Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#1 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Zdar chlapáci Setkal se již někdo z Vás s pazvukem při startu motoru D5 120kW? Je to ve Volvu XC90 automat, rok 11/04´? Pro mé ucho opravdu neznámý zvuk a podle toho, jak jsou obroušené plochy startéru, tak bych to viděl na tření setrváku o tělo startéru. Na startéru se dával nový pastorek, orig. BOSCH, když už byl venku a je v pořádku. Pár fotek nadhodím, snad i video, na portál rajče.net.
Přeci startér je na dvou šroubech a jednom kolíku usazený a je to na sraz. Jak je tedy možné, že setrvák obrušuje tělo startéru. Rádius odpovídá ..Mám to vypodložit, nebo je setrvák špatný? Řešil již někdo tuhle záhadu?
Odkaz na fotky: http://sydney29.rajce.idnes.cz/starter%2C_vs._setrvacnik_-_Volvo_XC90_D5_120kW_automat/
Odkaz na videa: +
Díky za Vaše reakce, postřehy, zkušenosti
Přeci startér je na dvou šroubech a jednom kolíku usazený a je to na sraz. Jak je tedy možné, že setrvák obrušuje tělo startéru. Rádius odpovídá ..Mám to vypodložit, nebo je setrvák špatný? Řešil již někdo tuhle záhadu?
Odkaz na fotky: http://sydney29.rajce.idnes.cz/starter%2C_vs._setrvacnik_-_Volvo_XC90_D5_120kW_automat/
Odkaz na videa: +
Díky za Vaše reakce, postřehy, zkušenosti
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13033
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
- It’s my birthday
#2 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Když to vezmu logicky, tak by se ten zvuk měl ozývat pořád, když by byl setrvák posunutý "blíže k motoru" ne? Pořád by to dřelo o startér. Byl startér pořádně dotažený? Nebyl tam mezi startérem a převodovkou přitažený nějaký bordel (nebo třeba kabel, držáček, apod)? Jinak nevidím důvod proč by ten setrvák měl o startér dřít.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#3 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Ahoj Radku Tak je to tak, jak píšeš..Logicky Tak mi pak vysvětli ten zvuk při samotném startu? Dnes se ještě jednou podívám na celý obvod setrváku, pak se uvidí..Jinak takhle se to koupilo, že to nebylo ve 100% top stavu, tak jen doufám, že se to dá do přijatelného stavu..raolsa píše:Když to vezmu logicky, tak by se ten zvuk měl ozývat pořád, když by byl setrvák posunutý "blíže k motoru" ne? Pořád by to dřelo o startér. Byl startér pořádně dotažený? Nebyl tam mezi startérem a převodovkou přitažený nějaký bordel (nebo třeba kabel, držáček, apod)? Jinak nevidím důvod proč by ten setrvák měl o startér dřít.
Pozn.: Vydřené plochy na té části startéru mi nejdou do palice a bordel mezi startérem a převodovkou na dosedacích plochách, ani v prostoru na kolík nebyl (ani podobné možnosti ). Bylo to dotažené na fest, tzn. na sraz, tudíž vůle, ani žádný jiný pohyb startéru vůči převodovce - setrváku.
Tak a teď babo raď
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13033
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
- It’s my birthday
#4 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Jediné co mě teď za střízliva napadá je křivý setrvák, nebo povysunuté ozubení na něm.
Už jsi se podíval na celý obvod zubů?
Už jsi se podíval na celý obvod zubů?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#5 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Začnu to řešit zítra a na setrvák se podívám pořádně po celém obvodu..Díky Radku, ale nějak mi to prostě nejde do kebule..Žádné vibrace nejsou cítit a vůle také ne..Ještě jsem se s takovým zvukem při startu nesetkal. Kdyby to byl manuál, tak bych řekl dvouhmota v prd..., ale je to automat. Jediná možnost, že by opravdu byl nějaký zub olámaný a to doufám nebude..raolsa píše:Jediné co mě teď za střízliva napadá je křivý setrvák, nebo povysunuté ozubení na něm.
Už jsi se podíval na celý obvod zubů?
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#6 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Tak dnes označen setrvák a provedena inventura zubů na něm..Pár zubu je hodně vzatých, někdo tomu dal pěkně na frak..
Dobrý den, převodovka ven.. Bude se poptávat kolo setrváku ..
Dobrý den, převodovka ven.. Bude se poptávat kolo setrváku ..
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#7 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
jo tak tohodle se taky bojim... par lidi uz muselo menit a neni to nic levneho.
jak slysim podezdrelej zvuk ze starteru hned s nim ven a promazat...
jak slysim podezdrelej zvuk ze starteru hned s nim ven a promazat...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
#8 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Jenže promazat starter většinou nestačí.Doporučuji startér nechat zgenerálkovat.Repase startéru je totiž mnohem levnější,než výměna setrvačníku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4927
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Přiznávám, že si nedovedu představit důvod vzniku takovéhle "nádhery". Naprd materiál mne napadá jako první.Zajímavý je ten přechod z většího opotřebení na menší. Ještě bych chtěl vidět lépe ten pastorek a kolik to má nalítáno.
#10 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Co na tom nechápeš??Jednoduše špatně fungující startér.Romulusw píše:Přiznávám, že si nedovedu představit důvod vzniku takovéhle "nádhery". Naprd materiál mne napadá jako první.Zajímavý je ten přechod z většího opotřebení na menší. Ještě bych chtěl vidět lépe ten pastorek a kolik to má nalítáno.
#11 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Takový věci se nedělají z blata, pravděpodobně by to měla být nějaká 14 220, zušlechtěná. Pokud by tomu opravdu tak bylo, tak toto by se rozhodně startérem nemohlo stát ani za zlatý prase.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#12 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Mňa ako laika zaujalo, že daný problém vznikol presne v mieste zvaru, kde bol materiál po určitú dobu tepelne namáhaný a teda má iné parametre, ako tie časti okolo.
Zahriať a nechať pozvoľne vychladnúť, tomu sa myslím odborne hovorilo žíhanie materiálu. Základom je, že takto upravený materiál je mäkší a menej krehký.
Zahriať a nechať pozvoľne vychladnúť, tomu sa myslím odborne hovorilo žíhanie materiálu. Základom je, že takto upravený materiál je mäkší a menej krehký.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;~~~~~~~~~~~~
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Takhle se vyběhaji zuby, když maji ozubený kola špatně nastavenou rozteč nebo je vada materiálu. Tady bych možná i podezříval ten svár, že to vařilo prase a přehřálo věnec, kterej změknul. Takhle voholený zuby nevzniknout špatně nasazenym startérem, protože to je po celé délce zubu a jen v jednom místě.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4927
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Ono to "okujvení" začíná dost daleko před svarem, takže tady problém nebude.Ares píše:Mňa ako laika zaujalo, že daný problém vznikol presne v mieste zvaru, kde bol materiál po určitú dobu tepelne namáhaný a teda má iné parametre, ako tie časti okolo.
Zahriať a nechať pozvoľne vychladnúť, tomu sa myslím odborne hovorilo žíhanie materiálu. Základom je, že takto upravený materiál je mäkší a menej krehký.
Vyžíhání (rekrystalizační, nebo na měkko) je ohřátí nad teplotu nad 550°C to je do červena a to jistě nebylo. Popouštění je kolem 220°C a to odstraňuje pouze pnutí po kalení a to ten věnec určitě nebyl
Ta rozteč dobře (pastorek oběhaný, osekaný), ale proč jen tady? Proč ne všude?
Naopak, to vypadá, že za svarem je to lepší (podle směru otáčení).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4927
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#15 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
A nyní důležitá otázka, (pro znalé já to nejsem) kam se podle těch fotek točí motor? Doprava, nebo doleva? Udělal to špatný pastorek v záběru, nebo si to udělal věnec (po nastartování motoru) o pastorek s vadnou volnoběžkou?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Nevim kam se točí motor, ale zuby jsou oholený od točení setrváku na fotce po směru hodinovejch ručiček.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#17 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
To udělal ten pastorek. Hodně by napovědělo, v jakém je stavu. Ta deformace - výjezdy ze záběru jsou docela jasné. Otázkou pořád zůstává PROČ?
Naposledy upravil(a) mr1 dne 25 bře 2014 13:44, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Martine koukej to opravit, nebo tě dojedu kousnout
EDIT: Ď
EDIT: Ď
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 25 bře 2014 14:15, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#19 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
samozřejmě.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4927
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#20 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Jojo je to tak.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 25 bře 2014 14:19, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#21 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Tak trochu sem tohle vídal velmi často na modelech. Kdo někdy jezdil trochu ostřeji TL01, tak ví.
Toto je způsobeno pastorkem, který působil silou na věnec, nikoliv obráceně. Dá se to poznat podle profilu ohlodání. Kdyby to bylo naopak, tak je opotřebení zubu dokulata, nikoliv do špičky.
Šipky jsou už správně.
Toto je způsobeno pastorkem, který působil silou na věnec, nikoliv obráceně. Dá se to poznat podle profilu ohlodání. Kdyby to bylo naopak, tak je opotřebení zubu dokulata, nikoliv do špičky.
Šipky jsou už správně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#22 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
PřesněUrvanej píše: Dá se to poznat podle profilu ohlodání. Kdyby to bylo naopak, tak je opotřebení zubu dokulata, nikoliv do špičky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#23 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Chlapy, díky že se k tomu vyjadřujete a uvažujete nad tím, proč se to stalo..Jak jsem psal již shora. Pastorek se dával nový original Bosch, starý nafotím (ten má zuby, jakoby rozjeté, střihlé a vymačkané, takže opravdu nemohl pracovat tak, jak měl. Nalítaných to má 350tis a dle datumu na těle startéru to vypadá na originál smontovaný s motorem a převodovkou. Automat Aisin je tam nový při 220tis.km. Motor má kultivovaný, pěkný zvuk, to samé automat,který řadí hladce.
Generálku staréru dělal u nás autoelektrikář, který opravuje startéry a alternátory. Na stolici funkčnost vyzkoušel a běží tak, jak má. Pastorek vyjíždí a zajíždí - Ok. Vinu pazvuku jsme přikládali jen startéru, to jsme ale netušili, že zuby kola setrváku budou v takovémto zbídačelém stavu. Nyní záleží na poloze setrváku vůči startéru - pastorku, při samotném startu. Dle toho buď s projevy pazvuku, či nikoli. Přiznám se, že jsem setrvák v tomto stavu ještě neviděl.
Tak, jak to vykreslil mr1, tak to opravdu je. Otáčení setrváku při staru do prava, tzn. při sundané startéru se točí dolů a opačný - levotočivý pohyb pastorku.
Pozn.: Měl jsem za to, že materiál pastorku je z měkčího materiálu, než ozubení setrváku. Tady je evidentně vidět opotřebení, kdy si vzájemně ozubení při zásunu místy vůbec nerozumělo. Když na to čučím, tak normálně mají zuby setrváku mezi sebou tvar otevřeného U a někde již není ani porovnání s písmenem J..Takže v těchto místech to opravdu bolí
Generálku staréru dělal u nás autoelektrikář, který opravuje startéry a alternátory. Na stolici funkčnost vyzkoušel a běží tak, jak má. Pastorek vyjíždí a zajíždí - Ok. Vinu pazvuku jsme přikládali jen startéru, to jsme ale netušili, že zuby kola setrváku budou v takovémto zbídačelém stavu. Nyní záleží na poloze setrváku vůči startéru - pastorku, při samotném startu. Dle toho buď s projevy pazvuku, či nikoli. Přiznám se, že jsem setrvák v tomto stavu ještě neviděl.
Tak, jak to vykreslil mr1, tak to opravdu je. Otáčení setrváku při staru do prava, tzn. při sundané startéru se točí dolů a opačný - levotočivý pohyb pastorku.
Pozn.: Měl jsem za to, že materiál pastorku je z měkčího materiálu, než ozubení setrváku. Tady je evidentně vidět opotřebení, kdy si vzájemně ozubení při zásunu místy vůbec nerozumělo. Když na to čučím, tak normálně mají zuby setrváku mezi sebou tvar otevřeného U a někde již není ani porovnání s písmenem J..Takže v těchto místech to opravdu bolí
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13033
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
- It’s my birthday
#24 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Ještě se tě zeptám: je tohle opotřebení zubů jenom na tom jednom místě na věnci? Když si vzpomenu na léta strávená v ČSAD tak podobné opotřebení zubů bylo na LIAZ motorech na věnci na třech místech o 120° pootočených. Bylo to v místech kde šel píst do komprese (šestiválec). Bylo tam největší namáhání na zuby a ty proto v těch místech nejvíc odcházely.
Vychází to i u tvého motoru, že je zrovna v tom místě komprese na některém válci?
Jestli to má skutečně těch 350kkm a častěji se startovalo tak by to bylo běžné opotřebení.
Každopádně bych asi se setrvákem znovu vyměnil i pastorek, teda pokud by na něm bylo vidět že dostal od těch zubů na zadel.
Vychází to i u tvého motoru, že je zrovna v tom místě komprese na některém válci?
Jestli to má skutečně těch 350kkm a častěji se startovalo tak by to bylo běžné opotřebení.
Každopádně bych asi se setrvákem znovu vyměnil i pastorek, teda pokud by na něm bylo vidět že dostal od těch zubů na zadel.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#25 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat
Posílám snímky samotného původního pastorku startéru..
- Přílohy
-
- Kopie - IMG_1335.JPG (65.61 KiB) Zobrazeno 5402 x
-
- Kopie - IMG_1334.JPG (64.42 KiB) Zobrazeno 5402 x
-
- Kopie - IMG_1333.JPG (106.28 KiB) Zobrazeno 5402 x
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11 Odpovědi
- 716 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TheKubajs
-
- 7 Odpovědi
- 663 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joemilionare
-
- 21 Odpovědi
- 1077 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hájčus
-
- 2 Odpovědi
- 730 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 720 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ejdou Rotacak