni porad nic.. a az se chyti, tak to teprve nastartuje....

Mam odpozorovany, ze tlak se ztrati asi po 4rech hodinach. Kdyz po 4rech hodinach nastartuju, a hned chcipnu, tak napr ,za 3hodiny nastartuju hned - coz vylucuje pusobeni teploty motoru..

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 říj 2008 17:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2006 16:29
Příspěvky: 2314
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-90
ad nastaveni motoru-cerpadlo na 1.9d od lucase ma i tusim renault expres-mozna ze komlet celej motor,protoze vim ze kluci od nas z 3xxky braly cerpadlo do expresa-ale nevim jestli je i stejnej motor...

_________________
V 343 GL r.v. 1981, B14 2E 5q,V 480 Turbo r.v. 1988 B18FT 106,V 940 GL r.v. 1990 B234F 4QOD

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 říj 2008 07:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Áno, je to rovnaký motor, renaultaci ho označujú F8M, ale ani na ten hodnoty nepoznám. :( Ale dik :D

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 říj 2008 08:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Re:TESA (zpetne ventyly)

Hm, veľmi zaujímavý názor. O tom som nevedel a nikdy som s tým nepočítal. Dik.
:D

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 říj 2008 15:10 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
Tak jsem ted transplantoval motor, a mam tam cerpadlo Rotodiesel - To nastaveni predvstriku, to je proste ojeb :) kdyz nemas zadny pripravky, ani neznas hodnoty, tak nastavis podle ucha a jedes projet, nastavis o malinkej kousek zpet, jedes projet, kdyz je to lepsi, tak este o kousek, kdyz ne, tak zase dopredu, a tak porad dokola, az se doberes k nejaky "nejlepsi" hodnote.. Coz se mi jeste poradne nepovedlo....

Vymacknu z nej ted tak 140, driv s motorem, kterej se potkal jelo 160... a startovalo na drc, ted s tim musim chvili tocit - a ventily jsem zkousel vymenit a nepomohlo...

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 říj 2008 18:48 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
Tak me napadlo, kdyz tady pisou zacatek vstriku 1.60mm pred HÚ.. jak by ste to nastavovali vy?
Vyndat vstrik, nechat pripojenej, suplerou skrz diru na pist kterej je v HÚ, na suplere zmerit a pridat 1.60mm, tocit klikou zpet, az bude pist v tyhle poloze .. a pak ? Nejsem si jistej, ze kdyz otocim cerpadlem pomalu, ze to strikne, a kdyz rychle, tak zase nezjistim, kdy je pocatek.... Nehlede na to, ze takhle zjistit si to je jedna vec, ale druha vec je to pak nastavit (rozvodak + natoceni cerpadla) - Jediny co me napada, je mit ten pripravek jak tady pise Ladislav.

V "emisni" knizecce mam napsanej predvstrik 14°+-1°, takze pokud se tomu da verit, tak by se to dalo podle toho nastavit...

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 říj 2008 14:45 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
JA JSEM BLB :D :D :D :D :D :evil:
Ja mam na motoru vstrikovaci trysky na 130baru, a ony tam maj bejt na 115 :D a ja proc to porad nejede a netahne .... :D

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 13:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2007 22:47
Příspěvky: 545
Bydliště: Černín Okr.Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Čerpadla pro diesely jsou rotodiesel. Jestli tam máš něco jiného tak je to bastl, nebo náhrada od jiné firmy.
O speciálním nástroji v příručce nepíší, jsou tu jen měřidla napnutí řemene.

_________________
Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Volvo 360 GL 2.0 Karbec,Limuz. - 105 HP - vyřazeno z registru
Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG,MPV. - 147 HP

VOLVO CAR IS DAF BORN


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 14:00 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
to Maxwell - dovolim si nesouhlasit, specialni meridla jsou dve - pro rotodisel do vyr. cisla 431822 je to jeden, a od tohodle cisla druhej. Ale oba dva jsou "hodinky" na takovym specialnim drzacku... Nastavis tim v pohode predvstrik. Bohuzel nevim kdo je muze vlastnit, i me by se docela hodily...

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 14:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2007 22:47
Příspěvky: 545
Bydliště: Černín Okr.Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
No dyť. Jsou to měřidla ne přípravky na opravu.

Pardon NE - napnutí řemene. Já se koukal asi na tři typy volv tak jsem z toho volaký změtěný. :D

Jinak F8M - 720 byl v renaultu 5. nastavení je ale jinak popsaný jak u volva.
časování
rotodiesel 1.6 mm
bosch 0.65 mm

Tlak
rotodiesel 113-125 bar
bosch 125-138 bar

_________________
Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Volvo 360 GL 2.0 Karbec,Limuz. - 105 HP - vyřazeno z registru
Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG,MPV. - 147 HP

VOLVO CAR IS DAF BORN


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2008 14:06 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
Zajimavej poznatek je, ze to nejak jede prakticky vzdy - i kdyz cerpadlo rpesadim treba o 6zubu... jen to nema vykon.

To casovani 1.6mm to je ale hodnota ktera se meri na tom cerpadle, ne na valcich...

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2008 18:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2007 22:47
Příspěvky: 545
Bydliště: Černín Okr.Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Nevím ale tak snad čerpadlo musí mít natlakováno pořád, nebo tomu tak u dieselů není? No a signál jde vstřiku který se otevře když mu řekne NĚCO. Nevím co tam je ale buď to tedy je mechanický a nebo elektrický. V případě mechanickýho vstřikování se to musí dát nějak nastavit, něčím, někde. Elektrický by snad mělo fungovat bez chyby a nebo je nějak posunutý časování.

_________________
Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Volvo 360 GL 2.0 Karbec,Limuz. - 105 HP - vyřazeno z registru
Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG,MPV. - 147 HP

VOLVO CAR IS DAF BORN


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 říj 2008 19:53 
Offline

Registrován: 21 kvě 2007 20:00
Příspěvky: 216
Bydliště: Mlada Boleslav
Jedina elektrika, ktera vede k tomuhle cerpadlu je odpojeni nafty :-) .. kdyz vypnes klicek..
A co se tyce toho nastaveni - komu to jezdi, at se v tom nehrabe, a tomu komu ne, tak preju - bez pripravku - hodne stesti... :)

_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 říj 2008 10:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 08:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko
Vůz: VOLVO 340DL
Ahojte.

Tak na nete som našiel, že LUCAS je vlastne konštrukčne RotoDiesel, len vyrábaný pod značkou Lucas (možno že aj na tom istom pase). Týmto by som si dovolil zhrnúť, k čomu sme dospeli a usmerniť debatu.

Pre čerpadlo Lucas je rovnako ako pre Rotodiesel predpísaný otvárací tlak vstrekovacích trisiek 113 az 125 bar (Bosch 125-138bar).
Na čerpadle sa pomocou nejakého meracieho prípravku má nastaviť hodnota 1,6 mm (u Bosha 0,65mm).
Voľnobežné otáčky motora majú byť 850/min a pri nich ma čerpadlo vstrekovať palivo 9 stupňov pred hornou úvraťou, čo sa meria stroboskopickou lampou, nastavuje pootočením čerpadla.

Ten prípravok s budíkom na meranie hodnoty 1,6 sa dá za pár tisíc korún kúpiť. Budík-mikro-odchylkomer mám, nemá niekto plánik na zvyšok? A nejaký manuál k čerpadlu, kde sa to vlastne meria, čo sa má vlastne pohnúť o 1,6 mm. Kde na čerpadle sa to dá meniť ???

Ďakujem za doterajšie príspevky v debate :D

_________________
volvo 340 DL, 1.6 l , r.v. 1986


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 říj 2008 14:28 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2006 16:58
Příspěvky: 1492
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
pro inspiraci: na k-jet.org roste greenbook pro D24. Na straně 25 je podrobný popis nastavení Bosh VE. Princip je na všech těhle motorech stejný

_________________
745 D24T M46+OD 90'
Škoda 110r 80'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 říj 2008 00:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2007 22:47
Příspěvky: 545
Bydliště: Černín Okr.Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
No vypadá to na hlobkoměr. Tak by to snad mělo jít nějak udělat.

_________________
Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Volvo 360 GL 2.0 Karbec,Limuz. - 105 HP - vyřazeno z registru
Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG,MPV. - 147 HP

VOLVO CAR IS DAF BORN


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.107s | 21 Queries | GZIP : Off ]