Přehřívání motoru

Volvo do modelové řady 100
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#26 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše: No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
asi bych začal s tim čidlem teploměru a následně teploměr.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#27 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše: No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
asi bych začal s tim čidlem teploměru a následně teploměr.
Asi jo, dneska jsem chtěl to teplotní čidlo vymontovat, ale je tak utáhnutý, že stím nehnu....ale dnes jsem přišel na to že mi trochu teče olej mezi hlavou a blokem, takže budu muset sundat hlavu a dát nový těsnění...
Jen se zeptám, musím nechat srovnat hlavu?? Nebo se to u těchto starších motorů nedělá???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#28 Přehřívání motoru

Příspěvek od LukášM »

Pokud máš B20A, tak je vrtule pevná. B20B má vrtuli s visko spojkou.

termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.

V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#29 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

LukášM píše:Pokud máš B20A, tak je vrtule pevná. B20B má vrtuli s visko spojkou.

termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.

V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
Ahoj, asi máš pravdu, ta raficka ukazuje dost zmatene...dokáže se hejbat o milimetry za vteřinu...A s tím teplotním čidlem to bude zase voprus....Vypustit vodu,sundat viko a ještě jsem koukal, že to teplotni čidlo je drahy jak debil... Jo anetlakuje mi to...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#30 Přehřívání motoru

Příspěvek od peter cz »

Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#31 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
A propo co jsou to ty ohmy? :D já se v elektrice vůbec nevyznám, myslíš jako přestřihnout drát a napájet odpor??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#32 Přehřívání motoru

Příspěvek od LukášM »

peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#33 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)[/quote]


Bime co???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#34 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:
peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)
Bimetal snad ne, možná eterák.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#35 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)

Bime co???[/quote]bi metal, dva kovy
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#36 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)

Bime co???
bi metal, dva kovy[/quote]

a stejně vim ho... dva kovy, a???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#37 Přehřívání motoru

Příspěvek od tomasss »

2.3 T5 píše:Bime co???
2.3 T5 píše:A propo co jsou to ty ohmy?
Fascinuje mne jak malo technicky erudovanej clovek dava dohromady motor ve veteranovi :D
Cidlo nemusis vymontovavat ani strihat zadny draty, jen proste sundej konektor a zasun do nej odpor jak ti tu radili. Pokud se raficka klepat nebude, je chyba v senzoru, pokud se klepat bude, je chyba v kabelazi nebo budiku.
Taky by pomohlo zmerit odpor teplotniho cidla za studena a za tepla, tak rychly "ohrati" vypada na to ze zavislost vnitrniho odporu cidla na teplote asi hapruje.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#38 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

tomasss píše:
2.3 T5 píše:Bime co???
2.3 T5 píše:A propo co jsou to ty ohmy?
Fascinuje mne jak malo technicky erudovanej clovek dava dohromady motor ve veteranovi :D
Cidlo nemusis vymontovavat ani strihat zadny draty, jen proste sundej konektor a zasun do nej odpor jak ti tu radili. Pokud se raficka klepat nebude, je chyba v senzoru, pokud se klepat bude, je chyba v kabelazi nebo budiku.
Taky by pomohlo zmerit odpor teplotniho cidla za studena a za tepla, tak rychly "ohrati" vypada na to ze zavislost vnitrniho odporu cidla na teplote asi hapruje.
Na motoru i na celém autě si udělám vše sám, ale elektrice prostě nerozumym...nemůžu umět vše...Každopádně děkuji za postřehy...A vyzkouším....
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#39 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:a stejně vim ho... dva kovy, a???
Základní fyzika cca 7.třída slisované dva kovy o nestejné roztažnosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bimetal
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 61
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: volvo 221 r.v.64

#40 Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše:a stejně vim ho... dva kovy, a???
Základní fyzika cca 7.třída slisované dva kovy o nestejné roztažnosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bimetal
dík...ale jak to funguje u tyčkového teplotního čidla?
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#41 Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:
dík...ale jak to funguje u tyčkového teplotního čidla?
Nefunguje, už jsem to psal nahoře, a ani tam být nemůže.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Veterán - opravy“