Na devítce nám vrzal větrák. Pak jsem to opravil a už nevrže, ale bouchá.
Od kterého výrobce mám ventilátor shánět? Evt. když jsem viděl co do toho dneska dávají za pidi motorečky, to nemůže vydržet nic, než zlomek životnosti původního, není lepší ten stávající nechat repasovat? Nová kluzná ložiska (150), nový komutátor(200), nové uhlíky(50) a může zase 30 let makat.
Jaký ventilátor topení do 940?
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#1 Jaký ventilátor topení do 940?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Jaký ventilátor topení do 940?
Dělali sme na boshi a densu zátěžovky a větrák vydržel běžet na 12V ani ne 72h, některý umíraly i do 48h. Starej z krabice mi bylo líto obětovat, abych porovnal, ale rozměrově to bylo v podstatě stejný. Jen ty nový uměly polykat i 25A, což by u krabice pobilo pojistku.
Ale ono se neni čemu divit, ty nový musí profouknout kabinovej filtr, výparník a několik klapek navíc, což většina krabic neměla.
Co musim vývoji dát za pravdu, tak regulace topení zavíránim vody jako maj krabice je nejjednodušší, ale tragicky zkracuje životnost topení, dneska se to řeší obtokovou klapkou...
Ale ono se neni čemu divit, ty nový musí profouknout kabinovej filtr, výparník a několik klapek navíc, což většina krabic neměla.
Co musim vývoji dát za pravdu, tak regulace topení zavíránim vody jako maj krabice je nejjednodušší, ale tragicky zkracuje životnost topení, dneska se to řeší obtokovou klapkou...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#3 Jaký ventilátor topení do 940?
Ventilátor nejvíc ničí otáčky ! Na žádném autě jsem s ním neměl nikdy problém protože používám jen nejnižší rychlosti třeba na 460-ce jezdím jen na jedničku a nebo úplně vyplnutý a za mého 19 letého vlastnictví a cca 550 tkm nevím kde je tato součástka ! 340-ka tam je to ještě jinde tam ho vůbec nezapínám není třeba nemá kabinový filtr a v autě je hej ! A V70, V40 to jsou mladíci jezdím vent. na 1 nebo 2 a pohoda ! Nemám rád hukot ventilátoru ! Ale je fakt že třeba dnešní kamion Volvo klidně odejde motorek po dvou letech vydrží max 4,5 dřív se měnil po 6,8 letech
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#4 Jaký ventilátor topení do 940?
Aha takže okna neotvíráš, ventilátor zapínáš jen trochu, já bych s tim radši ani nejezdil aby se to neopotřebovalo
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#5 Jaký ventilátor topení do 940?
2 peter cz : To že Karlovi nikdy nic už je takovej folklor
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#6 Jaký ventilátor topení do 940?
Ale znám blbečky co sotva sednou do auta zapnou klimu a ventilátor na max ! A nebo jedou po dálnici okýnko úplně dole to jsem nikdy nepochopil ! Ale zkusil jsem si to ve 130-ti spustit prostě to se nedá ! Třeba kabrio mi nic neříkápeter cz píše:Aha takže okna neotvíráš, ventilátor zapínáš jen trochu, já bych s tim radši ani nejezdil aby se to neopotřebovalo
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 305
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
#7 Jaký ventilátor topení do 940?
> imrija
Klidně bych zkusil tu repasi původního ventilátoru. Pokud to nepomůže, koupil bych nový, a to ten nejlevnější.
Klidně bych zkusil tu repasi původního ventilátoru. Pokud to nepomůže, koupil bych nový, a to ten nejlevnější.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22
940 B230FB '91 ZF4HP22
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 Jaký ventilátor topení do 940?
hele v devítce se k ventilátoru může uplně luxusně, takže žádnej stres. Prostě vyzkoušej co ti bude fungovat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#9 Jaký ventilátor topení do 940?
Ventilátor už jsem měl venku, chtěl jsem ho vyčistit a promazat. Zjistil jsem však že komutátor už je ohlodaný až na kost a kluzná ložiska mají po vyčištění lihem vůle asi 2mm. Několik dílů i chybí, díky čemuž má motor ventilátoru i axiální vůli. Tak jsem to zase promazal seskládal a vrátil, díky odstraněnému bordelu a promazání to už nevrže, ale teď to bouchá. Nevím jestli je ještě co repasovat, ikdyž bych samozřejmě rád. Vinutí a vše ostatní je v pořádku. Komutátor bych taky ještě zvládl vyměnit, a ložiska dotvořit. Nevím ale kde vzít ty chybějící díly.
Nemá někdo vyjeté ventilátory za odvoz?
Když najdu zdroj levných dílů tak bych jich mohl vzít víc a vracet tak vyjeté ventilátory zpět do provozu. Místo nového ventilátoru bych si pak raději koupil nějaký pořádný stahovák.
Nemá někdo vyjeté ventilátory za odvoz?
Když najdu zdroj levných dílů tak bych jich mohl vzít víc a vracet tak vyjeté ventilátory zpět do provozu. Místo nového ventilátoru bych si pak raději koupil nějaký pořádný stahovák.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek