DPF

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#26 DPF

Příspěvek od paiu »

martinopel píše:Pokud D5 hlásí lapač sazí plný bývá nejčastější problém v samotném motoru,nebo jeho řízení.

1 ) překousané kabely od teplotního čidla
2) zapečené stírací pístní kroužky
3) nadměrné opotřebení turbodmychadla
4) prasklá hadice a nedostatečné přeplňování
5) vadné vstřikovače.
Za 6 bych přidal že jezdim krátké trasy a za přerušení vypalování také může psát lapač zazi plní. Teť vážně, auto žere olej, na posledy jsem dolejval v července a to jsem najel tak 5000 km a zatím dobrý. Jinak je podezření na turbo, ale abych byl upřímný mám strach někomu auto svěřit a by mne ne sedreli z kuze, mám podezření na turbo ale to budu řešit na jaře ale otázka je komu to svěřit. Díky všem za reakce
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

GDPR_user

#27 DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Možná náhoda,ale prozatím jsem se nesetkal,že by se dpf na D5 ucpalo na krátkých trasách.Manželka s D5 jezdila denně cca 10km.Pravdou ovšem je,že bylo EGR off. Prozatím všechny auta s D5 které měly problém s DPF měly některou z uvedených závad.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#28 DPF

Příspěvek od ok2ucx »

V zásadě je to všechno logické, vysvětlitelné - v principu každý diesel nadměrně hulí když:
- žere hodně oleje (přes sání/turbo/kroužky) nebo se tlačí různými cestami tím, jak se tlakuje ucpaným odvětráním klikovky
- špatně spaluje (vstřiky, málo vzduchu (marné turbo, díry v hadicích sání), atp.)
- celkové opotřebení (chybějící komprese)
- možná i vadné vířivé klapky, případně přicpané sání (děkujeme ventilu EGR)
Pak nadměrný dým (rychle) zacpává filtr. Pokud je filtr funkční, zvýšená kouřivost se zvenku nedá poznat jinak než častějším zanášením filtru a nutností jeho regenerace. Systém s tím až do poslední chvíle bojuje, aby to nakonec vzdal onou uvedenou hláškou.

Další (asi nejméně častou) možností je vadný katalyzátor, kdy (konkrétně u D5) se saze v DPF zapalují právě tam zvýšenou a nespálenou dávkou paliva.

Samotný filtr DPF také může odejít, ale bez jednoznačného vyloučení předchozích příčin se po výměně či čistění DPF může stejná závada rychle objevit znovu. Zkrátka je třeba najít a odstranit všechny příčiny, než jen opakovaně léčit následky.

Časté krátké jízdy (= studený motor -> vyšší kouřivost) možná celému systému nepřidá, avšak je fakt, že mnozí tímto jízdním stylem fungují na naftě a to poměrně dlouho. Úplně fatální to nebude - sledujeme pár aut on-line, je-li motor celkově v pořádku, nějaká jen lehce delší trasa se většinou najde a DPF se vypálí (i když třeba někdy nadvakrát či natříkrát). Když to motorová jednotka žádá, už cca. za 10km začne vypalování, trvá 15-30 minut, někdy i s přestávkami. Našel jsem tu jedno takové "městské" auto, kde se DPF z celkových 20g popela vypalovalo v jeden den natřikrát - najeto celkem 33km ve 4 "jízdách". Odpoledne už bylo na nule. Takže zase taková krize to nebude.

Bohužel nikde v diagnostických příkazech nevidím možnost, jak vyčíst nějakou informaci o tom, jak často v poslední minulosti probíhala regenerace. Z čehož by usuzovat na míru poškozenosti. Pro toho, kdo regeneraci u 136kW pozná a kde se regeneruje častěji než cca. 1x za 500km, pak je něco špatně.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#29 DPF

Příspěvek od *dědek* »

martinopel píše:Možná náhoda,ale prozatím jsem se nesetkal,že by se dpf na D5 ucpalo na krátkých trasách.Manželka s D5 jezdila denně cca 10km.Pravdou ovšem je,že bylo EGR off. Prozatím všechny auta s D5 které měly problém s DPF měly některou z uvedených závad.
Nejde náhodou víc bordelu do DPF, když je EGR off? Pokud se něco znozu nespálí a letí rovnou do DPF, tak tam toho musí letět daleko víc a tím se může dřív zanejst, nedává to smysl?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#30 DPF

Příspěvek od Ondra. »

taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#31 DPF

Příspěvek od hajnej »

Ondra. píše:taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice
Založíme extra téma k téhle problematice? Taky mě to zajímá.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#32 DPF

Příspěvek od *dědek* »

Téma je DPF, co chceš zakládat novýho? :)
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#33 DPF

Příspěvek od ok2ucx »

Pokud vím, tak zařazením/vyřazením EGR se spotřeba (a tudíž množství uhlíku) nemění. EGR mění chemické složení výfukových plynů, u sazí bych si tipnul, že se změní možná jejich velikost (?) Zbytek nám asi (ne)poví ti, kteří všechno tohle v laboratorních podmínkách změřili a otestovali.

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 04 pro 2017 10:19, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#34 DPF

Příspěvek od Macek2 »

Ondra. píše:taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice

Tady na fóru převládá názor že vypnutí EGR je dobře. V jednom ze speciálů Světa motorů DIESEL v r. 2015 napsal Martin Vaculík na základě upozornění diesel servisu v Soběslavi, že díky vypnutí EGR dochází ke zmatení řídící jednotky, která se zpětnou porcí výfukových plynů počítá a následně se přehřívá a nadměrně opotřebovává turbodmychadlo. Sám nevím jestli je to fakt.
Moje osobní zkušenosti: Předchozí XC70 D5 136 kW 120 tis.km až 196 tis km - žádný problém - motor ve skvělé kondici - o filtru jsem vůbec nevěděl. Nynější XC70 D5 158(169) kW (polestar) 170 tis až 175 tis. - motor ve skvělé kondici - o filtru vůbec nevím.
Obě auta servisována ve značkovém servisu Volvo (CIVA, Mach, Dekom) s častějšími výměnami olejů než 30 tis (cca 18 až 20 tis). olej dával servis - pravděpodobně Castrol.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#35 DPF

Příspěvek od Macek2 »

ok2ucx píše:Pokud vím, tak zařazením/vyřazením EGR se spotřeba (a tudíž množství uhlíku) nemění. EGR mění chemické složení výfukových plynů, u sazí bych si tipnul, že se změní možná jejich velikost (?) Zbytek nám asi (ne)poví ti, kteří všechno tohle v laboratorních podmínkách změřili a otestovali.

P.

Jen bych doplnil, že EGR nemění jen chemické složení, ale i teplotu výfukových plynů (respektive spalovací teplotu ve válcích).
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#36 DPF

Příspěvek od ok2ucx »

Vypnutí EGR (ideálně spojené i s kompletním vyčištění celého sání) zcela nepochybně prospěje motoru a jeho životnosti. Ten mnohdy až neuvěřitelný bo*del ze sazí statečně likviduje škrticí klapku (té se ohlodají zubatá kolečka a finito) - nová klapka je za lidových 15tis. Stejné saze likvidují i vířivé klapky (swirl) - to už potkalo snad asi každého, kdo konkrétně s 136kW Euro4 motorem jezdí déle. Saze v EGR ničí i samotný EGR - obvykle se vylámou i převodu motorku, který klapkou EGR hýbe.

A jak asi může motor dýchat a poctivě táhnout, když má v "krku" = v sání průměr často zenesen sazemi třeba jen na 20% průřezu?

Z technického hlediska - my EGR vypínáme tak, že se jen ventil EGR neotevírá - je tedy třeba aby byl (alespoň po elektrické stránce) v pořádku. Jednotka jednoduše EGR neotevře, nadále si počítá množství čerstvého vzduchu vs. "špinavého" (ten je nulový), včetně teplot - takže celý systém (zatím bez výhrad) funguje správně. I na STK/ME tohle prochází zcela hladce, s úsměvěm a hlavně bez úplatků 8) (Shodou okolností zde prošel beze ztráty kytičky pan kolega, jemuž škrticí klapka kleknula, minulý týden byla vyměněna a dárkem dostal i EGR OFF.)

Pavel

P.S. U novějších D5 motorů (Euro 5) už i tohle chlapci ze Švédska asi nějak výrazně lépe dořešili, bo EGR ani DPF už nezlobí prakticky vůbec (zatím).
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#37 DPF

Příspěvek od Macek2 »

OK, máš s tím zkušenosti, tvoje informace je vyčerpávající. Ten odkaz na Svět motorů - zřejmě se jednalo o problém koncernových motorů, diesel servis v Soběslavi se zabývá převážně jimi.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

GDPR_user

#38 DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Každý kdo se kdy pohyboval okolo motorů ví,že je žádoucí do motoru dostat co nejčistší a nejchladnější vzduch.Jedině naprosto chorý mozek mohl vymyslet,že bude výfukové plyny cpát do sání!

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#39 DPF

Příspěvek od kwiko »

Martine mas pravdu, ale len pri plnom zatazeni. Vtedy je EGR prekvapivo zatvoreny.

Avsak pri nizkom zatazeni pri nizkych otackach (cestovna rychlost) na efektivne horenie je vhodne ubrat palivo, spomalit, predlzit dobu horenia... a nahnat do valca inertny plyn = spaliny je celkom elegantny sposob ako tomuto stavu pomoct. Nevyhoda je ze spaliny tvori prehriata vodna para co kondenzuje na sani a na to sa lepi olejova aerosol z odvetrania spolu so sadzami

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#40 DPF

Příspěvek od *dědek* »

Určitě EGR off motoru prospěje, u motoru bez DPF neni co řešit, ale pokud je DPF, tak zakonitě všechen ten "bordel" jak píše Pavel musí zákonitě vletět do něj, nebo né?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#41 DPF

Příspěvek od python.p »

Spíš je otázkou, kolik se toho dokáže spálit když to půjde znovu přes válce... Respektive účinnost toho EGR.

Pokud motor nemá problém udělat emise, o moc bordelu tam navíc nebude.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#42 DPF

Příspěvek od *dědek* »

Jednorázově na emisích asi ne, ale dlouhodobě podle mě jo, když to zadělá celej motor.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#43 DPF

Příspěvek od kwiko »

Ucinnost EGR je v znizovani tvorby nebezpecnych nanocastic sadzi- sadze sa tvoria vacsie, a menej
a hlavne vo vyraznej redukcii oxidov dusika - znizenim obsahu kyslika vo vzduchu ktory ide do motora.

Motoru je to jedno- tieto veci sa tvoria pri spalovani. Jediny problem je zanasanie sania za EGR
Nemalo by Vam byt ale jedno ze namiesto vody a CO2 vypusta vase auto NOx ktore su nebezpecne uz v relativne malej koncentracii.
Pamatam si ze aj katalizator znizuje ucinnost motora a preto boli firmy co ho v devedesiatich rokoch odstranovali aby motor lepsie dychal !!!

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#44 DPF

Příspěvek od paiu »

Čus pánové z Bruselu, včera cesta z česka do Belgie mi auto udělalo nasledujicí problémy: jel jsem 140km/h. na tempomat, musel jsem zabrzdit na nějakých 90km/h pak jsem zase zmáčkl tlačítko tempomatu (naprogramováno je 140km/h.) a ono jak jsem zmačkl to tlačítko , převodovka si zařadila asi z 5 na 4 , zvýšili si otáčky a v ten moment se mi objevila hláška lapač sazi plný viz příručka,(na budíkách žádná kontrolka) a auto bylo bez výkonu, pak jsem musel zastavit na nejbližší parkoviště , vypl jsem na chvíli motor a pak už hláška zmizela, auto pak jelo zase normálně , takhle mi udělalo dva krát pak už jsem ten tempomat nepoužíval, snažil jsem prudce nepřidávat, tím odsuzuji že když prudce přidávám tak mému filtru se nelíbí a hází to do nouzáku,
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#45 DPF

Příspěvek od Arkaz »

no treba pozret na diag ci tam neni chybova hlaska a pozret aj kolko g sadzi ma. pripadne nutene regenerovat. otazne je preco nedokazal vypalit pri takej ceste

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#46 DPF

Příspěvek od hajnej »

Jojo. Tady se asi bez diag nehneš. Ale třeba je to jen vadné čidlo. Kdo ví.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#47 DPF

Příspěvek od ok2ucx »

Já myslím, že tohle je pomsta dámám a pánům do Bruselu. Za ty eko-tero výmysly.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#48 DPF

Příspěvek od paiu »

divný je že hlásí problém jenom když prudce přidávám, jinak plynule jede bez problému
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#49 DPF

Příspěvek od hajnej »

paiu píše:divný je že hlásí problém jenom když prudce přidávám, jinak plynule jede bez problému
To by možná ukazovalo na to čidlo, které špatně vyhodnotí parciální tlak.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#50 DPF

Příspěvek od paiu »

díky, trošku dámám a pánům uklidnilo. Ještě jednou díky a velký pozdrav z Bruselu
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“