To zní vcelku logicky Radku a navíc z toho promlouvá i Tvá vlastní zkušenost, byť na motorech LIAZraolsa píše:Ještě se tě zeptám: je tohle opotřebení zubů jenom na tom jednom místě na věnci? Když si vzpomenu na léta strávená v ČSAD tak podobné opotřebení zubů bylo na LIAZ motorech na věnci na třech místech o 120° pootočených. Bylo to v místech kde šel píst do komprese (šestiválec). Bylo tam největší namáhání na zuby a ty proto v těch místech nejvíc odcházely.
Vychází to i u tvého motoru, že je zrovna v tom místě komprese na některém válci?
Jestli to má skutečně těch 350kkm a častěji se startovalo tak by to bylo běžné opotřebení.
Každopádně bych asi se setrvákem znovu vyměnil i pastorek, teda pokud by na něm bylo vidět že dostal od těch zubů na zadel.
350tis. km to opravdu má, s tím bych si hlavu nelámal. Opírá se to o servis, který je doložen chronologicky.. Navíc auto je původem ČR.
Běžné opotřebení bych bral v případě, že by se zuby tvářily ještě zubatě ve stejné výšce a stejných roztečí se známkou opotřebení, tzn. otlačení..Zuby jsou načaté "jen" na onom místu - viz fotka shora..Zbytek obvodu věnce je OK.
Měl jsem startér sundaný po již pár startech s novým pastorkem a je v pořádku bez opotřebení. Jako bych ho tam dal nyní..Jasně, vrtá mi to v palici, protože by šly peníze za opravu do luftu..Musí se to vyměnit co nejdříve..Rozhodit motor od převodovky a dát jiný věnec.
Jestli to je ale místo (tam kde zuby chybí), kdy by šel píst do komprese, to jsem nezjišťoval, ale je to dost možné. Setrvákem se točilo pomalu při poloze N.