Jaký ventilátor topení do 940?

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#1 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od imrija »

Na devítce nám vrzal větrák. Pak jsem to opravil a už nevrže, ale bouchá.

Od kterého výrobce mám ventilátor shánět? Evt. když jsem viděl co do toho dneska dávají za pidi motorečky, to nemůže vydržet nic, než zlomek životnosti původního, není lepší ten stávající nechat repasovat? Nová kluzná ložiska (150), nový komutátor(200), nové uhlíky(50) a může zase 30 let makat.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od Urvanej »

Dělali sme na boshi a densu zátěžovky a větrák vydržel běžet na 12V ani ne 72h, některý umíraly i do 48h. Starej z krabice mi bylo líto obětovat, abych porovnal, ale rozměrově to bylo v podstatě stejný. Jen ty nový uměly polykat i 25A, což by u krabice pobilo pojistku.
Ale ono se neni čemu divit, ty nový musí profouknout kabinovej filtr, výparník a několik klapek navíc, což většina krabic neměla.
Co musim vývoji dát za pravdu, tak regulace topení zavíránim vody jako maj krabice je nejjednodušší, ale tragicky zkracuje životnost topení, dneska se to řeší obtokovou klapkou...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#3 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od karelvolvo »

Ventilátor nejvíc ničí otáčky ! Na žádném autě jsem s ním neměl nikdy problém protože používám jen nejnižší rychlosti třeba na 460-ce jezdím jen na jedničku a nebo úplně vyplnutý a za mého 19 letého vlastnictví a cca 550 tkm nevím kde je tato součástka ! 340-ka tam je to ještě jinde tam ho vůbec nezapínám není třeba nemá kabinový filtr a v autě je hej ! A V70, V40 to jsou mladíci jezdím vent. na 1 nebo 2 a pohoda ! Nemám rád hukot ventilátoru ! Ale je fakt že třeba dnešní kamion Volvo klidně odejde motorek po dvou letech vydrží max 4,5 dřív se měnil po 6,8 letech
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od peter cz »

Aha takže okna neotvíráš, ventilátor zapínáš jen trochu, já bych s tim radši ani nejezdil aby se to neopotřebovalo :green:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#5 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od yoby »

2 peter cz : To že Karlovi nikdy nic už je takovej folklor :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#6 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od karelvolvo »

peter cz píše:Aha takže okna neotvíráš, ventilátor zapínáš jen trochu, já bych s tim radši ani nejezdil aby se to neopotřebovalo :green:
Ale znám blbečky co sotva sednou do auta zapnou klimu a ventilátor na max ! A nebo jedou po dálnici okýnko úplně dole to jsem nikdy nepochopil ! Ale zkusil jsem si to ve 130-ti spustit prostě to se nedá ! Třeba kabrio mi nic neříká
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#7 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od honzs »

> imrija
Klidně bych zkusil tu repasi původního ventilátoru. Pokud to nepomůže, koupil bych nový, a to ten nejlevnější.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od Urvanej »

hele v devítce se k ventilátoru může uplně luxusně, takže žádnej stres. Prostě vyzkoušej co ti bude fungovat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#9 Jaký ventilátor topení do 940?

Příspěvek od imrija »

Ventilátor už jsem měl venku, chtěl jsem ho vyčistit a promazat. Zjistil jsem však že komutátor už je ohlodaný až na kost a kluzná ložiska mají po vyčištění lihem vůle asi 2mm. Několik dílů i chybí, díky čemuž má motor ventilátoru i axiální vůli. Tak jsem to zase promazal seskládal a vrátil, díky odstraněnému bordelu a promazání to už nevrže, ale teď to bouchá. Nevím jestli je ještě co repasovat, ikdyž bych samozřejmě rád. Vinutí a vše ostatní je v pořádku. Komutátor bych taky ještě zvládl vyměnit, a ložiska dotvořit. Nevím ale kde vzít ty chybějící díly.

Nemá někdo vyjeté ventilátory za odvoz? :-)

Když najdu zdroj levných dílů tak bych jich mohl vzít víc a vracet tak vyjeté ventilátory zpět do provozu. Místo nového ventilátoru bych si pak raději koupil nějaký pořádný stahovák.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“