Elektronická regulace turba, oprava
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#1 Elektronická regulace turba, oprava
Ahoj,
mám problém s regulací turba, při vyšších otáčkách padá do nouzáku.... Tak k dotazu, zda-li někdo už opravoval tento regulátor? Jak se nastavuje aby byla regulace tlaku správná?
Samotný repair kit stojí něco kolem 1500kč.
Zatím vím, že actuator (regulator) se dá zrepasovat novými díly (motorek a šnek).
Přikládám video: https://www.youtube.com/watch?v=3uaCIHsXZWs
Fotka regulátoru na turbu: https://www.google.cz/search?safe=off&biw=1745&bih=863&tbm=isch&sa=1&ei=Y9RIWt6PKYzFwQK_o4uYDw&q=turbo+d5+v70&oq=turbo+d5+v70&gs_l=psy-ab.3...0.0.1.1.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.6coby5vHpWc#imgrc=I0joqwAuOZ_zUM:
Díky moc za případnou pomoc.
mám problém s regulací turba, při vyšších otáčkách padá do nouzáku.... Tak k dotazu, zda-li někdo už opravoval tento regulátor? Jak se nastavuje aby byla regulace tlaku správná?
Samotný repair kit stojí něco kolem 1500kč.
Zatím vím, že actuator (regulator) se dá zrepasovat novými díly (motorek a šnek).
Přikládám video: https://www.youtube.com/watch?v=3uaCIHsXZWs
Fotka regulátoru na turbu: https://www.google.cz/search?safe=off&biw=1745&bih=863&tbm=isch&sa=1&ei=Y9RIWt6PKYzFwQK_o4uYDw&q=turbo+d5+v70&oq=turbo+d5+v70&gs_l=psy-ab.3...0.0.1.1.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.6coby5vHpWc#imgrc=I0joqwAuOZ_zUM:
Díky moc za případnou pomoc.
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#2 Elektronická regulace turba, oprava
EDIT: Jak správně nastavit regulátor aby pouštěl správný tlak?
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
#3 Elektronická regulace turba, oprava
Elektronicky by si mal skalibrovat a o zbytok sa postara ecu predpokladam.
#4 Elektronická regulace turba, oprava
Volvácký regulátor je téměř neopravitelný.Prozatím na něj repair kit není!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#5 Elektronická regulace turba, oprava
Aha já myslel, že to jde.... Aktuator jsem z auta vyndal a vyčetl typ, rozebral... Na šneku je trochu větší vůle... Doopravdy myslíte, že nepůjde vyměnit..? Repair kit jsem našel na alibabě (vyrábí poláci). U mého actuatoru se jedná o short verzi (šnek o 5 zubech).
https://www.alibaba.com/product-detail/Repair-kits-for-Hella-Garett-electronic_50031005897.html?spm=a2700.7724838.2017121.41.e64bc11ONAFQp
Typ regulátoru: Garrett 730314, 6NW 009 228, G-35
Dokonce jsem našel firmu, která to repasuje, ale nevím jestli je spolehlivá...
http://www.jb-elektronik.cz/sluzby_turbo-actuator.php
https://www.alibaba.com/product-detail/Repair-kits-for-Hella-Garett-electronic_50031005897.html?spm=a2700.7724838.2017121.41.e64bc11ONAFQp
Typ regulátoru: Garrett 730314, 6NW 009 228, G-35
Dokonce jsem našel firmu, která to repasuje, ale nevím jestli je spolehlivá...
http://www.jb-elektronik.cz/sluzby_turbo-actuator.php
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#6 Elektronická regulace turba, oprava
A nevíš pomocí čeho se to kalibruje? Co na to potřebuju?Jasko píše:Elektronicky by si mal skalibrovat a o zbytok sa postara ecu predpokladam.
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
#7 Elektronická regulace turba, oprava
Nejde o elektroniku,jde o spodek.Pokud odejde jen šnek,je to opravitelné,pokud odejde ozubené kolo,tak je to průser.Ale už umíme opravit i tohle.Tomas633 píše:Aha já myslel, že to jde.... Aktuator jsem z auta vyndal a vyčetl typ, rozebral... Na šneku je trochu větší vůle... Doopravdy myslíte, že nepůjde vyměnit..? Repair kit jsem našel na alibabě (vyrábí poláci). U mého actuatoru se jedná o short verzi (šnek o 5 zubech).
https://www.alibaba.com/product-detail/Repair-kits-for-Hella-Garett-electronic_50031005897.html?spm=a2700.7724838.2017121.41.e64bc11ONAFQp
Typ regulátoru: Garrett 730314, 6NW 009 228, G-35
Dokonce jsem našel firmu, která to repasuje, ale nevím jestli je spolehlivá...
http://www.jb-elektronik.cz/sluzby_turbo-actuator.php
#8 Elektronická regulace turba, oprava
Buď sa to skalibruje samo pri zapnuti kľuča alebo cez diagnostiku Vida-Dice ale to je len moj odhad nerobil som to ešte.Tomas633 píše:A nevíš pomocí čeho se to kalibruje? Co na to potřebuju?Jasko píše:Elektronicky by si mal skalibrovat a o zbytok sa postara ecu predpokladam.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#9 Elektronická regulace turba, oprava
Tak jsem regulátor znovu smontoval a dal do auta, měl jsi pravdu, auto si vše samo nastaví, prostě pecka. Nepotřebuješ ani diagnostiku.
Koukal jsem na šnekové kolo (plastové), opravdu bylo opotřebované..... Vytvořila se tam velká vůle a při horní pozici regulátoru jde do oběhu větší množství tlaku než má.
Závadu zkusím vyřešit repair kitem z alibaby. Výsledek napíšu.
https://www.alibaba.com/product-detail/Repair-kits-for-Hella-Garett-electronic_50031005897.html?spm=a2700.7724838.2017121.17.54ed7a89M6LpOB
Díky kluci.
Koukal jsem na šnekové kolo (plastové), opravdu bylo opotřebované..... Vytvořila se tam velká vůle a při horní pozici regulátoru jde do oběhu větší množství tlaku než má.
Závadu zkusím vyřešit repair kitem z alibaby. Výsledek napíšu.
https://www.alibaba.com/product-detail/Repair-kits-for-Hella-Garett-electronic_50031005897.html?spm=a2700.7724838.2017121.17.54ed7a89M6LpOB
Díky kluci.
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 10
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 MY2010 151kW
#10 Elektronická regulace turba, oprava
Nakonec jsem dumal ještě nad tím šnekem, ačkoliv v regulátoru byla vůle na šneku, tak jsem si říkal, že by to tomu nemělo vadit. Protože dorazy toho druhého kolečka jsou jasně dány, nemůže jen tak přesáhnout.
(Jediné co by se mohlo vydělat by mohla být elektronika v regulátoru. Tu jsem otestoval zkušební jízdou, diagnostikou. Mrknul jsem na průběh regulace v grafu. Vše OK.)
Zjistil jsem, že jsem měl olej na hranici rysky max. Když jsem jel s autem do kopce, tak se hodilo do nouzáku. Olej jsem odpustil, vyzkoušel a závada byla vyřešena.
(Jediné co by se mohlo vydělat by mohla být elektronika v regulátoru. Tu jsem otestoval zkušební jízdou, diagnostikou. Mrknul jsem na průběh regulace v grafu. Vše OK.)
Zjistil jsem, že jsem měl olej na hranici rysky max. Když jsem jel s autem do kopce, tak se hodilo do nouzáku. Olej jsem odpustil, vyzkoušel a závada byla vyřešena.
Tomas633 píše:Tak jsem regulátor znovu smontoval a dal do auta, měl jsi pravdu, auto si vše samo nastaví, prostě pecka. Nepotřebuješ ani diagnostiku.
Koukal jsem na šnekové kolo (plastové), opravdu bylo opotřebované..... Vytvořila se tam velká vůle a při horní pozici regulátoru jde do oběhu větší množství tlaku než má.
Závadu zkusím vyřešit repair kitem z alibaby. Výsledek napíšu.
https://www.alibaba.com/product-detail/Repair-kits-for-Hella-Garett-electronic_50031005897.html?spm=a2700.7724838.2017121.17.54ed7a89M6LpOB
Díky kluci.
_________________
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
Bylo - V70 I 2.5 TDI 103 kw MY1997
Bylo - V70 II 2.4 D5 120 kw MY2007
Je - XC70 D5 151 kw MY2010
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek