D24TIC spotřeba - výkon - seřízení ......

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#1 D24TIC spotřeba - výkon - seřízení ......

Příspěvek od Doktor 1 »

Pro pobavení a případně i jako návod popíši svou anabázi s dieselem.
Koupil jsem auto s přestavbou na rostlinné oleje - přídavná nádrž, podávací čerpadlo, samostatné vedení oleje k motoru, dva trojcestné ventily, jeden u nádrží nafta/olej, druhý v motoru filtr palivový origo a filtr palivový vyhřívaný, vstřiky přenastavený na 205barů (správně pro turbo má být 150-155), ovládání přepínání v palubce. Cena 4000 eur. Teda jako tý přestavby. Všechno jsem vyškubal a uvedl do pokud možno původního stavu.
Díky oleji odešla všechna těsnění v čerpadle a tak nechat vyčistit a seřídit čerpadlo (naštěstí je v pořádku) cena 4000,-. Když už bylo čerpadlo venku tak nechat zkontrolovat i vstřiky (díky tomu jsme přišli na to, že byly přenastavené) cena 300Kč za kus celkem tedy 1800,- což se mi zdá za vyčištění a seřízení úplně neuvěřitelný (v ceně jsou i nové podložky). když jsou venku vstřiky vidíte i špičky žhaviček a tak stačí otočit klíčkem, a vidíte - že jsou všechny O.K.. Následovalo složení a ..... auto nejede a hulí jak stará Mašková :-) jo posunout čerpadlo o zub je prekérka. zase díky tomu umím v super čase povolit a přenastavit čerpadlo. Největší problém bylo správné nastavení předstřiku na čerpadlo - mám pocit, že už to nikdo nedělá. Sám jsem nakonec nastavil základ jeto všechno na rysky kolíčky a logiku :-) Nakonec to vyřešil soused (30let) nechal si ode mne povolit čerpadlo , vlezl si na motor otočil hlavu uchem k motoru a začal posunovat , otáčet čerpadlem, Následně zahlásil TEĎ TO UTÁHNI! No a od tý doby jezdim :-).
Trochu to kouří po přidání plynu - já jsem z toho na nervy, ale prej je to normální a diesel co nekouří nejede :-(
Spotřeba:
po seřízení napřed cca 6,5 další tankování 8 a další odporných 10,5 na kterých se to ustálilo.!
Včera jsem řešil jestli funguje přepouštění výfukových plynů před turbem - jako jestli turbo tlačí vzduch. Jak jsme tam u toho tak kecali, tak jsem ošahával hadice, kterou můžu zmáčknou, abych na ní poznal zda se tlakuje. Hadice od intercooleru do sání měla zespodu 15cm dlouhou díru.
Překvapivě po opravě auto jede - jde za plynem.
Tak jsem zvědav, kolik teda bude žrát.
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 D24TIC spotřeba - výkon - seřízení ......

Příspěvek od Urvanej »

Tvl 10 a víc, to už chce hodně těžkou nohu... nemáš někde díru, že by sis mastil cestu pod sebou?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#3 D24TIC spotřeba - výkon - seřízení ......

Příspěvek od Doktor 1 »

Urvanej píše:Tvl 10 a víc, to už chce hodně těžkou nohu... nemáš někde díru, že by sis mastil cestu pod sebou?
jak píšu v příspěvku - na sání byla díra jak prase - nyní opraveno a tak začínám zase měřit:-)
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 D24TIC spotřeba - výkon - seřízení ......

Příspěvek od Urvanej »

Nojo, ale to si za sebou musel dělat šedočernou mlhu a mít uplně černý vrata...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#5 D24TIC spotřeba - výkon - seřízení ......

Příspěvek od Doktor 1 »

Právě, já jezdil tak klidně, že se to chovalo slušně. Po utěsnění díry bylo krutejch pár prvních kilometrů - to za mnou fakt nebylo vidět. Dokud se výfuk nevyčistil.
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“