Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#26 Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Příspěvek od tomasss »

peter cz píše:Na kostkách jsem četl, že ty IPD pružiny jsou hodně měkký a i při malým zatížení si zadek dost sedá...
Jedinej test kterej jsem v soucasny dobe schopen udelat je zatizit to vlastnim telem a zmerit rozdil :D uplne prazdnej kufr vs. 80kilo na zadnim rantlu udela rozdil zadniho narazniku od zeme presne 3cm.
Nicmene neni to nic pro mistni snizovace, s 15kovejma kolama a prazdnym kufrem strcim nahore mezi blatnik a kolo presne pest (tj. stejna mezera jako vpredu).
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#27 Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Příspěvek od peter cz »

Tak jsem také poměřil pro srovnání, zadní lem je o 1cm níž než přední, ale zase když měřím výšku práh/zem, tak vzadu je o 1cm výš. Při zatížení kufru 90kg klesne zadek o 2,5cm. Jinak jízdní vlastnosti proti starým nivům značně vylepšeny :D
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#28 Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Příspěvek od tomasss »

Mi to nedalo a taky jsem musel pomerit prahy :-D
Bez zatížení je u mne zadní o 2.5cm výš než přední, při zatížení kufru moji vahou je to v rovině ;-)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#29 Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Příspěvek od peter cz »

Tome jaké si z toho, za těch pár kilometrů, měl pocity? Ať počítám jak chci tak mi ty IPD pružiny přijdou brutálně měkký (dle info z kostek nějakých 92,5lb/in tedy 1,65kg/mm).

Snažím se dopočítat nějaký ekvivalent sportovních Lesjoforsů z klasické pevné nápravy (ty by měli mít dle dohledaných info nějakých 2,2kg/mm) a to mi vychází na nějakých 7kg/mm u multilinku :crazy:

http://performancetrends.com/Definitions/Wheel-Rate.htm

ramena.jpg
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#30 Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Příspěvek od tomasss »

Za těch pár set kilometrů jsem s tím byl maximálně spokojenej. Sedělo to pěkně, ne přehnaně tvrdý, ale ne houpavý. Spolu s kompletní konverzí na polyuretany s tím byla radost jezdit, bylo to pořád komfortní ale člověk si tak nějak víc tu jízdu užíval.

Taky si to myslím malinko sedlo, vypadalo to po těch pár set kilometrech (s prázdným kufrem) nějak takhle

Obrázek
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#31 Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče

Příspěvek od peter cz »

Přidávám výsledky dalšího testování :D Ideálně pasují tzv. konvenční pružiny, jak jim říkají v USA, s průměrem 5". Ve státech stojí pár dolarů s parametry jaké si kdo vzpomene, v Evropě se neprodávají.
Každopádně, pro standardní podvozek můžu doporučit pružiny s délkou 13" a tuhostí 250lb/in (330mm a 4,5kg/mm), já koupil Eibach 1300.500.250. Když měřím výšku podle prahu, tak je zadek o nějaké 2-3cm výš než předek, podobně jako originálně.

IMG_20230530_1243338.jpg

Pro sportovní podvozek (přední pružiny -40mm, tužší tlumiče) se mi zase osvědčily pružiny s délkou 11" a tuhostí 300lb/in (280mm a 5,4kg/mm), tady jsem zvolil Eibach 1100.500.300. Zde je pak zadek podle prahu o cca 1cm výš než předek.

IMG_20230530_1256416.jpg
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“