Právě je 19 lis 2018 10:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2017 18:53 
Offline

Registrován: duben 2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Vůz: Saab 900i, B202 16v, r.v.89
Zdravim.

Muzete nejak zhodnotit spolehlivost D24TIC motorizace? At uz obecne, nebo vuci benzinum od Volvo, prip. D5252T.
Nemam s timto konkretnim motorem zadne zkusenosti a znami mekanici nepodavaji konzistentni odpovedi :-)
Internet je plny hruzostrasnych pribehu jak v tom vsechno praska, sype se, sestej valec nemaze a sezralo to kotatka.
Neprijde mi, ze by motor, co se do Volva daval cca 14 let a ve verzi bez IC se daval i do vojenskeho povozu, by byl ludra, co se nejpozdeji ve 200k rozpadne na atomy. Navic tady na tom jezdi spousta z vas.
Spis bych tipnul, ze to bude odflaknutym servisem, starym/spatnym olejem a slapanim tomu na krk za studena.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2017 19:02 
tyto motory nejsou z hlediska výdrže nic moc,vždyť se okolo milionu vyserou. :lol:
Neboj běžně dají 700 a většinou umřou na zanedbané rozvody.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2017 19:03 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1488
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Je to tak, jak pises. Spatne zachazeni, mizerny servis.... ale jako zasadni problem vidim to, ze je problem sehnat motor ve slusne kondici. Vetsina jich je ve stadiu.rozpadu a kdyz uz ma nekdo slusnej kus, tak si ho nechava. Muzes si motor zgeneralkovat a pak se o nej starat. Take je problem sehnat nekoho, kdo to umi slusne nastavit...

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2017 21:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 591
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
V zasade nemohu nez souhlasit s vyse uvedenymi nazory. D24 umira na udrzbu a zachazeni, na nez je opravdu citlivy. Jeee, ja nez vyvetlil zene, ze studeny motor ma tocit max 2000 otacek, nez si zapsal za ucho, ze servisni interval na olej je 7.5k atp.

Adam prohlasuje, ze tento motor je pomsta nemcu za prohranou valku a v porovnani s redbloky ma absolutni pravdu.

V zasade pokud okolo auta s touto motorizaci udelas rano pred nastartovanim pet kolecek proti smeru hodinovych rucicek poskakujice pri tom na prave noze , pricemz se musis drzet za leve ucho, pak tri kolecka po smeru hodinovych rucicek drze se za prave ucho, bude vse OK :twisted:

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2017 22:05 
Offline

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 247
Bydliště: Praha
Vůz: Ingot we trust
pridal bych jeste po nastartovani 127 kolecek v libovolnem smeru, at se zahreje motor i ridic. hlavne v zime to oceni oba :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2017 22:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14004
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Dejte pokoj. Najezdil jsem s tim 75tkm v atmosféře. Nejvíc poslední rok a půl do práce denně 65 tam, odpoledne z5. Neni to pro každýho, protože cestovní rychlost po dálnici cca 110km/h, ale mě to nevadí, a i tuhle jízdu jsem si užíval.
Kolikrát musel pracovat s přívěsem, jehož hmotnost přesahovala jeho samého + celou osádku. A prostě jede a jede.
Ano, musel jsem dělat vstřiky, dvakrát, protože původní tekly, jedny koupený "nový" stály za starou bačkoru a taxem si poskládal svoje, spojka z toho co se tu na zahradě našlo nebo vyměnilo, a pak už jen čepy, silentbloky atd. Nejlevnější auto co sem kdy měl, 0,8Kč/km bez paliva a to sem ho místama i rozmazloval.
Zvuk traktoru se šesti,
jen tak něco nepředčí.
Jo a když vezmu palivo, který propálí redblok a to co propálí etalon, tak po 50tkm mam "vyděláno" na generálku...
Jo a sem divnej, teď jezdim prej uplně nejhoršim motorem, co se do volva dával, PRV, a jsem nadšen. :-D

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017 07:37 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1488
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
I přes všechny neduhy D24 je to srdcovka a má to štajl :oops:

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017 07:54 
Trošku je to loterie,někdo najede na jednom motoru 700tis a mění jen olej a rozvody,jinému po 1000km praskne hlava.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017 09:21 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14004
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
martinopel: totéž lze říct o D5 :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017 09:58 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9864
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Myslím, že to platí pro jakýkoli motor u jakékoli značky auta.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017 10:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14004
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
On Martin možná myslel vlastníkovu hlavu, protože to neni uplně tichej motor. :-D

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017 19:18 
Urvanej píše:
martinopel: totéž lze říct o D5 :-)

Řekl bych že prasklých D24 hlav jsem zažil více než D5244. :wink: Ale jinak v podstatě souhlasím.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2017 21:28 
Offline

Registrován: duben 2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Vůz: Saab 900i, B202 16v, r.v.89
Diky vsem za komentare. Ja si teda hodim korunou, jestli vezmu tu pomstu nemcu za prohranou valku, nebo benzin :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivost D24TIC motoru
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2017 00:37 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Já s ním mám jenom asi 15k, ale dovolím si pár postřehů:
127 koleček libovolným směrem je akorát, to je asi 5-7 minut. V létě stačí 2-3, v zimě klidně těch pět, nechat brblat ve volnoběhu-ať se k hlavě zahřeje i vršek bloku a dál už to tolik nepracuje a nenamáhá se těsnění pod hlavou ke vší té tepelné roztažnosti ještě tlaky z práce zatíženého motoru. Počítej s tím, že když pak někde víc přidáš v zátěži (typicky na dvojku), auto vyplivne brikety které zkondenzovaly ve výfuku. Dělám to takhle, liju 5W-40 a mezi výměnami nepotřebuju dolévat. Olej prostě nemizí, ale pravda je, že Holanďana nestartuju kvůli míň než 30 km...

Pod 1730 ot. po motoru chtěj leda nenáročné udržování rychlosti, nebo líné zrychlování do dvojky, podle terénu trojky. Našel jsem to i v nějakém tech-paperu od Volva, že tím trpí silentblok v řemenici a když se to dělá často, tak i šály na klice.

Za studena po něm nic nechtěj, za studených považuj při 20° prvních patnáct minut chodu, v zimě dvacet. Někdo si dal tu práci a měřil teplotu oleje na více místech a vzhledem k tomu, že suchý motor má asi 220 kg, tak zahřátí prostě trvá. Voda není směrodatná, chlazení je dimenzované tak, aby se motor dokázal zahřát i v severské zimě... Prostě to není auto na poskakování po městě.
Pokud auto jezdilo i krátké, zkontroluj a případně vyměň hadičky vedení podtlaku/tlaku. Všechny. Případně vyčisti governor, který se stará o zvednutí dávky nafty podle tlaku turba (ta věc nahoře na pumpě, propojená hadičkou se sáním).
Občas ho za tepla trochu protáhni-čištění výfuku od nánosů a právě governoru. Treshold wastegate je někde kolem 2830-2850 ot., dá se úplně v klidu jezdit dlouho do téhle hranice a pokud není zaslepený EGR, governor dokáže zatuhnout.

Občas si poslechni vývěvu (pokud nemáš ucho a tréning, kus ocelové kulatiny přiložený na její víko a do ucha druhým koncem řekne jasně) jestli začíná cvakat. Pokud jo, sundat, otevřít, vyčistit od oleje, složit. V extrémním případě dokáže zaolejovaná vývěva rozlomit vačku, ale to musí být řidič hluchý a hodně blbý k tomu.

Hlídej hladinu a kvalitu chladící kapaliny, dej si záležet na funkčním teploměru.
Rozvody a výměna oleje je alfa a omega, jak píší zkušenější předřečníci.

Změř si odpory žhaviček a v případě pochybnosti o startu je přeměř. Máš se pak od čeho odpíchnout.


Akcelerační mašina to není, i když dokáže dost překvapit. Co je návykové je zvuk (šest v řadě prostě neokecá nikdo a nic), to že když jedeš +/- stálou rychlostí, tak nemusíš hýbat nohou na plynu a jedeš furt bez ohledu na terén (ochcáfkáři tě nenávidí). A co překvapí, je surová neodpouštějící umíněnost, se kterou motor beze změny byť zvuku táhne furt do pryč celkem bez ohledu na naložení auta. Turbo lag je značný (ve vteřinách), objem sání nemalý a doběh efektu přeplňování od desetin po vteřinu a něco. Na kluzké vozovce to dokáže nadělat vrásky, pokud to nečekáš, stejně tak v zatáčkách, pokud sundáš nohu z plynu pozdě-motor prostě ještě chvíli táhne (urputně).

V něčem trochu připomíná parní lokomotivu-ale dej mu co chce a potřebuje a stejně jako ona tu bude ještě za sto let.

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.088s | 18 Queries | GZIP : Off ]