Právě je 19 led 2018 12:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 09:57 
Offline

Registrován: říjen 2015
Příspěvky: 75
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II D5 136kw
Ahoj vsichni, je tu nekdo, kdo mi zjisti zda mam na aute funkcni DPF filtr? Pripadne mi ho dokaze “procistit”.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 10:07 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8365
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Kdokoli s origo diagnostikou.
www.autoambo.cz

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 10:31 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7886
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
Prvne bych si nechal zmerit emise nanecisto jestli je vubec co cistit (praskla vlozka)

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 10:36 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9816
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
Taky můžeš mít špatná čidla nebo ty trubky, co vedou k DPF. Takže jako první diag a někoho s mozkem v hlavě.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +280tis km
S60 2.4i 125kW+LPG, 2001, M56, +340tis km
ex: V70 D5 120kw 2001, toho času 450tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 10:45 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9816
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
viewtopic.php?f=127&t=22561&start=3575#p731338

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +280tis km
S60 2.4i 125kW+LPG, 2001, M56, +340tis km
ex: V70 D5 120kw 2001, toho času 450tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 11:50 
Offline

Registrován: říjen 2015
Příspěvky: 75
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II D5 136kw
Nepocituji zadnou z vyse popsanych zavad, jen koncovka vyfuku proste neni krasne cista.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 31 říj 2017 13:55 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7886
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
V tom pripade plati moje rada dvojnasob. Kourivost by mela bejt do 0,5 myslim kazdopadne zdravy filtr je nekde kolem 0,05 kazdej radi co delat s ucpanym filtrem ale nikdo co s prasklym. Tam je jedina moznost- vymena. A jeste poradim ze druhovyroba prakticky nefunguje

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 18:38 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
panove co znamena ta to hlaška:) Lapac sazi plny viz příručka? (objevila se jenom hlaška na palubaku, nic vic.) ne znamena to že je plný DPF a je potřeba to pořadne projet a by se vypaloval filtr? odpověděl jsem si spravne? nebo jsem další na řade s nemocnim filtrem. předem dekuji za rychlou odpoved


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 19:19 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8365
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Pokud se ti to objevilo nedávno tak by to projetí mělo ještě zachránit, ale pokud na to jezdíš už delší dobu tak to chce co nejdříve nuceně vypálit.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017 20:30 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
hlaška se objevila rano po odjetí 10km, a během parkovaní se to objevilo. jinak jsem před chvili projel 25 km tam a 25 spatky a hlačku už jsem nevidel, snad to bude dobrý. díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 19:28 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
dneska se mi zase objevila stejna hlaška (Lapac sazi plny viz příručka) projel jsem to znovu a hlaška zmizela z displeje včetně trojuhelničku, mam to chapat že se filtr vypaloval? předem díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 19:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 313
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Já bych zkusil aditivum do paliva + to pořádně projet. Dlouho a vysoké otáčky :)

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @136kW (zatím)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 19:37 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
do paliva nic ne přidavam ale krmim to vervou od benziny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 20:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 313
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
https://www.mototech.sk/Liqui-Moly-Ochr ... -d1686.htm

Tohle bych zkusil :) a nebo dražší
Https://www.mototech.sk/MILLERS-OILS-DP ... -d5538.htm

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @136kW (zatím)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 20:34 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
Zkoušel to někdo tento přípravek nebo něco podobného? za fungovalo to někomu úspěšně?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 22:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 111
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
paiu píše:
Zkoušel to někdo tento přípravek nebo něco podobného? za fungovalo to někomu úspěšně?



Všechny výše uvedené prostředky jsou k ničemu (s výjimkou prevence Super diesel aditivem od VIFu). Jestli ti palubák zahlásí problém s filtrem (DPF - lapač sazí) je třeba auto vzít na delší jízdu. Nejprve musí nastat optimální podmínky k regeneraci (vypálení) většinou po zahřátí na provozní teplotu při optimálním jízdním režimu. Nastav si palubní PC na sledování okamžité spotřeby paliva a když zaznamenáš vyšší spotřebu než obvykle, regenerace pravděpodobně započala. Regenerace trvá 10 až 15 minut a po tuto dobu se doporučuje jet rovnoměrnou jízdu se střední zátěží - v žádném případě netočit plné koule nebo se regenerace přeruší. Tato regenerace při normálním používání probíhá automaticky (po cca 800 km) a řidič ji ani nezaznamená (samozřejmě, že systém si nechává rezervu a ozve se až při třetí přerušené regeneraci za sebou, nebo při velké diferenci tlaků před a za filtrem). Pokud tento postup nepomůže, je třeba zajet do servisu, kde se dá regenerace spustit řízeně přes diagnostiku (trvá to dost dlouho). Pokud nepomůže ani toto, je pravděpodobně v háji nějaké čidlo tlaku nebo sám DPF na konci životnosti (ucpán nespalitelnými zbytky - třeba z nevhodných aditiv). Nejlepší prevence proti ucpání nebo častým regeneracím je udržovat motor v dobré kondici (např.vstřikovače) aby sám o sobě moc nekouřil a filtr nemusel zachycovat nadměrné množství sazí. Pokud vím, tak volví filtry při dobré servisní péči o motor moc nezlobí a životnost mají dlouhou (cca do 250 tis. km i déle - u pětiválců). Kratší životnost vykazují filtry u motorů PSA (peugeot) díky aditivu Eolys, které používají z důvodu snížení teploty vznícení sazí - avšak toto aditivum právě obsahuje malé množství nespalitelných složek.

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017 23:10 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 869
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Ja len doplnim ze regeneracia sa moze robit v rozmedzi 300-800km podla stylu jazdy a dlzky tras resp podla toho ako casto sa filter zanasa. Nutena regeneracia cez diag trva cca 35-50 min taku mam zatial ja skusenost nic hrozne riadi si to vsetko same. A ak je cidlo tlaku alebo teploty dpf v haji tak nutenu regeneraciu ani neurobis. Ako je to s automatickym vypalovanim pri poskodenom cidle si niesom isty lebo jazdil som dost dlho s vadnym senzorom tlaku dpf a filter sa nezaniesol. Pravdepodobne vypaloval preventivne kazdych XXX km.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 pro 2017 00:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 313
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Jak se pozná správné a nesprávné aditivum?

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @136kW (zatím)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 pro 2017 06:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2012
Příspěvky: 111
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC70 D5 AWD 2012 Summum
python.p píše:
Jak se pozná správné a nesprávné aditivum?



Občas si něco přečteš (např. laboratorní testy ve Světě motorů) a hlavně pohledáš na internetu. Mimochodem žádné aditivum není nesprávné, jen má každé jiné účinky. Ale žádné aditivum ti nepomůže okamžitě při ucpaném filtru - aditiva se dávkují preventivně pro ochranu a ošetření palivové soustavy. Prodlužují tím životnost jednotlivých komponentů (čerpadlo, vstřiky) a v zimě zlepšují filtrovatelnost nafty :Search:

_________________
Volvo XC70 D5 AWD Summum, MY 2012, 169 kW (Polestar), AT, bronzová Twilight Metallic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 pro 2017 06:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 313
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Já to tušil. VIF sám používám, ale vím o lidech co jim tenhle čistič pomohl projít přes emise a nebo urychlit regeneraci filtru :)

JJ, protipenici funkce, shlukovatelnost, vylučování parafínu, atd....

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @136kW (zatím)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 pro 2017 08:43 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
Díky kluci za radu, u mne to bude tím že s autem jezdim krátké trasy , jinak tankuju vervů na benzine a mislel jsem že verva je nejlepší krmivo pro mého miláčka, mimo chodem nebude to tím ze jezdim na zazračnej olej mobil 1 5w 50 ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 02 pro 2017 10:31 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9816
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
paiu píše:
Díky kluci za radu, u mne to bude tím že s autem jezdim krátké trasy , jinak tankuju vervů na benzine a mislel jsem že verva je nejlepší krmivo pro mého miláčka, mimo chodem nebude to tím ze jezdim na zazračnej olej mobil 1 5w 50 ?

5W50 nema zrovna nizkou hodnotu popilku. Koukni na téma viewtopic.php?f=54&t=54728&p=737390#p737390

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +280tis km
S60 2.4i 125kW+LPG, 2001, M56, +340tis km
ex: V70 D5 120kw 2001, toho času 450tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2017 10:55 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift
jii) 5w 50 mi byl doporučen Martinem kvůli ztracení mot.oleje a s podezřeni na zapečení pistních kroužku, byl udělan proplach a probehla vymena za mobil 1 5w50, jelikož ten olej není vhodný, pro filtr dpf, pak jsem se rozhodl pro ten to http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1 ... a-5W-30-4L , objednam si dva kandiaky a budu mit a i na dolévaní, před proplachem jelo na kastrol 5w30


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2017 15:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14065
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
Pokud D5 hlásí lapač sazí plný bývá nejčastější problém v samotném motoru,nebo jeho řízení.

1 ) překousané kabely od teplotního čidla
2) zapečené stírací pístní kroužky
3) nadměrné opotřebení turbodmychadla
4) prasklá hadice a nedostatečné přeplňování
5) vadné vstřikovače.

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DPF
PříspěvekNapsal: 03 pro 2017 15:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3805
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Tak tak. Pokud vyloučíme samotné DPF (a sensory na něm - to jednotka obvykle diagnosticky nahlásí) - tak neobvykle rychlé zaplnění filtru má na svědomí špatný stav motoru - prostě to “moc hulí”. A to jsou obvykle ty příčiny, co tu vypsal Martin.

P.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
Ferrita


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.092s | 21 Queries | GZIP : Off ]