Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: VOLVO 760 90'

#1 Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Příspěvek od djigelit »

Ahoj, mám tu dotaz do pléna erudovaných:) - konkrétně na rozdíly mezi multilinky první generace - co se dával do 760,780 a 960.

Jsem teď v procesu kompletní repase zadní nápravy u své 760. Když sem vůz před lety kupoval dostal sem k němu jako dárek celou náhradní nápravu. Teď na ní došlo, kvůli differencálu a poloosám. Když si to kucí přivezli do dílny, zjistili ale jednu věc. Že ač by měli a zdánlivě jsou, tak ale stejné nejsou!

Ta "náhradní" náprava má navíc tyč stabilizátoru, kterou ta co je v autě ,nemá a ani sem jí nikdy neviděl na žádnem výkresu. Nicméně jak na výkresu tak i na nápravě v autě je na inkriminované vzpěře patrná "příprava" pro díru do za kterou stabilizáto, na té náhradní, drží.

Dokážete mi to někdo vysvětlit, jestli se třeba na 960 dělala náprava s touhle fíčurou?

Fotky jako důkaz.
Přílohy
klasický multilink
klasický multilink
22664044_10209933679235441_2078590616_o.jpg (82.56 KiB) Zobrazeno 1131 x
divnolink
divnolink
multilink.jpg (78.79 KiB) Zobrazeno 1131 x
výkres
výkres
0900c152800643b6.gif (45.32 KiB) Zobrazeno 1131 x
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Příspěvek od Urvanej »

Hele u volv v tý době bylo běžný, že i na tuhou se ne/dával stabilizátor. Co jsem tak vypozoroval, tak pokud na nápravě nebyl samosvor, tak tam stabík nebyl vůbec, nebo jen tenký. Pokud tam byl, tak byl vždy a tužší.
Odhaduju tedy (je to opravdu jen odhad), že podobnou praxi přenesli i na multilink.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Příspěvek od peter cz »

V katalogu ho vidím jako možnost pro 780 a 960I,
možná tedy párovanej třeba se samosvorem nebo jako součást nějakého road-holding kitu
Přílohy
stabik.jpg
stabik.jpg (75.77 KiB) Zobrazeno 1112 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Příspěvek od Sergej »

Zadny stabik Multilinku MK1 sa seriovo nedaval na 760, az na 960. Je mozne ze isiel len na niektore trhy, alebo s nejakou motorizaciou, ci za priplatok ku samosvoru (ten na 760 II tiez nebol v serii) Zmenilo sa aj vedenie a uchytenie lanovodu rucnej brzdy, je to ten vyrez v spodnom rame.
Vidiet to aj na fotkach z mojho repasu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=45196
Konkretne tu: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_multilnk_rozborka/#IMG_0705.jpg
Dalsie fotky aj tu: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_B6304F_Multilink_restoration/
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: VOLVO 760 90'

#5 Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Příspěvek od djigelit »

Děkuji všem za příspěvky. Myslím že záhada byla objasněna :)
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#6 Volvo multilink 1.generace - rozdíly.

Příspěvek od HonzaA »

Myslím si, že se v rámci 760II stabík dával v závislosti na roku výroby, tedy přinejmenším u turbíny. Četl jsem si o tom kdysi někde na turbokostkách.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“