Právě je 21 lis 2018 04:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vymena kabelaze cievok na B6304F
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2011 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3599
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Po znovuoziveni odvetravania bloku motora som sa pustil do riesenia havarijneho stavu kabelaze (teda najma spiciek konektorov). Nakoniec som nepouzil originalne nahradne spicky od Volva, ale vystrihol som pouzite z rozborky V760 B280F 1991. Vsetky boli v super stave, po ocisteni od prachu ako nove. Na jednej cievke som pouzil z rozborky V760 D24T 1985. Tieto kable vykazali vyrazne horsiu kvalitu, uvidime casom.
Postup:
Povodny zvazok rozpojime od cievok, spicky opatrne vytiehneme z domcekov konektorov a cely zvazok zbavime ochrannej buzirky.
Z darcovskeho zvazku vystrihnut spicky s aspon podobnymi farbami a prierezom vodica. Spicky izolovane silikonom sa pouzivaju hlavne v motorovom priestore, z konektorov svetiel su pouzitelne avsak maju velmi hruby vodic.
Vymenu je dobre robit po dvojiciach vodicov prislusiacich k danej cievke. Stare vodice odstrihnut tam kde sa este v ohybe nelame izolacia. Je treba dodrzat zasadu, ze spoje na dvoch susediacich vodicoch by nemali byt vedla seba ale pod sebou. Zmensi sa tak hrubka zvazku v tomto mieste (vybulenina) a zamedzi sa riziku skratu pri pripadnom poruseni izolacie spoja na jednom vodici.
Odstrihnuty stary vodic odizolujeme cca 12mm a nozikom ocistime na kovovu med.
Na samotne spajanie pouzijeme zakoncovacie krimpovacie nity pre lankove vodice, avsak v prevedeni bez izolacneho goliera. Ja som pouzil velkost na 2,5mm2 vodice. K nim samozrejme prislusne klieste, nedoporucujem rozne nahradne metody typu kombinacky. Slusne klieste stoja asi 17Eur.
Na jeden z upravovanych vodicov navlecieme samozmrstovaciu buzirku prislusneho priemeru, staci 4mm
Novy vodic v dlzke odstrihnuteho kusa stareho + 12mm na odizolovanie vlozime do nitu z jednej strany, stary, odizolovany a ocisteny vodic z druhej strany a zamackneme kliestami. Je mozne zamacknut na pozicii o cislo mensiu ako je pouzity nit. (Teda ak je nit 2,5, 1. krat zamacknut na pozicii 2,5, nasledne na 1,5 ak sme nepouzili hrube vodice).
Je dolezite neczat na oboch koncoch nite nechat odizolovany vodic v dlzke aspon 2 mm.
Takto nadpojime vodice aj pre ostatne cievky.
V tomto momente je vhodne previest funkcnu skusku motora, po dalsich opraciach by bola naprava chyb zlozitejsia.
Ked je krimpovanie hotove, takto ziskane spoje zaspajkujeme. Kvalitne krimovany spoj je odolný voci vibraciam, pajkovaný spoj ma zas maly prechodovy odpor.
Pri pajkovani je treba dbat na to, aby cin zatiekol do vnutra nitu. Nato sluzia prave odizolane okraje 2mm od nitu. Je vyhodne pouzit externe bezoplachove tavidlo a kvalitny cin s integrovanym bezoplachovym tavidlom, idealne mierne agresivnejsim. JA som pouzil: http://www.sos.sk/?str=371&artnum=12708 a tavidlo: http://www.sos.sk/?str=371&artnum=39389 Pri pajkovani bude z vnutra nitu vychadzat zeleny sajrajt - oxidy zo starych vodicov. Neodporucam pouzivat bezolovnaty cin, je dost krehky. Ukzka pekneho spoja po zapajkovani je na obrazku SPOJ.
Po zapajkovaní prevlecieme spoje zmrstovacou buzirkou a zahriatim tuto zmrstime. Obr: ZAPOJENE
Na koniec nasleduje vyformovanie vodicov do nejakeho uhladneho zvazku a ich zaizolovanie voci posobeniu oleja. Dorazne odradzam od pouzivania obycajnej elektrikarskej pasky na baze PVC. Nie je odolna voci olejom a uz vobec voci teplu. Jedine jej lepidlo zasvini vsetko a nejde dat dolu. Ja som pouzil samovulkanizacnu pasku 3M 130C s teplotnou odolnostou do 130*C. Paska sa natiahne a omota okolo vodicov. Za nejaky cas sa zleje dohromady a vytvori dokonale tesny obal vodicov. http://www.tapecase.com/p.1180.347/3m-s ... -tape.aspx
Finalne prevedenie je vidno z obrazkov ZAIZOLOVANE a FINAL.
Pri konecnej montazi sa ukazalo vhodne otocit 6. cievku o 180*, kvoli zamedzeniu zalomenia vodicov tesne za silikonovou suknickou konektora.


Přílohy:
Spoj.jpg
Spoj.jpg [ 54.63 KiB | Zobrazeno 550 krát ]
zapojene.jpg
zapojene.jpg [ 87.81 KiB | Zobrazeno 550 krát ]
vyustenie.jpg
vyustenie.jpg [ 59.74 KiB | Zobrazeno 550 krát ]
Final1.jpg
Final1.jpg [ 75.09 KiB | Zobrazeno 550 krát ]
Final2.jpg
Final2.jpg [ 82.15 KiB | Zobrazeno 550 krát ]
cievka6.jpg
cievka6.jpg [ 80.29 KiB | Zobrazeno 550 krát ]

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.195s | 20 Queries | GZIP : Off ]