Poslední návštěva: 22 říj 2019 00:18 Právě je 22 říj 2019 00:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřadit?
PříspěvekNapsal: 25 bře 2019 13:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 11
Bydliště: Štěchovice
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Zdravím,

Jde u tohoto modelu (945811 B230FK 2.3 I.C. /rok 96 / Jetronic / čip originál v klíčku / automatická klima) imobilizér vyřadit nebo vyměnit bez nutnosti mít k tomu i spárovanou jednotku? Klidně ať je auto úplně bez imobilizéru, pokud by to bylo nejjednodušší a bezproblémové řešení…

Vrtám se v tom s přestávkami už od léta.

Ve zkratce: Po ne úplně ideální výměně radiátoru, u které nevím co všechno ten člověk mohl zbabrat, jsem se začal (mimo jiné) potýkat s problémovým startováním. (Více jsem popsal zde: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=38&t=65554) – podle nějakých návodů a rad jsem původně šel po trase: palivové relé, čidla teploty, čidlo klepání atd (zjednodušeně: špatné hodnoty uložené po chcípnutí horkého motoru = chudá směs při dalším studém startu)…

Snažil jsem se očistit kostry, na které jsem narazil atd.

Ale jak to tak vypadá, jde spíš o imobilizér, protože ve chvíli, kdy motor nejde nastartovat, tak bliká ledka, čehož jsem si původně ani nevšiml… Čili stále imobilizuje. Odpojení baterky nebo hrátky s pojistkami (reset) nakonec vždy vedou k nastartování. Někdy hned, někdy po několika minutách, v nejhorším případě až po vychladnutí. Ale nejčastěji se to podaří do několika minut.

Jestli to chápu dobře, tak – jednotka imobilizéru je u řidiče vlevo za voličem světel (plochá, černá, čtvercová). Kombinované relé 210/211 na druhé straně u spolujezdce (za/vedle přihrádky).

Klíč mám jeden origo + 1 dodělávaný, ale nezáleží na tom, se kterým se startuje, v klíčku to nebude. A asi ani ne v anténě, když funguje reset přes baterku.

Paliv. čerpadlo nabíhá (ale pochopitelně ne, kdy je imo rozhodnutý start nepovolit), vstřiky totéž.

Jiskra – ano

Ale:

Pokud by problém se startem byl pouze zde, a ne na hl. jedntce nebo na vstřikovací, tak je pak stále zvláštní (samozřejmě – nemusí to souviset…), že motor má tendenci (také až po zahřátí) při vyřazení rychlosti (pádu otáček) chcípnout. Když se v takovém případě do volnoběhu mírně přidá plyn, otáčky se ustálí a motor nezhasne.


Další problémy po oné výměně radiátoru, která spustila tuto kaskádu trablů, byly:

Samozřejmě neměnil jen radiátor (abyste se nedivili, že sundával hlavu a turbo) – měl jsem pro něj pár bodů, které jsem chtěl vyřešit, něco rozdělal a nedotáhl, něco ani nezačal. Každopádně radiátor byl pochopitelně zásadní, ostatní byly spíš "podněty, kdyby měl chuť a čas…"

Po té jeho rozborce:

– přestalo foukat/nedistribuovalo topení. Vyměnil jsem ventilátor, který už měl dost. Už točí, ale stejně to někudy podfukuje.
– přestal korektně ukazovat rychloměr

– jelikož řešil cvakání od hřídele, dal nakonec jinou hlavu kvůli uložení, ale na to cvakání to v důsledku nemělo vliv…)
– špatně nasadil turbo, takěže olej tekl všemi směry; navíc má turbo odpálené sedlo klapky (což už asi mělo, pokud mi tam ovšem nedal jiné…)

– v klimě asi nebude náplň, ikdyž mi ji před dvěma lety v Modřanech celou přetěsňovali


Díky za tipy.

_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa
PříspěvekNapsal: 25 bře 2019 13:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Tak tohle je smutný příběh... ono zkus najít někoho šikovnýho, kdo ti vymění radiátor :cry: Je to práce na den pro dva, pokud to chceš udělat opravdu pořádně a bez následků typu tendle šroubek tam bejt nemusí, tahle úchytka už byla zlomená apod. Jednou si ode mě někdo bral i celej ten plastovej systém topení, protože šikulka co mu měnil radiátor ho totálně zmršil.
Ale k dotazu. Immo u starších -95 šel vyřadit proklemovánim pinů na řj, jak je to u tech posledních nevim, ale kouknul bych do šémátka elektriky, tam by to mohlo jít vyčíst.
Chytřejší poradí víc, hlavně jsem tě chtěl "utěšit", že se v tom nekoupeš sám.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa
PříspěvekNapsal: 25 bře 2019 15:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 11
Bydliště: Štěchovice
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Díky.

Nejradši bych ho buďto úplně vyhodil, ale aby to nebylo 2x víc práce. Protože by se muselo ještě to a to a to, aby to fungovalo… Anebo kdyby se dal "jen" vyměnit za jinej, 2. klíč by mi na kroužku nevadil nebo ho přilepit pod palubku nafurt.

Vlastně ideálně někde nějakej i s klíčem na zkoušku sehnat, aby se to dalo vyzkoušet, jestli je to vůbec správná cesta.

Případně – dá se taková chyba poznat na diagnostice?

_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa
PříspěvekNapsal: 25 bře 2019 15:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Nepodařilo se mi to dohledat. Ta zásuvka co máš pod loketkou je v podstatě převlečená blikačka, a jelikož blikací kód pro vadu immo jsem nenašel, tak nepředpokládám, že půjde načíst. Ale jak jsme psal, chytřejší odpoledne/večer přijdou a poradí. Krabicáři se nenechaji ve štychu :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.045s | 22 Queries | GZIP : On ]