Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#26 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od sydney29 »

raolsa píše:Ještě se tě zeptám: je tohle opotřebení zubů jenom na tom jednom místě na věnci? Když si vzpomenu na léta strávená v ČSAD tak podobné opotřebení zubů bylo na LIAZ motorech na věnci na třech místech o 120° pootočených. Bylo to v místech kde šel píst do komprese (šestiválec). Bylo tam největší namáhání na zuby a ty proto v těch místech nejvíc odcházely.
Vychází to i u tvého motoru, že je zrovna v tom místě komprese na některém válci?
Jestli to má skutečně těch 350kkm a častěji se startovalo tak by to bylo běžné opotřebení. :pardon:
Každopádně bych asi se setrvákem znovu vyměnil i pastorek, teda pokud by na něm bylo vidět že dostal od těch zubů na zadel.
To zní vcelku logicky Radku a navíc z toho promlouvá i Tvá vlastní zkušenost, byť na motorech LIAZ :good:
350tis. km to opravdu má, s tím bych si hlavu nelámal. Opírá se to o servis, který je doložen chronologicky.. Navíc auto je původem ČR.
Běžné opotřebení bych bral v případě, že by se zuby tvářily ještě zubatě ve stejné výšce a stejných roztečí se známkou opotřebení, tzn. otlačení..Zuby jsou načaté "jen" na onom místu - viz fotka shora..Zbytek obvodu věnce je OK.
Měl jsem startér sundaný po již pár startech s novým pastorkem a je v pořádku bez opotřebení. Jako bych ho tam dal nyní..Jasně, vrtá mi to v palici, protože by šly peníze za opravu do luftu..Musí se to vyměnit co nejdříve..Rozhodit motor od převodovky a dát jiný věnec.
Jestli to je ale místo (tam kde zuby chybí), kdy by šel píst do komprese, to jsem nezjišťoval, ale je to dost možné. Setrvákem se točilo pomalu při poloze N.
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

GDPR_user

#27 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od GDPR_user »

GO starteru.GO se myslí,nová cívka,nové ložiska,nová volnoběžka,nové uhlíky,nový komutátor.Umytím a nastříkáním startéru GO nevznikne,ani když se dají nové uhlíky.Pak to dopadá takhle!!!Problém způsobuje špatně fungující kotva,nebo volnoběžka,případně špatné ložiska!!!

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#28 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od karelvolvo »

Taky je na vině to že dnešní motory které vypíná ŘJ tak se zastavují vždy v jednom místě a tam kde starter začíná je pak největší opotřebení !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

GDPR_user

#29 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od GDPR_user »

karelvolvo píše:Taky je na vině to že dnešní motory které vypíná ŘJ tak se zastavují vždy v jednom místě a tam kde starter začíná je pak největší opotřebení !
co je to za blbost??

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#30 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od michal_0077 »

tak tohle jsem taky jeste neslysel :lol:

minulej rok jsem svuj starter promazal protoze pri vybehnuti kotvy delal divne zvuky. Po roce to dela znova. Takze jsem tam dal repasovanej... Mel sjem taky strach o omletej venec. Na zahranicnich forech pisou, ze na automaticke prevodovce to neni z ocele ale z blata. Manual pry v pohode... Nastesti zuby v pohode, docela jsem si oddechl.

starter je malinko jinej, ma bejt pridelanej i plechem k bloku?
Přílohy
starter rozdil.JPG
starter rozdil.JPG (113.02 KiB) Zobrazeno 1991 x
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#31 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od ok2ucx »

Nevím, jestli to pomůže, ale na V70II 2002 AT jsem měl trošku podobný problém. Patrně se nezasouval pastorek nebo tak něco, startér vyhlodal na věnci několik zubů úplně = vypadalo to dosti podobně. A když věnec zůstal stát právě v tomto místě, jednoho dne už jsem neodjel. Startér udělal jen bzzzzz, ale do zubů se už nezakousnul. Asi ten matroš může být relativní bláto, stav km motoru (resp. počet startů) jsem neměl doložen, mohlo to být cokoli, těžko říct.

Následovala výměna věnce (použitý se nikde nedal sehnat, takže nakonec to byl origo tuším za 7.5t = 8677768 Mitnehmerscheibe, AT - skandix). A komplet repase startéru.

Na celkový stav ozubení věnce si už moc nepamatuji, měnil to pak martinopel. Ale už je to pár roků...

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#32 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od michal_0077 »

o to jste celou dobu neslyseli podezrele zvuky? to asi nebylo uplne v pohode az se jednoho dne starter protocil :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#33 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od kwiko »

martinopel píše:
karelvolvo píše:Taky je na vině to že dnešní motory které vypíná ŘJ tak se zastavují vždy v jednom místě a tam kde starter začíná je pak největší opotřebení !
co je to za blbost??
To robia vseky motory. Nahodne, vyrobcova sa tomu snazia prave vyhnut, ale statisticky maju vzdy jednu polohu kde zastavuju najcastejsie. Dovody su drobna nevyvazenost, ci rozdiely v kompresii, ALE nieje to dovod na paniku, a dnesne motory su na tom bezpochyby lepsie ako tie historicke :D zotrvacniky toho vydrzia pri spravnej funkcii starteru dooost

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#34 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od ok2ucx »

michal_0077 píše:o to jste celou dobu neslyseli podezrele zvuky? to asi nebylo uplne v pohode az se jednoho dne starter protocil :)
Ne, v zásadě nic podezřelého slyšet nebylo. Ten diesel když startuje, tak je to takový kravál, že se takovéto drobnosti přeslechnou. Navíc to byla více otázka náhody, kdy se věnec zastaví zrovna tam (těch míst, kde se klika zastaví z důvodu komprese, je 5, možná násobek).

Pak se možná stačil pastorek jednou dvakrát nezasunout včas a bylo. To je aspoň moje teorie.

Každopádně to asi není zcela výjimka, moc nerozumím tomu, proč věnce nejsou k dispozici použité, když převodovky bez údržby padají jako hrušky...

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#35 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od karelvolvo »

ok2ucx píše:
michal_0077 píše:o to jste celou dobu neslyseli podezrele zvuky? to asi nebylo uplne v pohode az se jednoho dne starter protocil :)
Ne, v zásadě nic podezřelého slyšet nebylo. Ten diesel když startuje, tak je to takový kravál, že se takovéto drobnosti přeslechnou. Navíc to byla více otázka náhody, kdy se věnec zastaví zrovna tam (těch míst, kde se klika zastaví z důvodu komprese, je 5, možná násobek).

Pak se možná stačil pastorek jednou dvakrát nezasunout včas a bylo. To je aspoň moje teorie.

Každopádně to asi není zcela výjimka, moc nerozumím tomu, proč věnce nejsou k dispozici použité, když převodovky bez údržby padají jako hrušky...

Pavel
by ses divil ale většina motorů se zastavuje v jednom místě. Udělej pokus, rysku na klice a deset startů a zhasnutí a osum jich bude stejně
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 20
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Břeclav
Vůz: Volvo XC90, 2004 D5
Bydliště: Břeclav

#36 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od xing »

ahoj, jen bych měl dotaz mám stejný problém - zuby na setrváku jsou docela dost ohlodané občas při startu se to protočí a musí se točit trošku déle, xc90 2004 D5, 212000km, určitě repas startéru ale setrvák koupit nový nebo nějaký starší? jde třeba náhrada z jiného modelu? díky Michal

GDPR_user

#37 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od GDPR_user »

xing píše:ahoj, jen bych měl dotaz mám stejný problém - zuby na setrváku jsou docela dost ohlodané občas při startu se to protočí a musí se točit trošku déle, xc90 2004 D5, 212000km, určitě repas startéru ale setrvák koupit nový nebo nějaký starší? jde třeba náhrada z jiného modelu? díky Michal
Asi by bylo dobré napsat jestli máš manuální,nebo automatickou převodovku.Ale podle setrvačníku soudím že manuál. Setrvačník bych volil raději nový.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 20
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Břeclav
Vůz: Volvo XC90, 2004 D5
Bydliště: Břeclav

#38 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od xing »

nevedel jsem jak nazvat správně to větší ozubené kolo, mám automat, díky Michal

GDPR_user

#39 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od GDPR_user »

xing píše:nevedel jsem jak nazvat správně to větší ozubené kolo, mám automat, díky Michal
oficiálně se to nazývá flexplate. :wink:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 20
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Břeclav
Vůz: Volvo XC90, 2004 D5
Bydliště: Břeclav

#40 Pazvuk při staru motoru D5 120kw automat

Příspěvek od xing »

pomohla výměna startéru (repasovany) :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“