Právě je 18 lis 2018 09:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 08:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 31
Vůz: VOLVO 760 90'
Ahoj, volví evegreen s konverzí nivomatů sem mi něják nezdařil. Auto leží na zadku a to hodně. Použil sem zátěžové pružiny - 1001680 + performance tlumiče Sachs Advantage. Nevíte prosím co je špatně? Navrhoval sem podložky pod pružiny, ale to prý přidá jen cca 3 cm :/


Přílohy:
28641227_10211233214691512_1863156944_o.jpg
28641227_10211233214691512_1863156944_o.jpg [ 104.06 KiB | Zobrazeno 1241 krát ]
28534954_10210818978447368_387605130_n.jpg
28534954_10210818978447368_387605130_n.jpg [ 68.11 KiB | Zobrazeno 1241 krát ]
28555275_10210814728981134_1023323518_o.jpg
28555275_10210814728981134_1023323518_o.jpg [ 105.6 KiB | Zobrazeno 1241 krát ]
28555658_10211232746799815_836581604_o.jpg
28555658_10211232746799815_836581604_o.jpg [ 105.98 KiB | Zobrazeno 1241 krát ]
28579712_10210818728281114_941306454_o.jpg
28579712_10210818728281114_941306454_o.jpg [ 104.8 KiB | Zobrazeno 1241 krát ]

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 08:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Určitě máš správný péra? Skoro bych řekl, že ne. :cry:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 08:52 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1063
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6 99,S80 V8 07,V70R 04,C70 2.4T 04
Urvanej píše:
Určitě máš správný péra? Skoro bych řekl, že ne. :cry:

Videl bych to uplne stejne, to bylo prvni co me napadlo, kdyz sem vedle sebe videl stary/novy...

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 AWD '07, AT, LPG | V70R '04 AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 08:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
No já když měnil na Jaruně přední origo za E... (tvl nevzpomenu si, ne Eibach ale to druhý od E), tak byly taky kratší, ale cca o 10% a ne o polovinu. A to byly snížený o 2cm.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 08:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 31
Vůz: VOLVO 760 90'
Jako taky se mi zdá, no posuď te sami :/ Jestli jo, tak jaký tam teda kurnik patřej? :/


Přílohy:
28511852_10211233266412805_825929991_n.jpg
28511852_10211233266412805_825929991_n.jpg [ 61.94 KiB | Zobrazeno 1221 krát ]

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Tak to ještě prověř, protože tohle neni jinak možný. Na druhou stranu pro někoho, kdo chce multilink fakt posadit dolu, si evidentně našel řešení :-D
EDIT: tys to s tim multilink vs. nivomat smazal rychleji, než já to odeslal. ;-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:19 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha
Vůz: 850ls 94 2.5 125kw
.. Poslat na zem předek a dát na to 18" z eRka a je to krásnej stance


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:37 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1928
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
U: E... Lesjofors :D

Vzhledem k tomu že jsou to pružiny pro pevnou nápravu tak něco málo udělá řízlejch cca 1,5 závitu(?) z horní části, ale asi ne tolik... konverze mě taky čeká a co mam nastudováno tak žádnýma volvíma pružinama se seriová výška dosáhnout nedá. Možnost je buď předražená sada od IPD nebo pružiny na míru (cca 2500/ks, to se mi zatim jeví jako nejlepší cesta) nebo prostě zkusit něco najít od jiných značek. Na kostkách jsou hodně použivaný pružiny z Toyoty Previa, ale vzhledem k tomu že skoro všichni při konverzi snižujou tak je to opět -3cm, na seriovou výšku se mi zatim nepovedlo nic dohledat.

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 31
Vůz: VOLVO 760 90'
https://www.volvoclub.org.uk/faq/NivomatConversion1.html

Jako tady chlapík píše, že nejlepší je pokoupit zátěžový z 240 kombi. Tak to asi zkusim, nic jinýho mě nenapadá :/ Ale nevim co ti myslí větou: . Finally, you'll need something to spread the rear springs about an inch or so... I got the kind that twist into the coils (two on each side) from auto zone... any discount auto chain should sell something similar.

Vyrábět pružiny na míru - jak se zaručí že se to povede?

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 10:20 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1928
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Myslí tím to, že to bude opět nízké a musíš použít třeba gumové vložky do pružin pro zvýšení...

Předpokládám že výrobce, po dodání potřebných dat, ví co dělá:
Citace:
Při výrobě nových pružin musíme vycházet z rozměrů původních pružin -
průměry koncových uložení a těla pružiny. Z tohoto důvodu je zapotřebí
dodat vzor pružiny nebo kótovaný nákres (průměr drátu, průměr pružiny a
konců, volná délka, počet závitů a provedení konců - broušené,
nebroušené, s mezerou...).
Pro návrh nové pružiny potřebujeme znát požadovanou tuhost (to bych zjistil z obyčejných pružin pro pevnou nápravu), popř.
požadované zesílení oproti vzoru (o kolik % tužší), délku zamontované
pružiny při volně stojícím autě a minimální možnou délku pružiny při
propérování nápravy na dorazy (alespoň orientačně).

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 10:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
peter cz píše:
U: E... Lesjofors :D
:good:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 13:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 31
Vůz: VOLVO 760 90'
peter cz píše:
Myslí tím to, že to bude opět nízké a musíš použít třeba gumové vložky do pružin pro zvýšení...

Předpokládám že výrobce, po dodání potřebných dat, ví co dělá:
Citace:
Při výrobě nových pružin musíme vycházet z rozměrů původních pružin -
průměry koncových uložení a těla pružiny. Z tohoto důvodu je zapotřebí
dodat vzor pružiny nebo kótovaný nákres (průměr drátu, průměr pružiny a
konců, volná délka, počet závitů a provedení konců - broušené,
nebroušené, s mezerou...).
Pro návrh nové pružiny potřebujeme znát požadovanou tuhost (to bych zjistil z obyčejných pružin pro pevnou nápravu), popř.
požadované zesílení oproti vzoru (o kolik % tužší), délku zamontované
pružiny při volně stojícím autě a minimální možnou délku pružiny při
propérování nápravy na dorazy (alespoň orientačně).




Takže jestli to chápu správně: Dodat jim jako vzor tu původní pružinu co tam je s nivomatama a jenom jim říct, ať jí udělaj stejně tuhou jako tu pružinu co se tam teď snažím nacpat?

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 14:21 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1928
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
- rozměry původní pružiny, asi by tedy šlo jim dodat starou
- tuhost, myslím že není dobrý nápad jít do tuhosti zátěžové, s nezatíženým autem je prý jízda nic moc (odskakování atd.), na skandixu před tím přímo
varují... myslim že Luboš jezdil zátěžovky tak by mohl poreferovat?
- délka pružiny při rovně stojícím autě
- délka pružiny při propružení na dorazy

Poptával jsem u http://www.invelplus.cz/produkty-a-sluz ... e-pruziny/ mají dobré reference a jsou přímo z Plzně,
kdyby ses do toho pouštěl tak bych asi sadu taky vzal :) rozměry na autě můžu případně poměřit, ale nemám žádnou vyndanou na dodání vzoru/změření volné pružiny

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 bře 2018 09:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2012
Příspěvky: 3940
Bydliště: Kralupy n.V.
Vůz: 945 98’ B230FK M90
I ja mam na devitce na zadku zatezaky a je to koza skakava.

_________________
Je :945 B230FK,M90, 98` S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05' :945 B200FT ,M90, 97',V70 D5244T2 ,M55,04'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 bře 2018 10:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3738
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
To ale nebude pružinama, ale tou konstrukcí zadní nápravy, nein? Alespoň mně to tak přišlo, když jsem projížděl různý devítky po přesednutí z víceprvku, že všechny mají ten zadek uskákanej. Třeba propadlý kostky jsou zážitek :D

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 bře 2018 16:20 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1928
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Ještě mě napadla taková napůl seriová možnost, použít přední pružiny z 940 turbo (o cca 2cm nižší) a k tomu ty zadní pružiny ze dvojky (který píšou že jsou o cca palec nižší, takže by se nemuseli podložkovat nebo jen minimálně)

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 bře 2018 11:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1435
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Ale tohle je 760 turbo, nemá stejné pružiny jak 940 turbo? Přesně tenhle problém jsem řešil, tedy jaký je rozdíl v pružinách u 760 fl turbo a 940 turbo a ničeho jsme se nedobral.

Nebude lepší jít vzadu opravdu cestou pružin na zakázku? Ony ty pružiny na dvojku taky nebudou zadarmo...

_________________
244 GLE 1981


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 bře 2018 11:49 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1928
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Honzo určitě, já se jen bojím zvolení správné tuhosti. Když to bude moc, bude zadek odskakovat, když málo, tak bude při plným obsazení/naloženým kufru lítat na dorazech (na to si lidi stěžovali u sady od IPD)
Je to cca 2000Kč vs 5000Kč

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.091s | 20 Queries | GZIP : Off ]