plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Horní Lideč (okres Vsetín)
Vůz: V50 D5 Geartronic 2008 summum
Kontaktovat uživatele:

#1 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od elishia »

Zdravim, tady novacek s posedlou V50.

Dneska mi uprostred Nemecka na dalnici proste prestal reagovat plyn. Auto pokracovalo z kopce na volnobeh, vsechno (dikybohu hlavne brzdy) fungovalo, ale plynovy pedal jakoby byl odpojeny. (ani nouzovy tah, nic) Pri seslapnuti to nereagovalo vubec zadnyma otackama, ani pri prepnuti na manual. Takze jsem dojela z kopce a pomalu zastavila. Po vypnuti a naslednem startovacim pokusu to nechytlo. Nacez jsem to zkusila jeste tak pul minuty po tom znova a motor naskocil a vsechno v pohode.

Zadna kontrolka, nic se neobjevilo. Jenom na zlomek vteriny v prubehu incidentu vsechny blikly jako pri startu a hned zase vsechny zhasly.
Na diagnostiku to urcite pujde, ale momentalne jsem s tim v Nizozemsku a zajimalo by me, jestli mel nekdo nekdy podobny problem, predtim nez to tady zacnu draze resit.

Napadlo me, jestli to muze mit souvislost s tim, ze jsem rano resetovala (za pomoci youtube videa :D ) servisni interval...

Jinak auto (V50 D5 2008, najeto okolo 222tis.) je v dobrem stavu, minuly tyden u mechanika (zbezna kontrola a vymena oleje) a pred dvema tydny mi hladce proslo dovozovou technickou (pokud je to relevantni). Mam ho tri tydny. Mechanicky a na pohled vsechno vypada cajk a laicky si myslim, ze by to mohl byt nejaky bug v softwaru (ja mam na ne docela stesti), ale fakt netusim...

A kdyz uz jsem u toho posednuti, tak mi to udelalo hnedka druhou noc potom co jsem si ho dovezla pekny bizar. Rano otec prisel k autu a udajne byly stahnute vsechny okynka a uvnitr svitila svetla. Napadlo me, ze jsem pri zamykani vecer klepla po klici na tlacitko rozsvitit, ale proc ty otevrene okna?

Pardon za tu slohovku, nevim jak to strucneji vysvetlit :roll:

Jakozto cerstvy Volvo nadsenec budu vdecna za kazdou radu. A treba i kontakt na nejakeho fajn Volvo mekanika v okoli Vsetina az se tam zas objevim.

Dik. El.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od raolsa »

Nedržel náhodou otec déle otevírací tlačítko? To by se pak mohla okna otevřít.
Jinak můžeš zkusit vytahat všechny pojistky, vyčistit je tvrdou gumou a zase dát zpět. Jinak tato auta trpí na CEM, neboli hlavní jednotku, která je nešťastně umístěná v podběhu a vyskytuje se u ní oxidace. Můžeš to taky zkusit prověřit. Taky zkoukni všechny konektory v motorovém prostoru, jestli v nich není oxidace.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Horní Lideč (okres Vsetín)
Vůz: V50 D5 Geartronic 2008 summum
Kontaktovat uživatele:

#3 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od elishia »

raolsa píše:Nedržel náhodou otec déle otevírací tlačítko? To by se pak mohla okna otevřít.
Jinak můžeš zkusit vytahat všechny pojistky, vyčistit je tvrdou gumou a zase dát zpět. Jinak tato auta trpí na CEM, neboli hlavní jednotku, která je nešťastně umístěná v podběhu a vyskytuje se u ní oxidace. Můžeš to taky zkusit prověřit. Taky zkoukni všechny konektory v motorovém prostoru, jestli v nich není oxidace.
Diky za odpoved :)

Tlacitko otec nedrzel, okna byla otevrena pres noc. Uvnitr skoro namrzlo.

Na pojistky jsem se divala hned na ceste. Vypada to vsechno v poradku a jako nove. Okolo motoru, co bylo videt tak je taky vsechno poradku. Na to jsem si posvitila. Ale urcite to vsechno jeste prekontroluju az se s tim dostanu do garaze.

CEM jsem si ted trosku nastudovala a tu problematickou housenku jsem tam nevidela, je to tam vsechno zakryte. Budu to muset poradne prohlednout za svetla nekde v teple.

Pripada mi, ze je tam neco mezi nebem a zemi v softwaru spis nez hardwarovy problem. To ale budu moct zjistit, az to napichnu na komp. Jestli vubec.

Opravdu by me zajimalo, jestli ma nekdo podobnou zkusenost (klidne i na jinem modelu). Na netu jsem nic takoveho zatim nenasla. Byvaly majitel psal, ze nic podobneho s tim nezazil.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od raolsa »

Problematická housenka je u V70II nikoli u V50. Tam je CEM v podběhu předního kola, ne nad nohama řidiče.
Ty pojistky sice můžou vypadat ok, ale přesto všechny vytahej, vem dítěti z penálu tvrdou gumu a pořádně s ní očisti kontakty těch pojistek.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od Zajsoft »

Osobne by mi popis sedel na problemy s el. skrtici klapkou.
Zacal bych rozpojenim konektoru, zda tam neni olej/voda, vycistil, kontaktol a dal se uvidi...
Dalsi moznosti je primo pedal plynu...
Oboji chce zkouknout na diagnostice, jak to reaguje...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Horní Lideč (okres Vsetín)
Vůz: V50 D5 Geartronic 2008 summum
Kontaktovat uživatele:

#6 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od elishia »

Diky moc za rady. Mrknu na to :)

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#7 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od passport5 »

take se s tímto vozem teď kamarád trápí, vymeněn pedál,a konektor,ale po půlroce si auto začalo zase samo naopak přidávat plyn,že se s tím nedá ani jezdit,takže se bude ted prověřovat škrtící klapka,a pak mám dojem nějaký podtlakový snad snímač na brzdách co mi říkal, nevím zatím jakou to má spojitost,ale asi tam nějaká bude.ale zatím , jak napsal Zajsoft, škrtící klapka se musí prověřit také, a hlavně to napíchnutí na komp..:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#8 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od Zajsoft »

A jinak kdyz koukam odkud jsi, tak muzes zkusit zda by se na to nebyl ochotnej podivat Pavel Lajšner(ale bejva dost vytizenej) https://forum.volvoklub.cz/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3579.
A stejne daleko mas Martinopla v Lichove http://www.svedsketanky.cz/index.php/kontakt/2-kontakt/1-volvo765.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Horní Lideč (okres Vsetín)
Vůz: V50 D5 Geartronic 2008 summum
Kontaktovat uživatele:

#9 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od elishia »

Vetsinu casu ziju v Nizozemsku, takze servis mam trosku slozitejsi. Nicmene pojistky si pregumuju sama a na diagnostiku to napichnem tady s kamosem. Pokud nic nenajdem a jeste se neco podobneho prihodi, tak budu pak resit dalsi moznosti.
Zatim mam v planu s tim dorazit k nam az na jaro, tak si urcite domluvim nekoho, kdo by to zkontroloval dukladneji. Dik za kontakty.

Dneska jsem s tim par hodin pojezdila a vsechno v nejlepsim poradku.

Jeste jednou diky za vsechny rady. Zacinam se do toho vseho nadsene poustet...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od raolsa »

Ta diagnostika by měla být origo (kombinace Vida(program)-Dice(kabel)), Volvo s ostatníma diagnostikama moc nerozumí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#11 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od ok2ucx »

V Holandsku je (i neautorizovaných) Volvo servisů jak máku. Napiš, kde v NL pobýváš a můžeme tě někam rozumně nasměrovat...

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#12 plynovy pedal prestal reagovat za jizdy

Příspěvek od Zajsoft »

raolsa píše:Ta diagnostika by měla být origo (kombinace Vida(program)-Dice(kabel)), Volvo s ostatníma diagnostikama moc nerozumí.
No zrovna tohle se da vycist klidne ELM327. Pedal rozhodne, pozici klapky si nejsem uz jistej a ven do zimy se mi nechce :-D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“