Přehřívání motoru

Volvo do modelové řady 100
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#1 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Ahoj,

potřeboval bych radu, přehřívá se mi motor a nevím čím to je? Mám nový termostat a chladící kapaliny taky dost.
jedná se o redblok B20...

dík za rady..
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

vodní pumpa, průchodnost soustavy
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#3 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Díkec, aje problem tu pumpu vyměnit??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#4 Přehřívání motoru

Příspěvek od vityjan »

Problém to asi není, spíš nejdřív zjisti stav, než začneš vyměňovat :wink:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Přehřívání motoru

Příspěvek od Sergej »

A tiez ci nie je zaneseny chladic.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#6 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Sergej píše:A tiez ci nie je zaneseny chladic.

Jak se pozná zanesený chladič?? :oops:
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Přehřívání motoru

Příspěvek od Urvanej »

Pumpa je v cajku, výměna neni problém.
Chladič se pozná tak, že sundáš hadici a podle toho co tam uvidíš budeš vědět.
Ono se do aut na léto moc nedává fridexu, protože Máňo v zimě nejezdim, tak jen přes léto a před mrazíkama to zase vypustim. Jenže ono to tam je taky kuli korozi. Takže se chladič zanese burdelem a pak to ani nechladí...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#8 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Urvanej píše:Pumpa je v cajku, výměna neni problém.
Chladič se pozná tak, že sundáš hadici a podle toho co tam uvidíš budeš vědět.
Ono se do aut na léto moc nedává fridexu, protože Máňo v zimě nejezdim, tak jen přes léto a před mrazíkama to zase vypustim. Jenže ono to tam je taky kuli korozi. Takže se chladič zanese burdelem a pak to ani nechladí...
Já tam fridex mám...a mám sundat horni hadici, nebo spodná??
Když pomačkám horní hadici tak hladina vody kolísá a stoupá,což mi evokuje, že chladič je nezabordelen :oops:
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Přehřívání motoru

Příspěvek od Urvanej »

Zabordelen nemyslim neprůchozí, ale že je na stěnách taková vrstva hnoje, že to ani nemůže vést teplo pryč, i kdyby chtělo.
Netvrdim, že tam ty fridex nemáš, ale někdo před tebou mít nemusel...
Ona je ještě celkem i zima, na to, aby se to přehřejvalo, co budeš robit v hicech? Zkontroluj tu pumpu, bude taky zahnojená né li urezlá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#10 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Urvanej píše:Zabordelen nemyslim neprůchozí, ale že je na stěnách taková vrstva hnoje, že to ani nemůže vést teplo pryč, i kdyby chtělo.
Netvrdim, že tam ty fridex nemáš, ale někdo před tebou mít nemusel...
Ona je ještě celkem i zima, na to, aby se to přehřejvalo, co budeš robit v hicech? Zkontroluj tu pumpu, bude taky zahnojená né li urezlá.

Tak jsem vypustil vodu, vyndal pumpu, vypada pročistil a snad bude v cajku...ale termostat my přijde strašně tuhej, tak nevím, jestli ho tam mám vůbec dávat..ten je tam stejně jen kuli tomu aby se dříve ohřál motor, ne?? a když budu jezdit jen v létě tak mi nebude moc vadit, že se mi bude motor ohřívat déle.. no ni??
A ješte se chci zeptat, nemusí se taky odvzdušňovat??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Přehřívání motoru

Příspěvek od tomasss »

Neni zas takovej problem hodit termostat do hrnce a postavit na varic...vetsinou otviraj kolem cca 90°C.
Termostat neni jek kvuli rychlejsimu ohrati, az pojedes nekde v zime z kopce na volnobeh, naopak se zase privre aby zabranil prochlazeni. Takze bych ho urcite nevyhazoval, radsi to oprav.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#12 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

tomasss píše:Neni zas takovej problem hodit termostat do hrnce a postavit na varic...vetsinou otviraj kolem cca 90°C.
Termostat neni jek kvuli rychlejsimu ohrati, az pojedes nekde v zime z kopce na volnobeh, naopak se zase privre aby zabranil prochlazeni. Takze bych ho urcite nevyhazoval, radsi to oprav.

Tak jsem to dal dohromady... ale co mě udivuje, že při jízdě je teplota relativně v poho, ale jak zastavim a chvilku to vrčí na volnoběh, tak teplota okamžitě stoupá.. termostat otvirá při 88 stupních...
Nevíte, proč se to pořád přehřívá???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#13 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše: Nevíte, proč se to pořád přehřívá???
Nejspíš je tam vrtule, funguje? Taky tam moh někdo napáchat menší chladič.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#14 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

Díval jsem se do galerky, píšeš že tam měl být 1,8 a že tam je 2,0 tak ta velikost chladiče možná bude hrát roli, dvojkaři by mohli vědět.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#15 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:Díval jsem se do galerky, píšeš že tam měl být 1,8 a že tam je 2,0 tak ta velikost chladiče možná bude hrát roli, dvojkaři by mohli vědět.
díkec, to mě nenapadlo, myslíš, že by to mohlo být velikostí chladiče?? a nepomohlo by dát ze předu ventilator z 850??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#16 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše: ventilator z 850??
co máš? Veterána nebo tuzing kchár?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#17 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše: ventilator z 850??
co máš? Veterána nebo tuzing kchár?

Tak co stim mam dělat?? to víš, že nechci tuzit....a propo co jsem koukal na stranky p.Kucery, tak chladic je stejny pro B16, B18, B20.. jen se lisi manual a automat....teda aspoň tak jsem to pochopil...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#18 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

Tak ještě na kolik se to ohřeje ?Otevře se přepad nebo jenom rafička teploměru se kousek zvedne?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#19 Přehřívání motoru

Příspěvek od Jarda S40 »

2.3 T5 píše: Tak co stim mam dělat?? to víš, že nechci tuzit....a propo co jsem koukal na stranky p.Kucery, tak chladic je stejny pro B16, B18, B20.. jen se lisi manual a automat....teda aspoň tak jsem to pochopil...
Vrtule chladiče je spínaná termospojkou s bimetalovou pružinou. Zkus u zahřátého motoru zatočit vrtulí. Pokud se bude točit lehce, je ta termostatická spojka rozbitá. Při zahřátém motoru (chladiči) by s vrtulí nemělo jít rukou skoro pohnout. Já měl kdysi závadu v ní a po demontáži vrtule jsem našel tu bimetalovou pružinku na vrtuli prasklou. pokud bude závada v ní, starší dobrou seženeš u kluků bez problémů. problém se projevoval podobně - na volnoběh při popojíždění v koloně krokem se motor přehříval.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#20 Přehřívání motoru

Příspěvek od Ondra. »

Jardo seš si jistej že to amazonka tak má? já třeba měl na naftový 240 vrtuli napevno..
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#21 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

Když ono z pana 2,3t5 to leze jak z chlupatý deky
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#22 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:Když ono z pana 2,3t5 to leze jak z chlupatý deky

Pardon byl jsem ted mimo comp...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#23 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Jarda S40 píše:
2.3 T5 píše: Tak co stim mam dělat?? to víš, že nechci tuzit....a propo co jsem koukal na stranky p.Kucery, tak chladic je stejny pro B16, B18, B20.. jen se lisi manual a automat....teda aspoň tak jsem to pochopil...
Vrtule chladiče je spínaná termospojkou s bimetalovou pružinou. Zkus u zahřátého motoru zatočit vrtulí. Pokud se bude točit lehce, je ta termostatická spojka rozbitá. Při zahřátém motoru (chladiči) by s vrtulí nemělo jít rukou skoro pohnout. Já měl kdysi závadu v ní a po demontáži vrtule jsem našel tu bimetalovou pružinku na vrtuli prasklou. pokud bude závada v ní, starší dobrou seženeš u kluků bez problémů. problém se projevoval podobně - na volnoběh při popojíždění v koloně krokem se motor přehříval.

Já mám vrtulu napevno...a nemuže to být třeba fouknutým těsněním pod hlavou??? Fakt už si nevím rady..Snad mně napadá vyzkoušet vyndat termostat, jestli nedojde ke změně...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#24 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:Já mám vrtulu napevno...a nemuže to být třeba fouknutým těsněním pod hlavou??? Fakt už si nevím rady..Snad mně napadá vyzkoušet vyndat termostat, jestli nedojde ke změně...
Termostat jsi zkoušel a funguje. Kdyby bylo těsnění tak se projeví voda v oleji, olej ve vodě a přetlakovaný chlazení, resektive něco z toho.
Už jsem se ptal jednou , na kolik se to ohřeje ? Tak že to až vaří nebo jenom o kousek se zvedna rafička, taky může být v tahu teploměr.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#25 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše:Já mám vrtulu napevno...a nemuže to být třeba fouknutým těsněním pod hlavou??? Fakt už si nevím rady..Snad mně napadá vyzkoušet vyndat termostat, jestli nedojde ke změně...
Termostat jsi zkoušel a funguje. Kdyby bylo těsnění tak se projeví voda v oleji, olej ve vodě a přetlakovaný chlazení, resektive něco z toho.
Už jsem se ptal jednou , na kolik se to ohřeje ? Tak že to až vaří nebo jenom o kousek se zvedna rafička, taky může být v tahu teploměr.
No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Veterán - opravy“