Přehřívání motoru
- Autor
- Zpráva
#1 Přehřívání motoru
Ahoj,
potřeboval bych radu, přehřívá se mi motor a nevím čím to je? Mám nový termostat a chladící kapaliny taky dost.
jedná se o redblok B20...
dík za rady..
potřeboval bych radu, přehřívá se mi motor a nevím čím to je? Mám nový termostat a chladící kapaliny taky dost.
jedná se o redblok B20...
dík za rady..
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#2 Přehřívání motoru
vodní pumpa, průchodnost soustavy
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#3 Přehřívání motoru
Díkec, aje problem tu pumpu vyměnit??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 883
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#4 Přehřívání motoru
Problém to asi není, spíš nejdřív zjisti stav, než začneš vyměňovat
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#5 Přehřívání motoru
A tiez ci nie je zaneseny chladic.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#6 Přehřívání motoru
Sergej píše:A tiez ci nie je zaneseny chladic.
Jak se pozná zanesený chladič??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Přehřívání motoru
Pumpa je v cajku, výměna neni problém.
Chladič se pozná tak, že sundáš hadici a podle toho co tam uvidíš budeš vědět.
Ono se do aut na léto moc nedává fridexu, protože Máňo v zimě nejezdim, tak jen přes léto a před mrazíkama to zase vypustim. Jenže ono to tam je taky kuli korozi. Takže se chladič zanese burdelem a pak to ani nechladí...
Chladič se pozná tak, že sundáš hadici a podle toho co tam uvidíš budeš vědět.
Ono se do aut na léto moc nedává fridexu, protože Máňo v zimě nejezdim, tak jen přes léto a před mrazíkama to zase vypustim. Jenže ono to tam je taky kuli korozi. Takže se chladič zanese burdelem a pak to ani nechladí...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#8 Přehřívání motoru
Já tam fridex mám...a mám sundat horni hadici, nebo spodná??Urvanej píše:Pumpa je v cajku, výměna neni problém.
Chladič se pozná tak, že sundáš hadici a podle toho co tam uvidíš budeš vědět.
Ono se do aut na léto moc nedává fridexu, protože Máňo v zimě nejezdim, tak jen přes léto a před mrazíkama to zase vypustim. Jenže ono to tam je taky kuli korozi. Takže se chladič zanese burdelem a pak to ani nechladí...
Když pomačkám horní hadici tak hladina vody kolísá a stoupá,což mi evokuje, že chladič je nezabordelen
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Přehřívání motoru
Zabordelen nemyslim neprůchozí, ale že je na stěnách taková vrstva hnoje, že to ani nemůže vést teplo pryč, i kdyby chtělo.
Netvrdim, že tam ty fridex nemáš, ale někdo před tebou mít nemusel...
Ona je ještě celkem i zima, na to, aby se to přehřejvalo, co budeš robit v hicech? Zkontroluj tu pumpu, bude taky zahnojená né li urezlá.
Netvrdim, že tam ty fridex nemáš, ale někdo před tebou mít nemusel...
Ona je ještě celkem i zima, na to, aby se to přehřejvalo, co budeš robit v hicech? Zkontroluj tu pumpu, bude taky zahnojená né li urezlá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#10 Přehřívání motoru
Urvanej píše:Zabordelen nemyslim neprůchozí, ale že je na stěnách taková vrstva hnoje, že to ani nemůže vést teplo pryč, i kdyby chtělo.
Netvrdim, že tam ty fridex nemáš, ale někdo před tebou mít nemusel...
Ona je ještě celkem i zima, na to, aby se to přehřejvalo, co budeš robit v hicech? Zkontroluj tu pumpu, bude taky zahnojená né li urezlá.
Tak jsem vypustil vodu, vyndal pumpu, vypada pročistil a snad bude v cajku...ale termostat my přijde strašně tuhej, tak nevím, jestli ho tam mám vůbec dávat..ten je tam stejně jen kuli tomu aby se dříve ohřál motor, ne?? a když budu jezdit jen v létě tak mi nebude moc vadit, že se mi bude motor ohřívat déle.. no ni??
A ješte se chci zeptat, nemusí se taky odvzdušňovat??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#11 Přehřívání motoru
Neni zas takovej problem hodit termostat do hrnce a postavit na varic...vetsinou otviraj kolem cca 90°C.
Termostat neni jek kvuli rychlejsimu ohrati, az pojedes nekde v zime z kopce na volnobeh, naopak se zase privre aby zabranil prochlazeni. Takze bych ho urcite nevyhazoval, radsi to oprav.
Termostat neni jek kvuli rychlejsimu ohrati, az pojedes nekde v zime z kopce na volnobeh, naopak se zase privre aby zabranil prochlazeni. Takze bych ho urcite nevyhazoval, radsi to oprav.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#12 Přehřívání motoru
tomasss píše:Neni zas takovej problem hodit termostat do hrnce a postavit na varic...vetsinou otviraj kolem cca 90°C.
Termostat neni jek kvuli rychlejsimu ohrati, az pojedes nekde v zime z kopce na volnobeh, naopak se zase privre aby zabranil prochlazeni. Takze bych ho urcite nevyhazoval, radsi to oprav.
Tak jsem to dal dohromady... ale co mě udivuje, že při jízdě je teplota relativně v poho, ale jak zastavim a chvilku to vrčí na volnoběh, tak teplota okamžitě stoupá.. termostat otvirá při 88 stupních...
Nevíte, proč se to pořád přehřívá???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#13 Přehřívání motoru
Nejspíš je tam vrtule, funguje? Taky tam moh někdo napáchat menší chladič.2.3 T5 píše: Nevíte, proč se to pořád přehřívá???
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#14 Přehřívání motoru
Díval jsem se do galerky, píšeš že tam měl být 1,8 a že tam je 2,0 tak ta velikost chladiče možná bude hrát roli, dvojkaři by mohli vědět.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#15 Přehřívání motoru
díkec, to mě nenapadlo, myslíš, že by to mohlo být velikostí chladiče?? a nepomohlo by dát ze předu ventilator z 850??Honza píše:Díval jsem se do galerky, píšeš že tam měl být 1,8 a že tam je 2,0 tak ta velikost chladiče možná bude hrát roli, dvojkaři by mohli vědět.
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#16 Přehřívání motoru
co máš? Veterána nebo tuzing kchár?2.3 T5 píše: ventilator z 850??
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#17 Přehřívání motoru
Honza píše:co máš? Veterána nebo tuzing kchár?2.3 T5 píše: ventilator z 850??
Tak co stim mam dělat?? to víš, že nechci tuzit....a propo co jsem koukal na stranky p.Kucery, tak chladic je stejny pro B16, B18, B20.. jen se lisi manual a automat....teda aspoň tak jsem to pochopil...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#18 Přehřívání motoru
Tak ještě na kolik se to ohřeje ?Otevře se přepad nebo jenom rafička teploměru se kousek zvedne?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#19 Přehřívání motoru
Vrtule chladiče je spínaná termospojkou s bimetalovou pružinou. Zkus u zahřátého motoru zatočit vrtulí. Pokud se bude točit lehce, je ta termostatická spojka rozbitá. Při zahřátém motoru (chladiči) by s vrtulí nemělo jít rukou skoro pohnout. Já měl kdysi závadu v ní a po demontáži vrtule jsem našel tu bimetalovou pružinku na vrtuli prasklou. pokud bude závada v ní, starší dobrou seženeš u kluků bez problémů. problém se projevoval podobně - na volnoběh při popojíždění v koloně krokem se motor přehříval.2.3 T5 píše: Tak co stim mam dělat?? to víš, že nechci tuzit....a propo co jsem koukal na stranky p.Kucery, tak chladic je stejny pro B16, B18, B20.. jen se lisi manual a automat....teda aspoň tak jsem to pochopil...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4743
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#20 Přehřívání motoru
Jardo seš si jistej že to amazonka tak má? já třeba měl na naftový 240 vrtuli napevno..
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#21 Přehřívání motoru
Když ono z pana 2,3t5 to leze jak z chlupatý deky
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#22 Přehřívání motoru
Honza píše:Když ono z pana 2,3t5 to leze jak z chlupatý deky
Pardon byl jsem ted mimo comp...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
#23 Přehřívání motoru
Jarda S40 píše:Vrtule chladiče je spínaná termospojkou s bimetalovou pružinou. Zkus u zahřátého motoru zatočit vrtulí. Pokud se bude točit lehce, je ta termostatická spojka rozbitá. Při zahřátém motoru (chladiči) by s vrtulí nemělo jít rukou skoro pohnout. Já měl kdysi závadu v ní a po demontáži vrtule jsem našel tu bimetalovou pružinku na vrtuli prasklou. pokud bude závada v ní, starší dobrou seženeš u kluků bez problémů. problém se projevoval podobně - na volnoběh při popojíždění v koloně krokem se motor přehříval.2.3 T5 píše: Tak co stim mam dělat?? to víš, že nechci tuzit....a propo co jsem koukal na stranky p.Kucery, tak chladic je stejny pro B16, B18, B20.. jen se lisi manual a automat....teda aspoň tak jsem to pochopil...
Já mám vrtulu napevno...a nemuže to být třeba fouknutým těsněním pod hlavou??? Fakt už si nevím rady..Snad mně napadá vyzkoušet vyndat termostat, jestli nedojde ke změně...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#24 Přehřívání motoru
Termostat jsi zkoušel a funguje. Kdyby bylo těsnění tak se projeví voda v oleji, olej ve vodě a přetlakovaný chlazení, resektive něco z toho.2.3 T5 píše:Já mám vrtulu napevno...a nemuže to být třeba fouknutým těsněním pod hlavou??? Fakt už si nevím rady..Snad mně napadá vyzkoušet vyndat termostat, jestli nedojde ke změně...
Už jsem se ptal jednou , na kolik se to ohřeje ? Tak že to až vaří nebo jenom o kousek se zvedna rafička, taky může být v tahu teploměr.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#25 Přehřívání motoru
No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...Honza píše:Termostat jsi zkoušel a funguje. Kdyby bylo těsnění tak se projeví voda v oleji, olej ve vodě a přetlakovaný chlazení, resektive něco z toho.2.3 T5 píše:Já mám vrtulu napevno...a nemuže to být třeba fouknutým těsněním pod hlavou??? Fakt už si nevím rady..Snad mně napadá vyzkoušet vyndat termostat, jestli nedojde ke změně...
Už jsem se ptal jednou , na kolik se to ohřeje ? Tak že to až vaří nebo jenom o kousek se zvedna rafička, taky může být v tahu teploměr.
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 33 Odpovědi
- 2015 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 2quiet
-
- 56 Odpovědi
- 8731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Siggi
-
- 43 Odpovědi
- 3304 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 7 Odpovědi
- 524 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 1 Odpovědi
- 375 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dali