DPF

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 57
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Popice u Hustopečí
Vůz: V70 II D5 136kw r.2005

#1 DPF

Příspěvek od Veneria »

Ahoj vsichni, je tu nekdo, kdo mi zjisti zda mam na aute funkcni DPF filtr? Pripadne mi ho dokaze “procistit”.
_________________
V70 II D5 AT 136kw r.2005
V70 II D5 AT 120kw r.2002

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 DPF

Příspěvek od raolsa »

Kdokoli s origo diagnostikou.
https://www.autoambo.cz
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 DPF

Příspěvek od Ondra. »

Prvne bych si nechal zmerit emise nanecisto jestli je vubec co cistit (praskla vlozka)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 DPF

Příspěvek od hajnej »

Taky můžeš mít špatná čidla nebo ty trubky, co vedou k DPF. Takže jako první diag a někoho s mozkem v hlavě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 DPF

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 57
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Popice u Hustopečí
Vůz: V70 II D5 136kw r.2005

#6 DPF

Příspěvek od Veneria »

Nepocituji zadnou z vyse popsanych zavad, jen koncovka vyfuku proste neni krasne cista.
_________________
V70 II D5 AT 136kw r.2005
V70 II D5 AT 120kw r.2002

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 DPF

Příspěvek od Ondra. »

V tom pripade plati moje rada dvojnasob. Kourivost by mela bejt do 0,5 myslim kazdopadne zdravy filtr je nekde kolem 0,05 kazdej radi co delat s ucpanym filtrem ale nikdo co s prasklym. Tam je jedina moznost- vymena. A jeste poradim ze druhovyroba prakticky nefunguje
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#8 DPF

Příspěvek od paiu »

panove co znamena ta to hlaška:) Lapac sazi plny viz příručka? (objevila se jenom hlaška na palubaku, nic vic.) ne znamena to že je plný DPF a je potřeba to pořadne projet a by se vypaloval filtr? odpověděl jsem si spravne? nebo jsem další na řade s nemocnim filtrem. předem dekuji za rychlou odpoved
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 DPF

Příspěvek od raolsa »

Pokud se ti to objevilo nedávno tak by to projetí mělo ještě zachránit, ale pokud na to jezdíš už delší dobu tak to chce co nejdříve nuceně vypálit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#10 DPF

Příspěvek od paiu »

hlaška se objevila rano po odjetí 10km, a během parkovaní se to objevilo. jinak jsem před chvili projel 25 km tam a 25 spatky a hlačku už jsem nevidel, snad to bude dobrý. díky
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#11 DPF

Příspěvek od paiu »

dneska se mi zase objevila stejna hlaška (Lapac sazi plny viz příručka) projel jsem to znovu a hlaška zmizela z displeje včetně trojuhelničku, mam to chapat že se filtr vypaloval? předem díky.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#12 DPF

Příspěvek od python.p »

Já bych zkusil aditivum do paliva + to pořádně projet. Dlouho a vysoké otáčky :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#13 DPF

Příspěvek od paiu »

do paliva nic ne přidavam ale krmim to vervou od benziny
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#14 DPF

Příspěvek od python.p »

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#15 DPF

Příspěvek od paiu »

Zkoušel to někdo tento přípravek nebo něco podobného? za fungovalo to někomu úspěšně?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#16 DPF

Příspěvek od Macek2 »

paiu píše:Zkoušel to někdo tento přípravek nebo něco podobného? za fungovalo to někomu úspěšně?

Všechny výše uvedené prostředky jsou k ničemu (s výjimkou prevence Super diesel aditivem od VIFu). Jestli ti palubák zahlásí problém s filtrem (DPF - lapač sazí) je třeba auto vzít na delší jízdu. Nejprve musí nastat optimální podmínky k regeneraci (vypálení) většinou po zahřátí na provozní teplotu při optimálním jízdním režimu. Nastav si palubní PC na sledování okamžité spotřeby paliva a když zaznamenáš vyšší spotřebu než obvykle, regenerace pravděpodobně započala. Regenerace trvá 10 až 15 minut a po tuto dobu se doporučuje jet rovnoměrnou jízdu se střední zátěží - v žádném případě netočit plné koule nebo se regenerace přeruší. Tato regenerace při normálním používání probíhá automaticky (po cca 800 km) a řidič ji ani nezaznamená (samozřejmě, že systém si nechává rezervu a ozve se až při třetí přerušené regeneraci za sebou, nebo při velké diferenci tlaků před a za filtrem). Pokud tento postup nepomůže, je třeba zajet do servisu, kde se dá regenerace spustit řízeně přes diagnostiku (trvá to dost dlouho). Pokud nepomůže ani toto, je pravděpodobně v háji nějaké čidlo tlaku nebo sám DPF na konci životnosti (ucpán nespalitelnými zbytky - třeba z nevhodných aditiv). Nejlepší prevence proti ucpání nebo častým regeneracím je udržovat motor v dobré kondici (např.vstřikovače) aby sám o sobě moc nekouřil a filtr nemusel zachycovat nadměrné množství sazí. Pokud vím, tak volví filtry při dobré servisní péči o motor moc nezlobí a životnost mají dlouhou (cca do 250 tis. km i déle - u pětiválců). Kratší životnost vykazují filtry u motorů PSA (peugeot) díky aditivu Eolys, které používají z důvodu snížení teploty vznícení sazí - avšak toto aditivum právě obsahuje malé množství nespalitelných složek.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#17 DPF

Příspěvek od Arkaz »

Ja len doplnim ze regeneracia sa moze robit v rozmedzi 300-800km podla stylu jazdy a dlzky tras resp podla toho ako casto sa filter zanasa. Nutena regeneracia cez diag trva cca 35-50 min taku mam zatial ja skusenost nic hrozne riadi si to vsetko same. A ak je cidlo tlaku alebo teploty dpf v haji tak nutenu regeneraciu ani neurobis. Ako je to s automatickym vypalovanim pri poskodenom cidle si niesom isty lebo jazdil som dost dlho s vadnym senzorom tlaku dpf a filter sa nezaniesol. Pravdepodobne vypaloval preventivne kazdych XXX km.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#18 DPF

Příspěvek od python.p »

Jak se pozná správné a nesprávné aditivum?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#19 DPF

Příspěvek od Macek2 »

python.p píše:Jak se pozná správné a nesprávné aditivum?

Občas si něco přečteš (např. laboratorní testy ve Světě motorů) a hlavně pohledáš na internetu. Mimochodem žádné aditivum není nesprávné, jen má každé jiné účinky. Ale žádné aditivum ti nepomůže okamžitě při ucpaném filtru - aditiva se dávkují preventivně pro ochranu a ošetření palivové soustavy. Prodlužují tím životnost jednotlivých komponentů (čerpadlo, vstřiky) a v zimě zlepšují filtrovatelnost nafty :Search:
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#20 DPF

Příspěvek od python.p »

Já to tušil. VIF sám používám, ale vím o lidech co jim tenhle čistič pomohl projít přes emise a nebo urychlit regeneraci filtru :)

JJ, protipenici funkce, shlukovatelnost, vylučování parafínu, atd....
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#21 DPF

Příspěvek od paiu »

Díky kluci za radu, u mne to bude tím že s autem jezdim krátké trasy , jinak tankuju vervů na benzine a mislel jsem že verva je nejlepší krmivo pro mého miláčka, mimo chodem nebude to tím ze jezdim na zazračnej olej mobil 1 5w 50 ?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 DPF

Příspěvek od hajnej »

paiu píše:Díky kluci za radu, u mne to bude tím že s autem jezdim krátké trasy , jinak tankuju vervů na benzine a mislel jsem že verva je nejlepší krmivo pro mého miláčka, mimo chodem nebude to tím ze jezdim na zazračnej olej mobil 1 5w 50 ?
5W50 nema zrovna nizkou hodnotu popilku. Koukni na téma https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=54728&p=737390#p737390
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#23 DPF

Příspěvek od paiu »

jii) 5w 50 mi byl doporučen Martinem kvůli ztracení mot.oleje a s podezřeni na zapečení pistních kroužku, byl udělan proplach a probehla vymena za mobil 1 5w50, jelikož ten olej není vhodný, pro filtr dpf, pak jsem se rozhodl pro ten to http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L , objednam si dva kandiaky a budu mit a i na dolévaní, před proplachem jelo na kastrol 5w30
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

GDPR_user

#24 DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Pokud D5 hlásí lapač sazí plný bývá nejčastější problém v samotném motoru,nebo jeho řízení.

1 ) překousané kabely od teplotního čidla
2) zapečené stírací pístní kroužky
3) nadměrné opotřebení turbodmychadla
4) prasklá hadice a nedostatečné přeplňování
5) vadné vstřikovače.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#25 DPF

Příspěvek od ok2ucx »

Tak tak. Pokud vyloučíme samotné DPF (a sensory na něm - to jednotka obvykle diagnosticky nahlásí) - tak neobvykle rychlé zaplnění filtru má na svědomí špatný stav motoru - prostě to “moc hulí”. A to jsou obvykle ty příčiny, co tu vypsal Martin.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“