Poslední návštěva: 19 lis 2019 01:29 Právě je 19 lis 2019 01:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 25
Vůz: VOLVO 760 90'
Ahoj, volví evegreen s konverzí nivomatů sem mi něják nezdařil. Auto leží na zadku a to hodně. Použil sem zátěžové pružiny - 1001680 + performance tlumiče Sachs Advantage. Nevíte prosím co je špatně? Navrhoval sem podložky pod pružiny, ale to prý přidá jen cca 3 cm :/


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10246
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Určitě máš správný péra? Skoro bych řekl, že ne. :cry:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:52 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 1412
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Urvanej píše:
Určitě máš správný péra? Skoro bych řekl, že ne. :cry:

Videl bych to uplne stejne, to bylo prvni co me napadlo, kdyz sem vedle sebe videl stary/novy...

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10246
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
No já když měnil na Jaruně přední origo za E... (tvl nevzpomenu si, ne Eibach ale to druhý od E), tak byly taky kratší, ale cca o 10% a ne o polovinu. A to byly snížený o 2cm.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 09:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 25
Vůz: VOLVO 760 90'
Jako taky se mi zdá, no posuď te sami :/ Jestli jo, tak jaký tam teda kurnik patřej? :/


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 10:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10246
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Tak to ještě prověř, protože tohle neni jinak možný. Na druhou stranu pro někoho, kdo chce multilink fakt posadit dolu, si evidentně našel řešení :-D
EDIT: tys to s tim multilink vs. nivomat smazal rychleji, než já to odeslal. ;-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 10:19 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha
Vůz: 850ls 94 2.5 125kw
.. Poslat na zem předek a dát na to 18" z eRka a je to krásnej stance


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 10:37 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
U: E... Lesjofors :D

Vzhledem k tomu že jsou to pružiny pro pevnou nápravu tak něco málo udělá řízlejch cca 1,5 závitu(?) z horní části, ale asi ne tolik... konverze mě taky čeká a co mam nastudováno tak žádnýma volvíma pružinama se seriová výška dosáhnout nedá. Možnost je buď předražená sada od IPD nebo pružiny na míru (cca 2500/ks, to se mi zatim jeví jako nejlepší cesta) nebo prostě zkusit něco najít od jiných značek. Na kostkách jsou hodně použivaný pružiny z Toyoty Previa, ale vzhledem k tomu že skoro všichni při konverzi snižujou tak je to opět -3cm, na seriovou výšku se mi zatim nepovedlo nic dohledat.

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 11:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 25
Vůz: VOLVO 760 90'
https://www.volvoclub.org.uk/faq/NivomatConversion1.html

Jako tady chlapík píše, že nejlepší je pokoupit zátěžový z 240 kombi. Tak to asi zkusim, nic jinýho mě nenapadá :/ Ale nevim co ti myslí větou: . Finally, you'll need something to spread the rear springs about an inch or so... I got the kind that twist into the coils (two on each side) from auto zone... any discount auto chain should sell something similar.

Vyrábět pružiny na míru - jak se zaručí že se to povede?

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 11:20 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Myslí tím to, že to bude opět nízké a musíš použít třeba gumové vložky do pružin pro zvýšení...

Předpokládám že výrobce, po dodání potřebných dat, ví co dělá:
Citace:
Při výrobě nových pružin musíme vycházet z rozměrů původních pružin -
průměry koncových uložení a těla pružiny. Z tohoto důvodu je zapotřebí
dodat vzor pružiny nebo kótovaný nákres (průměr drátu, průměr pružiny a
konců, volná délka, počet závitů a provedení konců - broušené,
nebroušené, s mezerou...).
Pro návrh nové pružiny potřebujeme znát požadovanou tuhost (to bych zjistil z obyčejných pružin pro pevnou nápravu), popř.
požadované zesílení oproti vzoru (o kolik % tužší), délku zamontované
pružiny při volně stojícím autě a minimální možnou délku pružiny při
propérování nápravy na dorazy (alespoň orientačně).

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 11:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10246
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
peter cz píše:
U: E... Lesjofors :D
:good:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 14:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2013
Příspěvky: 25
Vůz: VOLVO 760 90'
peter cz píše:
Myslí tím to, že to bude opět nízké a musíš použít třeba gumové vložky do pružin pro zvýšení...

Předpokládám že výrobce, po dodání potřebných dat, ví co dělá:
Citace:
Při výrobě nových pružin musíme vycházet z rozměrů původních pružin -
průměry koncových uložení a těla pružiny. Z tohoto důvodu je zapotřebí
dodat vzor pružiny nebo kótovaný nákres (průměr drátu, průměr pružiny a
konců, volná délka, počet závitů a provedení konců - broušené,
nebroušené, s mezerou...).
Pro návrh nové pružiny potřebujeme znát požadovanou tuhost (to bych zjistil z obyčejných pružin pro pevnou nápravu), popř.
požadované zesílení oproti vzoru (o kolik % tužší), délku zamontované
pružiny při volně stojícím autě a minimální možnou délku pružiny při
propérování nápravy na dorazy (alespoň orientačně).




Takže jestli to chápu správně: Dodat jim jako vzor tu původní pružinu co tam je s nivomatama a jenom jim říct, ať jí udělaj stejně tuhou jako tu pružinu co se tam teď snažím nacpat?

_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 02 bře 2018 15:21 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
- rozměry původní pružiny, asi by tedy šlo jim dodat starou
- tuhost, myslím že není dobrý nápad jít do tuhosti zátěžové, s nezatíženým autem je prý jízda nic moc (odskakování atd.), na skandixu před tím přímo
varují... myslim že Luboš jezdil zátěžovky tak by mohl poreferovat?
- délka pružiny při rovně stojícím autě
- délka pružiny při propružení na dorazy

Poptával jsem u http://www.invelplus.cz/produkty-a-sluz ... e-pruziny/ mají dobré reference a jsou přímo z Plzně,
kdyby ses do toho pouštěl tak bych asi sadu taky vzal :) rozměry na autě můžu případně poměřit, ale nemám žádnou vyndanou na dodání vzoru/změření volné pružiny

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 03 bře 2018 10:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2012
Příspěvky: 2876
Bydliště: Kralupy n.V.
Vůz: 945 98’ B230FK M90
I ja mam na devitce na zadku zatezaky a je to koza skakava.

_________________
Je :945 B230FK,M90, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 03 bře 2018 11:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2494
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
To ale nebude pružinama, ale tou konstrukcí zadní nápravy, nein? Alespoň mně to tak přišlo, když jsem projížděl různý devítky po přesednutí z víceprvku, že všechny mají ten zadek uskákanej. Třeba propadlý kostky jsou zážitek :D

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 26 bře 2018 17:20 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Ještě mě napadla taková napůl seriová možnost, použít přední pružiny z 940 turbo (o cca 2cm nižší) a k tomu ty zadní pružiny ze dvojky (který píšou že jsou o cca palec nižší, takže by se nemuseli podložkovat nebo jen minimálně)

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 29 bře 2018 12:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 871
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Ale tohle je 760 turbo, nemá stejné pružiny jak 940 turbo? Přesně tenhle problém jsem řešil, tedy jaký je rozdíl v pružinách u 760 fl turbo a 940 turbo a ničeho jsme se nedobral.

Nebude lepší jít vzadu opravdu cestou pružin na zakázku? Ony ty pružiny na dvojku taky nebudou zadarmo...

_________________
244 GLE 1981 automat
S80 2.4 MY2004 na cestě ze Švédska


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 29 bře 2018 12:49 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Honzo určitě, já se jen bojím zvolení správné tuhosti. Když to bude moc, bude zadek odskakovat, když málo, tak bude při plným obsazení/naloženým kufru lítat na dorazech (na to si lidi stěžovali u sady od IPD)
Je to cca 2000Kč vs 5000Kč

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 15 úno 2019 12:39 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Zkouška číslo 1, pružiny z 245 + 2cm podložky =>
Je to málo, zvažuju co s tím, jiný pružiny což nevím jaký nebo větší podložky nebo snížit předek (mam tu pružiny z 940 turbo).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 15 úno 2019 18:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2059
Bydliště: Brno
Mám dotaz/poznámku:

Multilink má pružinu před osou zadní nápravy, zatímco tuhá náprava u 200/700/900 ji má za osou nápravy. Když se použije pružina z tuhé nápravy do multilinku, tak pro srovnatelný komfort musí být tužší - jednozvratná páka, lis na česnek, stavební kolečko.
Proč tedy ty obavy z HD pružin?

Na jednom kombíku mám hodně tuhý pružiny, kdyby byl seriosní zájem (a kdyby je nikdo neměl náhradní v šopě), mohu vymontovat a zapůjčit na testy. Aspoň bych se donutil je nechat nakomaxitovat... :)

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 15 úno 2019 19:09 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
No problém je že pružiny z multilinku mají po celé délce stejný průměr, ale z pevný jsou do konusu, takže se jim musí domluvit bruskou a to asi nechceš :D

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 15 úno 2019 23:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2059
Bydliště: Brno
Uhodl :)

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 17 bře 2019 21:03 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Přidána ještě jedna 20mm podložka (tedy 40mm celkem) a myslím že už je to akorát.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 19 bře 2019 12:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 871
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Proč vlastně nejít rovnou touhle cestou? https://www.ipdusa.com/products/6323/10 ... gas-shocks

_________________
244 GLE 1981 automat
S80 2.4 MY2004 na cestě ze Švédska


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo 760 s MKI konverze nivomatů na klasické tlumiče
PříspěvekNapsal: 19 bře 2019 12:33 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1620
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Na kostkách jsem četl, že ty jejich pružiny jsou hodně měkký a i při malým zatížení si zadek dost sedá... a další věc je cena. Tomasss teď IPD kit montoval, tak uvidíme jak to bude fungovat :-)

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.085s | 19 Queries | GZIP : On ]