DRL na sedmu

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#1 DRL na sedmu

Příspěvek od olivin »

Pomerne dlouhou dobu jsem si rikal, jaka to skoda, ze ani na jedne sedmici nemam denni sviceni jako na obrazku nize a musim porad trapit vsechny lampy.
Volvo_740_GL_Estate.jpg
Volvo_740_GL_Estate.jpg (101.84 KiB) Zobrazeno 1129 x
Pred par dny jsem vsak pri pohledu pod kapotu narazil na neco zajimaveho - do predni obrysove lampy vedou tri draty a konektor ma dokonce tri dutinky. Patice samotna bohuzel onen treti pin neobsahuje. Zkontroloval jsem dalsi dve sedmy a nasel presne to same.
DRL_kabely.jpg
DRL_kabely.jpg (70.94 KiB) Zobrazeno 1129 x
DRL_konektor.jpg
DRL_konektor.jpg (64.46 KiB) Zobrazeno 1129 x
DRL_patice.jpg
DRL_patice.jpg (58.34 KiB) Zobrazeno 1129 x
Jal jsem se tedy hledat do schemat zapojeni DRL na sedmu, neb na co jineho by tam byl onen dratek navic, nez na dvouvlaknovou zarovku 21/5W? At jsem hledal jak hledal, nic jsem nenasel :-( Jedinym voditkem byl wiring diagram na sedmu z 87 roku, ktery ukazuje laternativu DRL v prednich obrysovych lampach, ze ktereho je ovsem videt pouze kable vedouci z obrysovek do Bulb Failure Warning Sensor. (Ve schematech nize jsem oznacil modre) Tot vse, vic nikde nic :-(
Jedine trosku vice napomocne schema jsem si byl nucen pujcit z dvojky:
Pages from tp30808_resized.pdf
(130.39 KiB) Staženo 41 x
Dle nej to vypada, ze existovaly dve verze vypinace na svetla a mozna i dve verze Bulb Failure senzoru - pro auta s DRL verzi a bez.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#2 DRL na sedmu

Příspěvek od olivin »

Jak tedy udelat DRL na sedme? Vypada to pomerne jednoduse, teoreticky by melo staci osadit patice na dvouvlaknove zarovky do obrysovek, vymenit vypinac svetel a pripadne i Bulb Failure Senzor.

Patice na dvouvlakno jdou stale jeste koupit, hura:
DRL Socket.JPG
DRL Socket.JPG (75.34 KiB) Zobrazeno 1122 x
Horsi uz je to s vypinacem svetel, neb ten se evidentne jiz nevyrabi:
Headlight Switch.JPG
Headlight Switch.JPG (85.94 KiB) Zobrazeno 1122 x
S Bubl Failure Senzorem je to jeste horsi, protoze toho se delalo vicero typu a cert vi, ktery je na DRL (Modry,cerveny,bily?)

Nekdo nejaky napad, jak to elegantne vyresit s minimem bastleni?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12979
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 DRL na sedmu

Příspěvek od raolsa »

Myslím, že nejjednodušší by bylo koupit ty patice a na zbylý drátek napojit nějakou moderní jednotku, která bude spínat světla na základě dobíjení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#4 DRL na sedmu

Příspěvek od olivin »

raolsa píše:Myslím, že nejjednodušší by bylo koupit ty patice a na zbylý drátek napojit nějakou moderní jednotku, která bude spínat světla na základě dobíjení.
Ono to nejak pujde, ale ja strasne nerad bastlim. Jenom kdyz si vzpomenu, kolik desitek metru vsemoznych dratu jsem z toho auta uz vytrhal ven a predstava, ze tam sam budu nejake dodelavat..... BRRRRR :%)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 DRL na sedmu

Příspěvek od Sergej »

Na original DRL by siel prerobit aj bezny spinac svetiel, pozicia DRL na nom nie je osadena. Z nejakeho ineho by sa tato pozicia doplnila (pozicie su univerzalne - aspon mam taky zaver ked som sa o to kedysi snazil) Na vypnutire DRL bol potom montovany samostatny vypinac s modrou? kontrolkou.
Pre GB sa este pouzivala varianta s dialkovymi svetlami ako DRL, pricom tieto boli zapojene cez odpor, takze svietili vyrazne menej.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#6 DRL na sedmu

Příspěvek od olivin »

Sergej píše:Na original DRL by siel prerobit aj bezny spinac svetiel, pozicia DRL na nom nie je osadena. Z nejakeho ineho by sa tato pozicia doplnila (pozicie su univerzalne - aspon mam taky zaver ked som sa o to kedysi snazil) Na vypnutire DRL bol potom montovany samostatny vypinac s modrou? kontrolkou.
Pokud byly zaklady vsech vypinacu stejne, pak by to bylo velmi elegantni a pritom jednoduche reseni. V zasade by se jednalo o otoceni postupu popsaneho zde, nemylim-li se?
https://www.brickboard.com/RWD/volvo/1373910/940/960/980/V90/S90/disable_drl.html
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 DRL na sedmu

Příspěvek od Sergej »

olivin píše:
Sergej píše:Na original DRL by siel prerobit aj bezny spinac svetiel, pozicia DRL na nom nie je osadena. Z nejakeho ineho by sa tato pozicia doplnila (pozicie su univerzalne - aspon mam taky zaver ked som sa o to kedysi snazil) Na vypnutire DRL bol potom montovany samostatny vypinac s modrou? kontrolkou.
Pokud byly zaklady vsech vypinacu stejne, pak by to bylo velmi elegantni a pritom jednoduche reseni. V zasade by se jednalo o otoceni postupu popsaneho zde, nemylim-li se?
https://www.brickboard.com/RWD/volvo/1373910/940/960/980/V90/S90/disable_drl.html
Nie, ten kontakt - vývod tam chyba uplne. Je ho tam potrebne doplnit z ineho vypinaca. Alebo kupit vypinac pre DRL. Osobne by som sa na to vykaslal a siel cestou doplnenia koliskoveho vypinaca do palubky (ako origo) a jedneho relatka, ktore by vyplo/zaplo DRL ak by bol hl vypinac svetiel zapnuty/vypnuty. A rovno by sa to dalo spojit s releovym ovladanim hl svetiel, ktore som tiez robil tu par ludom, co im zhoreli na 7xx prepinace stretavacky/dialkove. Kontrola vypalenej ziarovky by tiez nebola problem...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#8 DRL na sedmu

Příspěvek od standa »

ve schematu pro 760 rok 1987 jsou hnědé dráty z patic zakončeny na hlídači žárovek (piny SL, SR), z hlídače (pin S) vede drát na pojistku č. 25 (tuším druhá zprava v příčné řadě čtyř pojistek) a z pojistky se proud přelévá ke spínači světel, kde by se měl (v poloze "0") připojit na tzv. "patnáctku" (zapnuté zapalování).

Můžete čeknout, jestli to sedí...

Mám i nějaké plně osazené hlídače žárovek :twisted:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#9 DRL na sedmu

Příspěvek od olivin »

standa píše:ve schematu pro 760 rok 1987 jsou hnědé dráty z patic zakončeny na hlídači žárovek (piny SL, SR), z hlídače (pin S) vede drát na pojistku č. 25 (tuším druhá zprava v příčné řadě čtyř pojistek) a z pojistky se proud přelévá ke spínači světel, kde by se měl (v poloze "0") připojit na tzv. "patnáctku" (zapnuté zapalování).

Můžete čeknout, jestli to sedí...

Mám i nějaké plně osazené hlídače žárovek :twisted:
Coz by v zasade odpovidalo schematu na radu 740/760, ktere jsem postnul vyse (konkretne treti cast, neb vcelku se mi to nepodarilo vlozit). Co odtamtud neni videt je zminena pojistka c.25, neb dle citovaneho schematu jde vodic od hlidace zarovek primo do hlavniho vypinace svetel.
Vypinac ve verzi DRL jsem nakonec nasel zde: https://www.volvodiely.sk/product/lichtschalter-1362697.html

Takze jdu objednat plne osazene patice a novy vypinac svetel.

Stando, jak poznam plne osazeny hlidac zarovek? Mozna trosku hloupa otazka, ale jde mi o to, jestli jsou dve verze toho sameho bazmeku (rozumej stejne barevne oznaceni), nebo ma plne osazena verze jine osazeni/barvu?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 DRL na sedmu

Příspěvek od standa »

Já bych teda nejdřív ověřil přítomnost kabeláže v autě a až potom nakupoval :)

ad hlídač žárovek: většině hlídačů, který jsem vylovil ze skládku, chybí tři piny - právě ty "S", "SL" a "SR"... Na barvu bych nesázel, šel bych po obj. číslech. Některý hlídače "podrží" kontrolku do prvního šlápnutí na brzdu...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“