DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#102 DPF
Dobrá debatka chlapi zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné
Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac??
Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac??
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#103 DPF
Automat má trochu rozdielne pomery v prevodovke, ale nie je to nič diametrálne. Čo mám odsledované, tak automat točí 110km/h pri 2000 ot/min a cca 2700 ot/min pri 160km/h. Manuál si už nepamätám, ale dajme tomu +5 km/hst_Andy píše:Dobrá debatka chlapi zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné
Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac??
Nikto nehovorí, aby si tam nechával zaradenú preventívne 5ku, to je blbosť samozrejme.
Teraz k tomu motoru a spaľovaniu. To je otázka na motorára, teda niekoho, kto motorom a procesom v nich fakt dobre rozumie. Na rovinu, ja to nie som.
Ale čo tu už bolo popísané:
Motor najviac dymí pri akcelerácii, kedy je bohatá/chudobná zmes (podľa toho či berieme do úvahy palivo/vzduch) a vtedy sa aj najviac zasiera DPF.
Naopak EGR prepúsťa časť spalín len pri ustálenej rýchlosti a nízkej záťaži alebo decelerácii. Na druhej strane však pomáha znižovať teplotu horenia a dochádza k optimálnemu spaľovaniu paliva atď...
O eliminácii škodlivín všetkého druhu nejdem rozvíjať debatu, to považujme v tomto prípade za pridruženú činnosť týchto eko kurvítok.
Záver:
EGR a DPF sa najviac zasiera v meste. Na diaľnici dochádza k pasívnemu vypaľovaniu DPF a minimálnemu znečisťovaniu EGR.
Pre mňa osobne ostávajú otázkou biosračky v nafte a ich podiel na zanášaní DPF a EGR.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pezinok
- Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
#104 DPF
Mám najazdených cca 185t km a DPF sa mi vypaluje v rozmedzí 300 keď jazdím mesto až 700km dlhé trasy. Už som paranoidný a preto si stále kontrolujem zanesenosť filtra cez VIDU a vždy keď sa blíži k zaplnenou tj 27g tak sa idem previesť aj keď mi to nevyhovuje. Zatiaľ mi nikdy hlášku o zaplnenosti nevypisalo. Ide mi o to aby som nemusel sledovať zaplnenost filtra na vide. Keď auto hlášku o plnom filtri vypíše stačí ísť auto previezť alebo už je neskoro?
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#105 DPF
Mám stejný nájezd a rozhodně auto mi má sloužit a né já jemu. Přes týden couračky cca do 12km a o víkendu výlety cca 300km, tam je dost příležitostí vypálit DPF. Provozuji to takto už druhým rokem a naprosto bez problémů. Když náhodou kouknu do Vidy v servise tak je také vše OK.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pezinok
- Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
#106 DPF
Ja tak isto v poslednom čase jazdím kratšie trasy a bojím sa aby sa neupchal filter. Preto má zaujíma či v prípade vypísania hlášky je už neskoro.
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 199
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011
#108 DPF
To Doner je to jenom v hlavě je potřeba to z ní vytlačit a neřešit byl jsem na tom úplně stejně také jsem si ze začátku počítal starty během dne a přemýšlel abych co neméně startoval za celou dobu už je to přes dva roky jsem nespozoroval ani jednu regeneraci DPF.
Prostě je potřeba s autem jezdit aspoň 1x za týden až dva mimo město tak aby se motor dostatečně zahřál a je to ok. Možná to někdo vyvrátí ale já to takto mám u svého auta takže klid auto má sloužit tobě a ne ty jemu jak píše Kuba.
A s tou hláškou si myslím, že ještě pozdě není jde jen o to co je za problém jestli ho stačí prostě projet a nebo se nedokáže sám vypálit tak pak diagnostika.
To Kuba no ceny vypadají hodně dobře ale doufám, že jejich služby nebudu ještě dlouho potřebovat
Prostě je potřeba s autem jezdit aspoň 1x za týden až dva mimo město tak aby se motor dostatečně zahřál a je to ok. Možná to někdo vyvrátí ale já to takto mám u svého auta takže klid auto má sloužit tobě a ne ty jemu jak píše Kuba.
A s tou hláškou si myslím, že ještě pozdě není jde jen o to co je za problém jestli ho stačí prostě projet a nebo se nedokáže sám vypálit tak pak diagnostika.
To Kuba no ceny vypadají hodně dobře ale doufám, že jejich služby nebudu ještě dlouho potřebovat
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#109 DPF
Tak to já regenerací už pozoroval několik, většinou je to jednou za nádrž, někdy i častěji.
Motor má takový hrubší zvuk a okamžitá spotřeba jde nahoru během regenerace o cca 0,7litru na hodinu (stojící auto).
Tuším že začíná vypalovat někde okolo 60% zaplnění a není to doprovázeno žádnou hláškou. Když nejsou podmínky k vypálení, nebo je vypalování často přerušeno, tak se postupně naplní na 80% a to vyskočí hláška na palubáku že je zaplněn a je nutno jet s autem delší dobu stabilně ideálně po hlavní silnici.
Motor má takový hrubší zvuk a okamžitá spotřeba jde nahoru během regenerace o cca 0,7litru na hodinu (stojící auto).
Tuším že začíná vypalovat někde okolo 60% zaplnění a není to doprovázeno žádnou hláškou. Když nejsou podmínky k vypálení, nebo je vypalování často přerušeno, tak se postupně naplní na 80% a to vyskočí hláška na palubáku že je zaplněn a je nutno jet s autem delší dobu stabilně ideálně po hlavní silnici.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pezinok
- Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
#110 DPF
Ja už som konečne vyriešil kontrolu nad DPF. OBD a aplikácia v mobile. Sledujem ako sa postupne zapĺňa a keď dosiahne zaplnenosť cca 27g zvýši sa teplota DPF na 500 - 600 stupňov a postupne sa vypaluje. Keď sa vypáli tá teplota DPF klesne na cca 250 stupňov. Odsledoval som aj že keď idem dlhšiu dobu po diaľnici a filter ešte nieje plný tak sa teplota DPF mierne zvýši na 300 stupňov a spali pár gramov. Okrem iného som si nastavil v aplkácii aj zobrazenie teploty oleja. Ešte jedna vec jedine čo apka nepresne vyhodnotí je teplota filtra za studena ukazuje 300 stupňov. Ale to mi nevadí lebo si jednoducho zo zobrazovanej teploty odratam tých 300. Aplikácia funguje aj vo free verzii, ale ja som si ju z vďačnosti k vývojárovi zakúpil.
Naposledy upravil(a) Doner dne 01 lis 2018 16:14, celkem upraveno 2 x.
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#115 DPF
Uz 7 let jezdim prevazne mesto jak na 1.6D tak D3 a nikdy sem jeste nemel hlasku DPF na displayi. Jednou za cas staci vyjet ven a to je cely. Pokud je motor v poradku DPF mesto bez problemu da bez toho abyste na nej furt koukali, zadnou zvlastni peci nepotrebuje. To ale neznamena ze me nesere ze si to zacne vypalovat kdy chce a ja do toho nemam moznost mluvit. Klasicky to zacne kilometr pred barakem a pak je jednoduchy to poznat, sahara jede i v zime a ten smrad je nezamenitelnej.
A jak se tu nekdo ptal, pokud se ukaze hlaska tak jeste neni konec, je tam nekolik stagi a pri zobrazeni prvni hlasky to jde normalne rozjezdit. Az pri jeji ignoraci to pak taha do servisu, protoze to vypaleni uz je nutny udelat nucene.
A jak se tu nekdo ptal, pokud se ukaze hlaska tak jeste neni konec, je tam nekolik stagi a pri zobrazeni prvni hlasky to jde normalne rozjezdit. Az pri jeji ignoraci to pak taha do servisu, protoze to vypaleni uz je nutny udelat nucene.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Morava na severu
- Vůz: V60 MY19 D3 110kW
#116 DPF
máš na mysli tuto apku?Doner píše:ELM327 a aplikácia Car Scanner
Já jen že jsem jí asi před týdnem zkoušel a s mým OBD ELM 327 WIFI se sice spojila, ale už se nespojila s žádnou ECU ve vozidle a tudíž to žádné parametry vozu nenačetlo. Mám stejný typ motoru i rok MY13. A zrovna tyto dva popisované parametry (DPF a teplota oleje) bych rád při jízdě sledoval.
- Přílohy
-
- Car Scanner.jpg (39.96 KiB) Zobrazeno 1425 x
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pezinok
- Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
#117 DPF
Áno to je ona dokonca sledujem okrem oleja aj teplotu chladiacej kvapaliny. Aplikáciu používam na iPhone.
Teraz som si objednal novú elm327 tú mini.
Zatiaľ tam mám tuto verzia 1.5
Teraz som si objednal novú elm327 tú mini.
Zatiaľ tam mám tuto verzia 1.5
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#118 DPF
Tam sa da vybrat aj protokol cez ktory to komunikuje skus sa s tym pohrat v nastaveniach. Ja som dnes skusal a ide mi na oboch autach vsetko. Zajtra este napojim vidu a porovnam tie hodnoty na kolko % sua zhoduju.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#121 DPF
Doner - mne ide hlavne o tu teplotu. Ci to je presne 300° rozdiel. A ci potom v appke neviem nastavit danu hodnotu aby ukazovalo -300.
Jakub- nie. Je to v ECM - advanced - combustion aoot particles. A potlm logo ecm2000 a vysjoci ti nove okno kde sa da urobit aj nutena regeneracia a ukaze aj gramaz. Alebo len male okienko s gramazou. Na jednom aute mi to ukaze tak na druhom inak.
Jakub- nie. Je to v ECM - advanced - combustion aoot particles. A potlm logo ecm2000 a vysjoci ti nove okno kde sa da urobit aj nutena regeneracia a ukaze aj gramaz. Alebo len male okienko s gramazou. Na jednom aute mi to ukaze tak na druhom inak.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pezinok
- Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
#123 DPF
Arkaz ja som si tu teplotu pozrel ráno pri studenom motore. V apke sa toto nedá nastaviť. Teraz som stiahol upgrade tak zajtra uvidím či sa niečo zmenilo.
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#124 DPF
TAk vám pánové díky . Jinak na ten můj obrázek stačí kliknout a je vidět mooooc krásně. Takže co koukám, tak jsem se sekl o řádek.
Nikdy jsem zaplněnost DPF nesledoval a hrotit to nebudu, hlášku jsem ještě nikdy neviděl, ale ze zajímavosti se mrknu.
Nikdy jsem zaplněnost DPF nesledoval a hrotit to nebudu, hlášku jsem ještě nikdy neviděl, ale ze zajímavosti se mrknu.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 02 lis 2018 09:54, celkem upraveno 2 x.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 1761 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 18 Odpovědi
- 665 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VOLVOzajíc
-
- 8 Odpovědi
- 909 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto858
-
- 777 Odpovědi
- 80906 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od python.p
-
- 15 Odpovědi
- 3651 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Amaterska_udiaren