závada - šílené kovové klepání
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#1 závada - šílené kovové klepání
Ahoj, moje pracovní neVolvo VW T4 mi z ničeho nic začal dělat nehorázný rámus - dle popisu co by to mohlo být ? Něco v převodovce?
- jakmile mám zařazenou rychlost tak to klepe, pokud vyřadím na neutral tak to zcela ztichne
- dělá to pouze jakmile se motor zahřeje, když je motor studený, tak to neklepe
- když je v tahu a čím vyšší otáčky tím více klepe
- když pustím plyn, ale nechám zařazenou rychlost tak to taky klepe
- VW T4 1.9TD 50KW
Nahrál jsem zvuk na youtube -> https://www.youtube.com/watch?v=vi05HxSTECE
- jakmile mám zařazenou rychlost tak to klepe, pokud vyřadím na neutral tak to zcela ztichne
- dělá to pouze jakmile se motor zahřeje, když je motor studený, tak to neklepe
- když je v tahu a čím vyšší otáčky tím více klepe
- když pustím plyn, ale nechám zařazenou rychlost tak to taky klepe
- VW T4 1.9TD 50KW
Nahrál jsem zvuk na youtube -> https://www.youtube.com/watch?v=vi05HxSTECE
Naposledy upravil(a) Codyhuman dne 11 zář 2018 18:45, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#2 Šílené kokové klepání
na mobilu se mi nezobrazuje odkaz na YT, tak se jenom zeptam, dela to s pustenou i vypnutnou klimou?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#3 Šílené kokové klepání
auto klimu nemá
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#4 Šílené kokové klepání
a vývěva na brzdy to není
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#5 závada - šílené kokové klepání
Neutral, spojka nahoře neklepe.
Zařazeno, spojka nahoře (tedy za jízdy) klepe?
Zařazeno, spojka dole (tedy auto stojí) klepe?
Zařazeno, spojka nahoře (tedy za jízdy) klepe?
Zařazeno, spojka dole (tedy auto stojí) klepe?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#6 závada - šílené kokové klepání
Podle mého názoru vylágrované uložení jedné ze hřídelí v převodovce. Ještě ne úplně, protože se ložisko uvolní až po zahřátí.
Jak se to bude vydrbávat víc, zvuk se bude objevovat při stále studenějším motoru (převodovce). V téhle fázi by to asi dokázali spravit kamarádi Loctite a Belzona. Až to bude dělat brajgl od studena, pomůže jenom nová špajzka.
Jo-a protože to má rytmus otáčení kol, čekal bych to na koncovém převodu.
Jak se to bude vydrbávat víc, zvuk se bude objevovat při stále studenějším motoru (převodovce). V téhle fázi by to asi dokázali spravit kamarádi Loctite a Belzona. Až to bude dělat brajgl od studena, pomůže jenom nová špajzka.
Jo-a protože to má rytmus otáčení kol, čekal bych to na koncovém převodu.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#7 závada - šílené kokové klepání
Mě v to moc nehraje to zahřátí motoru,
Ten zvuk je jak homokineťák, nebo zub v převodech.
Je to tedy jen při přenosu momentu?
Měl to někdo na heveru?
Ten zvuk je jak homokineťák, nebo zub v převodech.
Je to tedy jen při přenosu momentu?
Měl to někdo na heveru?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#8 závada - šílené kokové klepání
Ale hraje.
Dokud je převodovka (motor) studená, ložisko v uložení +/- drží a dokáže přenášet to, co má (zatím). Jakmile se plášť špajzky zahřeje, už to není taková hitparáda.
Vylomený zub v koncovém převodu by to ale mohl být taky, jen tak nějak počítám s tím, že tohle bývá dostatečně masivní komponent. Homokineťák na straně převodovky, nebo prasklá spona manžety v rytmu jízdy otloukající kdeco okolo mne taky napadla, ale už z prvotního popisu vyplývá, že se to děje jen pod zatížením za tepla, ne furt. A homokineťák, který dokáže takhle rachotit dělá brajgl pořád, i studený. A navíc se ozývá nejdřív jen v některých režimech, tohle se podle popisu objevilo naráz.
Takže to vidím na protočené/rozsypané ložisko ve výstupní části převodovky, vylomené zuby nebo kombinaci.
Dokud je převodovka (motor) studená, ložisko v uložení +/- drží a dokáže přenášet to, co má (zatím). Jakmile se plášť špajzky zahřeje, už to není taková hitparáda.
Vylomený zub v koncovém převodu by to ale mohl být taky, jen tak nějak počítám s tím, že tohle bývá dostatečně masivní komponent. Homokineťák na straně převodovky, nebo prasklá spona manžety v rytmu jízdy otloukající kdeco okolo mne taky napadla, ale už z prvotního popisu vyplývá, že se to děje jen pod zatížením za tepla, ne furt. A homokineťák, který dokáže takhle rachotit dělá brajgl pořád, i studený. A navíc se ozývá nejdřív jen v některých režimech, tohle se podle popisu objevilo naráz.
Takže to vidím na protočené/rozsypané ložisko ve výstupní části převodovky, vylomené zuby nebo kombinaci.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#9 závada - šílené kokové klepání
Romulusw píše:Neutral, spojka nahoře neklepe.
Zařazeno, spojka nahoře (tedy za jízdy) klepe?
Zařazeno, spojka dole (tedy auto stojí) klepe?
Neutral, spojka nahoře = neklepe
Zařazeno, spojka nahoře (tedy za jízdy) = klepe
Zařazeno, spojka dole (tedy auto stojí) = neklepe
Prostě ve chvíli kdy je spojka dole, tak to ihned přestane klepat. Nejsilnější je ten zvuk když je v zátěži a nebo případně když jedu z kopce a mám zařazenou rychlost, či dojíždím na semafor.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5111
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#10 závada - šílené kovové klepání
Když na to má vliv spojka tak bych asi hledal tam. Chtělo by kouknout pořádně pod auto jestli tam nejni něco volnýho popřípadě zvednout auto pořádně podložit a při sundaným kole (levým) zkoumat.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#11 závada - šílené kovové klepání
Jenže to klepání má frekvenci otáčení kol, ne motoru. Takže to musí být něco od koncového převodu dál. A pokud to ztichne při vyšlápnutí spojky, tak se někde něco kříží v případě, že se to dostane do záběru, jinak si to dovede poradit bezhlučně.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#12 závada - šílené kovové klepání
Tak, tak.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#13 závada - šílené kovové klepání
Tak rozuzlení = vnější klouby poloos v čudu - vyměněno a je klid. Dost zajímavé, že to bylo až po zahřátí. Co já vím.
Dva nové klouby a práce = 2500Kč
Dva nové klouby a práce = 2500Kč
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 závada - šílené kovové klepání
tvl tak tos to asi levnější mít nemohl gratuluju
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11 Odpovědi
- 721 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 9 Odpovědi
- 1657 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hájčus
-
- 7 Odpovědi
- 829 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Schumi_01
-
- 8 Odpovědi
- 374 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od talent