Arkaz píše:Sry za otazku ale v com su tieto tlmice tak specialne? Vdaka
Celkem v ničem. Takovej BC podvozek, co měl Dali na svý 850 a pak V70 chrochtovi toho umí víc, co se týče nastavení. KW V1 zhruba to samý, KW V2 víc a KW V3 daleko daleko víc. Jenže to už jsou sofistikovaný podvozky, který potřebujou profesionální ladění, nejlíp na okruzích a je obecně známý, že co funguje na okruhu, to nikdy nefunguje na normální silnici a ladění je tak trošku magie.
Takže Öhlins umí jenom to, pro co je známej, třeba z motorek. Dokážou vyrobit dokonalý podvozky jak pro využití v normálním provozu, tak i na okruhu, jejich podvozky jsou světová třída v čemkoliv. Ať už jde o normální R/T (road/track) využití, nebo závodní využití, Öhlins tohle má a dokáže poskytnout.
Co se týká těhle konkrétních tlumičů, je to originál dobovej equipment na P80 Volva, kterej z poměrně solidního auta v zatáčkách dělá naprostou bestii co se jízdních vlastností týče. Ne že neexistujou lepší tlumiče, to ano, ale neexistujou tlumiče pro casual driving, který by toho dokázaly víc, než právě tenhle set.
Pokud bych chtěl výkon za svoje peníze, upřímně půjdu do KW (za ty prachy co dám do repase + pořízení, bych měl KW V1, nebo V2 v group buyi). Jenomže já chci dobovou originálnost, nepotřebuju aby moje auto mělo místo 240 koní 350... Potřebuju aby bylo po všech stránkách dokonalý tak, jak bylo v 90. letech, chci aby bylo stylový, originální a pořád takový, jako sjelo z tovární linky, proto mám Öhlins. Tenhle set ve svý době u nás stál kolem 100 tisíc kč a všichni věděli proč.
Reálně je v dnešní době jediná výhoda to, že si tlumič nastavim zpod kapoty, nebo víka kufru na tvrdost kterou chci, aniž bych musel sundavat kolo, nebo zvedat auto. Protože nechci závodit, ale mít použitelnej vůz..
Snad to dostatečně zodpovědělo tvou otázku