V70 III - automat olej vymena

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#1 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

zdravím všechny, a prosím o radu.
Potřebuji vyměnit na V70 III/2013/170 tkm olej v automatu, našel jsem zde na foru návod na starší auta. Nevíte někdo, zda se olej doplňuje také přes měrku? Hledal jsem ji,ale asi je dobře schovaná pod vzduchovým filtrem, pokud tam je. Není na to ještě nějaký jiný šroub na převodovce? Kde ho hledat?
Do 150 tis.km byla prý pravidelná údržba v autorizáku,ale tam se na to evidentně vykašlali, protože při koupi jsem nechal částčně vyměnit olej a tekla z toho černá sra*ka. Radši bych to vyměnil sám, aspoň mám jistotu co a kolik je vyměněno.
Díky moc za rady předem!

r-speed
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 85
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchod
Vůz: Volvo S60 T6 Heico 014/100 MY2011
Kontaktovat uživatele:

#2 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od r-speed »

Tak dotoho bych se sám na tvém místě určitě nepouštěl, je toho hodně co můžeš udělat špatně a k tomu se musí udělat adaptace přes diagnostiku...
jsi koukám z Prahy, tak zkus Davida Patočku....
_________________
Volvo V90CC T6 Ocean Race MY2018
Volvo 740 1990 najeto pouhých 34000km ex Jaroslav Seifert,Volvo 780 Bertone D24TIC 1986
VOLVO Servis/Díly/Vozy NÁCHOD http://www.r-speed.cz Tel.: 608 110 071

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#3 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Tom0 »

Na autě dělám většinu věcí sám, ale olej v automatu svěřuji servisu.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#4 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

r-speed píše:Tak dotoho bych se sám na tvém místě určitě nepouštěl, je toho hodně co můžeš udělat špatně a k tomu se musí udělat adaptace přes diagnostiku...
jsi koukám z Prahy, tak zkus Davida Patočku....
Diky za odpoved,ale: Dal jsem to do servisu, co dela specielne automaty, vim prd , kolik toho vymenili, prisel jsem se podivat,az kdyz to uz zadeklovavali. O adaptaci ani nemluvim, zaplat, nastartuj a adieu. Jde mi jenom o castecnou vymenu,zadnej brutal proplach,aby se mi to potom nedejboze nekde vys*alo...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#5 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

To mas pravdu, ale Patocka, prip. T6R sa specializuju na Volvo a specialne na AISIN automat, tak tam aspon zavolaj, a myslim ze ti dovolia sa na vymenu aj pozerat, postup uz musia mat tak nacviceny ze ich to neznervozni :D

mierka je sucastou vypustacej zatky.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Urvanej »

Zrovna v prágli je "specialista" na automatický převodovky, kterej ty automaty umí akorát zkur... ale meno nevim, tak doufám, že si to nědal tomu de.ilovi.
PAtočka a T6r je osvědčená adresa a co se AT týče, neslyšel sem na ně křivý slovo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#7 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od hefaistos »

Urvanej píše:Zrovna v prágli je "specialista" na automatický převodovky, kterej ty automaty umí akorát zkur... ale meno nevim, tak doufám, že si to nědal tomu de.ilovi.
PAtočka a T6r je osvědčená adresa a co se AT týče, neslyšel sem na ně křivý slovo.
Soukal myslis asi. Patocka uvidime, chystam se ;)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#8 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

kwiko píše:To mas pravdu, ale Patocka, prip. T6R sa specializuju na Volvo a specialne na AISIN automat, tak tam aspon zavolaj, a myslim ze ti dovolia sa na vymenu aj pozerat, postup uz musia mat tak nacviceny ze ich to neznervozni :D

mierka je sucastou vypustacej zatky.
OK, diky,aspon vim, že měrka je součástí zátky. Pánové opravdu mi nikdo neporadí trochu víc? Nenechte se prosit a neposílejte mě do servisu ani nikam jinam:))

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Urvanej »

to co chceš ale neni výměna oleje v automatu, ale jen jeho naředění. Podle toho co ti z toho vyteče bych pak zvážil opravdovou výměnu proplachem. Hlavně tam nalej to, co tam patří.
vypušťák je dvojitej
vytočíš ho celej a vypustíš co vyteče. Pak ho tam půlku natočíš a naleješ novej olej zpět tak, aby ledva vytékal
pak zašroubuješ druhou půlku vypušťáku a máš "hotovo"
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 321
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

#10 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Wolfram1944 »

Když chceš tak začni objednáním Vidy u Číňana, než to dojde tak studuj (postup je pak i ve Vidě) a pouvažuj, máš-li to kde dělat - přístup pod auto, práce při běžícím motoru (bezpečnost) apod. A pak samozřejmě poreferuj co a jak :D
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#11 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

Wolfram1944 píše:Když chceš tak začni objednáním Vidy u Číňana, než to dojde tak studuj (postup je pak i ve Vidě) a pouvažuj, máš-li to kde dělat - přístup pod auto, práce při běžícím motoru (bezpečnost) apod. A pak samozřejmě poreferuj co a jak :D
Vida je na cestě :good:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#12 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

eagleboy píše:zdravím všechny, a prosím o radu.
Potřebuji vyměnit na V70 III/2013/170 tkm olej v automatu, našel jsem zde na foru návod na starší auta. Nevíte někdo, zda se olej doplňuje také přes měrku? Hledal jsem ji,ale asi je dobře schovaná pod vzduchovým filtrem, pokud tam je. Není na to ještě nějaký jiný šroub na převodovce? Kde ho hledat?
Do 150 tis.km byla prý pravidelná údržba v autorizáku,ale tam se na to evidentně vykašlali, protože při koupi jsem nechal částčně vyměnit olej a tekla z toho černá sra*ka. Radši bych to vyměnil sám, aspoň mám jistotu co a kolik je vyměněno.
Díky moc za rady předem!

rev2.0
Jelikož se po uvedení mého níže uvedeného postupu vyrojilo několik ne zrovna souhlasných reakcí, několik slov na úvod:
1) popis mého postupu je jedna z alternativ, jak vypustit část kapaliny z automatu TF80SC a dolít novou. Ve světě a hlavně v US již dlouho známo jako drain&fill.
2) ano, existují jiné postupy, kde se převodovka vypláchne důkladněji (flush).
3) kdy dělat proplach, výplach a co se při tom múže stát najdete všude na netu. Nechci dělat proplach a vystavovat se zbytečnému riziku.
4) chtěl jsem se vyhnout odpojování nějakých hadic a dalším činnostem, protože nedisponuji zvedákem, dírou ani jiným servisním vybavením. Prostě tři šrouby a to je všechno. i tak je s tím sraní dost, když to neděláte každej den.
5) poukazuji na některá úskalí - stržení měkkého šroubku, specifikace kapaliny.
6) mně tento postup vyhovuje, v převodovce je malinovka. Někomu to vyhovovat nemusí,není to nic oficielního a je to bez záruky.
7) pro věčné šťouraly a kritiky - přečtěte si netiquette v pravidlech fóra a řiďte se jí, to bude stačit.

rev 1.0

Takže jsem to nakonec vyměnil sám, uvádím postup a problémy pro ostatní, kdo se do toho chtějí pustit.
cíl: preventivně vypustit starou a nalít novou kapalinu do převodovky TF 80SC 2013, (angl. drain & fill).

počáteční podmínky:
kapalina do 150tkm v převodovce něměněna (nějaký leasing, autorizák neměnil)
poslední půlrok špatná náplň minimálně z poloviny (poslední "odborníci" plnili JWS3309)
převodovka řadí dobře, občas mírné cuknutí při N->D

kapalina /pomůcky / nářadí:
Torx 55 - na nalévací šroub
Torx 40 - měrka šroub
inbus 17 - výpusť
trychtýř, nájezd. rampa
VIDA/DICE
trocha odvahy a trpělivosti

cca 12l kapalina origo Volvo nebo splňující JWS3324, WS-1

Postup:
1) povolit plnící šroub,torx 55. Je pod vzduchovým filtrem. Vyndat gumový rukáv násosu vzduchu do filtru od chladiče, poté zdvihnout celý filtr nahoru. Je pouze naražen na gumovém držáku na dvou bodech, dole a vpravo nahoře, prostě oběma rukama vytáhnuot nahoru. Napouštěcí otvor je jediný torx 55 nahoře na tělě převodovky. Povolit ráčnou s nástavcem.Pozor, můj byl utáhnut natolik, že jsem měl velký problém!!
2) pod autem sundat dekl motoru, najít výpušťák/měrku, pro naprosté neznalce viz obrázek. Povolit měrku šroubek ,torx40. Pokud je auto na rovině,teplota kapaliny 50-60, asi nic nevyteče nebo jenom kape, což je dobře, tak to má být. Pozor!!!! šroubek je velmi měkký, můj byl dotažen nějakými idioty na krev, takže i přes veškerou opatrnost se žvejknul a nešel ven. Udělal jsem do něj drážku malou modelářskou rozbruskou a malým dlátkem pomalu otáčel. Nepovolil malý šroubek, ale celý výpusťák (který se povoluje po vyndání tohooto šroubku inbusem 17). Vzápětí vyteče cca 3l kapaliny. Pokud diagnostika ukazuje teplotu kapaliny v převodovce 50-70, dá se to vydržet, prsty to nespálí. Následovalo odvrtání šroubku a nový šroubek+těsnění (origo 250,-Kč :( )

3) vrátit výpušťák, nasadit trychtýř nahoru, nalít novou kapalinu. Mně stačilo cca 2.5l a z měrky začal téct olej. Počkat, až bude jenom odkapávat, nasadit šroubek, s citem utáhnout. Nastartovat, prořadit kvalty nebo to chvíli projet.
4) Opakovat vypouštění / napouštění tak dlouho, dokud nepoteče pěkně červená kapalina ven, bez bordelu, relativně průhledná. Mně stačilo 12l.
5) Postavit auto na rovinu, povolit šroubek měrky, teplota kapaliny v převodovce 50-60, při běžícím motoru by měla pouze odkapávat = správná hladina. Vypozoroval jsem , že teplota v převodovce relativně slušně kopíruje teplotu chladicí kapaliny, takže kdo nemá Vidu/Dice ale má jednoduchou OBDII čtečku, čte coolant temperature. Pokud bude teplota nižší, kolem 40, můj hrubý odhad je dolít deci navíc (bez záruky!!).
6) všechno zašroubovat zpátky,zavřít napouštěcí šroub, vzduch filtr zpátky
7) kdo má Vidu/Dice spustit adaptaci přes Vidu, projet auto a naadaptovat, vynulovat počitadlo pro novou kapalinu. Hotovo.
Případné dotazy přes SZ, pokud budu mít čas, rád zodpovím.
Přílohy
vypust_merka.jpg
vypust_merka.jpg (38.6 KiB) Zobrazeno 4530 x
Naposledy upravil(a) eagleboy dne 14 črc 2017 14:03, celkem upraveno 3 x.

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#13 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od jancho »

Bravo a klobouk dolů.
Já bych na to neměl koule se do toho pustit sám.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#14 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Ares »

Presne tak. Tu platí 2x čítaj návod a potom to daj radšej vymeniť tam kde tomu rozumejú. martinopel má pravdu, ako väčšinou.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 321
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

#15 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Wolfram1944 »

Tak počítejme:
Je-li objem náplně 7 litrů, na 1 cyklus se spotřebuje 2.5 litrů a udělá se 5 cyklů, čímž se spotřebuje 12.5 litrů oleje.
Za předpokladu dobrého promíchání nového a starého oleje mezi cykly bude zbylý podíl původního oleje x, kde:
x = (1-2.5/7)^5 = 0.11

Je tedy tento postup výměny, který vede k nahrazení ca 90% původní náplně skutečně pouze vyhozením peněz a naprosto špatný?
Jsou výchozí údaje správné?
Co na to Jan Tleskač?

Neověřené utahovací momenty pro zátku:
Drain plug torque 33 ft-lb, level plug 6 ft lb.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#16 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

zvycajne sa to robi tak ze novy olej vytlaca stary, ktory sa zachytava este pred tym ako sa vrati do vane prevodovky.
Ale urcite lepsie ako ziadna vymena...

L4W
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 593
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: Volvo XC90 D5 MY07

#17 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od L4W »

Tak místo kritiky popište správný postup :)
_________________
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#18 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

taky strucne napisany pri piatkovom pive
:)

olej vypustam na horucom motore (nemam na to cely den... :D )
1, skontrolujem si diagnostikou auto, spravim skusobnu jazdu.(dolejem do prevodovky cistic ak pan velmi po nom tuzi, a zachovam sa podla pokynov aplikacie) dam auto nad montazny kanal, dole spodny kryt (ak tam este je)
2, hornu skrutku povolit (razovy srobovak)
3, kontrolnu skrutku povolit (opat razovy srobovak)
4, odpojit hadicu od chladica oleja a napojit na nu predlzenie az do zbernej nadoby tak aby som na nu videl v mieste vodica
5, do napustacieho otvoru vlozim hadicu na ktorej konci mam lievik (v mojom pripade pretlakovu nadobu s olejom) vrch aj s rj a filtrom pekne poskladam
6, vypustim olej z prevodovky povolenim velkej zatky (vnutorny sesthran c12? alebo sa da pouzit predlzena matka s orechom)
7, zaskrutkujeme velku zatku (dotiahneme na moment)
8, vymenime gumovy o-kruzok na malej kontrolnej skrutke, rukou dotiahneme
9,napustime zhora 4l oleja, auto nastartujeme a pri zatiahnutej parkovacej brzde a stlacenej brzde hybeme pakou radenia zbesilo navsetky smery, v kazdej polohe pockame 2sekundy pokial nam olej cez hadicu vyteka do zbernej nadoby v dohlade. ked zacnu ist bublinky, poloha P, vypnut motor
10, dopustit 2l a pokracovat v miesani pakou pokial je olej. tento postup opakujeme pokial nepojde olej nami pozadovanej kvality (alebo nas to prestane bavit)
11, odpojime predlzenie ktorym sme vypustali olej, a hadicu dame na miesto odkial sme ju dopojili, pripadne uniky ocistime, vysusime.
12, nalejeme 3-4l oleja (pripadne nejaky kondicioner), auto nastartujeme, prejdeme PRND123 a spat, poloha P, auto nastartovane, pockame 2 minutky.
13, pri stale nastartovanom aute povolime kontrolny srobik a nechame vytiect prebytocny olej. (ak je malo dolejeme) skrutku natocime naspat, vypneme motor, vytiahneme hadicu s lievikom. Saxana hmatom natocime zatku nalievacieho otvoru (nesikovnejsi pouziju magnet, alebo si to cele rozoberu) staci jemne zatiahnut.
14, umyjeme sa, napojime diagnostiku, a ideme sa autom previezt tak ze zaradime vsetky stupne. pritom sledujeme teplotu oleja, ked sa priblizi k 50 stupnov dame auto zase nad jamu, nechame nastartovane cca 5min.
15, skontrolujeme teplotu na diagnostike, ak je v pozadovanom pasme (cca 50-60 stupnov, podla varianty auta)
odskrutkujeme kontrolnu skrutku a vypustime olej co je navyse. primerane zatiahneme, ocistime spodok, vysusime
16, zresetujeme pocitadlo, pripadne si spravime skusobnu jazdu s adaptaciu.
17, dame nad kanal, skontolujeme stav ci je vsetko suche , dame spodny kryt a ideme upratovat...

Ake hadice, kam ich pripojit, kolko oleja a akeho sa lisi podla modelu a roku Volva.
GM automat a Ford Power Shit box maju iny postup!!!
a starsie prevodovky s mierkou, ten postup je tu aspon 3x...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od raolsa »

Super návod, díky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#20 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

Tych poznamok, a dodatkov by sa tu naslo viacej, a islo mi o to, ze hlavne zasady by sa patrilo zachovat.
A ze to nieje lacna rada, nech si skoci do T6R na vymenu, usetri cas a mozno aj peniaze.

Cistice a olej od Ravinolu pouzivam ked majitel necha na mna, nech si nakupim vsetko potrebne podla svojich skusenosti
Ked je mudry z internentu, ci oficialneho postupu - neprotestujem... nieje to moje auto, tento zakladny postup je dostatocne dobry :wink:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#21 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

martinopel píše:Vyhozené peníze a zbytečná práce!Naprosto špatný postup!
Vyhozené peníze by to byly, pokud bych je dal iluzionistům s proplachovací mašinkou....chtěli po mně 8kKč, olej dodaj sami, ani neřeknou jakej, můžu se akorát koukat, jak se baňkách mění barvičky z černé na červenou. Je k tomu potřeba 16l kapaliny, což samozřejmě znamená, že udělaj totéž akorát s velkým teátrem, připojej hadice a nemusej nic dělat...
Z mé převodovky teče teď po dalších ujetých km čistá kapalina, to byl cíl a ten je splněn! Naředění jak popisuje Wolfram1944 v dalších příspěvcích je samozřejmě správně, situace, že "čerstvý olej vytlačuje starý" je iluze, vždy se to mísí, jinak by stačilo použít akorát přesně množství,co se vejde do převodovky, což by znamenalo ji rozlousknout a vytřít hadrem a naplnit.
Je velmi jednoduché napsat, že je všechno špatně bez jakéhokoliv objasnění. Návod jsem psal pro ty, kdo to chtějí zkusit. komu se to nelíbí, nemusí to číst.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#22 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

Wolfram1944 píše:Tak počítejme:
Je-li objem náplně 7 litrů, na 1 cyklus se spotřebuje 2.5 litrů a udělá se 5 cyklů, čímž se spotřebuje 12.5 litrů oleje.
Za předpokladu dobrého promíchání nového a starého oleje mezi cykly bude zbylý podíl původního oleje x, kde:
x = (1-2.5/7)^5 = 0.11

Je tedy tento postup výměny, který vede k nahrazení ca 90% původní náplně skutečně pouze vyhozením peněz a naprosto špatný?
Jsou výchozí údaje správné?
Co na to Jan Tleskač?

Neověřené utahovací momenty pro zátku:
Drain plug torque 33 ft-lb, level plug 6 ft lb.
výpočet bude trochu složitější, vzhledem k tomu, že se kus nové kapaliny napustí, naředí, potom zase kus staré+nové vypustí a tak dokola. Viděl bych to na něco jako P(k) = P(k-1) + z (1 – P(k-1)),
kde k je index - k-tý krok výměny, P(k) je koncentrace nové kapaliny v k-tém kroku, z je podíl co nově naliju k celku, třeba 2.5/7.
Takže např. pokud vypustím starou a naliju novou 1/3 objemu skříně, po 5 výměnách budu na cca 85% nové kapaliny.
Naposledy upravil(a) eagleboy dne 14 črc 2017 14:01, celkem upraveno 1 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#23 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od hefaistos »

A v cem se jako lisi dva vyse uvedene postupy (krom postupu)? Vysledek je stejny :D
A kdyz pouzije jeste 5l oleje navic, tak pri idealnim promochani stareho a noveho oleje tam stareho zustane 2,75% (teoreticka hodnota).

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#24 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

eagleboy píše: Vyhozené peníze by to byly, pokud bych je dal iluzionistům s proplachovací mašinkou....chtěli po mně 8kKč, olej dodaj sami, ani neřeknou jakej, můžu se akorát koukat, jak se baňkách mění barvičky z černé na červenou. Je k tomu potřeba 16l kapaliny, což samozřejmě znamená, že udělaj totéž akorát s velkým teátrem, připojej hadice a nemusej nic dělat...
Z mé převodovky teče teď po dalších ujetých km čistá kapalina, to byl cíl a ten je splněn! Naředění jak popisuje Wolfram1944 v dalších příspěvcích je samozřejmě správně, situace, že "čerstvý olej vytlačuje starý" je iluze, vždy se to mísí, jinak by stačilo použít akorát přesně množství,co se vejde do převodovky, což by znamenalo ji rozlousknout a vytřít hadrem a naplnit.
Je velmi jednoduché napsat, že je všechno špatně bez jakéhokoliv objasnění. Návod jsem psal pro ty, kdo to chtějí zkusit. komu se to nelíbí, nemusí to číst.
S takymto pristupom tych veci co si musis spravit sam tu bude asi dost vela, nikto ta tu neposielal do servisu kde robia ludia co ti neukazu a nevysvetlia co robia.
Keby sme hladeli len na zisk a svoje ego, to by tu neboli taketo informacie... https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=34425&p=708161#p626254
Vsetky tieto informacie su tu za tie roky zopakovane viackrat, obcas aj s pribehom preco, :crazy:
A nenapisal by som ti moj postup, a martinopel by ho nedoplnil o svoje skusenosti.


Ja to vidim ze vymyslas koleso a nam sa zial zda nejake hranate.
Ked ste nepostrehli rozdiel medzi postupmi, tak to je potom zlozite... Spravny postup zarucene vymeni celu napln prevodovky, pri tvojom aute je to ak si dobre pamatam 11,2l oleja (vana, rozvadzac, hydromenic, chladic a nejake tie hadice)

A citim podobny pocit ako martinopel

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#25 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od hefaistos »

Ja sem nahodou velmi rad ze se tu doctu podobne info, a urcite i mnoho ostatnich je rado.

Jinak 100% oleje se nevymeni snad nikdy, ne? Dostane se rovnych 100% stareho oleje ven? I z hydromenice?
Proste musi se uznat ze pokud chcel usetrit udelal si to celkem dobre, az na to ze mu tam zustalo teoretickych 11% stareho oleje, a stary olej pry rychle degraduje novy, takze vymen melo byt jeste vice. Nebo udelal jeste neco jineho zle krom toho ze tam zustala cast stareho oleje?
Ale bylo to levne a kdyz se mu pokazi (co nemusi byt olejem), jeho problem.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“