V70 III - automat olej vymena

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#26 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

naozaj? ked mas napln 12 l v systeme a ujo vymeni 5x po 2,5l, po kazdej vymene to dokladne pomiesa... sa mi zda podstatne iny postup ako liat z jednej strany do vane olej, odkial si ho cerpadlo prevodovky nacerpa do hydromenica, chladica, rozvadzaca a olej co tam bol ide rovno do zbernej nadoby mimo prevodovku!!!

takze pri kazdej vymeme odoberieme 20percent ktory nahradime novym olejom tak nejako to bude zhruba takto...
1.vymena 80
2.vymena 64
3.vymena 51
4.vymena 41
5.vymena 33percent ostane nevymene a kupujem viacej oleja ako ja na kompletnu vymenu 12l

pri presnejsej kalkulacii , lebo ujo sa ide previezt so stavom oleja pod minimom je to sice troska lepsie ale urcite nie 13percent

v hydromenici sa olej pomiesa, ten ma cca 3-4l avsak ja tam tlacim novy studeny husty olej a stary je horuci takze nakoniec to premiesanie nebude take zufale kvoli odstredivej sile... ma teraz tak napada :D

Dava uz Martinove strucne hodnotenie lepsi zmysel ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 38
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D3 FWD

#27 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od eagleboy »

kwiko píše:naozaj? ked mas napln 12 l v systeme a ujo vymeni 5x po 2,5l, po kazdej vymene to dokladne pomiesa... sa mi zda podstatne iny postup ako liat z jednej strany do vane olej, odkial si ho cerpadlo prevodovky nacerpa do hydromenica, chladica, rozvadzaca a olej co tam bol ide rovno do zbernej nadoby mimo prevodovku!!!

takze pri kazdej vymeme odoberieme 20percent ktory nahradime novym olejom tak nejako to bude zhruba takto...
1.vymena 80
2.vymena 64
3.vymena 51
4.vymena 41
5.vymena 33percent ostane nevymene a kupujem viacej oleja ako ja na kompletnu vymenu 12l

pri presnejsej kalkulacii , lebo ujo sa ide previezt so stavom oleja pod minimom je to sice troska lepsie ale urcite nie 13percent

v hydromenici sa olej pomiesa, ten ma cca 3-4l avsak ja tam tlacim novy studeny husty olej a stary je horuci takze nakoniec to premiesanie nebude take zufale kvoli odstredivej sile... ma teraz tak napada :D

Dava uz Martinove strucne hodnotenie lepsi zmysel ?
nemám nic proti tvýmu postupu, akorát nevím, zda se to pravdu děje tak, že se to nepromieša a nový olej vytlačí starý. kdyby to tak bylo, nebude potřeba u proplachovacích mašinek 16l ale jenom 8 ne?

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#28 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od kwiko »

Nikdy som nepotreboval 16l, to pocuvam iba od ludi volajucich do niektorych prazskych servisoch co nemaju volvo ako hlavnu cinnost. Ale maju najlepsiu masinu na svete. Ale tam sme ta neposielali...


prevodoviek je viacej typov a usporiadani ale na preplach som sa vzdy (pri beznom znecisteni) zmestil od 11l do 14l zvycajne tych 12l je OK

4l su vo vani 3-4l su v menici, a zvysok je v rozvadzaci, hadiciach, chladici... presne ti to napise mozno ujo Patocka, pre mna je zaujimave len kolko litrov potrebujem aby mi zacal ist cisty olej. zvycajne je to 8 az 8,5l a vana je prazdna, doplnim do spravnej hladiny, nieco odpustim = ostane mi 12 prazdnych flasiek


Je to nepriamo uvedene aj v dielenskom manualy. Ked niekto pouzije viac, ma na to svoje dovody:
-chce vidiet ze z prevodovky naozaj uz tecie malinovka, proti tomu principialne nic nemam, obcas to aj ja robim, ak je olej naozaj prepaleny.
-alebo sa da preliat pri zaverecnom napustani a potom treba vela odpustit
-alebo urobim o jeden cyklus navyse lebo neviem ratat a potom sa cudujem preco mi ide malinovka do zbernej nadoby,(mam priesvitne konce hadice na vypustanie)
-alebo odpustim prilis vela a musim otvorit dalsiu flasku na doplnenie...
-alebo maju masinu kde nejaky ten litrik zostava v nadobkach, hadiach (u mna je to 0,5l, ale ten si zvycajne zlejem do prazdnej nadobky a pouzijem pri dalsej vymene)
-chcu zarobit, rozliali atd... podobne ako oleja do motora som uz videl nauctovanych 8l...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 321
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

#29 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Wolfram1944 »

Jaký je teda objem náplně převodovky TF-80SC? Operuje se tu s čísly 11-12 litrů, user guide pro xc90 2007 uvádí 7.0 litrů a i ujo Patočka fakturuje 7.5 litrů.

Jinak dík za informace, které zazněly.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Urvanej »

Jo, 7l je náplň, na výplach se použije co píšou kluci, protože se to trochu pomíchá, a ty čekáš na malinovku, takže cca 5l novýho vyleješ taky.
Ten postup co popisujou kluci bude víc jak 10x lepčí, protože starýho zustane určitě míň jak 1%. :-)
Jinak na tvym místě, kdybych fakt chtěl ušetřit a olej nevykazuje hnědo či smrad, bych jen vyměnil co je ve vaně a nazdar. Todle když zopakuješ každou výměnu oleje, tak ti těch 12l vydrží na cca 60tkm a tou dobou už třeba budeš mít na opravdovou výměnu, jak popisujou kluci. Ale i ten správnej postup se nechá udělat i doma bez drahý mašinky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#31 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Ares »

Je to tak, ako pise Kwiko.

Niekde som to sem uz aj daval, predosla verzia VIDA uvadzala presny postup na vymenu celej naplne prevodovky, nova VIDA uvadza uz len skratenu vymenu 4 litrov.

Pre istotu zopakujem.

1. nechat vytiect stary olej - cca 3 litre
2. naliat 4 litre ruzovej malinovky (noveho oleja)
3. nastartovat a preradit medzi poziciami (pokial mozno aj na manual)
4. naliat 2 litre ruzovej malinovky
5. vid bod 3.
6. vid bod 4.
7. vid bod 3.
8. vratit naspat spiatocku z chladica prevodovky
9. vid bod 4.
10. prebehnut, zohriat
11. skontrolovat hladinu - doliat

Spotreba cca 10,5 litra. Robil som to uz takto 3x a vsetko v pohode.
K adaptacii len mala poznamka. Vida uvadza ze sa jedna o zakladne adaptacne hodnoty, ktore pre beznu premavku nemusia byt dostacujuce. Odporucam spravit adaptacie aj na vyssich otackach. Predide sa tak moznym kopancom pri radeni, ked sa motor poriadne vytaca a je pozadovana sportovejsia jazda. Rozhodne adaptacia pri 1200, 1800 a 2400 ot nestaci. 3000 a 3600 je len k dobru, ale chvilku to potrva a hlavne je problem najst cestu, kde sa to da adaptovat.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#32 TF-80SC - automat olej vymena

Příspěvek od shalibaba »

Ahoj, zeptám se zde.
Měnili jsme v AT TF-80SC strojově olej.
Abychom mohli z převodovky vypouštět a napouštět nový olej, bylo potřeba termostatový ventil - viz. na obrázku pod č.7 - nastavit do polohy otevřeno (tj. odebrání pružiny z termostatu a vložení zpět s jinou pružinkou z druhé strany.
Po výměně oleje ale samozřejmě při demontáži termostatu a vrácení jej zpět, tak jak má být, vytekl olej z chladiče č.1

Otázka tedy zní, je třeba nyní nějakým způsobem odvzdušnění této části - nic jiného než případné odpojení hadice č.6 u chladiče a ruční zalití olejem mi nenapadá, anebo si tlak v převodovce, až se po úplném zahřátí ventil otevře, odvzdušní převodovka sama a olej bude standardně cirkulovat?

Včera jsem zkoušel olej v převodovce jízdou zahřát, více jak 70 stupňů jsem se nedostal a obě hadice k chladiči byly studené.

Díky za Vaše názory, případně zkušenosti, kdo jste takto olej měnil.

EDIT: úprava názvu vlákna za obecnější
Přílohy
ventil.jpg
ventil.jpg (46.33 KiB) Zobrazeno 1462 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#33 TF-80SC - automat olej vymena

Příspěvek od shalibaba »

Tak jenom takový postřeh:
dnes jsem zkusil s VIDOU ujet cca. 50 km - venkovní teplota 6 stupňů, olej v převodovce postupně dosáhl teploty cca. 79 stupňů až po ujetí těchto 50km. Pak hodina pauza a pak návrat - během cesty zpět postupné zahřátí oleje v převodovce až na 89 stupňů, následně snížení na 85 stupňů, pak opět postupné zahřátí až na chvilku na 90 stupňů, opět ochlazení atd. Teplota vody v chladiči po tuto dobu v rozmezí 85 - 89 stupňů.
Takže se dá předpokládat, že snad chladící okruh převodového oleje funguje.

Jen mi zaráží, proč tam vlastně tento termoregulační ventil je? Člověk by spíš čekal, že chladící okruh by hned ze začátku mohl naopak pomoci převodovce k zahřátí?
Bohužel, nikde ve VIDĚ jsem nenašel, jaká je optimální provozní teplota převodovky.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#34 V70 III - automat olej vymena

Příspěvek od Zajsoft »

Mara1280 píše:A jak ty spojky hadic co vedou od termostato k chladiči drzej.Me spojka povolila
Maj plastovy packy, ktery se unavej/ulomej vyndavanim, kor pokud nekdo s tim zachazi nezrovna citlive...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“