Rádio CR-902 problém s kazeťákem-částečně vyřešeno

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#1 Rádio CR-902 problém s kazeťákem-částečně vyřešeno

Příspěvek od FrantaB »

Na mém rádiu přestal fungovat kazeťák, resp. netočí páskem. Nepřehrává, ani nepřetáčí. Z nějakého důvodu to s sebou nese i to, že nehraje z kazetového adaptéru pro vnější zdroj zvuku. Máte někdo ponětí, jak je to uvnitř udělané? Náhon napřímo, nebo řemínky?
Nepotřebuju nutně rozchodit kazety, ale hudbu z adaptéru chci a nechci měnit rádio, tohle hraje pěkně.
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 11 črc 2017 20:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#2 Rádio CR-902 problém s kazetovou mechanikou

Příspěvek od standa »

Umím rozšířit rádio o vnější linkový aux vstup. Podle vnitřního zapojení rádia se vstup aktivuje buď přepnutím rádia do středovlnného rozsahu, nebo vnějším přepínačem. Cena cca 600Kč.

Ostatní přes soukromou zprávu.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#3 Rádio CR-902 problém s kazetovou mechanikou

Příspěvek od FrantaB »

Tak jsem se nadechl, vymontoval rádio z auta a podrobil základní rozborce. Nejsem žádný elektrotechnik, ale vnitřek vypadá jako mile oldschoolové překvapení, s jednoduše oddělitelnými mechanickými celky. Po vymontování samotné kazetové mechaniky se ukázalo, že za problémy je oholené jedno ozubené kolečko z převodu starajícího se o náhon a přitažení čtecí hlavy. Podle identifikace vysypaného nepořádku za to může buď totálně zaschlá kapka maziva (klidně jsem mohl být po dvaceti letech první, kdo po kazeťáku něco chtěl), nebo se do maziva něco nalepilo a pak to celé zatuhlo.

Takže otázka-nemáte někdo mrtvé CR-901, CR-902, CR-905 případně jiné rádio, ze kterého by se dalo vzít kolečko na transplantaci (třetí zleva, viz foto), případně celá mechanika? Počty zubů a rozměr dodám zítra, fotka celé mechaniky taky zítra ráno.

Díky!

Obrázek
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#4 Rádio CR-902 problém s kazetovou mechanikou

Příspěvek od FrantaB »

Kolečko je patrně 13/29 zubů, s průměrem 7 mm/13-13,2 mm, osa 1,5 mm. Měřit rozsypané kolečko s chybějícími zuby je fakt vrchol preciznosti...

Mechanika vypadá na letmý vnější pohled takhle, pokud by měl někdo dojem že může něco takového postrádat, budu rád :ryba:

Obrázek

Obrázek
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#5 Rádio CR-902 problém s kazetovou mechanikou

Příspěvek od FrantaB »

Tak alespoň částečné řešení, které umožňuje kromě běžného příjmu rádia pustit hudbu přes kazetový adaptér, ale samozřejmě ne kazety:

Rádio má autorevers, tedy dva mechanismy zvedání čtecí hlavy z pásku-hlavní (ovládaný tlačítkem Eject) a pomocný, ovládaný mechanikou autoreversu. Její výstup je na částečně ozubené bílé kolečko se spirálovou dráhou a aretačním sedlem v pravé horní čtvrtině obrázku. Páka "A" zajišťuje přitažení pomocného rámu v hlavním rámu dolů, páka "B" pak aretaci tohoto stavu.

Stačí tedy pootočit kolečky tak, jako když je hnací motorek v záběru a čtecí hlava ve svém hlavním rámu pákou "A" stažena dolů a zajistit pákou "B". V tu chvíli je poloha čtecí hlavy mechaniky daná jen hlavním rámem a hlava adaptéru je po jeho vložení v kontaktu a tedy plně funkční.
Určitě jsem právě objevil ameriku nebo postavil vejce na špičku, ale třeba to někomu něco ušetří.
Hledání náhrady kolečka pokračuje :ryba:


Obrázek
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“