Náhrada 6304

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#1 Náhrada 6304

Příspěvek od sudetak »

Je motor z S80 označený B6304S3 už ten lepší na kterém nepraskají bloky při montáži hlavy?
Je třeba nějak blok z S80 závažně upravovat,aby se dal aplikovat do 960?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

V moji devitce jezdi blok z S80, respektive celej motor. Reseni jsou v podstate dve: prvni varianta je na blok S80 opet namontovat 960tkovou hlavu, coz by mel bejt rychlej swap (nezkousel jsem, devitkova hlava i sani jsou docela blbe vykonove reseny a proto jsem je v aute nechtel), druha varianta je osadit komplet S80 motor (muj pripad), tam je ale problem ze hlava je lehce jina. Na vyfukovy strane vsechno sedi, ale z druhy strany se musej upravovat privody sani a vody, je nutny dat jinou servopumpu (devitkova nepasuje, jde treba z xc90) a alternator (pasuje z V40), a nejsem si jist zda tam zbyva misto pro klimakompresor, ja klimatizaci blbe snasim a proto jsem ji z auta komplet vyndal.
Dalsi problem je s VVT mechanismem, kterej S80 ma, ale v 960 ho neni cim ridit (a rizeni neni trivialni, je to pomerne slozitej algoritmus se zpetnou vazbou z cidla polohy klikovky a vacky, tudiz dodelat ho je problem) a pokud se VVT neridi, je zaparkovany v krajni poloze a motor do cca 4000 otacek dost blbe tahne. Tohle se resi demontazi VVT solenoidu, zaslepenim privodu oleje do nej, nahradou rozvodovyho kola saci vacky s variabilnim casovanim za klasicky pevny kolo (treba z vyfukovy vacky) a vymenou samotny saci vacky (ta ma ve variante bez VVT stejnej profil a casovani jako vyfukova, kterou je mozny pouzit).
Jinak tam zadny mechanicky problemy nejsou, motor pasuje do silentbloku, elektricky jsem toho taky upravoval minimum.
Koukam ze se motas kolem Prahy, klidne se stav at to vidis na vlastni oci :wink:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Náhrada 6304

Příspěvek od Sergej »

150kW maju oba motory, S3 ma vacsi krutiaci moment 280Nm oproti 267. Je ubytok krutiaceho momentu citelny ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

Netusim, s 267Nm jsem nikdy nejel, to moje jede hezky :D . Taky je otazka kolik toho narustu ma na svedomi VVT ktery mam odstraneny...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#5 Náhrada 6304

Příspěvek od sudetak »

Tome díky za vyčerpávající příspěvek.
Stále mne zajímá první část mého dotazu zda je každý motor z S80 už bez defektních bloků,tj.jestli se do prvních kusů nedávali ještě nějaké zbytky z 960.Proč je 80kový motor označený 6304?
Určitě nechci ze starého křápu dělat nějakou raketu,výkon trojlitru mi bohatě stačí.
Můj motor mne sejří jen vysokou spotřebou oleje.Původně jsem chtěl jen vyměnit gufera na ventilech bez demontáže hlavy,ale nevím zda by se nějaký efekt dostavil.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Náhrada 6304

Příspěvek od Urvanej »

Ono by vůbec nevadilo, kdyby se tomasss trochu rozepsal, udělal článeček, jak to je s motorem z S80 v devítce.
B6304.. a B6294 je asi fuk, je to stejný, jen jiný číslo, protože zjistili, že neumí zaokrouhlovat. ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#7 Náhrada 6304

Příspěvek od gusto »

sudetak píše:.Původně jsem chtěl jen vyměnit gufera na ventilech bez demontáže hlavy,ale nevím zda by se nějaký efekt dostavil.
Kdybys viděl, jak vypadaj starý gufera! Jako z bakelitu! Teda efekt to rozhodně bude mít, otázka je, kolik toho bere přes kroužky.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

Tak oznaceni je jasny, B(enzin)6(valcu)30(objem v decilitrech)4(pocet ventilu na valec). Jak pise urvanej, B6294 ma objem uplne stejnej (2922ccm), slo jen o marketingovou zmenu znaceni. Ale samozrejme v TP k devitce budes mit napsany B6304, druha vec je ze ty hlinikovy bloky jsou vetsinou tak okysly ze nikdo neni ani schopnej najit kde ten kod je, natoz ho precist :wink:
Co jsem po webu nasel a od mechosu slysel, tak motory pouzity v S80 by mely bejt uz vylepseny vsechny.
Ad clanecek, jsem hrozne linej :D ale na konkretni dotazy se snazim konkretne odpovidat, pokud to vim. Mozna by admin nebo sudetak mohl upravit nazev topicu, aby byl nejak lip vyhledatelnej.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#9 Náhrada 6304

Příspěvek od sudetak »

Pánové díky za rozsáhlé info.

Gusto,jako vlastník T613 vím velice dobře jak vypadají zbytky po guferách-na několika motorech jsem je měnil.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Náhrada 6304

Příspěvek od Sergej »

Zdravim, nevies o nejakom bloku z S80 ? Planujem si pomaly zacat skladat druhy motor.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

Po techhle motorech do S80 moc shanka neni, tipnul bych si ze avdily.cz nebo svedskedily.cz urcite mit budou :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Náhrada 6304

Příspěvek od Sergej »

Olejova vana a saci kos ostavaju z darcu ? Nevadi zmenena poloha motora ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#14 Náhrada 6304

Příspěvek od sudetak »

Sereji, například na bazoši jem pár inzerátů na rozprodej S80 našel.


Tome,právě jsem narazil na problém s trubkou na kterou je u 960 namontovaný oil filtr-v motoru S80 není pro ní závit.Jak jsi to vyřešil?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Náhrada 6304

Příspěvek od Sergej »

sudetak píše:Sereji, například na bazoši jem pár inzerátů na rozprodej S80 našel.


Tome,právě jsem narazil na problém s trubkou na kterou je u 960 namontovaný oil filtr-v motoru S80 není pro ní závit.Jak jsi to vyřešil?
Mam ten isty problem. Ako si to riesil ty ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha,Bratislava

#16 Náhrada 6304

Příspěvek od sudetak »

Sorry,že se ozývám až nyní-víked byl bez pc a internetu.
Vyřešil jsem to takto:vymontoval trubku na které je filtr z původního bloku,vzal oil.vanu+trubku+oil.filtr a odnesl to soustružníkovi.
Ten mi vyrobil z mosazi novou trubku+do oil.vany udělal jemný závit-stejný i na trubce-aby to v tom kousku materiálu drželo.
Před montáží jsem tam kápnul trochu tekutého kovu-pro jistotu a funguje to.Samozřejmě že na druhém konci trubky je závit na filtr.
Jinak vymontovaný motor leží někde v kopřivách-ještě jsem ho nerozebral-a ten může mít tu vanu ve které je závit na trubku filtru.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Náhrada 6304

Příspěvek od Sergej »

Trubka pre filter ma zavit z oboch stran, staci spravit zavitnikom zavit do bloku. Do vane sa ziadny zavit nerobi, trubka vanou iba prechadza. Tesnena je O-kruzkom.
Ale aj tvoj postup je riesenie.
Ja teda spravim zavitnikom UNF 3/4-16 zavit do konusovej diery v bloku S80 a tiez utesnim.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#18 Náhrada 6304

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

tomasss píše: 20 říj 2015 10:12 Olejova vana s merkou a kosem zustane devitkova, a prave proto zmenena poloha motoru nevadi :)
http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-74529.jpg
http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-265953.jpg
Ahojte, mám dotaz. Jaký je zásadní rozdíl mezi blokem B6294 a B6304…? Musí se někde měnit uchycení držáků motoru apod.? Jak zjistím,že je v autě blok z S80 nebo tam zůstal původní B6304? Něco teď potřebuji zjistit,jestli to jde poznat nějak, když vynecháme kontrolu čísla motoru. Ta totiž přinesla nepříjemné zjištění a potřebuju ještě další důkaz a co mi poradíte zkontrolovat? Děkuji.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

Zasadni rozdil neni. S80 blok ma VVT na saci vacce.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#20 Náhrada 6304

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

No jde o to, jestli je v autě blok z S80 nebo původní z 960. Hlava je tam určitě z 960. Ale jak poznat, jaký je tam blok? Je tam nějaká odlišnost, v čem se to liší? Jako myslím zvenku. Třeba na redblocku bylo na dvoulitru na bloku velkým B200... Potřebuji jen něco ověřit. Díky za rady.
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 13 lis 2020 15:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#21 Náhrada 6304

Příspěvek od volvoperformance »

Když už motor z S80 proč ne rovnou T6?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#22 Náhrada 6304

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tady se nejedná, že tam chci něco dávat. Já potřebuji jen něco ověřit na jednom autě, a proto se ptám.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#23 Náhrada 6304

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Potřebuji nějaké poznávací znamení nebo co je třeba na první pohled jiné a dá se zjistit z venku u bloku na S80 (B2964) než na 960 (B6304)?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#24 Náhrada 6304

Příspěvek od tomasss »

Do S80 se davala jak B6294 tak B6304...abych ti to udelal jednodussi :-D
O zadny odlisnosti bloku zvenku nevim.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#25 Náhrada 6304

Příspěvek od HonzaA »

Ale jo. Zrovna to misto,kde blok praska,vypada jinak. Fotku bohuzel nenam.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“