Poslední návštěva: 20 črc 2019 22:39 Právě je 20 črc 2019 22:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 12 bře 2015 12:23 
Offline

Registrován: březen 2010
Příspěvky: 88
Bydliště: Praha,Bratislava
Je motor z S80 označený B6304S3 už ten lepší na kterém nepraskají bloky při montáži hlavy?
Je třeba nějak blok z S80 závažně upravovat,aby se dal aplikovat do 960?

_________________
Tatra 613-3
Volvo 964,B6304,1992,automat,multilink,modrá metal.
Volvo S80,B6304 S3,automat,stříbrná metal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 12 bře 2015 13:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2794
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
V moji devitce jezdi blok z S80, respektive celej motor. Reseni jsou v podstate dve: prvni varianta je na blok S80 opet namontovat 960tkovou hlavu, coz by mel bejt rychlej swap (nezkousel jsem, devitkova hlava i sani jsou docela blbe vykonove reseny a proto jsem je v aute nechtel), druha varianta je osadit komplet S80 motor (muj pripad), tam je ale problem ze hlava je lehce jina. Na vyfukovy strane vsechno sedi, ale z druhy strany se musej upravovat privody sani a vody, je nutny dat jinou servopumpu (devitkova nepasuje, jde treba z xc90) a alternator (pasuje z V40), a nejsem si jist zda tam zbyva misto pro klimakompresor, ja klimatizaci blbe snasim a proto jsem ji z auta komplet vyndal.
Dalsi problem je s VVT mechanismem, kterej S80 ma, ale v 960 ho neni cim ridit (a rizeni neni trivialni, je to pomerne slozitej algoritmus se zpetnou vazbou z cidla polohy klikovky a vacky, tudiz dodelat ho je problem) a pokud se VVT neridi, je zaparkovany v krajni poloze a motor do cca 4000 otacek dost blbe tahne. Tohle se resi demontazi VVT solenoidu, zaslepenim privodu oleje do nej, nahradou rozvodovyho kola saci vacky s variabilnim casovanim za klasicky pevny kolo (treba z vyfukovy vacky) a vymenou samotny saci vacky (ta ma ve variante bez VVT stejnej profil a casovani jako vyfukova, kterou je mozny pouzit).
Jinak tam zadny mechanicky problemy nejsou, motor pasuje do silentbloku, elektricky jsem toho taky upravoval minimum.
Koukam ze se motas kolem Prahy, klidne se stav at to vidis na vlastni oci :wink:

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 12 bře 2015 13:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
150kW maju oba motory, S3 ma vacsi krutiaci moment 280Nm oproti 267. Je ubytok krutiaceho momentu citelny ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 12 bře 2015 14:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2794
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Netusim, s 267Nm jsem nikdy nejel, to moje jede hezky :D . Taky je otazka kolik toho narustu ma na svedomi VVT ktery mam odstraneny...

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 14 bře 2015 19:11 
Offline

Registrován: březen 2010
Příspěvky: 88
Bydliště: Praha,Bratislava
Tome díky za vyčerpávající příspěvek.
Stále mne zajímá první část mého dotazu zda je každý motor z S80 už bez defektních bloků,tj.jestli se do prvních kusů nedávali ještě nějaké zbytky z 960.Proč je 80kový motor označený 6304?
Určitě nechci ze starého křápu dělat nějakou raketu,výkon trojlitru mi bohatě stačí.
Můj motor mne sejří jen vysokou spotřebou oleje.Původně jsem chtěl jen vyměnit gufera na ventilech bez demontáže hlavy,ale nevím zda by se nějaký efekt dostavil.

_________________
Tatra 613-3
Volvo 964,B6304,1992,automat,multilink,modrá metal.
Volvo S80,B6304 S3,automat,stříbrná metal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 14 bře 2015 19:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9909
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Ono by vůbec nevadilo, kdyby se tomasss trochu rozepsal, udělal článeček, jak to je s motorem z S80 v devítce.
B6304.. a B6294 je asi fuk, je to stejný, jen jiný číslo, protože zjistili, že neumí zaokrouhlovat. ;-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 15 bře 2015 00:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 769
Bydliště: Nové Zámky
sudetak píše:
.Původně jsem chtěl jen vyměnit gufera na ventilech bez demontáže hlavy,ale nevím zda by se nějaký efekt dostavil.

Kdybys viděl, jak vypadaj starý gufera! Jako z bakelitu! Teda efekt to rozhodně bude mít, otázka je, kolik toho bere přes kroužky.

_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 15 bře 2015 19:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2794
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Tak oznaceni je jasny, B(enzin)6(valcu)30(objem v decilitrech)4(pocet ventilu na valec). Jak pise urvanej, B6294 ma objem uplne stejnej (2922ccm), slo jen o marketingovou zmenu znaceni. Ale samozrejme v TP k devitce budes mit napsany B6304, druha vec je ze ty hlinikovy bloky jsou vetsinou tak okysly ze nikdo neni ani schopnej najit kde ten kod je, natoz ho precist :wink:
Co jsem po webu nasel a od mechosu slysel, tak motory pouzity v S80 by mely bejt uz vylepseny vsechny.
Ad clanecek, jsem hrozne linej :D ale na konkretni dotazy se snazim konkretne odpovidat, pokud to vim. Mozna by admin nebo sudetak mohl upravit nazev topicu, aby byl nejak lip vyhledatelnej.

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 22 bře 2015 14:36 
Offline

Registrován: březen 2010
Příspěvky: 88
Bydliště: Praha,Bratislava
Pánové díky za rozsáhlé info.

Gusto,jako vlastník T613 vím velice dobře jak vypadají zbytky po guferách-na několika motorech jsem je měnil.

_________________
Tatra 613-3
Volvo 964,B6304,1992,automat,multilink,modrá metal.
Volvo S80,B6304 S3,automat,stříbrná metal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 08:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Zdravim, nevies o nejakom bloku z S80 ? Planujem si pomaly zacat skladat druhy motor.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 19 říj 2015 13:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2794
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Po techhle motorech do S80 moc shanka neni, tipnul bych si ze avdily.cz nebo svedskedily.cz urcite mit budou :)

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 20 říj 2015 07:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Olejova vana a saci kos ostavaju z darcu ? Nevadi zmenena poloha motora ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 20 říj 2015 10:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2794
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Olejova vana s merkou a kosem zustane devitkova, a prave proto zmenena poloha motoru nevadi :)
http://www.volvopartswebstore.com/image ... -74529.jpg
http://www.volvopartswebstore.com/image ... 265953.jpg

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 24 říj 2015 20:00 
Offline

Registrován: březen 2010
Příspěvky: 88
Bydliště: Praha,Bratislava
Sereji, například na bazoši jem pár inzerátů na rozprodej S80 našel.


Tome,právě jsem narazil na problém s trubkou na kterou je u 960 namontovaný oil filtr-v motoru S80 není pro ní závit.Jak jsi to vyřešil?

_________________
Tatra 613-3
Volvo 964,B6304,1992,automat,multilink,modrá metal.
Volvo S80,B6304 S3,automat,stříbrná metal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 05 črc 2019 22:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
sudetak píše:
Sereji, například na bazoši jem pár inzerátů na rozprodej S80 našel.


Tome,právě jsem narazil na problém s trubkou na kterou je u 960 namontovaný oil filtr-v motoru S80 není pro ní závit.Jak jsi to vyřešil?

Mam ten isty problem. Ako si to riesil ty ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 08 črc 2019 10:23 
Offline

Registrován: březen 2010
Příspěvky: 88
Bydliště: Praha,Bratislava
Sorry,že se ozývám až nyní-víked byl bez pc a internetu.
Vyřešil jsem to takto:vymontoval trubku na které je filtr z původního bloku,vzal oil.vanu+trubku+oil.filtr a odnesl to soustružníkovi.
Ten mi vyrobil z mosazi novou trubku+do oil.vany udělal jemný závit-stejný i na trubce-aby to v tom kousku materiálu drželo.
Před montáží jsem tam kápnul trochu tekutého kovu-pro jistotu a funguje to.Samozřejmě že na druhém konci trubky je závit na filtr.
Jinak vymontovaný motor leží někde v kopřivách-ještě jsem ho nerozebral-a ten může mít tu vanu ve které je závit na trubku filtru.

_________________
Tatra 613-3
Volvo 964,B6304,1992,automat,multilink,modrá metal.
Volvo S80,B6304 S3,automat,stříbrná metal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhrada 6304
PříspěvekNapsal: 08 črc 2019 16:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Trubka pre filter ma zavit z oboch stran, staci spravit zavitnikom zavit do bloku. Do vane sa ziadny zavit nerobi, trubka vanou iba prechadza. Tesnena je O-kruzkom.
Ale aj tvoj postup je riesenie.
Ja teda spravim zavitnikom UNF 3/4-16 zavit do konusovej diery v bloku S80 a tiez utesnim.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.085s | 18 Queries | GZIP : On ]