DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 65
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zvolen
- Vůz: S60 D5 136 kw
- Bydliště: SK - Zvolen
#157 DPF
Funguje niekomu táto app aj na vozidlách r.v. 06-09?
Myslím to zobrazovanie regenerácie PDF. Dik
Myslím to zobrazovanie regenerácie PDF. Dik
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 65
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zvolen
- Vůz: S60 D5 136 kw
- Bydliště: SK - Zvolen
#159 DPF
Áno myslel som P2 platformu. Myslím že na youtube je video V70 r.v.07 a tam mu to ide. Ja mám P2 r.v.06 a nenájde senzory DPF iba CAT
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
#160 DPF
Ja mam tiež r.06 a tiež mi to nejde. Dost ma to stve lebo by som rad pozrel ako som na tom s vypalovaním. Nedalo by sa odpichnut z čidla teploty dpf aby sa rozsvietila aspon ledka? Keby mal niekto schemu možno by to šlo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
#161 DPF
Tak mala zmena . Teraz som bol v aute lebo mi blikali ledky na spz a len tak som pripojil car scaner a pri listovani senzormi mi ukazuje teplotu dpf 105 stupnov a zaplnenie teda soot mass 13,12g. Zaujimave lebo doterz to neišlo. Mozno bola nejaka aktualizacia. Parada. Ked pojdem niekde dalej tak som zvedavy co to bude ukazovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 15
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
#163 DPF
Teraz som išiel domov a dokonca aj teplota dpf išla normálne od 12 stupňov koľko bolo aj vonku. Predtým tu písali že je tam chyba a studený dpf ukazuje 300stupnov. Len by som chcel kupit tú Pro verziu. Myslíš že si to pokazim?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#164 DPF
Vyčíst je to jednoduché, když to chodí jak má.
Zeptáš se OBD přes seriovej port: 22 11 49 [ rozšířený PID]
OBD ti odpoví: 62 11 49 20
Pak jen převod z 0x20 do decimálu, takže 32%
Takže během tejdne to snad vyzkouším na autě. Protože pak jde vyčíst krásně aktivní DPF, či teplotu a nebo rozdíl tlaků.
Zeptáš se OBD přes seriovej port: 22 11 49 [ rozšířený PID]
OBD ti odpoví: 62 11 49 20
Pak jen převod z 0x20 do decimálu, takže 32%
Takže během tejdne to snad vyzkouším na autě. Protože pak jde vyčíst krásně aktivní DPF, či teplotu a nebo rozdíl tlaků.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pezinok
- Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013
#166 DPF
Áno už to dlhšiu dobu zobrazuje správne teplotu.klobuk62 píše:Teraz som išiel domov a dokonca aj teplota dpf išla normálne od 12 stupňov koľko bolo aj vonku. Predtým tu písali že je tam chyba a studený dpf ukazuje 300stupnov. Len by som chcel kupit tú Pro verziu. Myslíš že si to pokazim?
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#167 DPF
Dovolím si Vám rozlúsknuť tú debatku ohľadom DPF a EGR, práve ako motorár skrz emisest_Andy píše:
Teraz k tomu motoru a spaľovaniu. To je otázka na motorára, teda niekoho, kto motorom a procesom v nich fakt dobre rozumie. Na rovinu, ja to nie som.
Ale čo tu už bolo popísané:
Motor najviac dymí pri akcelerácii, kedy je bohatá/chudobná zmes (podľa toho či berieme do úvahy palivo/vzduch) a vtedy sa aj najviac zasiera DPF.
Naopak EGR prepúsťa časť spalín len pri ustálenej rýchlosti a nízkej záťaži alebo decelerácii. Na druhej strane však pomáha znižovať teplotu horenia a dochádza k optimálnemu spaľovaniu paliva atď...
O eliminácii škodlivín všetkého druhu nejdem rozvíjať debatu, to považujme v tomto prípade za pridruženú činnosť týchto eko kurvítok.
Záver:
EGR a DPF sa najviac zasiera v meste. Na diaľnici dochádza k pasívnemu vypaľovaniu DPF a minimálnemu znečisťovaniu EGR.
Pre mňa osobne ostávajú otázkou biosračky v nafte a ich podiel na zanášaní DPF a EGR.
Práve už jak sa to tu spomínalo tak jednou z možností je, že motor dymí pri privelkej dávke paliva, ktoré nestihne zhoreť vtedy kedy má (blbá dávka/ blbé načasovanie).
Zaslepené EGR (teda EGR off) nijako neovplyňuje tvorbu pevných častíc za predpokladu, že všetko ostatné na motore je OK.
Motor si sníma množstvo vzduchu váhou vzduchu. Tá je pred zmiešavacím kolenom čerstvého vzduchu a EGR spalín. Pri normálnej funkcií EGR má ECM prehľad o pomere nasávanej zmesy vzduch/EGR. V závislosti od vyspelosti systému to dopočítava z polohy EGR ventilu + tlaku na EGR in. K tomu dopočítava dávku paliva, a moment vstreku, tak aby to stihlo všetko zhoreť a netvorilo to pevné častice. Pokiaľ sa EGR zasere bordelom, nedokáže sa plne zavreť, poprípadne nie dostatočne rýchlo. ECM si teda blbo vyhodnotí množstvo a pomer EGR a ktomu zle zvolí dávku a čas vstreku paliva. Zvyčajne teda vyhodnotíTrpí tým najviac pneumaticky ovládaní EGR systém, kde ECM nemá spätnú odozvu o jeho polohe a tak isto staršie elektrické aktuátory. Novšie by už mali mať spätnú väzbu o rýchlosti zatvárania a koncovej polohe EGR ventilu, čím vedia ECM signalizovať problém s EGR a zvyčajne to spadne do núdzaku (ale netuším ktorý typ používa momentálne Volvo).
Takže v prípade nezatvárajúceho sa EGR dochádza k malej tvorbe sadzí, skoro furt a pri každej akcelerácií. Vprípade pomalého EGR počas prudkej akcelerácie.
Laicky povedané, motoru stačí aby schvílu ťahal menej vzduchu ako si myslí že bere a dymí. Vpraxi je tá hranica niekde okolo Lambdy 2.
.
Obrázok zo študáckych čias z VUT
V závere, EGR off nezničí DPF, zato EGR v zlom stave určite ano
Pongo.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#169 DPF
Nejaký malý vplyv to teoreticky môže mať. U dízlov može byť v extrémoch až 50% toho čo leze do válca EGR. Takže to teoreticky môže spáliť. Normálne sa ale recirkuluje ovela menšie množstvo spalín. Takže na nejaký drastický úbytok pevných častíc to nevidím. A pokiaľ má motor správne spalovanie tak tých pevných častíc nieje až tak moc, v porovnaní stým ako to letí hore v prípade menšieho množstva nasávaného vzduchu. Skorej by som povedal, že proste len bude pravidelnejšie regenerovať, ale nič drastické.
Zabíjakom DPF sú práve ťažké, velké častice, ktoré sa blbo vypalujú. Tie vznikajú pri prepúštajúcich vstrekoch, prasklom sacom potrubí, zlom EGR...
EDIT:
Napadá má ešte to, že EGR sa občas používa na zvýšenie teploty horenia. A že by motor bez neho nevedel dosiahnúť teplotu potrebnú k regeneraci sami nezda Ale mám pocit že pri regeneraci je bez tak EGR zavretý aby mal motor čo najväčší prebytok vzduchu a častice mali v čom horeť.
Zabíjakom DPF sú práve ťažké, velké častice, ktoré sa blbo vypalujú. Tie vznikajú pri prepúštajúcich vstrekoch, prasklom sacom potrubí, zlom EGR...
EDIT:
Napadá má ešte to, že EGR sa občas používa na zvýšenie teploty horenia. A že by motor bez neho nevedel dosiahnúť teplotu potrebnú k regeneraci sami nezda Ale mám pocit že pri regeneraci je bez tak EGR zavretý aby mal motor čo najväčší prebytok vzduchu a častice mali v čom horeť.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#171 DPF
Když jsme tady u DPF, na volvofóru se ještě nerozebírá a přijde mi to zajímavé - k diskuzi, byť je asi jasné, kam se to zvrhne
Co 2taktní minerální olej do nafty specifikace Jaso FD bezpopelnatý samomísitelný v poměru 200:1 - různá zahraniční fóra mluví o lepším hoření během spalovacího cyklu 2t oleje a ten přibere ještě část zbytků (sazí) z hoření nafty -> tím pádem méně sazí k zanášení DPF - co vy na to?
K tomu se přidává kulatější chod motoru, tišší vstřiky apod.
Co 2taktní minerální olej do nafty specifikace Jaso FD bezpopelnatý samomísitelný v poměru 200:1 - různá zahraniční fóra mluví o lepším hoření během spalovacího cyklu 2t oleje a ten přibere ještě část zbytků (sazí) z hoření nafty -> tím pádem méně sazí k zanášení DPF - co vy na to?
K tomu se přidává kulatější chod motoru, tišší vstřiky apod.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#172 DPF
Olej je fajn do momentu kedy zhorí v plnom objeme. Bál by som sa toho, že motor toho proste nenadávkuje správne množstvo, plne to nezhorí a páry zkondenzujú niekde v potrubí, nedajbože na turbe... Za mňa sa lahšie spaluje práškový karbon ako lepkavý mazut
Z chemického hladiska by to malo byť presne naopak. Čím máš tažšiu ropnú frakciu, tým je väčší predpoklad tvorby pevných častíc. Mechanizmus tvorby je totiž ten, že v kapičke paliva sa na povrchu separujú tekavejšie uhlovodíky, ktoré horia ako prvé. Jadro kapičky je vystavené vysokej teplote a zhromaždujú sa vňom ťažké uhlovodíky, ktoré práve vplyvom tej vysokej teploty ľahko karbonizujú (laicky povedané, molekuly sa zbavia skoro všetkých vodíkových atómov). Základným krytériom k tomu je shopnosť paliva sa odparovať. Čím je lepšia, tým menej pevných častíc sa tvorí aj pri nie úplne dokonalých podmienkach pri horení (viz moje predošlé príspevky). Odparitelnosť paliva ide tak nejak ruka v ruke s obsahom uhlíku v palive, čím viac tým horšie. A olej aj keď sa tvári ako minerálny je furt z ropy a má horšiu odparitelnosť ako nafta.
Krásne je tento princíp videť na bezínových autách. Benzín je lahko tekavý, a kým bol zachovaný bežný spalovací postup tak nemal problémy s pevnými časticami. Palivo od karbecu a nepriameho vstreku malo hafo času a teploty na to aby sa odparilo počas komprese a zapalovaly sa už iba páry paliva - tudiž bez PM. Potom sa prešlo na priamy vstrek počas sania kde začali pomaly narastať, ale stále bolo dosť času počas kompresie na odparenie paliva. Klinčekom do rakvy, boli priamovstreové motory, bežiace na chudú vrstvenú zmes, kde sa palivo vstrekuje na konci komprese, niekedy počas horenia (ako nafťáky). Tie trpia na PM úplne rovnako ako nafťáky, dokonca PM sú hodne malé, takže auto opticky nedymí, zato pre človeka sú omnoho nebezpečnejšie ako tie viditeľné. Preto majú dnes už aj benzínaky filtre
Napr. LPG a CNG sú týmto javom úplne mimo hru, pretože nehrozí že by spalovali tekútu formu paliva.
Tudíž za mňa olej určite nie, čokolvek čo má horšiu odparitelnosť paliva, poprípadne vyššiu viskozitu, ktorá by spôsobovala horšie rozprášenie paliva - väčšie kapičky, je krok späť od nafty a tvorba PM by mala byť vyššia.
Ale možno sa mýlím, proste jak počujem 2taktní olej, tak ma napadne ten nespočet výfukov čo som doma vypaloval na motorkách. Mnohé ztoho boli malé prskolety, ktoré idú 99% času na plný plyn a beztak mali nánosy hneď v prvých centimetroch výfuku.
Z chemického hladiska by to malo byť presne naopak. Čím máš tažšiu ropnú frakciu, tým je väčší predpoklad tvorby pevných častíc. Mechanizmus tvorby je totiž ten, že v kapičke paliva sa na povrchu separujú tekavejšie uhlovodíky, ktoré horia ako prvé. Jadro kapičky je vystavené vysokej teplote a zhromaždujú sa vňom ťažké uhlovodíky, ktoré práve vplyvom tej vysokej teploty ľahko karbonizujú (laicky povedané, molekuly sa zbavia skoro všetkých vodíkových atómov). Základným krytériom k tomu je shopnosť paliva sa odparovať. Čím je lepšia, tým menej pevných častíc sa tvorí aj pri nie úplne dokonalých podmienkach pri horení (viz moje predošlé príspevky). Odparitelnosť paliva ide tak nejak ruka v ruke s obsahom uhlíku v palive, čím viac tým horšie. A olej aj keď sa tvári ako minerálny je furt z ropy a má horšiu odparitelnosť ako nafta.
Krásne je tento princíp videť na bezínových autách. Benzín je lahko tekavý, a kým bol zachovaný bežný spalovací postup tak nemal problémy s pevnými časticami. Palivo od karbecu a nepriameho vstreku malo hafo času a teploty na to aby sa odparilo počas komprese a zapalovaly sa už iba páry paliva - tudiž bez PM. Potom sa prešlo na priamy vstrek počas sania kde začali pomaly narastať, ale stále bolo dosť času počas kompresie na odparenie paliva. Klinčekom do rakvy, boli priamovstreové motory, bežiace na chudú vrstvenú zmes, kde sa palivo vstrekuje na konci komprese, niekedy počas horenia (ako nafťáky). Tie trpia na PM úplne rovnako ako nafťáky, dokonca PM sú hodne malé, takže auto opticky nedymí, zato pre človeka sú omnoho nebezpečnejšie ako tie viditeľné. Preto majú dnes už aj benzínaky filtre
Napr. LPG a CNG sú týmto javom úplne mimo hru, pretože nehrozí že by spalovali tekútu formu paliva.
Tudíž za mňa olej určite nie, čokolvek čo má horšiu odparitelnosť paliva, poprípadne vyššiu viskozitu, ktorá by spôsobovala horšie rozprášenie paliva - väčšie kapičky, je krok späť od nafty a tvorba PM by mala byť vyššia.
Ale možno sa mýlím, proste jak počujem 2taktní olej, tak ma napadne ten nespočet výfukov čo som doma vypaloval na motorkách. Mnohé ztoho boli malé prskolety, ktoré idú 99% času na plný plyn a beztak mali nánosy hneď v prvých centimetroch výfuku.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#173 DPF
To je to co nevím.
Ale proto se apeluje na specifikaci a vlastnosti toho oleje, M2T to rozhodně být nemá...a pravda je taková, že pokud se naleje do prachobyčejného Pionýra nějaký lepší olej, je kouř tatam i když se Pionýr v pohodě umaže a nekousne...dtto Wartburg (píši, protože osobní zkušenost - olej za 80 litr vs olej za 300 litr).
Jinak chápu jak to myslíš a děkuju za vysvětlení, jenom nechápu, proč je tolik lidí jak ve světě tak tady, kteří to používají. Obecně jsem na to našel, že dokud to byl CR bez DPF, tak tam to snižovalo kouřivost nejúčiněji bez vedlejších vlivů či negativ, v DPF je to už diskutabilní (proto co jsi napsal), ale někteří (a pořád jich je dost) v tom pokračují i nadále i s CR a DPF, protože prostě menší kouřivost. Je to něco podobného (mi to přijde) jako Mobil 1 5W50 zde na fóru.
Ale proto se apeluje na specifikaci a vlastnosti toho oleje, M2T to rozhodně být nemá...a pravda je taková, že pokud se naleje do prachobyčejného Pionýra nějaký lepší olej, je kouř tatam i když se Pionýr v pohodě umaže a nekousne...dtto Wartburg (píši, protože osobní zkušenost - olej za 80 litr vs olej za 300 litr).
Jinak chápu jak to myslíš a děkuju za vysvětlení, jenom nechápu, proč je tolik lidí jak ve světě tak tady, kteří to používají. Obecně jsem na to našel, že dokud to byl CR bez DPF, tak tam to snižovalo kouřivost nejúčiněji bez vedlejších vlivů či negativ, v DPF je to už diskutabilní (proto co jsi napsal), ale někteří (a pořád jich je dost) v tom pokračují i nadále i s CR a DPF, protože prostě menší kouřivost. Je to něco podobného (mi to přijde) jako Mobil 1 5W50 zde na fóru.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#174 DPF
Jasne nemyslel som M2T, ale proste poukázať na to čo ten olej dokáže spraviť vo výfuku..
Mal by si k tomu nejaký odkaz ? nevtvrdím že sa to nedá a docela by ma to zaujímalo aké je pozadie toho oleja v nafte... či chemické, mechanické, alebo niečo s termom. Popravde som sa posledné 4 roky na škole hrabal v účinkoch EGR na emisie (ikeď teda iba benzín) a na tohle som nikde nenarazil, ale ako vravím celkom by ma to zaujímalo...
Mal by si k tomu nejaký odkaz ? nevtvrdím že sa to nedá a docela by ma to zaujímalo aké je pozadie toho oleja v nafte... či chemické, mechanické, alebo niečo s termom. Popravde som sa posledné 4 roky na škole hrabal v účinkoch EGR na emisie (ikeď teda iba benzín) a na tohle som nikde nenarazil, ale ako vravím celkom by ma to zaujímalo...
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#175 DPF
Prelouskas si to? Ev. translator
Einleitung:
Empfehlung, Beurteilungen, Bewertungen und sonstiges stellen ausdrücklich meine persönliche Meinung dar. Sie beziehen sich ausschließlich auf die Anwendung im Dieselmotor. Sie stellen in kleinster Weise eine Bewertung der Produktqualität in Bezug auf deren Anwendungsgebiet nach Herstellerempfehlung (2T Motor) dar. Es werden ausschließlich Produkte genannt, welche ich selbst auf die Anwendung im Dieselmotor durch eigene Testreihen (nicht DIN, sondern nicht zertifizierte, eigene Methoden), sowie Laboruntersuchungen nach DIN und praktische Anwendung an mindestens zwei Dieselmotoren prüfte. Unberücksichtigt bleiben Produkte, welche lediglich durch “hören-sagen” bekannt sind. Für subjektive/ergänzende Eindrücke, werden ausschließlich eigene berücksichtigt, sowie Feedback aus erster Hand und direkt an mich. Behauptungen durch dritte bleiben unberücksichtigt.
Ich bin hauptberuflich kein Wissenschaftler, es ist mein jahrelanges Hobby.
Relevante Punkte und mögliche Beurteilungen:
1.) Eingangsprüfung bestanden, nicht bestanden
2.) Laufkultur Verbesserung……schlechter, keine, etwas, deutlich, sehr deutlich, benchmark
3.) reinigende Wirkung………….keine, etwas, deutlich, sehr deutlich, benchmark
4.) Erhöhung der Schmierreserve…gegeben, deutlich, sehr deutlich, benchmark
5.) rußmindernde Wirkung……….Verschlechterung, neutral, etwas, deutlich
6.) Mehrbelastung des OXI-KAT…keine, langfristig etwas, langfristig bedenklich
7.) Mehrbelastung offener DPF….. Entlastung, neutral, leichte Belastung, bedenklich
8.) Mehrbelastung geschlossener DPF…Entlastung, neutral, leichte Belastung
9.) Cetanwert-Senkung……………etwas, nahe Messbarkeitsgrenze, keine
10.) Dosierempfindlichkeit……. ausgeprägt, spürbar, geringfügig, vernachlässigbar
Erläuterungen zu den Punkten 1.) bis 10.)
Zu1.) Ergebnisse von Prüfungen zu Brenn und Siedeverhalten, früher in Auszügen hier im Thread als “Teil1” und “Teil2” veröffentlicht. Dabei festgestellte Abstufungen flossen in die anderen Unterpunkte mit ein.
Zu2.) Primär subjektiv, in Ergänzung von messbaren Werten wie Drehzahlschwankungen im LL über OBD-Schnittstelle.
Zu3.) geheime, eigene Methode (keine DIN praktikabel anwendbar), jedoch für alle jeweils identische Bedingungen. Mehrfachmethode zur Eingrenzung der Streubreite.
Zu4.) selbstentwickelter Kolben/Zylinder-Test. Details geheim, jedoch in Stichproben Abgleich mit HFRR-Messungen (DIN) zum Gegencheck der Übertragbarkeit.
Zu5.) Ableitung aus Test “Teil2 und “Teil2”, sowie AU-Messungen in Stichproben und visueller Eindruck.
Zu6.) Abgeleitet aus Labortests zu Schwefel-Gehalt, ferner Verhalten bei Eingangsprüfung.
Also ganz klar eine reine Prognose, da kaum jemand bereit sein wird, dafür sein Fahrzeug über mind. 30TKM zur Verfügung zu stellen.
Zu7.) primär abgeleitet aus 6.), da ein solches System auf die Arbeit des OXI-KAT (zur Vorarbeit) angewiesen ist. In Ermangelung einer Erholung durch sehr hohe Abgastemperaturen (wie bei DPF-Regeneration eines geschlossenen Systems) theoretisch am empfindlichsten gegenüber Schwefelbelastung. Ferner Prognose nach Rückständen, je nach Ergebnis der Eingangsprüfung (s.o.)
Zu8.) Jahrelang völlig überbewertet. Ich achte auf Asche (primär durch bestimmte Additive möglich), quasi gegen zu rechnen ist aber eine rußminderne Wirkung, denn der dann geringere Rußeintrag hat wiederum bei einer späteren DPF-Regeneration weniger Restasche zur Folge. Ferner spielen Schwefel-Verbindungen im Öl dabei eine Rolle, welche durch unabhängige Laboranalysen gemessen wurden. Bis zu einem gewissen Grad besteht bei solchen Systemen jedoch “Erholung” für den auch hier Vorarbeit leistenden OxiKat, jeweils
im Zuge der hohen Temeraturen bei einer DPF-Regeneration, welche quasi nebenbei einer Schwefelvergiftung entgegen wirkt. Der Schwefelwert gewinnt in jedem Fall um so mehr an Bedeutung, je höher die mit dem Fahrzeug zu erfüllende Abgasnorm liegt.
Zu9.) Brennverhalten nach eigener Methode. Zum Abgleich der Übertragbarkeit in mehreren Cetanwert-Messungen (Labor) gegen gecheckt. D.h. das Brennverhalten prognostiziert nicht präzise einen Cetanwert, jedoch liegen Referenzwerte vor (in Auszügen im Thread veröffentlicht) , so dass es möglich ist zu sagen, das Produkt wird sich entsprechend auswirken. Es gibt einen direkten Zusammenhang vom Brennverhalten (im Thread war auch von Brennfreudigkeit die Rede) zur Auswirkung auf den Cetanwert. Der Cetanwert ist bei heutigem Dieselkraftstoff generell deutlich höher, als “früher”. Eine Erhöhung dessen, brächte folglich “heute” nicht mehr so viel wie “früher” einmal. Freilich ist dennoch eine Senkung unerwünscht.
WICHTIG: Für das Verhalten des Motors bezüglich Laufkultur/Laufruhe ist NICHT alleine der Cetanwert verantwortlich, sondern auch weitere Faktoren, wie das Siedeverhalten (und nochmals weitere, das Feld ist auch von “offizieller” Seite bis heute nicht zu ende erforscht). Daher wird unter 2.) die Laufkultur gesondert genannt.
Zu10.) An sich selbst erklärend. Steht sehr im Zusammenhang zu 9.) jedoch hier ausschließlich über das Verhalten in der Praxis bewertet. In wie weit reagiert der Motor
mit Leistungsverlust, trägerem Ansprechverhalten usw., Sofern mehr, als im Verhältnis
1:200 Öl bei gemischt wird. Im Extremfall wäre selbst bei 1:200 bereits ein geringfügiger Leistungsverlust zu verzeichnen. Dieser Punkt wirkt sich um so stärker aus, je niedriger der Motor verdichtet ist. Als Höchstdosierung wurde 1:100 gewählt. Als “vernachlässigbar” wird bezeichnet, welches selbst bei 1:100 dieses unerwünschte Verhalten nicht zeigt. Als “geringfügig”, welches bis 1:150 keine Nachteile aufzeigt. Als “spürbar”, welches bis 1:175
keine Nachteile aufzeigt. Als “ausgeprägt”, wenn bereits bei jeglicher, kleiner Überschreitung von 1:200 Leistungsverlust und/oder trägeres Ansprechverhalten auftreten.
Im Idealfall soll das Leistungs- und Ansprechverhalten mit Beimischung eher besser sein, als mit Dieselkraftstoff pur. Den in diesem Punkt “besten” gelingt das.
Méguin megol tu teilsynth. / LM 1052
Der Putzteufel, Tendenz zum Allrounder.
Zu1) bestanden
Zu2) deutlich
Zu3) benchmark
Zu4) gegeben
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………......................................................................................................
Addinol MZ 406
Der Katalysatorfreund mit Starallüren
Zu1) bestanden
Zu2) etwas
Zu3) sehr deutlich
Zu4) sehr deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) Entlastung
Zu9) etwas
Zu10) ausgeprägt
………………………………......................................................................................................
Addinol MZ 407M
Der Aquarist
Zu1) nicht bestanden
………………………………......................................................................................................
Shell VSX 2T
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) etwas
Zu3) sehr deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) etwas
Zu10) geringfügig
………………………………......................................................................................................
Shell Nautilus
Der Extremist
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig bedenklich
Zu7) bedenklich (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) neutral (jedoch max. bis euro4)
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………......................................................................................................
Bitaktol KS teilsynth. (Wintershall)
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) Entlastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) spürbar
………………………………......................................................................................................
Corona Racing Super TT (teilsynth.)
Der Schmierfähigkeitsspezi
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) etwas
Zu4) benchmark
Zu5) neutral
Zu6) keine
Zu7) neutral
Zu8) neutral
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………..........................................................................................
Fuchs teilsynth.
Schwefeliger fastallrounder
Zu1) bestanden
Zu2) deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) etwas
Zu6) langfristig bedenklich
Zu7) bedenklich (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) neutral (jedoch max. bis euro4)
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
Fuchs Vollsynthetisch
Der schwefelarme, etwas höher legierte
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) sehr deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) leichte Belastung ( bedingt durch die höhere Legierung)
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
monzol5c
Der spezialisierte
Zu1) bestanden
Zu2) benchmark
Zu3) sehr deutlich
Zu4) benchmark
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) Entlastung
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………..........................................................................................
Oregon teilsynth.
Durchsnittlicher Typ
Zu1) bestanden
Zu2 etwas
Zu3) deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) etwas
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung
Zu8) neutral
Zu9) nahe Messbarkeitshrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
SCT-Mannol 2-Takt Plus
Ordentlicher Vertreter
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) etwas
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) leichte Belastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
HighPerormer teilsynth. (alte, klare Version)
Der tragische Held
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) sehr deutlich
Zu5) etwas
Zu6) keine
Zu7) neutral
Zu8) neutral
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………..........................................................................................
HighPerformer teilsynth. (neue, rote Version)
Die Ablösung
Zu1) nicht bestanden
………………………………..........................................................................................
RAVENOL SCOOTER 2-Takt Teilsynth.
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) etwas
Zu3) deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) etwas
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
SWD Rheinol / norma carfit / toom concept tec Teilsynth. (hellgrün)
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) leichte Belastung ( bedingt durch die höhere Legierung)
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
Elf moto 2 hp eco teilsynth.
Der Rußkiller
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
Jinak odtud :
https://www.motor-talk.de/forum/omxxx-2-takt-oel-dieselkraftstoff-t623039.html?page=605
A pak ruzne dle vyhledavace 2stroke diesel dpf common rail apod.
Einleitung:
Empfehlung, Beurteilungen, Bewertungen und sonstiges stellen ausdrücklich meine persönliche Meinung dar. Sie beziehen sich ausschließlich auf die Anwendung im Dieselmotor. Sie stellen in kleinster Weise eine Bewertung der Produktqualität in Bezug auf deren Anwendungsgebiet nach Herstellerempfehlung (2T Motor) dar. Es werden ausschließlich Produkte genannt, welche ich selbst auf die Anwendung im Dieselmotor durch eigene Testreihen (nicht DIN, sondern nicht zertifizierte, eigene Methoden), sowie Laboruntersuchungen nach DIN und praktische Anwendung an mindestens zwei Dieselmotoren prüfte. Unberücksichtigt bleiben Produkte, welche lediglich durch “hören-sagen” bekannt sind. Für subjektive/ergänzende Eindrücke, werden ausschließlich eigene berücksichtigt, sowie Feedback aus erster Hand und direkt an mich. Behauptungen durch dritte bleiben unberücksichtigt.
Ich bin hauptberuflich kein Wissenschaftler, es ist mein jahrelanges Hobby.
Relevante Punkte und mögliche Beurteilungen:
1.) Eingangsprüfung bestanden, nicht bestanden
2.) Laufkultur Verbesserung……schlechter, keine, etwas, deutlich, sehr deutlich, benchmark
3.) reinigende Wirkung………….keine, etwas, deutlich, sehr deutlich, benchmark
4.) Erhöhung der Schmierreserve…gegeben, deutlich, sehr deutlich, benchmark
5.) rußmindernde Wirkung……….Verschlechterung, neutral, etwas, deutlich
6.) Mehrbelastung des OXI-KAT…keine, langfristig etwas, langfristig bedenklich
7.) Mehrbelastung offener DPF….. Entlastung, neutral, leichte Belastung, bedenklich
8.) Mehrbelastung geschlossener DPF…Entlastung, neutral, leichte Belastung
9.) Cetanwert-Senkung……………etwas, nahe Messbarkeitsgrenze, keine
10.) Dosierempfindlichkeit……. ausgeprägt, spürbar, geringfügig, vernachlässigbar
Erläuterungen zu den Punkten 1.) bis 10.)
Zu1.) Ergebnisse von Prüfungen zu Brenn und Siedeverhalten, früher in Auszügen hier im Thread als “Teil1” und “Teil2” veröffentlicht. Dabei festgestellte Abstufungen flossen in die anderen Unterpunkte mit ein.
Zu2.) Primär subjektiv, in Ergänzung von messbaren Werten wie Drehzahlschwankungen im LL über OBD-Schnittstelle.
Zu3.) geheime, eigene Methode (keine DIN praktikabel anwendbar), jedoch für alle jeweils identische Bedingungen. Mehrfachmethode zur Eingrenzung der Streubreite.
Zu4.) selbstentwickelter Kolben/Zylinder-Test. Details geheim, jedoch in Stichproben Abgleich mit HFRR-Messungen (DIN) zum Gegencheck der Übertragbarkeit.
Zu5.) Ableitung aus Test “Teil2 und “Teil2”, sowie AU-Messungen in Stichproben und visueller Eindruck.
Zu6.) Abgeleitet aus Labortests zu Schwefel-Gehalt, ferner Verhalten bei Eingangsprüfung.
Also ganz klar eine reine Prognose, da kaum jemand bereit sein wird, dafür sein Fahrzeug über mind. 30TKM zur Verfügung zu stellen.
Zu7.) primär abgeleitet aus 6.), da ein solches System auf die Arbeit des OXI-KAT (zur Vorarbeit) angewiesen ist. In Ermangelung einer Erholung durch sehr hohe Abgastemperaturen (wie bei DPF-Regeneration eines geschlossenen Systems) theoretisch am empfindlichsten gegenüber Schwefelbelastung. Ferner Prognose nach Rückständen, je nach Ergebnis der Eingangsprüfung (s.o.)
Zu8.) Jahrelang völlig überbewertet. Ich achte auf Asche (primär durch bestimmte Additive möglich), quasi gegen zu rechnen ist aber eine rußminderne Wirkung, denn der dann geringere Rußeintrag hat wiederum bei einer späteren DPF-Regeneration weniger Restasche zur Folge. Ferner spielen Schwefel-Verbindungen im Öl dabei eine Rolle, welche durch unabhängige Laboranalysen gemessen wurden. Bis zu einem gewissen Grad besteht bei solchen Systemen jedoch “Erholung” für den auch hier Vorarbeit leistenden OxiKat, jeweils
im Zuge der hohen Temeraturen bei einer DPF-Regeneration, welche quasi nebenbei einer Schwefelvergiftung entgegen wirkt. Der Schwefelwert gewinnt in jedem Fall um so mehr an Bedeutung, je höher die mit dem Fahrzeug zu erfüllende Abgasnorm liegt.
Zu9.) Brennverhalten nach eigener Methode. Zum Abgleich der Übertragbarkeit in mehreren Cetanwert-Messungen (Labor) gegen gecheckt. D.h. das Brennverhalten prognostiziert nicht präzise einen Cetanwert, jedoch liegen Referenzwerte vor (in Auszügen im Thread veröffentlicht) , so dass es möglich ist zu sagen, das Produkt wird sich entsprechend auswirken. Es gibt einen direkten Zusammenhang vom Brennverhalten (im Thread war auch von Brennfreudigkeit die Rede) zur Auswirkung auf den Cetanwert. Der Cetanwert ist bei heutigem Dieselkraftstoff generell deutlich höher, als “früher”. Eine Erhöhung dessen, brächte folglich “heute” nicht mehr so viel wie “früher” einmal. Freilich ist dennoch eine Senkung unerwünscht.
WICHTIG: Für das Verhalten des Motors bezüglich Laufkultur/Laufruhe ist NICHT alleine der Cetanwert verantwortlich, sondern auch weitere Faktoren, wie das Siedeverhalten (und nochmals weitere, das Feld ist auch von “offizieller” Seite bis heute nicht zu ende erforscht). Daher wird unter 2.) die Laufkultur gesondert genannt.
Zu10.) An sich selbst erklärend. Steht sehr im Zusammenhang zu 9.) jedoch hier ausschließlich über das Verhalten in der Praxis bewertet. In wie weit reagiert der Motor
mit Leistungsverlust, trägerem Ansprechverhalten usw., Sofern mehr, als im Verhältnis
1:200 Öl bei gemischt wird. Im Extremfall wäre selbst bei 1:200 bereits ein geringfügiger Leistungsverlust zu verzeichnen. Dieser Punkt wirkt sich um so stärker aus, je niedriger der Motor verdichtet ist. Als Höchstdosierung wurde 1:100 gewählt. Als “vernachlässigbar” wird bezeichnet, welches selbst bei 1:100 dieses unerwünschte Verhalten nicht zeigt. Als “geringfügig”, welches bis 1:150 keine Nachteile aufzeigt. Als “spürbar”, welches bis 1:175
keine Nachteile aufzeigt. Als “ausgeprägt”, wenn bereits bei jeglicher, kleiner Überschreitung von 1:200 Leistungsverlust und/oder trägeres Ansprechverhalten auftreten.
Im Idealfall soll das Leistungs- und Ansprechverhalten mit Beimischung eher besser sein, als mit Dieselkraftstoff pur. Den in diesem Punkt “besten” gelingt das.
Méguin megol tu teilsynth. / LM 1052
Der Putzteufel, Tendenz zum Allrounder.
Zu1) bestanden
Zu2) deutlich
Zu3) benchmark
Zu4) gegeben
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………......................................................................................................
Addinol MZ 406
Der Katalysatorfreund mit Starallüren
Zu1) bestanden
Zu2) etwas
Zu3) sehr deutlich
Zu4) sehr deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) Entlastung
Zu9) etwas
Zu10) ausgeprägt
………………………………......................................................................................................
Addinol MZ 407M
Der Aquarist
Zu1) nicht bestanden
………………………………......................................................................................................
Shell VSX 2T
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) etwas
Zu3) sehr deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) etwas
Zu10) geringfügig
………………………………......................................................................................................
Shell Nautilus
Der Extremist
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig bedenklich
Zu7) bedenklich (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) neutral (jedoch max. bis euro4)
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………......................................................................................................
Bitaktol KS teilsynth. (Wintershall)
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) Entlastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) spürbar
………………………………......................................................................................................
Corona Racing Super TT (teilsynth.)
Der Schmierfähigkeitsspezi
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) etwas
Zu4) benchmark
Zu5) neutral
Zu6) keine
Zu7) neutral
Zu8) neutral
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………..........................................................................................
Fuchs teilsynth.
Schwefeliger fastallrounder
Zu1) bestanden
Zu2) deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) etwas
Zu6) langfristig bedenklich
Zu7) bedenklich (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) neutral (jedoch max. bis euro4)
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
Fuchs Vollsynthetisch
Der schwefelarme, etwas höher legierte
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) sehr deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) leichte Belastung ( bedingt durch die höhere Legierung)
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
monzol5c
Der spezialisierte
Zu1) bestanden
Zu2) benchmark
Zu3) sehr deutlich
Zu4) benchmark
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) Entlastung
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………..........................................................................................
Oregon teilsynth.
Durchsnittlicher Typ
Zu1) bestanden
Zu2 etwas
Zu3) deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) etwas
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung
Zu8) neutral
Zu9) nahe Messbarkeitshrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
SCT-Mannol 2-Takt Plus
Ordentlicher Vertreter
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) etwas
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) leichte Belastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
HighPerormer teilsynth. (alte, klare Version)
Der tragische Held
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) sehr deutlich
Zu5) etwas
Zu6) keine
Zu7) neutral
Zu8) neutral
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
………………………………..........................................................................................
HighPerformer teilsynth. (neue, rote Version)
Die Ablösung
Zu1) nicht bestanden
………………………………..........................................................................................
RAVENOL SCOOTER 2-Takt Teilsynth.
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) etwas
Zu3) deutlich
Zu4) gegeben
Zu5) etwas
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
SWD Rheinol / norma carfit / toom concept tec Teilsynth. (hellgrün)
Allrounder
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) keine
Zu7) Entlastung
Zu8) leichte Belastung ( bedingt durch die höhere Legierung)
Zu9) nahe Messbarkeitsgrenze
Zu10) geringfügig
………………………………..........................................................................................
Elf moto 2 hp eco teilsynth.
Der Rußkiller
Zu1) bestanden
Zu2) sehr deutlich
Zu3) sehr deutlich
Zu4) deutlich
Zu5) deutlich
Zu6) langfristig etwas
Zu7) leichte Belastung (indirekt durch Belastung des OxiKat, welcher zwingende Vorarbeit leistet)
Zu8) Entlastung
Zu9) keine
Zu10) vernachlässigbar
Jinak odtud :
https://www.motor-talk.de/forum/omxxx-2-takt-oel-dieselkraftstoff-t623039.html?page=605
A pak ruzne dle vyhledavace 2stroke diesel dpf common rail apod.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 1754 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 18 Odpovědi
- 664 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VOLVOzajíc
-
- 8 Odpovědi
- 909 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto858
-
- 777 Odpovědi
- 80737 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od python.p
-
- 15 Odpovědi
- 3649 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Amaterska_udiaren