Právě je 22 říj 2018 16:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 22 pro 2017 17:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 312
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Nechci zakládat nové vlákno, tak se zkusím zeptat tady.
Od jara, co mám VIDU, tak občas pozoruji postupné plnění DPF filtru. Během léta probíhala regenerace +- 400-500 km (0g-25g) najeto krátkými a častými starty. Teď v zimě stejný způsob jízdy, ale od vypálení (0g) do naplnění např. na 21g najedeme klidně i 1.400 km.
Pozoruji toto menší zanášení po tankování zimní nafty a přidávání zimního VIFu namísto letního. Tankuji pořád stejně na EuroOilu. Ještě jsem někde četl, že by to mohlo být způsobeno i EGR ventilem, že prý při nižších teplotách se při startování a při jízdě se studeným motorem vůbec neotevírá.
Nevíte někdo, co z výše uvedených věcí má vliv na takto rozdílné zanášení DPF?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 26 pro 2017 21:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 38
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Toto je presne aj môj prípad. Tiež si sledujem zaplňanie DPFka na VIDE a v lete tiež regenerácia medzi 400-500km a teraz cca 900km. Ja som prestal dávať VIF a začal som tankovať prémiovú naftu. Myslel som si že je to tou naftou.

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 26 pro 2017 21:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8304
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
jsem názoru že vif sice pomáhá vstřikovacímu systému, každopádně zvyšuje popelnatost výfukových plynů...

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 26 pro 2017 21:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2016
Příspěvky: 38
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
Je potrebné dávať VIF keď tankujem prémiovú naftu?

_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 27 pro 2017 09:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 123
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
Ondra. píše:
jsem názoru že vif sice pomáhá vstřikovacímu systému, každopádně zvyšuje popelnatost výfukových plynů...



V žádném případě nezvyšuje. Popelnatost mírně zvyšuje Eolys u systému skupiny PSA, proto je u nich životnost filtrů cca 150 tis. km.

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 27 pro 2017 09:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 123
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
Prémiová nafta bývá většinou aditivována právě VIFem (pokud se nejedná o naftu vyrobenou jiným systémem destilace - u nás to byla OMV max motion - nevím jestli to ještě platí). Předávkováním VIFu nic nezkazíš.

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Naposledy upravil Macek2 dne 27 pro 2017 09:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 29 pro 2017 14:45 
Offline

Registrován: červenec 2013
Příspěvky: 198
Vůz: V70 MY2000 D5252T, V70 MY2004 D5244T
Zdar,

nemyslim, ze by VIF mel zasadni vliv na rychlost plneni DPF.
Nejvetsi vliv, ktery ja pozoruji je zahrati motoru, tedy delka trasy.
Tedy
a) motor se nestihne ohrat - plnime rychle
b) jedu 100km po dalnici - plnime pomalu

A ted data o ktere se opiram, viz graf v dalsim postu, cervene prumerna spotreba, modre stav nadrze, oranz DPF
Manzelka jezdi zhruba 6x denne trasu cca 4-8km. Spotreba cca 9 l / 100km

Vyjimkou je jedna delsi trasa po CR zhruba v 215400km, kde si vsimnete, jak se zmeni rychlost plneni DPF - sklon te pily ...

Taky je tu hezky videt, ze DPF si s kratkyma trasama a studenym motorem poradi, pokud je motor OK. Oceni to ale tak o 0.5l/100km vyssi spotrebou :(

XC70 D5, MY2006

Toz tak
B.


Naposledy upravil beatle dne 29 pro 2017 14:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 29 pro 2017 14:46 
Offline

Registrován: červenec 2013
Příspěvky: 198
Vůz: V70 MY2000 D5252T, V70 MY2004 D5244T
graf


Přílohy:
dpf.png
dpf.png [ 44.53 KiB | Zobrazeno 733 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 29 pro 2017 14:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 312
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Graf pěkný. Jak se Ti ho povedlo vygenerovat?
To jsi jezdil 8t. km s VIDOU a noťasem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 29 pro 2017 15:10 
Offline

Registrován: červenec 2013
Příspěvky: 198
Vůz: V70 MY2000 D5252T, V70 MY2004 D5244T
nene .. online monitoring udelatko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 29 pro 2017 15:31 
Offline

Registrován: červenec 2015
Příspěvky: 194
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007
beatle píše:
nene .. online monitoring udelatko

Je to "samodoma" nebo se to da koupit?

_________________
2007-XC90-D5-136KW-volvocesky-STAGE 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 29 pro 2017 21:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1146
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Já bych řekl, udělátko by Volvočesky.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 30 pro 2017 19:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 3013
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
no hezký, graf supr, co me zaujalo je, ze vliv spotreby, resp. stridani kratsich nebo delsich tras ma na plneni DPF vliv podle toho chatrný.. Cekal bych vetsi vykyvy, nez temer pravidelny vypal kazdych cca 800 km bezohledu na styl jizdy :) ... kdyz je to tak, hned si to jedu jen tak prolitnout 2km za roh do LIDLU :lol:

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 30 pro 2017 22:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1146
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Sám jezdím 50/50 dálky a couračky a za dobu co auto vlastním, DPF funguje opravdu bez problémů, jak již psal ok2ucx níže.

ok2ucx píše:
Časté krátké jízdy (= studený motor -> vyšší kouřivost) možná celému systému nepřidá, avšak je fakt, že mnozí tímto jízdním stylem fungují na naftě a to poměrně dlouho. Úplně fatální to nebude - sledujeme pár aut on-line, je-li motor celkově v pořádku, nějaká jen lehce delší trasa se většinou najde a DPF se vypálí (i když třeba někdy nadvakrát či natříkrát). Když to motorová jednotka žádá, už cca. za 10km začne vypalování, trvá 15-30 minut, někdy i s přestávkami. Našel jsem tu jedno takové "městské" auto, kde se DPF z celkových 20g popela vypalovalo v jeden den natřikrát - najeto celkem 33km ve 4 "jízdách". Odpoledne už bylo na nule. Takže zase taková krize to nebude.
P.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 30 pro 2017 22:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 3013
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
to zni rozumne :good: nevim jak to mate vy ale spozorovani vypalovani mi prijde za jizdy u auta bez zjevnejsich signalu jako hra na kocku a mys :twisted: jedine co za jizdy registruju je najednou o chlup vyssi teplota v kabine (jako kdyz to prozenete do kopce) a na rovne dalnici kolisani spotreby medzi 6,9 - 8,5L jinak nic, saharu neslysim, je to pokazdy takova detektifka.. :D :P ale hlavne ze to (asi) fachá :angel:

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 30 pro 2017 22:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1146
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Já to pozoruji asi takto, když jedu z kopce a sundám nohu z plynu, tak je spotřeba 0, ale když vypaluje, tak je to cca 6-8l. Případně je občas cítit lehký smrádek po vystoupení z auta. Jinak na dálnici jsem za 30tis km nikdy ni nezpozoroval, že by se zvýšila aktuální spotřeba.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 11:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 312
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Tak jsem si myslel, že jsem DPF a jeho styl vypalování pochopil, ale asi ne...

1.1. jsem měřil zaplnění - VIDA ukazovala 23g, tak jsem si řekl super, u D3 vypaluje po 26g při delší souvislé jízdě, tak o víkendu vezmu auto a rodinu na výlet - cca 50 km tam a 50 km zpět a vypálím jízdou.
dneska ráno jsem kontrolně napíchnul diag. a zaplnění 19g - od posledního měření auto jelo každý den (2.1.,3.1.,4.1. a 5.1.) ráno 14km a odpoledne 14km takže se regenerace musela spustit už na takto krátké trase.
Uvidím, teď zkusím projet delší jízdou, zda s regenerací bude pokračovat, anebo bude zase čekat do 26g

PROSÍM, vymyslete už někdo "chytrou" krabičku, která bude ukazovat teplotu DPF filtru za jízdy, protože pochybuji, že časté krátkodobé vypalování a jeho násilné ukončení chcípnutím motoru filtru a jeho kondici nevadí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 11:55 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1245
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Tak samozrejme ze jeho kondicii to neprospieva ale tak to je od vyroby nastavene jednoducho uzivatel ma len jazdit a o filter sa nestarat o ten sa stara automatika. Aj na mojej S60 D4 bolo okolo 25g vravim si fajn vypali isiel som na 65km trasu z toho 80% dialnica no vypalovanie zacalo a niekde v polke trasy takze vypalilo len na 16g. Som myslel ze cestou spat to dopali ale nie nevypaluje. caka az bude zase 26g.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 13:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 3013
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
shalibaba píše:
PROSÍM, vymyslete už někdo "chytrou" krabičku, která bude ukazovat teplotu DPF filtru za jízdy, protože pochybuji, že časté krátkodobé vypalování a jeho násilné ukončení chcípnutím motoru filtru a jeho kondici nevadí.


jsem pro! kdo vymysli jedinou LEDka ktera bude sviti nebo blikat, jako diagnostika v '93 na 850-tce si zaslouzi na hrad!... :crazy: :twisted: DPF 2018 techno-challenge! :D

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 21:11 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 175
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
To by mi také potešilo kdy by někdo vymyslel, jinak ja jezdim v práci vozejkem (VZV) a ma filtr DPF, mam v ještěrce palubní displej na zminenej DPF, po 11 motohodinach mi piskne zvukovej signal že to mam pustit vypalovaní, tak že mačkam čudlik a filtr vypaluje s nastartovanim motorem bud za jizdy a nebo stoji s nastartovanim motorem na volnobeh. vypalovaní probiha 25 minut, na dilne mi kluci řekli že tento system vypalovaní se pododa tomu co mame my v autech, pro představu ten displej mužu nafotit.

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 356000 km přezdivka olejožroud , tejmeř litr na jeden tisíc km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 22:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10582
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2005
paiu píše:
To by mi také potešilo kdy by někdo vymyslel, jinak ja jezdim v práci vozejkem (VZV) a ma filtr DPF, mam v ještěrce palubní displej na zminenej DPF, po 11 motohodinach mi piskne zvukovej signal že to mam pustit vypalovaní, tak že mačkam čudlik a filtr vypaluje s nastartovanim motorem bud za jizdy a nebo stoji s nastartovanim motorem na volnobeh. vypalovaní probiha 25 minut, na dilne mi kluci řekli že tento system vypalovaní se pododa tomu co mame my v autech, pro představu ten displej mužu nafotit.

A kde to vypaluješ? U jídelny nebo řediteli pod okny nebo na to máte speciálně určený prostor?

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +300tis km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 22:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8304
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
jsem nazoru ze kdyz probiha vypalovani tak auto spusti spotrebice protoze potrebuje odber proudu. na saabu jsem na to mel jednu extra rychlost sahary. nektery auta treba spusti vyhrev zadniho okna. tak treba pres relatko z toho natahnout ledku... jen zjistit co si spina volvo

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 23:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 312
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Teď když to čtu, tak na té sahaře něco bude - manželka předevčírem, když přijela domů a parkovala, tak byla sahara hoodně slyšet - tak nahlas (myslím saharu) není ani v nejparnějším létě.
On asi větší odběr, než vyhřívání zadního skla v autě s jakoukoliv výbavou nebude, takže tímto směrem by cesta mohla být.
Teď jenom zjistit, jak k tomu připojit nějakou signalizaci a pak to vyzkoušet.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 00:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 3013
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V70 III D5 '08
Bezici sahara je v zime dobrej indikator vypalovani hlavne pri zastaveni, kor za jizdy ji neni slyset :-)

_________________
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper R50 PARK LANE '06 1.6 / 115 ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 00:14 
Offline

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 1161
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
Tomu nerozumím. Proč by auto potřebovalo mít větší odběr proudu???

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.102s | 22 Queries | GZIP : Off ]