Právě je 17 pro 2018 19:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 150 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 08 led 2018 14:32 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1284
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
ja mam egr funkcny staci ho cistit a nemyslim si ze sa tam ma co pokazit pokial tam nieje tona bordelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 08 led 2018 22:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 3015
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
Dobrá debatka chlapi :beer: zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné :) :crazy:

Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? :D Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac?? :oops: :pardon:

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 09 led 2018 09:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 632
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
st_Andy píše:
Dobrá debatka chlapi :beer: zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné :) :crazy:

Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? :D Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac?? :oops: :pardon:

Automat má trochu rozdielne pomery v prevodovke, ale nie je to nič diametrálne. Čo mám odsledované, tak automat točí 110km/h pri 2000 ot/min a cca 2700 ot/min pri 160km/h. Manuál si už nepamätám, ale dajme tomu +5 km/h
Nikto nehovorí, aby si tam nechával zaradenú preventívne 5ku, to je blbosť samozrejme.

Teraz k tomu motoru a spaľovaniu. To je otázka na motorára, teda niekoho, kto motorom a procesom v nich fakt dobre rozumie. Na rovinu, ja to nie som. :-)
Ale čo tu už bolo popísané:
Motor najviac dymí pri akcelerácii, kedy je bohatá/chudobná zmes (podľa toho či berieme do úvahy palivo/vzduch) a vtedy sa aj najviac zasiera DPF.
Naopak EGR prepúsťa časť spalín len pri ustálenej rýchlosti a nízkej záťaži alebo decelerácii. Na druhej strane však pomáha znižovať teplotu horenia a dochádza k optimálnemu spaľovaniu paliva atď...
O eliminácii škodlivín všetkého druhu nejdem rozvíjať debatu, to považujme v tomto prípade za pridruženú činnosť týchto eko kurvítok.

Záver:
EGR a DPF sa najviac zasiera v meste. Na diaľnici dochádza k pasívnemu vypaľovaniu DPF a minimálnemu znečisťovaniu EGR.
Pre mňa osobne ostávajú otázkou biosračky v nafte a ich podiel na zanášaní DPF a EGR.

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 27 srp 2018 20:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Mám najazdených cca 185t km a DPF sa mi vypaluje v rozmedzí 300 keď jazdím mesto až 700km dlhé trasy. Už som paranoidný a preto si stále kontrolujem zanesenosť filtra cez VIDU a vždy keď sa blíži k zaplnenou tj 27g tak sa idem previesť aj keď mi to nevyhovuje. Zatiaľ mi nikdy hlášku o zaplnenosti nevypisalo. Ide mi o to aby som nemusel sledovať zaplnenost filtra na vide. Keď auto hlášku o plnom filtri vypíše stačí ísť auto previezť alebo už je neskoro?

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 27 srp 2018 21:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1410
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Mám stejný nájezd a rozhodně auto mi má sloužit a né já jemu. Přes týden couračky cca do 12km a o víkendu výlety cca 300km, tam je dost příležitostí vypálit DPF. Provozuji to takto už druhým rokem a naprosto bez problémů. Když náhodou kouknu do Vidy v servise tak je také vše OK.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 27 srp 2018 21:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Ja tak isto v poslednom čase jazdím kratšie trasy a bojím sa aby sa neupchal filter. Preto má zaujíma či v prípade vypísania hlášky je už neskoro.

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 09:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1410
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Tohle už vypadá vcelku šlušně. Akční ceny na DPF.

https://www.volvozustavavolvem.cz/cs/dpf-filtr

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 09:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2016
Příspěvky: 183
Bydliště: ZNOJMO
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2.4, r.v 2010
To Doner je to jenom v hlavě je potřeba to z ní vytlačit a neřešit byl jsem na tom úplně stejně také jsem si ze začátku počítal starty během dne a přemýšlel abych co neméně startoval za celou dobu už je to přes dva roky jsem nespozoroval ani jednu regeneraci DPF.
Prostě je potřeba s autem jezdit aspoň 1x za týden až dva mimo město tak aby se motor dostatečně zahřál a je to ok. Možná to někdo vyvrátí ale já to takto mám u svého auta takže klid :wink: :D auto má sloužit tobě a ne ty jemu jak píše Kuba.
A s tou hláškou si myslím, že ještě pozdě není jde jen o to co je za problém jestli ho stačí prostě projet a nebo se nedokáže sám vypálit tak pak diagnostika.

To Kuba no ceny vypadají hodně dobře ale doufám, že jejich služby nebudu ještě dlouho potřebovat :)

_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD

Vida k dispozici


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 10:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2012
Příspěvky: 640
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V70 MY14
Tak to já regenerací už pozoroval několik, většinou je to jednou za nádrž, někdy i častěji.
Motor má takový hrubší zvuk a okamžitá spotřeba jde nahoru během regenerace o cca 0,7litru na hodinu (stojící auto).
Tuším že začíná vypalovat někde okolo 60% zaplnění a není to doprovázeno žádnou hláškou. Když nejsou podmínky k vypálení, nebo je vypalování často přerušeno, tak se postupně naplní na 80% a to vyskočí hláška na palubáku že je zaplněn a je nutno jet s autem delší dobu stabilně ideálně po hlavní silnici.

_________________
Obrázek V70 D4 120kW, MY14, Summum
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW 2001

Bylo:
Obrázek S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 11:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Ja už som konečne vyriešil kontrolu nad DPF. OBD a aplikácia v mobile. Sledujem ako sa postupne zapĺňa a keď dosiahne zaplnenosť cca 27g zvýši sa teplota DPF na 500 - 600 stupňov a postupne sa vypaluje. Keď sa vypáli tá teplota DPF klesne na cca 250 stupňov. Odsledoval som aj že keď idem dlhšiu dobu po diaľnici a filter ešte nieje plný tak sa teplota DPF mierne zvýši na 300 stupňov a spali pár gramov. Okrem iného som si nastavil v aplkácii aj zobrazenie teploty oleja. Ešte jedna vec jedine čo apka nepresne vyhodnotí je teplota filtra za studena ukazuje 300 stupňov. Ale to mi nevadí lebo si jednoducho zo zobrazovanej teploty odratam tých 300. Aplikácia funguje aj vo free verzii, ale ja som si ju z vďačnosti k vývojárovi zakúpil. Obrázek

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Naposledy upravil Doner dne 01 lis 2018 16:14, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 11:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 350
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Co je to prosim za OBD a co za aplikaci?
Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 11:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
ELM327 a aplikácia Car Scanner

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 12:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1410
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Hlavně při vypalování já tedy osobně cítím smrad jako když se pálí guma nebo tak. Vetšinou po vystoupení z vozu a motor ještě běží na volnoběh.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 14:30 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1284
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Vdaka A tip vyzera ze to ukazuje gramaz aj na xc70 aj na s60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 18:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 639
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Uz 7 let jezdim prevazne mesto jak na 1.6D tak D3 a nikdy sem jeste nemel hlasku DPF na displayi. Jednou za cas staci vyjet ven a to je cely. Pokud je motor v poradku DPF mesto bez problemu da bez toho abyste na nej furt koukali, zadnou zvlastni peci nepotrebuje. To ale neznamena ze me nesere ze si to zacne vypalovat kdy chce a ja do toho nemam moznost mluvit. Klasicky to zacne kilometr pred barakem a pak je jednoduchy to poznat, sahara jede i v zime a ten smrad je nezamenitelnej.

A jak se tu nekdo ptal, pokud se ukaze hlaska tak jeste neni konec, je tam nekolik stagi a pri zobrazeni prvni hlasky to jde normalne rozjezdit. Az pri jeji ignoraci to pak taha do servisu, protoze to vypaleni uz je nutny udelat nucene.

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 20:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2011
Příspěvky: 143
Bydliště: Krnov
Vůz: V60 MY13 2.0D 120kW
Doner píše:
ELM327 a aplikácia Car Scanner


máš na mysli tuto apku?
Já jen že jsem jí asi před týdnem zkoušel a s mým OBD ELM 327 WIFI se sice spojila, ale už se nespojila s žádnou ECU ve vozidle a tudíž to žádné parametry vozu nenačetlo. Mám stejný typ motoru i rok MY13. A zrovna tyto dva popisované parametry (DPF a teplota oleje) bych rád při jízdě sledoval.


Přílohy:
Car Scanner.jpg
Car Scanner.jpg [ 62.9 KiB | Zobrazeno 260 krát ]

_________________
Volvo V60 D4, 2.0D, 120kW, MY13, béžová metalíza, motor D5204T3, 6.st. manuál
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Áno to je ona dokonca sledujem okrem oleja aj teplotu chladiacej kvapaliny. Aplikáciu používam na iPhone.
Teraz som si objednal novú elm327 tú mini.
Zatiaľ tam mám tuto verzia 1.5Obrázek

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 22:19 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1284
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Tam sa da vybrat aj protokol cez ktory to komunikuje skus sa s tym pohrat v nastaveniach. Ja som dnes skusal a ide mi na oboch autach vsetko. Zajtra este napojim vidu a porovnam tie hodnoty na kolko % sua zhoduju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 22:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Ja som to skontroloval aj na vide a sedelo to

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 22:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1410
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Kde přesně ve VIDĚ uvidím zaplnění? Je to toto ?

Obrázek

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 22:46 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1284
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Doner - mne ide hlavne o tu teplotu. Ci to je presne 300° rozdiel. A ci potom v appke neviem nastavit danu hodnotu aby ukazovalo -300.

Jakub- nie. Je to v ECM - advanced - combustion aoot particles. A potlm logo ecm2000 a vysjoci ti nove okno kde sa da urobit aj nutena regeneracia a ukaze aj gramaz. Alebo len male okienko s gramazou. Na jednom aute mi to ukaze tak na druhom inak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 22:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Ten obrázok je zle viditeľný, to je môj sken
Obrázek

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 lis 2018 22:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 49
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Arkaz ja som si tu teplotu pozrel ráno pri studenom motore. V apke sa toto nedá nastaviť. Teraz som stiahol upgrade tak zajtra uvidím či sa niečo zmenilo.

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 lis 2018 07:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1410
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
TAk vám pánové díky . Jinak na ten můj obrázek stačí kliknout a je vidět mooooc krásně. :lol: Takže co koukám, tak jsem se sekl o řádek.
Nikdy jsem zaplněnost DPF nesledoval a hrotit to nebudu, hlášku jsem ještě nikdy neviděl, ale ze zajímavosti se mrknu.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Naposledy upravil Jakub Svoboda dne 02 lis 2018 09:54, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 lis 2018 07:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2016
Příspěvky: 183
Bydliště: ZNOJMO
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2.4, r.v 2010
No tak to se schválně také podívám

_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD

Vida k dispozici


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 150 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.096s | 21 Queries | GZIP : Off ]