Právě je 19 dub 2018 14:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2017 20:52 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
martinopel píše:
Pokud D5 hlásí lapač sazí plný bývá nejčastější problém v samotném motoru,nebo jeho řízení.

1 ) překousané kabely od teplotního čidla
2) zapečené stírací pístní kroužky
3) nadměrné opotřebení turbodmychadla
4) prasklá hadice a nedostatečné přeplňování
5) vadné vstřikovače.

Za 6 bych přidal že jezdim krátké trasy a za přerušení vypalování také může psát lapač zazi plní. Teť vážně, auto žere olej, na posledy jsem dolejval v července a to jsem najel tak 5000 km a zatím dobrý. Jinak je podezření na turbo, ale abych byl upřímný mám strach někomu auto svěřit a by mne ne sedreli z kuze, mám podezření na turbo ale to budu řešit na jaře ale otázka je komu to svěřit. Díky všem za reakce


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2017 20:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14499
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
Možná náhoda,ale prozatím jsem se nesetkal,že by se dpf na D5 ucpalo na krátkých trasách.Manželka s D5 jezdila denně cca 10km.Pravdou ovšem je,že bylo EGR off. Prozatím všechny auta s D5 které měly problém s DPF měly některou z uvedených závad.

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům nebo na servis je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2017 21:35 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3893
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
V zásadě je to všechno logické, vysvětlitelné - v principu každý diesel nadměrně hulí když:
- žere hodně oleje (přes sání/turbo/kroužky) nebo se tlačí různými cestami tím, jak se tlakuje ucpaným odvětráním klikovky
- špatně spaluje (vstřiky, málo vzduchu (marné turbo, díry v hadicích sání), atp.)
- celkové opotřebení (chybějící komprese)
- možná i vadné vířivé klapky, případně přicpané sání (děkujeme ventilu EGR)
Pak nadměrný dým (rychle) zacpává filtr. Pokud je filtr funkční, zvýšená kouřivost se zvenku nedá poznat jinak než častějším zanášením filtru a nutností jeho regenerace. Systém s tím až do poslední chvíle bojuje, aby to nakonec vzdal onou uvedenou hláškou.

Další (asi nejméně častou) možností je vadný katalyzátor, kdy (konkrétně u D5) se saze v DPF zapalují právě tam zvýšenou a nespálenou dávkou paliva.

Samotný filtr DPF také může odejít, ale bez jednoznačného vyloučení předchozích příčin se po výměně či čistění DPF může stejná závada rychle objevit znovu. Zkrátka je třeba najít a odstranit všechny příčiny, než jen opakovaně léčit následky.

Časté krátké jízdy (= studený motor -> vyšší kouřivost) možná celému systému nepřidá, avšak je fakt, že mnozí tímto jízdním stylem fungují na naftě a to poměrně dlouho. Úplně fatální to nebude - sledujeme pár aut on-line, je-li motor celkově v pořádku, nějaká jen lehce delší trasa se většinou najde a DPF se vypálí (i když třeba někdy nadvakrát či natříkrát). Když to motorová jednotka žádá, už cca. za 10km začne vypalování, trvá 15-30 minut, někdy i s přestávkami. Našel jsem tu jedno takové "městské" auto, kde se DPF z celkových 20g popela vypalovalo v jeden den natřikrát - najeto celkem 33km ve 4 "jízdách". Odpoledne už bylo na nule. Takže zase taková krize to nebude.

Bohužel nikde v diagnostických příkazech nevidím možnost, jak vyčíst nějakou informaci o tom, jak často v poslední minulosti probíhala regenerace. Z čehož by usuzovat na míru poškozenosti. Pro toho, kdo regeneraci u 136kW pozná a kde se regeneruje častěji než cca. 1x za 500km, pak je něco špatně.

P.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 09:29 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2008
Příspěvky: 263
Bydliště: Benešovsko
Vůz: S80 II D5 08 Willow Green Pearl
martinopel píše:
Možná náhoda,ale prozatím jsem se nesetkal,že by se dpf na D5 ucpalo na krátkých trasách.Manželka s D5 jezdila denně cca 10km.Pravdou ovšem je,že bylo EGR off. Prozatím všechny auta s D5 které měly problém s DPF měly některou z uvedených závad.


Nejde náhodou víc bordelu do DPF, když je EGR off? Pokud se něco znozu nespálí a letí rovnou do DPF, tak tam toho musí letět daleko víc a tím se může dřív zanejst, nedává to smysl?

_________________
bylo: S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 09:53 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8104
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 09:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10276
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
Ondra. píše:
taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice

Založíme extra téma k téhle problematice? Taky mě to zajímá.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +280tis km
S60 2.4i 125kW+LPG, 2001, M56, +350tis km
ex: V70 D5 120kw 2001, toho času 450tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 10:02 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2008
Příspěvky: 263
Bydliště: Benešovsko
Vůz: S80 II D5 08 Willow Green Pearl
Téma je DPF, co chceš zakládat novýho? :)

_________________
bylo: S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 10:16 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3893
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Pokud vím, tak zařazením/vyřazením EGR se spotřeba (a tudíž množství uhlíku) nemění. EGR mění chemické složení výfukových plynů, u sazí bych si tipnul, že se změní možná jejich velikost (?) Zbytek nám asi (ne)poví ti, kteří všechno tohle v laboratorních podmínkách změřili a otestovali.

P.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Naposledy upravil ok2ucx dne 04 pro 2017 10:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 10:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 119
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
Ondra. píše:
taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice



Tady na fóru převládá názor že vypnutí EGR je dobře. V jednom ze speciálů Světa motorů DIESEL v r. 2015 napsal Martin Vaculík na základě upozornění diesel servisu v Soběslavi, že díky vypnutí EGR dochází ke zmatení řídící jednotky, která se zpětnou porcí výfukových plynů počítá a následně se přehřívá a nadměrně opotřebovává turbodmychadlo. Sám nevím jestli je to fakt.
Moje osobní zkušenosti: Předchozí XC70 D5 136 kW 120 tis.km až 196 tis km - žádný problém - motor ve skvělé kondici - o filtru jsem vůbec nevěděl. Nynější XC70 D5 158(169) kW (polestar) 170 tis až 175 tis. - motor ve skvělé kondici - o filtru vůbec nevím.
Obě auta servisována ve značkovém servisu Volvo (CIVA, Mach, Dekom) s častějšími výměnami olejů než 30 tis (cca 18 až 20 tis). olej dával servis - pravděpodobně Castrol.

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 119
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
ok2ucx píše:
Pokud vím, tak zařazením/vyřazením EGR se spotřeba (a tudíž množství uhlíku) nemění. EGR mění chemické složení výfukových plynů, u sazí bych si tipnul, že se změní možná jejich velikost (?) Zbytek nám asi (ne)poví ti, kteří všechno tohle v laboratorních podmínkách změřili a otestovali.

P.



Jen bych doplnil, že EGR nemění jen chemické složení, ale i teplotu výfukových plynů (respektive spalovací teplotu ve válcích).

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 10:36 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3893
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Vypnutí EGR (ideálně spojené i s kompletním vyčištění celého sání) zcela nepochybně prospěje motoru a jeho životnosti. Ten mnohdy až neuvěřitelný bo*del ze sazí statečně likviduje škrticí klapku (té se ohlodají zubatá kolečka a finito) - nová klapka je za lidových 15tis. Stejné saze likvidují i vířivé klapky (swirl) - to už potkalo snad asi každého, kdo konkrétně s 136kW Euro4 motorem jezdí déle. Saze v EGR ničí i samotný EGR - obvykle se vylámou i převodu motorku, který klapkou EGR hýbe.

A jak asi může motor dýchat a poctivě táhnout, když má v "krku" = v sání průměr často zenesen sazemi třeba jen na 20% průřezu?

Z technického hlediska - my EGR vypínáme tak, že se jen ventil EGR neotevírá - je tedy třeba aby byl (alespoň po elektrické stránce) v pořádku. Jednotka jednoduše EGR neotevře, nadále si počítá množství čerstvého vzduchu vs. "špinavého" (ten je nulový), včetně teplot - takže celý systém (zatím bez výhrad) funguje správně. I na STK/ME tohle prochází zcela hladce, s úsměvěm a hlavně bez úplatků 8) (Shodou okolností zde prošel beze ztráty kytičky pan kolega, jemuž škrticí klapka kleknula, minulý týden byla vyměněna a dárkem dostal i EGR OFF.)

Pavel

P.S. U novějších D5 motorů (Euro 5) už i tohle chlapci ze Švédska asi nějak výrazně lépe dořešili, bo EGR ani DPF už nezlobí prakticky vůbec (zatím).

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 11:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 119
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
OK, máš s tím zkušenosti, tvoje informace je vyčerpávající. Ten odkaz na Svět motorů - zřejmě se jednalo o problém koncernových motorů, diesel servis v Soběslavi se zabývá převážně jimi.

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 21:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14499
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
Každý kdo se kdy pohyboval okolo motorů ví,že je žádoucí do motoru dostat co nejčistší a nejchladnější vzduch.Jedině naprosto chorý mozek mohl vymyslet,že bude výfukové plyny cpát do sání!

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům nebo na servis je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 04 pro 2017 23:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2255
Bydliště: hmmm
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Martine mas pravdu, ale len pri plnom zatazeni. Vtedy je EGR prekvapivo zatvoreny.

Avsak pri nizkom zatazeni pri nizkych otackach (cestovna rychlost) na efektivne horenie je vhodne ubrat palivo, spomalit, predlzit dobu horenia... a nahnat do valca inertny plyn = spaliny je celkom elegantny sposob ako tomuto stavu pomoct. Nevyhoda je ze spaliny tvori prehriata vodna para co kondenzuje na sani a na to sa lepi olejova aerosol z odvetrania spolu so sadzami

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 05 pro 2017 08:29 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2008
Příspěvky: 263
Bydliště: Benešovsko
Vůz: S80 II D5 08 Willow Green Pearl
Určitě EGR off motoru prospěje, u motoru bez DPF neni co řešit, ale pokud je DPF, tak zakonitě všechen ten "bordel" jak píše Pavel musí zákonitě vletět do něj, nebo né?

_________________
bylo: S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 05 pro 2017 08:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 938
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Spíš je otázkou, kolik se toho dokáže spálit když to půjde znovu přes válce... Respektive účinnost toho EGR.

Pokud motor nemá problém udělat emise, o moc bordelu tam navíc nebude.

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @158kW VolvoCesky Stage 2 (prozatím)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 05 pro 2017 08:45 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2008
Příspěvky: 263
Bydliště: Benešovsko
Vůz: S80 II D5 08 Willow Green Pearl
Jednorázově na emisích asi ne, ale dlouhodobě podle mě jo, když to zadělá celej motor.

_________________
bylo: S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 05 pro 2017 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2255
Bydliště: hmmm
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Ucinnost EGR je v znizovani tvorby nebezpecnych nanocastic sadzi- sadze sa tvoria vacsie, a menej
a hlavne vo vyraznej redukcii oxidov dusika - znizenim obsahu kyslika vo vzduchu ktory ide do motora.

Motoru je to jedno- tieto veci sa tvoria pri spalovani. Jediny problem je zanasanie sania za EGR
Nemalo by Vam byt ale jedno ze namiesto vody a CO2 vypusta vase auto NOx ktore su nebezpecne uz v relativne malej koncentracii.
Pamatam si ze aj katalizator znizuje ucinnost motora a preto boli firmy co ho v devedesiatich rokoch odstranovali aby motor lepsie dychal !!!

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:00 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
Čus pánové z Bruselu, včera cesta z česka do Belgie mi auto udělalo nasledujicí problémy: jel jsem 140km/h. na tempomat, musel jsem zabrzdit na nějakých 90km/h pak jsem zase zmáčkl tlačítko tempomatu (naprogramováno je 140km/h.) a ono jak jsem zmačkl to tlačítko , převodovka si zařadila asi z 5 na 4 , zvýšili si otáčky a v ten moment se mi objevila hláška lapač sazi plný viz příručka,(na budíkách žádná kontrolka) a auto bylo bez výkonu, pak jsem musel zastavit na nejbližší parkoviště , vypl jsem na chvíli motor a pak už hláška zmizela, auto pak jelo zase normálně , takhle mi udělalo dva krát pak už jsem ten tempomat nepoužíval, snažil jsem prudce nepřidávat, tím odsuzuji že když prudce přidávám tak mému filtru se nelíbí a hází to do nouzáku,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:09 
Online

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1110
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
no treba pozret na diag ci tam neni chybova hlaska a pozret aj kolko g sadzi ma. pripadne nutene regenerovat. otazne je preco nedokazal vypalit pri takej ceste


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10276
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
Jojo. Tady se asi bez diag nehneš. Ale třeba je to jen vadné čidlo. Kdo ví.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +280tis km
S60 2.4i 125kW+LPG, 2001, M56, +350tis km
ex: V70 D5 120kw 2001, toho času 450tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:15 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3893
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Já myslím, že tohle je pomsta dámám a pánům do Bruselu. Za ty eko-tero výmysly.

P.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:31 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
divný je že hlásí problém jenom když prudce přidávám, jinak plynule jede bez problému


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10276
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
paiu píše:
divný je že hlásí problém jenom když prudce přidávám, jinak plynule jede bez problému

To by možná ukazovalo na to čidlo, které špatně vyhodnotí parciální tlak.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +280tis km
S60 2.4i 125kW+LPG, 2001, M56, +350tis km
ex: V70 D5 120kw 2001, toho času 450tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017 10:43 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
díky, trošku dámám a pánům uklidnilo. Ještě jednou díky a velký pozdrav z Bruselu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.096s | 19 Queries | GZIP : Off ]